PDA

View Full Version : Weird Song



Ernest01
7 oktober 2016, 16:32
In een melige bui geschreven, maar wil het wel delen met jullie.

Gitaar : Martin D28

https://soundcloud.com/ernest01/weird-song

En jullie weten het.... als je commentaar hebt, hou het dan vooral niet voor je. ;)

Fusion
7 oktober 2016, 16:36
Ben geen fan van je stem en uitspraak, de mix is ook niet helemaal lekker, maar dit is een verdraaid goed liedje, erg volwassen arrangement!

Plant
7 oktober 2016, 16:46
Ik hoor Neil Young-invloeden :) . Alleen zingt hij een oktaaf hoger (kun je ook proberen ;) ). Vind het wel een aardig nummer, leuk koortje ook :ok:

Ernest01
7 oktober 2016, 18:40
Ben geen fan van je stem en uitspraak, de mix is ook niet helemaal lekker, maar dit is een verdraaid goed liedje, erg volwassen arrangement!

Top dat je toch geluisterd hebt.

Die mix had beter gekund, had ook niet het plan hier veel mee te doen, maar gaandeweg begon ik het toch wel steeds leuker te vinden. Dus wat te snel in elkaar geflanst....

Bedankt voor de complimenten !

Ernest01
7 oktober 2016, 18:42
Ik hoor Neil Young-invloeden :) . Alleen zingt hij een oktaaf hoger (kun je ook proberen ;) ). Vind het wel een aardig nummer, leuk koortje ook :ok:

Tja, Neil Young invloeden.... zou kunnen. Het is in ieder geval een 3-akkoorden nummer en het slagje zal ook herkenbaar zijn.
Bedankt voor het luisteren en jouw commentaar.

pasqual
7 oktober 2016, 21:38
Leuk nummer Ernest:ok: Hoor ik daar Gus in het achtergrondkoortje?:soinnocent:

Ernest01
7 oktober 2016, 22:22
Leuk nummer Ernest:ok: Hoor ik daar Gus in het achtergrondkoortje?:soinnocent:

Dank je, Pasqual.
Haha, tja lijkt er wel een beetje op. Heb nog eens goed geluisterd..

Ach, weet je, dat zal wel een typisch ouwe-knarren-geluid zijn. (sorry Gus, jij bent jonger, maar toch...:soinnocent:)

pasqual
7 oktober 2016, 22:33
Ik denk trouwens dat je de mix vrij simpel een stuk frisser kunt laten klinken door de mix wat breder te maken door het stereo-beeld wat te veranderen. Of de begeleidende gitaarpartij dubbel in te spelen en dan links/rechts te pannen.

Duhsjaak
7 oktober 2016, 22:52
Leuk nummer Ernest:ok: Hoor ik daar Gus in het achtergrondkoortje?:soinnocent:

Je bent een man met een bijzonder scherp gehoor!!
Let niet op alle draaikonterij van Ernest, je weeeeeeeet gewon dat ik het ben. En gezien de vele samenwerkingen ligt dat ook voor de hand. En ik ben dan nog behoorlijk netjes. Ernest in de hoofdrol, ikzelf bescheiden (heeeel bescheiden) pose achetrgrond. Even rol die mij op het Goddelijke lijf is geschreven.....
Uitspraak? Soit! Maar ik moet de eerste reactie nog tegenkomen, waarin de zoektocht van Ernest met de grond gelijk wordt gemaakt. Het klinkt allemaal even plezierig!

Weet je wat ik van al je liedjes vind? Het is één groot feest!!! Tijd voor een greatest hits? D'r zit gewoon niks tussen wat je met droge ogen een kut nummer zou willen noemen.

Maar nee, no such luck... het een na het andere juweel verdorie. Het moest verboden worden.

Weet je wat? Ik zet m gewoon nog eens op..... wieweet stek ik er wat van op.
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid2
8 oktober 2016, 01:25
Imo een van je mindere liedjes maar dat zegt niks want weer imo
zelfs met deze song steek je met kop en schouders boven het gemiddelde alhier uit.....

guitarkid2
8 oktober 2016, 01:26
Ik denk trouwens dat je de mix vrij simpel een stuk frisser kunt laten klinken door de mix wat breder te maken door het stereo-beeld wat te veranderen. Of de begeleidende gitaarpartij dubbel in te spelen en dan links/rechts te pannen.

bull... nergens voor nodig

guitarkid2
8 oktober 2016, 01:29
nee sjaakie blijf JOUW ding doen !!!!

Ernest01
8 oktober 2016, 22:18
Ik denk trouwens dat je de mix vrij simpel een stuk frisser kunt laten klinken door de mix wat breder te maken door het stereo-beeld wat te veranderen. Of de begeleidende gitaarpartij dubbel in te spelen en dan links/rechts te pannen.

Wat ik doe is de gitaar met 2 mics opnemen en dan hard links en rechts in de mix zetten.
Dit is wel een leuke tip om eens te testen hoe het is om te pannen.
Of om een kanaal een beetje te dimmen en dan om en om met het andere kanaal, wat hetzelfde effect zal geven.

Ernest01
8 oktober 2016, 22:22
Je bent een man met een bijzonder scherp gehoor!!
Let niet op alle draaikonterij van Ernest, je weeeeeeeet gewon dat ik het ben. En gezien de vele samenwerkingen ligt dat ook voor de hand. En ik ben dan nog behoorlijk netjes. Ernest in de hoofdrol, ikzelf bescheiden (heeeel bescheiden) pose achetrgrond. Even rol die mij op het Goddelijke lijf is geschreven.....
Uitspraak? Soit! Maar ik moet de eerste reactie nog tegenkomen, waarin de zoektocht van Ernest met de grond gelijk wordt gemaakt. Het klinkt allemaal even plezierig!

Weet je wat ik van al je liedjes vind? Het is één groot feest!!! Tijd voor een greatest hits? D'r zit gewoon niks tussen wat je met droge ogen een kut nummer zou willen noemen.

Maar nee, no such luck... het een na het andere juweel verdorie. Het moest verboden worden.

Weet je wat? Ik zet m gewoon nog eens op..... wieweet stek ik er wat van op.
Vriendelijke groet, Gus

Dank je wel Gus voor het fijne commentaar. En met zoveel mooie woorden kan ik er niet meer omheen om bij een volgend nummer jou een koortje te laten vormen. Mag je helemaal in jouw eentje doen... :crazyhappy:

Ernest01
8 oktober 2016, 22:27
Imo een van je mindere liedjes maar dat zegt niks want weer imo
zelfs met deze song steek je met kop en schouders boven het gemiddelde alhier uit.....

Dank je wel man, fijn dat je jouw eigen mening geeft. :ok:

Harald
9 oktober 2016, 09:36
Ik had niet moeten luisteren... Nu moet ik Atom Heart Mother opzetten omdat ik er niet op kan komen welk liedje van Pink Floyd hierop lijkt.

Yep, Summer '68 Zit in één wending in dat nummer die jij hier ook gebruikt. Bizar genoeg speelt Roger Waters hier nu net niet zijn typische "ik speel ook gitaar" akkoordenpartij in G op een akoestische gitaar. Precies hetzelfde gitaarwerk als jij hier gebruikt. Daardoor moest ik gelijk al aan Pink Floyd denken.

Ernest01
9 oktober 2016, 11:52
Grappig en irritant is dat ja, als je niet weet waar een liedje op lijkt....
Summer '68 kende ik (nog) niet. Moet daarbij ook aan heel andere dingen denken..... :soinnocent:
Ach, ik denk dat ín elk 3-akkoorden-liedje' je veel dingen zal tegenkomen die bekend klinken.
Fijn dat je geluisterd hebt, in ieder geval.

gitaarvrouwtje
17 oktober 2016, 09:34
lekker ernest :)
ik ga er weer niet te veel op los laten
dat gezever over uitspraak enzo, ach dat weten we nu langzamerhand wel eens, het blijven frisse liedekes, en ik vind het tijd voor Ernest the album
mag ik een gastliedje zingen op je album? eentje van jou he haha
liefs kris

Rick trodat
17 oktober 2016, 09:53
Mooi nummer en vooral het koor is erg lekker

Duhsjaak
17 oktober 2016, 11:59
lekker ernest :)
ik ga er weer niet te veel op los laten
dat gezever over uitspraak enzo, ach dat weten we nu langzamerhand wel eens, het blijven frisse liedekes, en ik vind het tijd voor Ernest the album
mag ik een gastliedje zingen op je album? eentje van jou he haha
liefs kris


Eens. Greatest hits van Gordon is een single. The best of Ernest is een dubbel CD.
Het is ook ergerlijk hoe bescheiden ie eronder blijft.
De lul.
Maar toch: vriendelijke groet, Gus

Ernest01
17 oktober 2016, 19:36
lekker ernest :)
ik ga er weer niet te veel op los laten
dat gezever over uitspraak enzo, ach dat weten we nu langzamerhand wel eens, het blijven frisse liedekes, en ik vind het tijd voor Ernest the album
mag ik een gastliedje zingen op je album? eentje van jou he haha
liefs kris

Dank je wel voor het luisteren en het idee voor een album.
Haha, een gastliedje.... mmm... misschien een liedje maken over een woonwagen ??

Ernest01
17 oktober 2016, 19:37
Mooi nummer en vooral het koor is erg lekker

Dank je wel, Rick. Tja, dat koortje erin gezet/gezongen om het nog wat levendig te houden.....

Ernest01
17 oktober 2016, 19:39
Eens. Greatest hits van Gordon is een single. The best of Ernest is een dubbel CD.
Het is ook ergerlijk hoe bescheiden ie eronder blijft.
De lul.
Maar toch: vriendelijke groet, Gus

Gordon bescheiden ? Nou, ik heb toch een ander beeld van hem hoor.
Ben het wel eens met jouw typering van de man.... :soinnocent: