PDA

View Full Version : Chinese gitaar neck



Ezra24rct3
7 oktober 2016, 11:30
Hallo mensen van die forum,

Ik ben van plan om mijn Fender Squier strat te upgraden met een Floyd Rose en nieuwe pick-ups, maar omdat ik simpelweg geen zin heb om aanpassingen aan de neck te doen (en m wat unieker wil maken) zat ik eraan te denken om een Chinese neck te kopen met Custom Inlays en een locking-nut, in dit geval dezelfde als Richie Sambora (van Bon Jovi) had in de jaren 80/90.

Anyway, op deze neck staat het Fender(+Custom Shop) logo op de headstock en een serienummer.

Nou is mijn vraag of deze door de douane komt, omdat ik toch een officieel product van Fender bezit. Nou kan ik altijd nog vragen of ze er 1 zonder logo willen maken, maar met is natuurlijk veel leuker. :)

Het gaat trouwens om deze (https://www.aliexpress.com/item/Top-quality-22Fret-inlay-star-Canadian-maple-Electric-Guitar-Neck-Guitar-Parts-musical-instruments-accessories-can/32369022806.html?spm=2114.40010308.2.38.Q0vTSQ) neck.

HaroldA
7 oktober 2016, 11:44
Anyway, op deze neck staat het Fender(+Custom Shop) logo op de headstock en een serienummer.

Nou is mijn vraag of deze door de douane komt, omdat ik toch een officieel product van Fender bezit. Nou kan ik altijd nog vragen of ze er 1 zonder logo willen maken, maar met is natuurlijk veel leuker. :)

Ik hoop van niet; dan wordt hij vernietigd + €250 boete. Maar deze verachtelijke hals zal vast wel door de douane komen, helaas. Ik hoop dat je niet te veel voor schut gaat staan met deze nep-hals op een Squier, maar hoop nog veel meer dat je het logo bij een eventuele verkoop wel verwijdert, want handel in nep-merkwaar is nog veel verachtelijker.

Dutch66
7 oktober 2016, 11:47
Nou kan ik altijd nog vragen of ze er 1 zonder logo willen maken, maar met is natuurlijk veel leuker. :)



Sorry hoor, maar daar sta je gewoon mee voor lul, zo simpel is het....

WillemdaGuide
7 oktober 2016, 12:36
Afgezien van onderstaande, weet je heel zeker die die goed gaat passen qua gaten enzo?

Da Vinci
7 oktober 2016, 14:49
Heb ooit eens een Chinese Gibson in laten vliegen en dat ging prima. Met enkel een hals verwacht ik op basis daarvan dan ook niet veel problemen.

Wat je bedoeld met dat je al een Fender-product bezit snap ik niet zo goed.
A) weet de douane dat niet
B) Ik snap niet waarom het hebben van iets het importeren van namaakgoederen ineens legaal zou maken. Het blijft gewoon een merkvervalsing natuurlijk

Maargoed, als je het risico niet wil lopen koop je de hals zonder decal en zet je er daarna een decal op.

Sander-H
7 oktober 2016, 15:46
Die nek gaat geen upgrade zijn.
Voor die prijs krijg je een bagger nek met rotte frets en scheve inlays. Ik heb ondertussen verschillende dingen als test uit China laten komen en keer op keer is het extra werk wat er in gaat zitten om het fatsoenlijk te krijgen de kostenbesparing eigenlijk niet waard.
You get what you pay for!

En als je pech hebt slaat de douane er nog een importbelasting op ook en dan had je net zo goed in Nederland of Duitsland iets kunnen bestellen.

RS-Rik
7 oktober 2016, 16:18
中国模具死亡的垃圾


Schotel 69