PDA

View Full Version : nieuwe elementen



BramVersteeg
28 juli 2003, 00:55
Hallo,
ik heb een gitaar met 3 P90 elementen. Ik wil in ieder geval 2 van de 3 vervangen voor andere elementen. Ik speel hardrock/metal dus een van de 2 moet een echt scheurelement zijn. Het andere wil ik gebruiken voor solo's. Ik weet niet hoe ik het het beste kan omschrijven qua sound. Het geluid van Matthias Jabs vind ik echt hemels(naast van zijn geweldige spel :) ), dus zoiets zoek ik. Ik heb DiMarzio elementen in mijn Ibanez maar die zijn te schel en hebben volgens mij een te hoge output. De elementen in mijn gibson komen meer in de buurt maar zijn denk ik iets te veel vintage georiënteerd. Wat voor iets raden jullie mij aan? Of wat voor combinaties?
Grz. Bram

sash
28 juli 2003, 00:59
Het kutte is dat P90's een raar formaat hebben, dus wil je er humbuckers in hebben moet er gefreesd worden en professioneel gaten opgevuld worden, misschien wel complete refinish.

Maar als alles op een slagplaat zit heb ik niets gezegd :)

BramVersteeg
28 juli 2003, 01:35
Ze zitten gewoon los op de gitaar(zonder slagplaat dan :) ). Ik hoor idd dat die P90's een raar formaat hebben. Maar het is de moeite waard als het geluid er op vooruit gaat.

sash
28 juli 2003, 01:53
Wat voor gitaar is het eigenlijk?

Ben bang dat het de moeite niet waard is, omdat zoiets behoorlijk veel kan gaan kosten.

BramVersteeg
28 juli 2003, 01:58
Het is een Hillman (handgemaakt door Henk vd Heuvel). Ik heb hem 2e hands kunnen kopen omdat ik een goed bespeelbare gitaar wilde voor weinig geld. Deze neem ik mee op reis naar OZ. Dan kan ik daar vingeroefeningen doen en zo. Ik neem een mini-marshall mee als versterkertje dus moet ik niet over sound klagen. :razz: Maar als ik terug kom wil ik de gitaar misschien toch live gaan gebruiken. Zeker omdat er al 3 elementen in zitten dacht ik dat er wel iets van te maken is. Maar als het niet gaat koop ik wel een LP custom met 3 elementen :-D :-D :razz:
Grz. Bram

renier
28 juli 2003, 11:02
niet aan beginnen man!..

dat kost je klauwen vol geld en een hoop werk (frezen, refinisch, alles aan elkaar knopen). terwijl de waarde van de gitaar er waarschijnlijk op achteruit gaat.

en trouwens: p90's zijn cool!!!

BramVersteeg
28 juli 2003, 11:41
P90's zijn idd wel mooi maar geven te weinig output voor metal(dat speel ik) en 3 P90 vind ik te veel. Vandaar mijn vraag. Maar als het idd zo'n gedoe is weet ik niet of ik er wel aan moet beginnen. Dat de waarde zou zakken is niet zo'n probleem verder. Tenminste, als het resultaat goed zou zijn.
Maar weet er iemand iets over de sound van Matthias Jabs(scorpions)?? Misschien kan ik in een andere gitaar wel een element vervangen.
Grz. Bram

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 14:11
waarom zou je je gitaar moeten refinishen als je er in freest?

bert k
28 juli 2003, 15:01
Er is denk ik wel een probleem als je gaat frezen. Een humbucker is korter en breder dan een P90, dus je kan het gat wel breder frezen, zodat het past, maar boven en onder blijft er toch ruimte zichtbaar en dat is een rotgezicht.

fred dons
28 juli 2003, 16:01
dimarzio heeft tegenwordig super distortions in p90 formaat dus dat zou je gitaar in ieder geval aan het scheuren krijgen.

ik zou idd alleen het brug element vervangen, MJ speelt o.a op een 62 str en zijn fender signature heeft een h-s-s set up en met 2 p90's krijg je een nog vetter enkel spoel geluid dan hij heeft

hugo
28 juli 2003, 17:10
Je kan kijken op de site van BillLawrence.com, de L500 serie is gemaakt om zowel in een P90 als een humbucker gat te passen, je krijgt er humbucker ring bij, de maten staan in het forum. Ze zijn er in 4 soorten C (clean) R (regular) L (Lead) XL (extra Lead), oplopend in output.
Succes,

iam
28 juli 2003, 17:47
waarom heb je ten eerste al die gitaar gekocht met de p90 terwijl je weet dat je een hogere output nodig hebt?

ik bedoel waarom zoveel moeite doen met frezen ed terwijl je ook gewoon een andere gitaar kon gekocht hebben?

ben wel benieuwd hoe de gitaar eruit ziet!!

heb je foto?

BramVersteeg
28 juli 2003, 18:32
Speeld MJ op Fender?????? Ik dacht dat ie op een Gibson Explorer speelde? Volgens mij begin ik fan van fender te worden :-D
En ik heb die gitaar gekocht omdat het een goed bespeelbare gitaar is voor weinig geld. In Australie heb ik die gitaar eigenlijk alleen voor de vingeroefeningen nodig(ik heb hem speciaal voor deze reis gekocht) en maar heel soms om electrisch te spelen. Maar ik heb een MS-2 van marshall en dus heeft het geen zin om een goede gitaar met goede elementen mee te nemen :-D
Ik weet niet hoe je hier een foto kunt plaatsen??[/code]

Static-M
28 juli 2003, 18:56
[img ]url van het plaatje[/img ] waarbij je uiteraard de spaties tussen img en ] moet weglaten!

BramVersteeg
30 juli 2003, 22:35
de foto staat niet op internet. Is dat een probleem?
P.S. Ik ben niet zo'n computerkenner :lol:
Grz. Bram

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 22:40
dat is inderdaad een probleem

je kunt je foto's op www.dse.nl zetten, is vrij makkelijk. Moet je je daar wel aanmelden natuurlijk