PDA

View Full Version : ervaring: nano zonder pedalboard?



fastfolkert
1 oktober 2016, 11:28
Weet iemand of de "nano-afmeting" pedaaltjes (Mooer etc.) goed zijn te gebruiken zonder pedalboard? Trap je ze niet eenvoudig "om" als ze los op het podium staan?

Ik speel incidenteel live en ben een beperkte pedalengebruiker (tuner en drive-pedaal) en wil vooralsnog geen pedalboard.

Thx!

Midwolda
1 oktober 2016, 11:33
Pedalboard? Te veel moeite...
Stukje vinyl-tegel op maat afknippen, reepje velcro onderop het pedaaltje plakken, klaar.
;)

Losse pedalen wordt altijd een zooitje (vind ik).

barno
1 oktober 2016, 11:39
ik heb jaren gespeeld met een "board" met twee pedaaltjes (tuner/drive): klein plankje maar houdt pedaaltjes stabiel op podium en vooral ook tijdens transport.

fastfolkert
1 oktober 2016, 11:55
Klopt, plankje, velcro etc en je bent in business, maar ik heb dat niet nodig denk ik.
Onze optredens zijn beperkt en van het nivo buurtkroeg en dorpsfeest. Tweekanaals amp, tuner en soms een drive en gaan.

Maar de hamvraag: blijven die kleine Mooertjes tijdens gebruik staan op een podium?

dodeboboeror
1 oktober 2016, 12:00
Waarom tape je die twee mini pedalen niet aan elkaar?
(al dan niet met iets ertussen wat als afstandhouder kan dienen)

fastfolkert
1 oktober 2016, 12:05
Waarom tape je die twee mini pedalen niet aan elkaar?
Ik heb helemaal geen mini/micro/nano pedalen....Al m'n pedalen zijn jaren 90-00 Boss en Ibanez; "standaard maat" dus....

Niemand die zo'n Mooer los heeft gebruikt?

tmms
1 oktober 2016, 12:23
Heb er twee, met een 'z-plug' aan mekaar. Geen probleem.

dodeboboeror
1 oktober 2016, 12:27
Die mini pedalen hebben de input en output aan de zijkant, omvallen lijkt me niet waarschijnlijk ;)

Pepe
1 oktober 2016, 13:10
Die mini afmetingen zijn leuk voor je board real estate maar voor op een podium heeft je voet toch ruimte nodig, ik neem aan dat ik niet de eerste ben die op zijn tuner mute trapt terwijl ik mikte op de booster er naast.
De mini's zijn stabiel wanneer je ze met plugconnectors verbind maar zoals ik zei, dat geeft te weinig ruimte voor je voet. Enkel velcro houd het redelijk vast zolang er geen stof, pluisjes en andere rotzooi in de velcro vastkoekt.
Wat ook wel slim is om dezelfde pluggen aan weerskanten te gebruiken om het gewicht gelijkmatig te distribueren.

D3nnis
1 oktober 2016, 13:17
Die mini afmetingen zijn leuk voor je board real estate maar voor op een podium heeft je voet toch ruimte nodig


Ja!
Het concept van die mini dingen begrijp ik dan ook niet; je kunt ze niet strak tegen elkaar zetten vanwege deze reden.
Als je een looper erbij gebruikt kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

tmms
1 oktober 2016, 13:30
Met twee gaat het prima, met meer op deze manier krijg je idd misschien problemen.
http://i64.tinypic.com/3128yzo.jpg

Pepe
1 oktober 2016, 13:45
Ja, ligt een beetje aan hoe en wat.
Wat bijvoorbeeld problematisch is wanneer je een mini verbind met een pedaal dat de output aan de achterkant heeft en het kabeltje vrij stug is, dan komt er spanning op de mini te staan waar ie onstabiel van wordt.
Een ander probleem is wanneer de pedalen ernaast hoger zijn, dan wordt zo'n switch echt een uitdaging met een beetje brede schoen.

the sure thing
2 oktober 2016, 18:54
Een stugge kabel doet sommige nano pedaaltjes wel degelijk omvallen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fastfolkert
3 oktober 2016, 22:34
Hmmmm, dan ga ik de komende donkere dagen toch maar 'ns aan de gang met een plankje, zwarte spuitlak en velcro....
Thx. voor de inzichten.

the sure thing
3 oktober 2016, 23:10
Hmmmm, dan ga ik de komende donkere dagen toch maar 'ns aan de gang met een plankje, zwarte spuitlak en velcro....
Thx. voor de inzichten.

Is altijd beter en mooier. Wel je resultaat posten he!

Je weet het:

PICS OR IT DIDN'T HAPPEN


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk