PDA

View Full Version : tremolo pedalen



SouthernRock59
29 september 2016, 20:09
hallo,

ik ben op zoek naar een goede tremolo pedaal, maximum rond de 100,-
een stereo output is niet noodzakelijk want ik heb toch niet 2 versterkers
ik heb ook niet te veel poes pas nodig, gewoon een simpele pedaal met speed, depth, wave en misschien volume
weet iemand hier misschien wat pedalen waar ik naar kan kijken?

bij voorbaat dank

Pepe
29 september 2016, 20:11
De Mooer trelicopter, alles wat je wil, niks wat je niet wil.
De kleine knopjes zijn onoverzichtelijk maar erg spannend is dat niet.

the sure thing
29 september 2016, 21:08
2e hands T-Rex tremster.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vlammie
29 september 2016, 23:55
Tweedehands moog minifooger tremolo. Heel tof ding.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

the sure thing
30 september 2016, 07:22
Voor €100 ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

humbucker
30 september 2016, 09:02
Voor €100 ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja dat gaat het niet worden. Zit nieuw rond de 200, zijn nog niet lang uit en Moog is altijd erg gewild...
Ik moet zelf ook nog altijd de knoop doorhakken, maar momenteel te druk met andere zaken. Wel al uitgemaakt dat ik Pepe zijn raad opvolg en een Mooer trelicopter ga halen.

humbucker
30 september 2016, 09:02
Ja dat gaat het niet worden. Zit nieuw rond de 200, zijn nog niet lang uit en Moog is altijd erg gewild...
Ik moet zelf ook nog altijd de knoop doorhakken, maar momenteel te druk met andere zaken. Wel al uitgemaakt dat ik Pepe zijn raad opvolg en een Mooer trelicopter ga halen.

edit: Dat die maar 53€ kost is ook mooi meegenomen!

Rhythm Machine
30 september 2016, 10:48
Tweedehands Nobels TR-X. Superpedaaltje voor weinig.

mountainman
30 september 2016, 11:10
In de categorie klein en goedkoop wijs ik ook altijd even op Hotone. De Hotone Trem heeft qua knoppen dezelfde opties als de Mooer maar daarnaast is er nog een switch voor een hardere blokgolf. De enkele keer dat ik die tremolo gebruik staat bij mij de switch altijd in standje hard.

the sure thing
30 september 2016, 12:17
Als je een tremolo voor "leuk erbij" wilt hebben lijkt mij de Mooer een prima oplossing. In mijn lange zoektocht naar een goede tremolo gebruikte ik al jarenlang de Fulltone. Sterker nog: ik heb hem enige tijd geleden overhaast verkocht en mistte 'm direct: nu heb er weer één teruggekocht:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160930/2b5b05af4cb3a2d0bf8957bc3cf20b0d.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
30 september 2016, 12:20
In de categorie klein en goedkoop wijs ik ook altijd even op Hotone. De Hotone Trem heeft qua knoppen dezelfde opties als de Mooer maar daarnaast is er nog een switch voor een hardere blokgolf. De enkele keer dat ik die tremolo gebruik staat bij mij de switch altijd in standje hard.

Nee, de hotone heeft een extra knop voor tone. De Mooer heeft een draaiknop voor golf en blok waar de hotone een 2 standen knopje heeft.

Ik vind die Mooer echt goed, niet alleen voor "leuk erbij" hoor. Mijn favoriet zit in de flint, harig en chewy maar de Mooer is een goede tweede, als ik ga A/B'n met de reverbs van mijn Fender amps raak ik al snel de draad kwijt wie wat is.
De gelauwerde Dunlop klinkt ook goed maar heeft geen mix knop, onbegrijpelijk.

SouthernRock59
30 september 2016, 16:33
ik zat nog eens rond te kijken en ik kwam de voodoo lab tremolo tegen, iemand hier ervaring mee?

jan7
30 september 2016, 16:52
(Niet commerciële) reviews van een aantal tremolo pedalen:
http://thetremolopage.blogspot.be/
http://www.muzique.com/trem.htm

RednoiZ
30 september 2016, 19:20
ik heb zelf al jaren de red witch pentavocal trem erg fijn pedaal met erg leuke voiceshaping/eq mogelijkheden naast een goede tremolo.
Krijgt op the tremolopage hierboven trouwens een 9.Wel wat duurder maar soms kom je hem 2e hands tegen.

telerocker
30 september 2016, 20:07
ik zat nog eens rond te kijken en ik kwam de voodoo lab tremolo tegen, iemand hier ervaring mee?

Ik heb een Voodoolab Octavia gehad. Goed spul hoor, ook hun Micro Vibe. Volgens mij ga je er geen buil aan vallen.

the sure thing
30 september 2016, 20:43
ik zat nog eens rond te kijken en ik kwam de voodoo lab tremolo tegen, iemand hier ervaring mee?

Uitstekend pedaal! Mooie warme klank. Wel de 4knops versie nemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mountainman
1 oktober 2016, 01:59
Nee, de hotone heeft een extra knop voor tone. De Mooer heeft een draaiknop voor golf en blok waar de hotone een 2 standen knopje heeft.


Bedankt voor de correctie. Op grond van de beschrijving op de website van Mooer (http://www.mooeraudio.com/?product/201410169931.html) had ik durven zweren dat het een tone knop is: "BIAS knob brings various color of the tremolo sound."

Pepe
1 oktober 2016, 02:36
Tis een rare term want bias slaat bij trem op spanning van de buizen maar in de Mooer wisselt het tussen een soort bias trem effect en een opto trem effect.

SouthernRock59
1 oktober 2016, 09:48
Ik denk dat ik s n keer naar eindhoven ga
Misschien dat ze die daar hebben

Brum
1 oktober 2016, 09:58
Ben het helemaal met Pepe eens. Die Mooer trem is echt verrassend goed. Ik heb 'm zelf ook en ben er heel erg tevreden mee. Formaatje ook helemaal goed (dat is in eerste instantie waar ik 'm voor kocht). Van een lekker warme trem tot keiharde square wave, het zit er allemaal in. En kost geen drol, da's ook niet onbelangrijk en bovendien nog goed gebouwd ook.

MarkS
3 oktober 2016, 12:06
Kost ook geen drol:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1093271356-carl-martin-surf-tremelo.html

tmms
3 oktober 2016, 13:44
Tis een rare term want bias slaat bij trem op spanning van de buizen maar in de Mooer wisselt het tussen een soort bias trem effect en een opto trem effect.

Kan ie wel een overtuigende blokgolf? De Behringer, waarom heb ik dat ding toch verpatst, kon echte vierkante trem geluiden, naast subtiele driehoekige spacy effecten. Toen ik nog een rackje had gebruikte ik wel eens een panner uit een Behringer DSP2024P, super, die stereo Dunlop lijkt me wel wat.

Buxtra
3 oktober 2016, 13:52
Wellicht de EHX Pulsar ook nog overwegen (stereo) echter geen tap-tempo!

MarkS
3 oktober 2016, 13:59
Wellicht de EHX Pulsar ook nog overwegen (stereo) echter geen tap-tempo!
Heb die gehad, tegelijk met een TR-2. Kon dus goed vergelijken. De Pulsar klinkt imho beduidend minder organisch, eerder harsh, niet muzikaal genoeg, en de speed knop is erg gevoelig/lastig in te stellen. Vond het 3x niks.

NLF
3 oktober 2016, 14:07
ik zat nog eens rond te kijken en ik kwam de voodoo lab tremolo tegen, iemand hier ervaring mee?

Voodoolab is een hele goede, 2-e hands soms voor rond de 100 euro te krijgen. Je moet dan de versie met 4 knoppen nemen.