PDA

View Full Version : peavey 5150 mark2 of mesa boogie



ritchie2
27 juli 2003, 22:48
welke zouden jullie kiezen een peavey 5150 mark 2 of een mesa boogie (weet nog niet welk type) speel voornamelijk hardrock blues

Negative K3 fan
28 juli 2003, 07:12
hangt er vanaf welke mesa.

Theije
30 juli 2003, 23:25
Idd als je zegt Rectifier? zeg ik fuck die Peavey.

josh.vandenberg
6 augustus 2003, 19:57
Probeer ze alletwee uit en probeer het ook nog op te nemen.

Er is geen mooiere high gain als 5150,het crunch kanaal is ook best wel vintage,niet zo vlak.Mesa is vlakker,maar goed clean ,de single rectifier dan.

Met de 5150 11 kun je ook een erg goed blues en country/rock geluid maken .Daar gebruikt bijna niemand em voor ,maar het klinkt heel goed

Nocki
6 augustus 2003, 22:29
tja...

de peavey ken ik niet. wel weet ik dat walter trout op een mark iv speelt. ik vind de mark iv ook een geweldige amp voor dat soort dingen maar een leuke marshall is er ook niet verkeerd voor. maar met een studio van mesa of een andere mark is er zeker een mooi blues geluidje te creeren... ligt eraan wat je styl is denk ik. er wordt ook een hoop op fendertjes gespeelt. de mark iv is super veelzijdig in ieder geval...

Nocki

Texter
13 augustus 2003, 16:31
Dual of Triple Rectifiers zijn een tikke duurder dan de MarkII...die laatste heb ik zelf en je moet er wel een leuke Equalizer bij hebben want anders issie wel gruwelijk nasaal...het clean kanaal is ronduit but voor veel gitaren.

sprietje10
13 augustus 2003, 17:16
indien je een bluesy sound zoekt zou ik sowieso niet voor een 5150 of een mesa dual/ triple rectifier gaan. Dit zijn echt metal-amps.

probeer dan een mesa trem-o verb te vinden of idd een mark IV.

Heb je ook al eens aan een peavey classic 50 head gedacht? Deze klinkt geweldig maar is stukken milder en warmer dan de 515