PDA

View Full Version : Mystic



Fusion
29 september 2016, 12:16
Toch maar even een topic, daar ik hier recentelijk wat vaker kom. Ik stel jullie voor aan Mystic, de progressieve metal band (nou ja band, meer een eenmansproject) die moderne strakke metal met oldskool prog a la Fates Warning mixt. Staat de laatste tijd stil, eerst omdat ik steeds meer andere muziek (van klassiek tot zigeuner, en veel EDM etx5) ging maken, maar nu ook omdat ik geen tijd meer heb. Maar goed, ben benieuwd wat men er van vindt.

Wat geluiden:


https://www.youtube.com/watch?v=pdT-pdT-96HD1R4


https://m.youtube.com/watch?v=w9NaSI6vwYc

Fusion
29 september 2016, 20:35
Sjips. Video linkje gerepareerd.

Fusion
3 oktober 2016, 06:51
Zo slecht mannen? Ook dat mag je laten weten hoor. Anders wordt 't zo gênant dat ik hier met mezelf loop te converseren...

Fusion
7 oktober 2016, 16:19
224 keer bekeken en nul reacties....hmmm.... nou, jammer dan.

hs0504
7 oktober 2016, 18:02
Nee, het is zeker niet slecht. Maar, alhoewel ik zeker van fusion en progressive rock houd, is dit niet mijn ding. Het is me teveel allemaal en het mist focus en richting (misschien word ik oud). Desalniettemin genoeg goede stukken muziek, van elk nummer kan je volgens mij wel 4 of 5 aparte nummers maken.
Mix vind ik een beetje neuzig, vooral dat eerste nummer.
Nou ja, daarom niet gereageerd dus.... het werd me even teveel.

Fusion
7 oktober 2016, 18:59
He leuk! Dank je. Ja de mix van dat eerste clipje is nogal wollig, althans het gitaargeluid. Erg jammer idd. Qua composities, hmmm, het is natuurlijk wel prog he ;) Op zich snap ik wel wat je bedoelt, maar vind 't zelf wel meevallen, maar ik kan er als componist natuurlijk nauwelijks objectief naar luisteren

Misschien vind je dit een wat coherentere compositie? En een betere mix danwel gitaargeluid?


https://m.youtube.com/watch?v=ssNJkjsE4IE

Erik de Perik
8 oktober 2016, 00:40
Ik vind het erg goed klinken, de laatste 2 video's dan vooral en er zitten wel wat verrassingen in! Erg strak ook allemaal.... heel knap maar ook wel een reden voor mij om dit geen fijne muziek te vinden. Heb het wel allemaal afgeluisterd hoor :D

telerocker
8 oktober 2016, 01:18
Ik zit op de lijn van Erik. Knap, strak, maar raakt het me? Nope, maar er zijn vast een hoop liefhebbers, want de (prog)metalscene groeit nog steeds.

Fusion
8 oktober 2016, 22:20
He dank voor jullie eerlijke reacties!

Ernest01
8 oktober 2016, 22:36
Laatste nummer is het beste. Erg goed gespeeld, waarmee ik bedoel dat het heel strak is allemaal.
De beelden bij de opname.... had iets anders verwacht bij deze muziek.
Vind het wel eentonig, maar dat zal komen omdat ik er absoluut geen feeling, of verstand van heb. Maar technisch gezien (gehoord) goed.

Fusion
9 oktober 2016, 11:00
Eentonig.... hmmm die heb ik nooit eerder gehoord. Wellicht door te ontbreken van leads? Verder dank voor de complimenten over hoe eea gespeeld is!

Ernest01
9 oktober 2016, 11:46
Eentonig.... hmmm die heb ik nooit eerder gehoord. Wellicht door te ontbreken van leads?

Dat is het inderdaad. Maar nogmaals, ik heb geen verstand van deze muziek-vorm. :dontgeti:

Fusion
11 oktober 2016, 12:03
Ik snap wel wat je bedoelt, en je hoeft niet per se verstand van iets te hebben om een mening te geven. Uiteraard help kennis van 't genre wel eea in perspectief te plaatsen. Dat eerste nummer, met die wollige mix (helaas!), kreeg van mensen uit de gerelateerde metalhoek wel behoorlijk goede reacties, maar ik snap je/jullie ook wel hoor.

Maar bedankt voor t luisteren en 't commentaar, leuk!

Fusion
20 november 2017, 21:21
Er is weer materiaal voor een nieuw nummer en wil twee oude nummers opnieuw opnemen. Nu nog even de tijd vinden.