PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst



Braml
28 september 2016, 11:54
Ik met mijn Strat altijd.. het is wel echt mijn sound, maar soms merk ik dat de veelzijdigheid van de muziek die ik met mn band speel soms toch wel een wat dikkere en ruigere sound kan gebruiken. Ik ben altijd al erg gecharmeerd door Les Pauls, maar vaak staat me de sound en de feel niet aan van deze gitaren. Gisteren kwam ik er echter een tegen (een epiphone) voor laag bedrag, dicht bij mij in de buurt. Ik ben wezen kijken, heb de gitaar getest, en ben er mee naar huis gegaan!

http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/IMG-20160927-WA0005_zpsettoaevf.jpg (http://s1104.photobucket.com/user/Voetbal7/media/IMG-20160927-WA0005_zpsettoaevf.jpg.html)

Daar is ie dan, de Epiphone Les Paul Standard! Vind hem zelf echt heel mooi, en hij klinkt ook goed naar mijn mening! Ik heb er 210 euro voor betaald, inclusief stevige hoes en een nieuw pakje snaren. De oude snaren zaten er al 2 jaar op dus ik heb deze direct vervangen voor de nieuwe set! De gitaar heeft dus ongeveer 10 jaar bij die persoon thuis gedaan. Hij speelde nooit in bandjes en speelde zelf niet erg veel. De laatste 2 jaar is hij niet eens meer aangeraakt. De gitaar was dan ook in erg goede staat, op een paar kleine krasjes na die ook nog eens op de achterkant zaten. Serienummer DW05043228.

Wat vinden jullie ervan? Ervaringen? En hebben jullie misschien meer info over deze gitaar?

Nellyrocks
28 september 2016, 12:26
Ziet er mooi uit en is geen geld. Top! gefeliciteerd.
De Epi LPs die ik heb vastgehouden waren allemaal prima gitaren dus je zal je er geen buil aan vallen.

We even die slagplaat eraf halen hoor.

Braml
28 september 2016, 12:47
Ziet er mooi uit en is geen geld. Top! gefeliciteerd.
De Epi LPs die ik heb vastgehouden waren allemaal prima gitaren dus je zal je er geen buil aan vallen.

We even die slagplaat eraf halen hoor.

Dankjewel! En waarom die slagplaat eraf? dat vind ik juist wel gaaf?

dimi19
28 september 2016, 13:14
Top gitaar. Ik heb zelf 10 jaar lang enkel op een Epiphone standard gespeeld (daarna sloeg GAS toe en ontdekte ik de tweedehands markt).
Laat die slagplaat er maar mooi op zitten, wat ze je ook maar wijsmaken :) Een slagplaat hoort gewoon bij een standard vind ik.

Braml
28 september 2016, 13:28
Top gitaar. Ik heb zelf 10 jaar lang enkel op een Epiphone standard gespeeld (daarna sloeg GAS toe en ontdekte ik de tweedehands markt).
Laat die slagplaat er maar mooi op zitten, wat ze je ook maar wijsmaken :) Een slagplaat hoort gewoon bij een standard vind ik.

Ja ik vind het ook wel mooi zo, maar ik kan ook wel eens kijken hoe hij eruit ziet als ik die plaat eraf haal.

Heb nu al zin om hem zaterdag te gebruiken bij mn optreden :D

Buxtra
28 september 2016, 14:16
Mijn les Paul Traditional Ebony behoudt ook gewoon zijn slagplaat hoor, voegt naar mijn smaak iets van klasse/deftigheid toe.

Dan maar wat minder verschraald-bier-peuken-en-tijgertopjes gehalte.

Goeje prijs!

Dus veel plezier er van.
Bux

California Jam
28 september 2016, 17:58
Ik post niet zoveel maar lees wel dagelijks mee. Maar nu wil ik wel even reageren want ik vind het een mooie gitaar hoor! Ik heb in april dit jaar in Londen en Epiphone LP Ultra III gekocht. Ook een dergelijke sunburts met een mooi lijnenspel. Daarom heb ik mijn slagplaat wél verwijderd waardoor de finish meer tot z'n recht komt.

Braml
28 september 2016, 17:59
Mijn les Paul Traditional Ebony behoudt ook gewoon zijn slagplaat hoor, voegt naar mijn smaak iets van klasse/deftigheid toe.

Dan maar wat minder verschraald-bier-peuken-en-tijgertopjes gehalte.

Goeje prijs!

Dus veel plezier er van.
Bux

Bedankt! Komt goed! Zaterdag wordt hij gedoopt :D

Trouwens, als ik die slagplaat eraf haal krijg ik dan niet van die lelijke zichtbare open schroefgaten?

Buxtra
28 september 2016, 18:07
Dat was een recent topic van iemand anders! Ff zoeken jij!

Veel plezier op het podium.

Braml
28 september 2016, 18:39
Ik post niet zoveel maar lees wel dagelijks mee. Maar nu wil ik wel even reageren want ik vind het een mooie gitaar hoor! Ik heb in april dit jaar in Londen en Epiphone LP Ultra III gekocht. Ook een dergelijke sunburts met een mooi lijnenspel. Daarom heb ik mijn slagplaat wél verwijderd waardoor de finish meer tot z'n recht komt.

Dankjewel hoor! Een Ultra III is nog weer een paar stappen verder wat kwaliteit betreft? Vet hoor!

Duhsjaak
29 september 2016, 07:05
Top gitaar. Ik heb zelf 10 jaar lang enkel op een Epiphone standard gespeeld (daarna sloeg GAS toe en ontdekte ik de tweedehands markt).
Laat die slagplaat er maar mooi op zitten, wat ze je ook maar wijsmaken :) Een slagplaat hoort gewoon bij een standard vind ik.

Ik luister altijd goed naar onze zuiderburen. Ditmaal ben ik zo eigenwijs daar tegen in te gaan.

Op de Standaard (B krant dus) zit ook geen slagplaat. (Geintje). In ernst, het is geen hogere wiskunde hoor, die slagplaat. Laat m zitten of haal m er op proef van af. Dan zie je al snel wat je het leukst vind smoelen.

Gitaristen zijn maar een behoudende club. Niet te veel van aantrekken. Een echte gitarist doet niet wat hoort, die doet wat ie leuk vind.
Want daar was het allemaal om begonnen hè?
Gefeliciteerd dus,.

Vriendelijke groet, Gus

Braml
29 september 2016, 10:23
Bedankt Gus!

Ik zit trouwens nog wel met iets, ik denk dat de Les Paul wel een nieuwe topkam en/of brug kan gebruiken. Hij ontstemt redelijk snel. Dit probleem kom je op internet veel tegen bij Gibson en Epiphone gitaren dus het schijnt aardig normaal te zijn. De topkam is denk ik (ik weet het niet zeker) van plastic. En plastic topkammen zijn over het algemeen niet erg fantastisch toch? Ik heb ook het gevoel dat de snaren soms blijven steken in de topkam. Als ik aan een tunerhead draai verandert de toonhoogte soms niet bij de eerste draai.

Hebben jullie tips over wat ik het beste kan doen? Om deze stemvastheid te optimaliseren? Misschien zelfs locking tuners? Roller nut/Roller bridge?

dimi19
29 september 2016, 12:21
Ik luister altijd goed naar onze zuiderburen. Ditmaal ben ik zo eigenwijs daar tegen in te gaan.

:stop: :)


Op de Standaard (B krant dus) zit ook geen slagplaat. (Geintje). In ernst, het is geen hogere wiskunde hoor, die slagplaat. Laat m zitten of haal m er op proef van af. Dan zie je al snel wat je het leukst vind smoelen.

Gitaristen zijn maar een behoudende club. Niet te veel van aantrekken. Een echte gitarist doet niet wat hoort, die doet wat ie leuk vind.
Want daar was het allemaal om begonnen hè?
Gefeliciteerd dus,.

Vriendelijke groet, Gus

Ok, hier kan ik me bij aansluiten :)

MarkS
29 september 2016, 17:35
Een goede nut naakt het vervangen van tuners meestal overbodig. Een roller bridge op een gitaar zonder trem is zinloos. En vaak ook een verslechtering van klank en sustain.

rozh
7 oktober 2016, 13:10
Bedankt Gus!

Ik zit trouwens nog wel met iets, ik denk dat de Les Paul wel een nieuwe topkam en/of brug kan gebruiken. Hij ontstemt redelijk snel. Dit probleem kom je op internet veel tegen bij Gibson en Epiphone gitaren dus het schijnt aardig normaal te zijn. De topkam is denk ik (ik weet het niet zeker) van plastic. En plastic topkammen zijn over het algemeen niet erg fantastisch toch? Ik heb ook het gevoel dat de snaren soms blijven steken in de topkam. Als ik aan een tunerhead draai verandert de toonhoogte soms niet bij de eerste draai.

Hebben jullie tips over wat ik het beste kan doen? Om deze stemvastheid te optimaliseren? Misschien zelfs locking tuners? Roller nut/Roller bridge?

ik heb dit trucje uitgehaald:http://i512.photobucket.com/albums/t328/silentjuh/91840507-B153-4536-B792-A65223B2D6B5_zps8sjxt0yf.jpg
paar uur werk, maar een wereld van verschil!

Braml
7 oktober 2016, 17:00
ik heb dit trucje uitgehaald:http://i512.photobucket.com/albums/t328/silentjuh/91840507-B153-4536-B792-A65223B2D6B5_zps8sjxt0yf.jpg
paar uur werk, maar een wereld van verschil!

Hoi rozh. Wat voor trucje precies? wat heb je er nu voor nut op zitten?

RS-Rik
7 oktober 2016, 17:19
Heerlijk zo'n no nonsense echte mannen les paul. Ik heb dezelfde maar dan van Orville.

Braml
7 oktober 2016, 21:08
Heerlijk zo'n no nonsense echte mannen les paul. Ik heb dezelfde maar dan van Orville.

Thanks man! Hij klinkt ook erg manly :zz:

rozh
7 oktober 2016, 22:39
Hoi rozh. Wat voor trucje precies? wat heb je er nu voor nut op zitten?

de crappy plastic nut vervangen voor een goeie tusq nut en deze perfect afgesteld en op maat gemaakt.
lagere actie nu en betere tone. ontstemt ook even een factor 10 minder dan stock

the sure thing
8 oktober 2016, 09:14
Goede koop! Congrats


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JVGM-music
8 oktober 2016, 09:37
Ik heb ook zo'n Epiphone; de enige gitaar waar ik het nooit bij nodig heb gevonden om er ook maar iets aan te veranderen. Klinkt goed, speelt gemakkelijk en is degelijk gebouwd.
Veel plezier ermee kerel!

Braml
8 oktober 2016, 12:24
Bedankt mensen! Ik blijf een stratocaster liefhebber maar deze LP is zo bruikbaar bij mijn band en ik vind hem zo mooi. Helemaal voor dat geld kon ik hem niet laten liggen! Toch maar even die plastic nut vervangen dan!