PDA

View Full Version : Een leuk gitaar, Jackson met Tele hals (als het gaat)



Helge
27 september 2016, 15:01
Ik heb dit project nu:

Ik got dit body vandaag, een Jackson en ik heb some onderdelen voor het. (De hout van de body is Basewood)

Een Jackson met Tele hals. Ik vet niet als ik een Jackson hals hebben omdat een Jackson hals een andere length heeft.

Het heeft 2 miniswitch voor phase switch voor humbuckers. De elektronica is CTS en Fender USA element swithcer. En ik heb Tele knoppen. De headstock gaat dezelfde kleur als de body. Ik ga verven. De witte kleur op de kop is primer.

Ik ga Seymour Duncan HS-4 in bridge, en HS-2 in Neck. Maar middle ike vet niet. Any porpose? Ik wil Seymour Duncan.

Ik wet dat de humbucker ring niet strait is maar het is een gebruikt body dat ik krijg goedkoop met screw holes dat niet strait is. (Niet makkelijk to fix up)

Maar kijk. Mooi?

http://imageprocessor.websimages.com/rotate/90/height/852/crop/126,1,510x850/fotoer.webs.com/IMG_1677.JPG

Dutch66
27 september 2016, 16:30
Eerlijk?, nou nee...., sorry.

Helge
27 september 2016, 16:42
Past een Tele hals op dit body met the length? Of is Jackson hals longer? Het is 25 inch. Strat/Tele shall have 25,5 inches.

Tabula Rasa
27 september 2016, 16:52
Meten is weten. Topkam tot 12e fret moet gelijk zijn aan 12 e fret totaan brug


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Helge
28 september 2016, 00:55
Meten is weten. Topkam tot 12e fret moet gelijk zijn aan 12 e fret totaan brug

Ik vet het. maar nu ik heb checked bij internet en Jackson use 25,5" and 24,75" en dan ik kan gebruik mijn Tele hals.



De body had geen control plate en dan ik heb gemaakt een van hout en oiled. 100% super. De wit backplate gaat dezelfde kleur als de body. (de wit is primer)
De headstock gaat ook dezelfde kleur als de body. Ik moet bij auto onderdelen winkel voor paint kopen.

http://imageprocessor.websimages.com/rotate/180/height/469/crop/4,92,620x371/fotoer.webs.com/IMG_0372.JPG

barno
28 september 2016, 12:19
de vraag is : welke scale gebruikt jackson op jouw body: is het 25,5 OF 24,75. Als het dat laatste is, kom je in de problemen met een telehals. Dus niet afgaan op internet maar zelf meten.

RS-Rik
30 september 2016, 21:27
Doe het niet!! De horror!!!

California Jam
1 oktober 2016, 18:45
My God, wat een lelijk ding, sorry....

RS-Rik
3 oktober 2016, 21:21
De afstand van nek-body verbinding en de nut moet ook goed zijn, de frets moeten op dezelfde plek komen als ze op de oude gitaar zaten, anders moet je de brug verplaatsen.


Waarom 88 beungitaren bouwen als je ook de tijd kunt nemen voor 1 of 2 goede?

14 zijn is geen excuus :D

Tabula Rasa
3 oktober 2016, 21:41
Waarom 88 beungitaren bouwen als je ook de tijd kunt nemen voor 1 of 2 goede?



Ja, die snap ik ook niet helemaal. Heb in 2 maanden tijd geloof ik, minimaal, 5 partsocasters voorbij zien komen. Veelal multiplex of complete brol.

Waarom niet eens een paar stappen terug doen en eens helemaal "From scratch" met fatsoenlijk hout?





Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

arjanb01
4 oktober 2016, 06:12
Dat heb ik ook met sommigen hier die meer dan 10 goedkopere gitaren bezitten. Ik heb er liever 2 of 3 van 1500+ dan meer dan 10 van 500.

obiwanjacobi
4 oktober 2016, 07:14
Ja, die snap ik ook niet helemaal. Heb in 2 maanden tijd geloof ik, minimaal, 5 partsocasters voorbij zien komen. Veelal multiplex of complete brol.

Waarom niet eens een paar stappen terug doen en eens helemaal "From scratch" met fatsoenlijk hout?

Milage. Als je een ervaren bouwer wilt worden moet je kilometers maken. Dan maar beter oefenen op goedkope onderdelen toch?

Buxtra
4 oktober 2016, 08:05
Ja, die snap ik ook niet helemaal. Heb in 2 maanden tijd geloof ik, minimaal, 5 partsocasters voorbij zien komen. Veelal multiplex of complete brol.

Waarom niet eens een paar stappen terug doen en eens helemaal "From scratch" met fatsoenlijk hout?

Omdat het kan :D

Tabula Rasa
4 oktober 2016, 12:24
Omdat het kan :D
Op zich een verdomd goed argument.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

RS-Rik
5 oktober 2016, 13:21
Mileage is een goed argument, maar je moet wel iedere keer de lat een stukje hoger leggen (we dwalen licht off-topic).


Ik wil wel eens zien hoe de topic starter de hals op de juiste positie bevestigd, aangenomen dat de locatie van de hiel van de originele hals afwijkt van de locatie van de hiel van de tele-hals.

st.robot
5 oktober 2016, 13:43
(Verder licht of topic)

Veel fouten maken hoort nu eenmaal bij een hobby die nu ook niet de evidentie zelve is. Veel fouten op termijn maken zorgt voor een sneller leerproces dan zeker? Langs de andere kant is het ook wel een hobby waarbij geduld geen onbelangrijke factor is. Dus ik zou ook wel,iets meer de tijd pakken om fouten die je al eens bent tegengekomen beter aan te pakken (vooral lakken is daar een goed voorbeeld van)

Kwaliteit boven kwantiteit of zoiets

On topic, zoals het er nu uit ziet is het verre van mijn ding. Maar een goei oefening in meten=weten ofzo?

Doe zo verder ( maar dan wat trager, en denk ook even aan kleurstellingen en contrasten enzo, niet alles met een hals en strings is mooi, pun intented)

Grtz

RS-Rik
5 oktober 2016, 13:55
Bij iedere gitaar die ik bouw zie ik steeds weer dingetjes die ik handiger had kunnen aanpakken of beter had kunnen doen, vooral in de afwerking.
Euveltje bij mij is altijd de topkam. Bij een gibson-style topkam wil je de topkam mooi opgesloten tussen het kopfineer en de toets, maar wat ik deed was het kopfineer vlakken met de rest van de toets, dan moet je weer iets verzinnen om het rond de topkam mooi te krijgen. Oliedom.