PDA

View Full Version : dimarzio steve special f-spaced



ritchie2
27 juli 2003, 22:08
heb voor een prikkie een dimarzio steve special overgenomen kan iemand mij vertellen of deze goed is om hardrock te spelen of komt er een te clean geluid uit bij voxhumana gelezen dat de mid snaren gedempt worden en overige meer boost krijgen heeft iemand hier al mee gespeelt.

Anders Destium
27 juli 2003, 22:13
Een Steve's Special is een SUPER brug-element (ook alleen voor de brug-positie geschikt). Het geeft een erg strak en duidelijk geluid. Bekendste artiest die dit element gebruiktof eigenlijk gebruikte is John Petrucci van Dream Theater(tegenwoordig heeft hij een nét ander element trouwens).

Als je de albums Images and Words, Awake en Change of Seasons kent heb je dat element in combi met een basswood gitaar :)

ritchie2
27 juli 2003, 22:40
bedankt zal hier eens wat van downloaden

Anders Destium
27 juli 2003, 22:57
Op de site van Dimarzio staan ook de karakteristieken en misschien ook wel een soundclip.

PS Dream Theater is dé progressieve metalband, zeker de moeite waard. Probeer nummers als Take the time en Metropolis part 1 of Learning to Live eens als je de band wil leren kennen

Groetjes!

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 00:27
ik heb gehoor ddat men tegenwoordig ook leestekens gebruikt om het lezen van iemands bericht een stuk makkelijker te maken heeft iemand hier al van gehoord en weet iemand al hoe het werkt ik ben erg benieuwd hoe het nou in elkaar steekt

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 00:29
PS Dream Theater is dé progressieve metalband, zeker de moeite waard.

Liquid tension Experiment is meer de moeite waard. Daar zit geen verschrikkelijke zanger bij. Verder is het, op de bassist na, dezelfde band als Dream Theater

El Drecko
28 juli 2003, 11:17
PS Dream Theater is dé progressieve metalband, zeker de moeite waard.

Liquid tension Experiment is meer de moeite waard. Daar zit geen verschrikkelijke zanger bij. Verder is het, op de bassist na, dezelfde band als Dream Theater

Ok....dus het is dezelfde band, maar op de bassist en de zanger na? Inderdaad exact hetzelfde :D

Wat vind je trouwens zo 'vreselijk' aan James? Ik geef zelf de voorkeur aan DT boven LTE, dat een beetje te overloos gepiel is (vind ik).

Anders Destium
28 juli 2003, 11:46
PS Dream Theater is dé progressieve metalband, zeker de moeite waard.

Liquid tension Experiment is meer de moeite waard. Daar zit geen verschrikkelijke zanger bij. Verder is het, op de bassist na, dezelfde band als Dream Theater

Dream Theater bestaat 10 jaar langer dan LTE (LTE is ook een experimentele studioband) en heeft wat meer albums uitgebracht. Een band die niet live optreedt is eigenlijk geen band...

urezna
28 juli 2003, 13:08
Sterker nog, LTE bestaat niet meer, sinds de toetsenist van LTE, Jordan Rudess bij DT is komen spelen, wat hij ten tijde van LTE nl nog niet deed...

PetrucciFan
30 juli 2003, 02:44
PS Dream Theater is dé progressieve metalband, zeker de moeite waard.

Liquid tension Experiment is meer de moeite waard. Daar zit geen verschrikkelijke zanger bij. Verder is het, op de bassist na, dezelfde band als Dream Theater

Dream Theater bestaat 10 jaar langer dan LTE (LTE is ook een experimentele studioband) en heeft wat meer albums uitgebracht. Een band die niet live optreedt is eigenlijk geen band...

LTE heeft ook live shows gegeven, heb er een paar bootlegs van :)

Raffel
30 juli 2003, 12:25
luister in het geval van LTE naar: When the Water Breaks (MUST!), Acid Rain (MUST! LTE II) Paradigm Shift, Kindred Spirits en Biaxident (LTE 2)

En niet te vergeten UNIVERSAL MIND!

niels5150
31 juli 2003, 09:41
je kunt beter planet X checken. Met tony macalpine en virgil donati. Megabruut!