PDA

View Full Version : Nieuwe pups in mijn Strat, maar welke?



dml
24 september 2016, 10:15
Ik wil een complete, nieuwe set pups in mijn Strat (hard tail, maple toets) zetten. In principe heb ik al een voorkeuze gemaakt, namelijk:
1. Seymour Duncan JB jr + Duckbucker + Little '59.
2. EMG SLV set
3. EMG DG set

In mijn meest gebruikte gitaren zitten sowieso full size JB en '59 dus die klank ken ik al een beetje.
Het supercleane van EMG spreekt me toch ook wel aan, tel daarbij op het veelzijdige van de SPC en EXG controls in de DG set. Maar ja, EMG hè, heb er altijd weer een haat-liefde-verhouding mee.

Joost de Ruig
24 september 2016, 11:51
Ik heb erg goede ervaringen met de Nederlandse pickup's van Smitty. Desgewenst kan je daar ook custom gewonden pu's bestellen.

Zie: http://smittyguitars.com/product-category/s-style/

LRS
24 september 2016, 13:27
In mijn strat zit ook een setje Smitty's (blues '64). Voor Old school strat sound zit je daarmee gebeiteld, als je daar naar op zoek bent tenminste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
24 september 2016, 14:49
Gezien mijn voorkeuze ben ik absoluut niet op zoek naar "ols school strat sound", wat dat dan ook moge zijn......

Pepe
24 september 2016, 15:21
Maar wat is de haat voor de EMG's dan?
Een alternatief voor EMG zijn de Lawrence. Iets wat tussen je twee keuzes zit zouden wellicht Lace sensors zijn.

Hendriks
24 september 2016, 15:53
Joe Barden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
24 september 2016, 15:56
Dimarzio andy timmons setje?

Pepe
24 september 2016, 17:45
Joe Barden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Good call, dacht ik ook aan toen ik Lawrence zei maar da's best prijzig wel.

benwave
24 september 2016, 18:18
Jarenlang met de DG EMG's gespeeld. Altijd tot tevredenheid.
Je hebt er waarschijnlijk meer dan eens naar geluisterd
Nu ben ik al weer een tijdje terug naar de Fender CS elementen

Joost de Ruig
24 september 2016, 18:26
Gezien mijn voorkeuze ben ik absoluut niet op zoek naar "ols school strat sound", wat dat dan ook moge zijn......


Dan kan je merken als Amber, Fralin en Suhr links laten liggen. Very good, but very old school :)

Erik de Perik
24 september 2016, 18:47
Joe Barden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb er eentje op m'n Telebrug zitten. Vind 'm nogal heavy eigenlijk, beetje humbucker-achtig. Maar zeker niet old school...!!

Heeft iemand ervaring met Tesla pick-ups?