PDA

View Full Version : Elektrische gitaar kopen, waar op letten



simon91
22 september 2016, 19:22
Hi all,

Ben een beginnend gitarist (1j), tot nu toe enkel op akoestische gitaar gespeeld. Ben van plan een elektrische gitaar aan te schaffen (nieuw of 2de hands) met een beperkt budget.

Waar moet je op letten?

Zijn er winkels waar je eens verschillende modellen mag vastnemen en proberen zonder aankoopverplichting?

Thanks,

Joost de Ruig
22 september 2016, 20:41
Bedenk je vooraf een aantal dingen

- wat is je budget?
- kan je iemand meenemen naar een shop die meer ervaren is dan jij?
- welke shop(s) ga je bezoeken? (waar woon je?)
- welke muziekstijlen wil je gaan spelen?
- hoelang wil je met de gitaar gaan doen? ( Wil je na 1-2-3 jaar upgraden?)
- weeg de voor/nadelen van nieuw versus gebruikt af

Als je je antwoorden hier met ons deelt, krijg je vast goede tips.

Ook op youtube vindt je veel filmpjes voor beginners die hun eerst gitaar gaan kopen. Bv op Andertons.

pasqual
22 september 2016, 22:02
Met een beperkt budget, bedoel je dan 100 euro? Of 300? Of 500?
Moet het nieuw zijn? Tweedehands is erg veel moois te koop voor vaak minder dan de helft van de nieuwprijs. Maar dan zul je wel wat hulp nodig hebben van een ervaren iemand om het kaf van het koren te scheiden.
Anyway: voor 100 euro koop je zo goed als niets waar je blij van wordt. Voor 200 kun je al eens iets moois tegenkomen op Marktplaats, bijvoorbeeld een leuke Yamaha Pacifica. Voor 300 wordt het alweer interessanter! Ook nieuw.
Verder is het opgesomde rijtje van Joost hierboven wel relevant. Geef om te beginnen daar maar eens antwoord op:ok:

Schrevel
23 september 2016, 00:06
Tadaa:
FAQ: mijn eerste gitaar, waar moet ik op letten (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?108302-FAQ-mijn-eerste-gitaar-waar-moet-ik-op-letten)

FruscianteFan
23 september 2016, 10:59
Als een winkel moeilijk gaat doen als jij een gitaar van €200 wil uitproberen, dan zal die winkel snel failliet zijn. Mag in elke winkel!