PDA

View Full Version : Koffie en zo



Charlie McD
19 september 2016, 17:26
Ditmaal een brouwsel van eigen hand voor het proefpanel: Star bucks (https://www.youtube.com/watch?v=ynjZtoWquEQ).

Al het gitaarwerk deed akoestisch, ik op een Taylor 512 12 fretter. Voor de solootjes direct geplugd in de interface met opgekrikte EQ en reverb.

Duhsjaak
20 september 2016, 21:44
It takes Some getting used to, zeggen ze dan.
Waarom Some dan ineens een hoofdletter heeft? Hoe noos.
Maar goed. Starbucks of niet, een lekker laid back lied. Ik zou daar niet te makkelijk over denken. Dat maak je niet Zo maar.


Op een festival zou ik in de zeikstarlende regen blijven staan om naar dit lied te luisteren.
Keep on keepin on C.!
Vriendelijke groet, gus

JVGM-music
20 september 2016, 21:51
Leuk liedje..apart accent...haast "droog" zou ik durven zeggen.
Benieuwd wat een engels sprekende hier nu van zou vinden. Een beetje zoals wij naar Rheinhard May luisteren als hij als de dag van toen zingt?

Ernest01
20 september 2016, 22:25
Op YouTube vind ik 2 keer dit lied. Weet niet welke het beste is, maar heb ze allebei beluisterd.

Heb al eens bij een vorig lied gezegd dat je een rustgevende stem hebt die zeer herkenbaar is ook.
Het zou nog mooier klinken als je de zinnen niet 'afkapt' maar een beetje aanhoudt.
Neemt niet weg dat dit een mooi nummer is en het instrumentale deel helemaal af is.

Charlie McD
21 september 2016, 12:42
Dank voor jullie bemoedigende commentaar! Ja Ernest, het staat er (nog) twee keer op. Omdat ik in de eerste versie die ik met jullie deelde achteraf wat te veel de hoge tonen van de brushes door vond klinken, heb ik nog wat met de EQ gespeeld. Het is allemaal van dat storende voortschrijdend inzicht als je een opname hebt gemaakt en 'm later met enige afstand terug luistert. Ik wilde de eerste versie niet van Youtube halen aangezien mijn aanvankelijke bericht dan tot niets meer zou leiden. Hoopte dat bericht te kunnen verbeteren (ook vanwege een kromme zin), maar dat voorrecht blijkt mij op dit forum na verloop van enige tijd niet gegeven. Wellicht dat ik ergens een knopje over het hoofd zie...?
Wat mij betreft wordt het nu dus:
https://www.youtube.com/watch?v=cTSN_u3OthE

gitaarvrouwtje
21 september 2016, 20:10
ik vind je stem zo fijn
maar dat had ik je al gezegd.
(sprak zij die met kramp en gebrek aan eelt vandaag de gitaar weer heeft opgepakt en wat heeft gespeeld en gezongen)
een fijn liedje
geen gezever over je accent, je bent een hollander. punt ik vind het helemaal niet zo storend
ik heb er gewoon van genoten, geen semi intellectueel gewauwel, daar ben ik ook nooit zo goed in
gewoon fijn
dat vind ik
punt

Charlie McD
22 september 2016, 13:11
Dank je wel, GVtje. Hopelijk horen we binnenkort weer eens iets moois van je. Ik weet hoe druk je 't hebt, maar je schrijft zulke prachtige liedjes!

gitaarvrouwtje
22 september 2016, 13:39
:) als alles hier klaar is voor de kinderen en weer netjes (verbouwrommel) opgeruimd, en jaap heeft mijn infrarood sauna ingebouwd (oh mijn lijf gaat zo dankbaar zijn) en mijn nieuwe inloop voorraad kast klaar , DAN ga ik hopelijk mijn eigen studiootje krijgen, dwz,..een pipowagen in de tuin waar ik op kan nemen, maar ook mijn kantoortje kan vestigen waar ik mijn studie, boekhouding en alle andere meuk die bedrijfgerelateerd is kwijt kan. En DAN ( studie en weder dienende) wil ik weer gaan schrijven :)

laten we het maar mijn woman cave noemen die pipo wagen ( en anders sluit ik me wel op in de infraroodcabine :seriousf:) ..ons huis is een kinder/puber cave geworden hahaha
maar gisteren had ik toch een " momentje" even..muzikaal
ik zat buiten op het terras op mijn loungebankje met gitaar, en ik zong " yesterday" van de beatles
toen ik achter mij..een heel hoog jongensstemmetje hoorde, die binnen zat net aan de andere kant van het vliegengordijn waar hij dacht dat ik hem niet zag.. die meezong ..jessedeeeeeee..niet heel zuiver..maar heel intens en vol overgave..met zijn ogen dicht

hetzelfde manneke zei vandaag, jaat jij weer spele kris dat van jessedee ensow? dat vinnik wel mooi hoor

en ach dan heb ik toch ook het doel weer bereikt :) :lovelove::lovelove:

Joost de Ruig
22 september 2016, 18:00
..... DAN ga ik hopelijk mijn eigen studiootje krijgen, dwz,..een pipowagen in de tuin waar ik op kan nemen

Gaat je oudste junior zijn chaletje dan opgeven? Ik meende dat die pipowagen al lang bezet was :)

gitaarvrouwtje
22 september 2016, 21:29
Haha nou joost..oudste heeft vergunning voor 5 jaar aan de andere zijde van de boerderij. We denken dat er dan een nieuw chaletje komt..mijnes wordt zo n echte pipowagen..van hout..zo n mooie ;)

Charlie McD
23 september 2016, 10:24
Je bent ook wel een beetje een Mamalou voor het hele spul daar :lp:

Joost de Ruig
23 september 2016, 17:08
Haha nou joost..oudste heeft vergunning voor 5 jaar aan de andere zijde van de boerderij. We denken dat er dan een nieuw chaletje komt..mijnes wordt zo n echte pipowagen..van hout..zo n mooie ;)

Daar zou ik dus vet jaloers op zijn :D


https://www.blokhutwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5ecb7d3bbf9107710adaa2cf5f73d45f/p/i/pipowagen-2_1.jpg

Duhsjaak
24 september 2016, 08:44
Daar zou ik dus vet jaloers op zijn :D


https://www.blokhutwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5ecb7d3bbf9107710adaa2cf5f73d45f/p/i/pipowagen-2_1.jpg

Mooi, zekers. Zolang je dr maar koffie in kunt drinken. Toch?
Vriendelijke groet, Gus

Rick trodat
4 januari 2017, 09:30
Gaaf nummer zeg. Goeie stem ook!

Charlie McD
4 januari 2017, 13:25
Leuk om te lezen, Rick! Dank voor je complimenten.

Tupelo
4 januari 2017, 15:06
Grappig hoe je Nighthawks zo gestalt presenteert.

Charlie McD
5 januari 2017, 10:44
Grappig hoe je Nighthawks zo gestalt presenteert.

Dat was een hele toer met mijn tekenprogramma. Soms voelde ik mij net Hans Klok.