PDA

View Full Version : Bas weer oppakken: Fender American Standard Jaguar Bass?



Gainman
19 september 2016, 13:37
Beste bas-experts,

ik ben voornemens het bassen weer te gaan oppakken en ben daarom weer op de markt voor een goede basgitaar. Ik heb vroeger al eens een Squier P-bas gehad, leuk ding, maar ik beschik nu gelukkig over de middelen om een wat serieuzer model aan te schaffen :)

Ik ben alleen bekend met Fender en Ibanez bassen, en Fender gaf mij altijd het idee wat meerzijdiger te zijn dan Ibanez (qua te spelen muziekgenres), en dan vooral de P-bass. Maar mijn oog is gevallen op de Fender American Standard Jaguar Olympic White, en laat ik zeggen... veeeeeel GAS nu.

https://static.bax-shop.nl/image/product/120869/344489/6b0c725f/450x450/FENDER_AMERICAN_STANDARD_JAGUAR_BASS_OLYMPIC_WHITE _8829b_SIDE.jpg

Ik heb gelezen dat hij qua sound een beetje tussen de P en J bassen inhangt, daar hij beide elementen heeft. Nu ben ik geen beginner, maar ik heb ook nog niet zo'n verfijnd gehoor dat ik bijvoorbeeld een J-bass herken uit een rij baslijnen, dus heel kritisch ben ik niet..
Was gewoon benieuwd of de forummers hier ervaring hebben met dit ding?

WillemdaGuide
19 september 2016, 15:25
Nou ken ik deze specifieke bas niet maar de combi van J&P elementen natuurlijk veel voorkomend. Zelf vind ik dat een fijne combi, zeer veelzijdig en ik kan me voorstellen dat alle knopjes en schuifjes op deze jaqbas nog meer opties geven. Uiteindelijk is er natuurlijk maar één antwoord... testen!!

Rogueny
7 oktober 2016, 19:15
Heya! creme wit! Das al reden genoeg om deze aan te schaffen!