PDA

View Full Version : versterker op statief/stoel...



CrazyHorse
18 september 2016, 17:16
Zetten jullie je versterker ergens op? (een stoel, bankje ofzo) of gaat op de grond ook gewoon.

Schrevel
18 september 2016, 17:25
Op de venster bank, staat ie op oorhoogte, kan ie zachter.
Klinkt waarschijnlijk wel meer door omdat de vensterbank aan een draagmuur zit.

Sander-H
18 september 2016, 17:26
Op een andere versterker natuurlijk!
2x12 onderop en 1x12 boven :)

Maar de onderste staat natuurlijk gewoon op de grond, op wieltjes.

Schijnt voor de bassen beter te zijn om hem op de grond te hebben, zeggen "ze".

the sure thing
18 september 2016, 17:41
Ik zet 'm op mijn flightcase:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160918/5ce84b385946f9637e6cf95941ee4212.jpg




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Erik de Perik
18 september 2016, 18:14
Combo op een stoeltje of wat er voorhanden is en anders achterover, maar dan kan ik er niks opleggen. M'n microfoon is plat dus die blijft wel liggen.
Een stack spreekt voor zich, denk ik. ;)

FruscianteFan
18 september 2016, 19:45
Deze is voor mij heilig.

https://www.thomann.de/nl/standback_ampstand.htm?ref=search_rslt_standback_1 91823_0

Erik de Perik
18 september 2016, 20:44
Oh ja, je kunt er uiteraard ook een dingetje voor kopen..........

FruscianteFan
18 september 2016, 23:21
Oh ja, je kunt er uiteraard ook een dingetje voor kopen..........

past in mijn pedalboard (net iets te groot voor achterin de blues junior), licht, doet precies wat ik nodig heb en hoef bij geen enkele gig of repetitie na te denken over hoe ik ga zorgen dat ik mezelf hoor.

Heb de mijne al een jaar of 7 en hij is nog lang niet aan vervanging toe, dus die 25 euro is peanuts

Erik de Perik
18 september 2016, 23:26
Het stoeltje wat ik gebruik moet er staan en kost me niets ;)

Brad
18 september 2016, 23:36
Ik zette mijn combo altijd op een tafeltje waar ik wat houten schotjes op getimmerd heb zodat de combo er niet vanaf kon schuiven . Dat oogde wat beter dan een stoel

Erik de Perik
18 september 2016, 23:50
Ik zette mijn combo altijd op een tafeltje waar ik wat houten schotjes op getimmerd heb zodat de combo er niet vanaf kon schuiven . Dat oogde wat beter dan een stoel

Schrootjes....... vroegâh was alles beter ;)

Gainman
19 september 2016, 02:39
Veel mee geklooid vroeger.. Op een kussen en schuin tegen de muur, klinkt lekker 'in your face' en schel. Maar gewoon rechtop op de vloer geeft weer 'andere' bassen, vind ik. Net als het op verschillende posities plaatsen van mic's voor je speaker andere sounds geeft bij opnemen.

the sure thing
19 september 2016, 07:25
... En om aan al dit soort geklooi een einde te maken... Was daar de beamblocker!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

MikeD
19 september 2016, 09:00
https://www.thomann.de/nl/fender_tilt_back_legs.htm?sid=49c0abbc43278b8acd16 b1cb8ee91693

ook in 16 inch verkrijgbaar.....

Vincent A.
19 september 2016, 11:07
Op een andere versterker natuurlijk!
2x12 onderop en 1x12 boven :)

Maar de onderste staat natuurlijk gewoon op de grond, op wieltjes.

Schijnt voor de bassen beter te zijn om hem op de grond te hebben, zeggen "ze".
Zeker waar. Ik heb een halfjaar geleden zo een ampstand gekocht. Leek erg handig. Ik gebruik hem nu vrijwel nooit meer vanwege een flink verlies aan bas als ik hem gebruik.

FruscianteFan
19 september 2016, 12:11
Zeker waar. Ik heb een halfjaar geleden zo een ampstand gekocht. Leek erg handig. Ik gebruik hem nu vrijwel nooit meer vanwege een flink verlies aan bas als ik hem gebruik.

heb ik met de standback geen last van

Vincent A.
19 september 2016, 14:30
heb ik met de standback geen last van
Ik gebruik hem met een 112 combo. Ik weet niet wat jij gebruikt maar ik heb dus van de versterker al geen overvloed aan bas.

FruscianteFan
19 september 2016, 14:34
Ik gebruik hem met een 112 combo. Ik weet niet wat jij gebruikt maar ik heb dus van de versterker al geen overvloed aan bas.

Blues Junior met shitload aan mods, o.a. voor meer laag en minder dozigheid.

Maar goed, standback is ook zo ontworpen dat hij nog wel bas overbrengt op de ondergrond. Weet niet precies hoe dat werkt, maar ik heb er nog nooit een gebrek aan laag mee gehad. Eerder een overschot, maar dat ligt ook aan de balans in de band - laag vervullen is nu eenmaal niet mijn rol.

Pepe
19 september 2016, 14:44
De drummer heeft zo'n handig flightcaseje.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/44/aa/ea/44aaea418f7bc165e347ceebced244be.jpg

Baker
19 september 2016, 15:00
Ik heb liever de amp niet op de grond. Heb het gevoel dat het geluid dan echt onder mij door gaat. Schuine stands hou ik niet van. Vind het niet prettig. Ik gebruik meestal een flightcase, een stoel, een kratje bier... maar net wat er voor handen is.

WillemdaGuide
19 september 2016, 15:10
Nou ik zet mijn box of combo gewoon op de grond, moet dat kreng echt niet op oorhoogte recht in mijn bakkus hebben, word ik gek!
Amp gewoon goed afstellen voor een optimaal zaalgeluid en als ik mezelf niet goed hoor draai ik mijn oortje er wel wat bij in.

arcane
19 september 2016, 15:29
In de oefenruimte zet ik mijn 2*12 cab met daarop mijn top op een tafeltje . (zo'n oud schooltafeltje zeg maar). Dan hoor je de versterker een stuk beter dan als ik hem op de grond zou zetten.
Thuis in de woonkamer zet ik diezelfde cab op de zijkant en dan een 1 watt buizenversterkertje er op. Dan heb ik er geen probleem mee dat het op de grond staat.
In mijn hobbykamer gebruik ik voor andere versterkers wel een versterkerstatief.
Of ik sleep mijn Yamaha THR 5 ergens mee, die zet ik of op de kastje op oorhoogte of op het bureau.