Inloggen

View Full Version : Webshop geld terug of goed artikel leveren



D3nnis
17 september 2016, 15:31
Ik heb bij onze Duitse dozenschuiver een pedaal gekocht. Dit pedaal was in de aanbieding, €100,- goedkoper dan elders.
Het pedaal is vwb geluid naar mijn zin, dus wil ik hem niet "zonder opgaaf van redenen" terug sturen in de wettelijke probeer-termijn zeg maar.
Echter, in mijn ogen (oren) zit er een storing in het exemplaar dat ik heb.
Ik heb dit gemeld, en krijg nu zonder erom te vragen een retourlabel, voor geld terug.
Ze hebben het pedaal inmiddels uit het assortiment gehaald.

Nu kan ik hetzelfde pedaal elders kopen, kost me €100,- meer, maar kan ik onze Duitse vriend ook aan de verkoopovereenkomst houden, dat ik gewoon een goed functionerend exemplaar wil?

Voor hen is het waarschijnlijk goedkoper om geld terug te geven dan mij voor deze lage prijs een nieuwe op te sturen, maar moet je dit als consument accepteren?

mountainman
17 september 2016, 16:49
Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat die aanbieding van de Pigtronix Quantum een gevalletje van "foutje, bedankt!" was. Als dat zo is dan hebben ze er al behoorlijk op ingeleverd. Nu proberen ze bij jou hun schade te beperken. Het zou me niet verbazen als jouw exemplaar straks als B-stock te koop staat voor een hogere prijs dan wij hebben betaald.

Afgezien van mijn speculaties over de motieven van onze dozenschuiver heb jij gewoon recht op een goed exemplaar. Ik zou daar zeker nog een email aan wijden. Niet geschoten is altijd mis.

D3nnis
17 september 2016, 17:03
Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat die aanbieding van de Pigtronix Quantum een gevalletje van "foutje, bedankt!" was. Als dat zo is dan hebben ze er al behoorlijk op ingeleverd.



Dat is waar.

Geen idee hoeveel rechten je hebt bij een dergelijke korting eigenlijk.
Aan de andere kant vind ik dat ik recht heb op een goed werkende, maar mijn mening is gekleurd natuurlijk.
Als er in de advertentie stond "eenmalige korting want er zit een storing in" had ik hem niet gekocht.

Erik de Perik
17 september 2016, 19:22
Een apparaat met zowel een X als een Q in de naam.... dan vraag je er ook wel een beetje om hè...?





:hide:

mountainman
17 september 2016, 23:57
Ik bedoel dat de korting van 45% op een nieuw ongebruikt pedaal waarschijnlijk een foutje was. Niet dat ze wisten van die storing. Die van mij is immers in orde. Ik heb dat nog eens gecheckt met mijn andere versterker. Dat is een transistor bak die in tegenstelling tot de Blues Junior helemaal vrij is van bijgeluiden. Ook daar hoorde ik bij mijn Pigtronix Quantum geen storingen.

Haha Erik, maar even serieus: Google maar eens wat recencies over dit pedaal. Je zal niet veel slechte vinden.

D3nnis
18 september 2016, 08:44
Ik bedoel dat de korting van 45% op een nieuw ongebruikt pedaal waarschijnlijk een foutje was. Niet dat ze wisten van die storing.


Zo had ik je post ook opgevat, maar misschien was mijn reactie wat verwarrend.



Die van mij is immers in orde. Ik heb dat nog eens gecheckt met mijn andere versterker.


Ik heb het inmiddels op 3 buizenversterkers via speakers, en via een transistor preamp door mijn interface heen geprobeerd. Bij de buizenversterkers valt het meer op, maar via de preamp is het ook duidelijk hoorbaar.
Het duidelijkst hoor je het bij enkele noten.
Wel maf, ik had iets eerder moeten bestellen, dan had ik jouw goede gehad ☺

arjanb01
18 september 2016, 08:51
Ik heb bij onze Duitse dozenschuiver een pedaal gekocht. Dit pedaal was in de aanbieding, €100,- goedkoper dan elders.
Het pedaal is vwb geluid naar mijn zin, dus wil ik hem niet "zonder opgaaf van redenen" terug sturen in de wettelijke probeer-termijn zeg maar.
Echter, in mijn ogen (oren) zit er een storing in het exemplaar dat ik heb.
Ik heb dit gemeld, en krijg nu zonder erom te vragen een retourlabel, voor geld terug.
Ze hebben het pedaal inmiddels uit het assortiment gehaald.

Nu kan ik hetzelfde pedaal elders kopen, kost me €100,- meer, maar kan ik onze Duitse vriend ook aan de verkoopovereenkomst houden, dat ik gewoon een goed functionerend exemplaar wil?

Voor hen is het waarschijnlijk goedkoper om geld terug te geven dan mij voor deze lage prijs een nieuwe op te sturen, maar moet je dit als consument accepteren?

Is het een restpartij uit die pedalen lijn of een B-stock, dat vermelden die webshops er dan bij? In dat geval is het niet mogelijk hetzelfde pedaal uit de nieuwe voorraad voor die 100 euro minder te kopen lijkt mij.
Gewoon geld terug en elders dezelfde voor 100 euro meer kopen.

D3nnis
18 september 2016, 09:09
Het was geen b-stock. Gewoon een nieuw ding, en ik zie ook geen sporen die anders zouden kunnen vermoeden.


Gewoon geld terug en elders dezelfde voor 100 euro meer kopen.


Tuurlijk dat is het allergemakkelijkst, maar hier ben ik het principieel nog niet mee eens.
Dat is hetzelfde als een aannemer je huis laten verbouwen, en daarna een andere aannemer betalen om het goed te maken.

arjanb01
18 september 2016, 09:20
Ah oke. Maar voor die 100 euro zou ik me de moeite besparen. Kost je moeite en energie. Gewoon geld terug en dan maar iets duurder uit zijn.
Ging het nou om een gitaar van 1000 euro was het een ander verhaal.

D3nnis
18 september 2016, 09:25
Precies! 100 euro is een schijntje!
Laat hen dan voor die "maar" 100 euro zorgen dat ik gewoon een goed werkend ding heb ☺.
Ieder zijn ding hoor, maar 100 euro is niet voor niks, daar kan ik best een paar mailtjes aan wagen.

arjanb01
18 september 2016, 09:26
Succes! Ik ben benieuwd wat je voor mekaar krijgt.

D3nnis
18 september 2016, 09:32
Ja ik ook wel ☺
Ik ga er geen levenswerk van maken hoor, maar vind het toch wel interessant om te zien wat ze doen.

MikeD
19 september 2016, 08:54
lees de algemene voorwaarden van de dozenschuiver er nog even op na. Normaliter zou je een vervangend product krijgen na retourzending van het defecte apparaat. Echter wanneer het product 'uit assortiment' is gegaan, kan verkoper geen vervangend product leveren en wordt het een kwestie van geld terug. Interessant wordt het wanneer ie uit assortiment is genomen vanwege een foutje in de prijsstelling en het ding binnenkort weer wel maar dan voor 100 meer in het assortiment verschijnt....

D3nnis
21 september 2016, 19:17
Onze Duitse dozenschuiver blijft vooralsnog stil.
Nu is het wel dat er bij de doorverwijzing van de klantenservice vermeld wordt dat ze een week achterlopen. Mijn retourbon had ik wel binnen een dag, maar goed.
Ik dacht wel ik doe alsof ik gek ben en ik mail Pigtronix eens.
Vrij snel antwoord terug; het geluid dat ik hoor is inherent aan het circuit met de bucket brigade chips.
Maar, als het zo duidelijk aanwezig is, kan er iets mis zijn met de calibratie, zeggen ze (ik heb er geen verstand van).
Ik kan de mijne opsturen en krijg dan kostenloos een nieuwe.
Toch netjes van Pigtronix.
Het heeft niet veel met de oorspronkelijke vraag in dit topic te maken, maar ik vond dat dit toch vermeld mocht worden.

Pepe
21 september 2016, 19:38
Je hebt geluk dat het Pigtronix is, je leest louter goede ervaringen met hun customer service.

D3nnis
21 september 2016, 20:07
Ik vond het aanbod behoorlijk netjes.
Of ik dat ga doen weet ik nog niet; misschien is dit ding wel gewoon goed, en zit ik weer met hetzelfde probleem. Oftewel, misschien ben ik te kritisch 😉

mountainman
22 september 2016, 00:42
Dat is inderdaad goede service. :ok:

Nu ik dit effect veel gebruik valt me trouwens op dat het de hoge tonen versterkt. Ik wil af en toe wel eens heel dicht bij de brug aanslaan voor een lekker heldere rinkel, maar met dit pedaal erbij geeft dat dan een soort van hoge fluittoon op de achtergrond.

Misschien wordt er bij jou ook wel iets uitversterkt dat normaal al aanwezig is maar dan zo zacht dat je het niet hoort.

Ace 1.15.19
22 september 2016, 01:33
Misschien kunnen jullie onderling eens uitwisselen?

D3nnis
22 september 2016, 09:26
Geprobeerd met de voice recorder van de telefoon eea vast te leggen, maar dat stoort van zichzelf al 😀.
Net nog even getest, maar een hoge fluittoon krijg ik niet voor elkaar.
Maar die ruis/hiss is echt irritant.
Ik denk dat ik maar naar Arjan ga luisteren en dit ding terugstuur.
Jammer, want het geluid bevalt me zeer, met name voor deze prijs.
Voor de gangbare prijs zijn er ineens wel heel veel mooie alternatieven, dus weet niet of het nog een keer pigtronix wordt.