PDA

View Full Version : Vintage Veenendaal "nieuwe stijl"?



jplm
17 september 2016, 14:00
En, wat vonden wij ervan?

Persoonlijk mis ik het kneuterige van de oude locatie, net zoals de prijzen van een kopje koffie en een broodje kroket.
Voor wat betreft de stands waren het er wel meer, maar vooral meer van hetzelfde, vond ik dan. Zo hoopte ik bijvoorbeeld wat meer specifiek akoestisch of reso, maar dat was er net zoveel (of weinig) als voorheen.

Groet, Jan.

Hotpepper01
17 september 2016, 18:03
Ik vond het juist een hele verademing, meer loopruimte waardoor het aangenamer was en het persoonlijke contact makkelijker was. De catering vond ik juist wel een verbetering. Parkeren in de parkeergarage. De verlichting vond ik niet optimaal. Het was er iets te donker.
Een hele mooie 25e jubileum editie. Hulde en gefeliciteerd !

fred dons
18 september 2016, 10:35
ik was er ook wel blij mee, standjes waren meer overzichtelijk, koffie was uitstekend, ik mis alleen mijn broodje frikadel :D

Tupelo
18 september 2016, 16:05
Ah, serieus overwogen om te gaan, then again, slecht getimed, en ontbrekend gevoel van noodzaak (GAS) een nieuwe oude gitaar aan te schaffen heeft me weerhouden.
Ben toch van mening dat het tijd is zoiets te bezoeken, wanneer ik er de doekoe voor over heb; doet me mezelf afvragen -jullie vragen dus- hoe zit dat nu pricewise ?
Vintage Veenendaal, is het nog mogelijk om een goede koop te doen daar ?
En dan doel ik niet op spotgoedkoop ofzo, 't mag best wat kosten, maar gaan we zo gemiddeld FSOA prijzen na, of valt er nog wel wat redelijkheid te bespeuren ?

Hotpepper01
18 september 2016, 16:15
Tup, bedoel je TFOA? Nou, de goedkoopste die ik gezien heb kostte iets van 70 Euro. Dat stelde niets voor. De duurst zou ik niet eens weten, daar heb ik niet op gelet. Maar dat zal wel ergens 50K+ zitten. Ik ging er ook niet heen om te kopen, maar om te kijken en te praten. Natuurlijk kom je dan weer thuis met een boek en snaren en zo. De gitaren heb ik allemaal laten staan. Verleidingen waren er wel. Een mooie blonde Gibson Johnny Smith om van te watertanden...

Tupelo
18 september 2016, 16:19
Yep die bedoel ik, xcuse me.
Heb zelf e.e.a. op mijn verlanglijstje staan, en er komt een dag dat het ervan komt.
Vintage Veenendaal of Noordergitaardag lijkt me uitstekend om dan eens te neuzen, voor een oude Harmony Rocket bv, mits de prijzen enigszins redelijk zijn.
Ik gun iedere handelaar zijn brood, maar ik hoef niet in zijn pensioen te beleggen zeg maar. :D

Tupelo
18 september 2016, 16:26
TFOA is niet eens zo verschrikkelijk eigenlijk, als vergelijkingsmateriaal, guitarfarm illustreert meer de waanzin van de verkoper.

jplm
18 september 2016, 18:42
Vintage Veenendaal, is het nog mogelijk om een goede koop te doen daar ?
En dan doel ik niet op spotgoedkoop ofzo, 't mag best wat kosten

Ja joh, koopjes zijn er zeker wel, je hebt immers bij elke editie van Vintage Veenendaal die gypsy-stand waar je voor een paar (letterlijk) tientjes al een kwaliteitsgitaar kunt kopen:-).
Verder waren er ditmaal een paar Zweden die o.a. een Strat van 17.000 euro hadden staan (geen tikfout dat bedrag). Ook stond op hun reclamebanner de kreet "we buy for cash", en wat ik dan weer bijzonder ontroerend vind en vooral ook typisch Vintage-gitaarbeurs, is dat ik toevallig opving toen ik die stand aan het bekijken was, die vent tegen een bezoeker zei "we are no shop or business, we do this just for hobby".
Reden dat ik twee keer per jaar ga kijken is dat ik nog steeds hoop ooit eens een Dobro DM33H met spiderbrug tegen te komen, en dan alleen precies dié uitvoering, en vooral voor een redelijk bedrag.

Groet, Jan.

MarkS
18 september 2016, 23:44
TFOA is niet eens zo verschrikkelijk eigenlijk, als vergelijkingsmateriaal, guitarfarm illustreert meer de waanzin van de verkoper.
Benieuwd waar je dat op baseert.

Joost de Ruig
19 september 2016, 01:33
TFOA is niet eens zo verschrikkelijk eigenlijk, als vergelijkingsmateriaal, guitarfarm illustreert meer de waanzin van de verkoper.

Van de mensen die ik ken die bij TFOA zijn geweest, heeft niemand het over buitensporige prijzen. Hun nieuwprijzen voor bv Fenders, Gretches of Guilds zijn gewoon concurerend. In de occassionsfeer hebben ze de meest exclusieve collectie van NL denk ik. Daar zitten hele dure gitaren tussen, maar te duur? Te duur voor mijn beurs? Zeker! Te duur voor de markt? Ik denk dat dat meevalt. Pre-CBS Strats kosten elders ook €15K of meer en pre-war Martins elders ook veel dure doekoe.

MikeD
19 september 2016, 08:39
Ik vond het grotendeels een verbetering, al was om kwart voor elf de parking al bijna vol (ik stond op het een na hoogste dek..) en vond ik de prijs van 1 consumptiemunt (2,50) voor het zompige 'broodje gezond' dat belegd was met 1 plakje kaas, een friemeltje sla, een half partje komkommer en een schilfer tomaat buitensporig. De Espresso-kar was wel (heel) goed en ik hoorde positieve recensies over de hamburger-grill buiten (voor twee munten). De verlichting beneden liet met de donkere wanden idd te wensen over en ik heb standhouders gesproken die daarover klaagden. Puntje voor verbetering volgend jaar. Maar de extra ruimte (ook boven) is echt wel een verbetering... aanzienlijk minder botsingen dan op de oude lokatie. Echte koopjes waren er weinig (al weet ik niet hoeveel onderhandelingsmarge er zou zijn geweest) en toch zag ik diverse gitaren met 'sold' en 'on hold'. Ik heb me in opdracht van The Missus ernstig ingehouden dus gewoon GEEN gitaar gekocht en ook niet die Fender Silverface Bassman 70 met Cab.. Wat me op het eerste gezicht opviel, was dat de onderdelenprijzen tussen de handelaren onderling redelijk op elkaar afgestemd waren; het loonde nauwelijks om te shoppen (althans voor datgene wat ik nodig had). Wel voor het SG project een pre-wired 60's/70's setje kwalitatief hoogwaardige pots, caps & switches bij Crazy parts gekocht.. rib uit je lijf en DE manier om geld te verliezen op een 'budget' project (Remember Fido's ...) maar dan heb je ook wat, inclusief Sprague Black Beauty caps....(ja ik weet het .. niemand hoort naar eigen zeggen het verschil met bijvoorbeeld de chicklet-caps maar toch doen we massaal mee aan de vintage / sixties-wiring-hype) .. en 't setje kan altijd nog getransplanteerd worden naar m'n Gibson SG Special 60's tribute....
Al met al positief en wat mij betreft op naar de volgende 25.

fred dons
19 september 2016, 09:55
als je voor jaren 80 "vintage" ging waren er nog leuke dingen (ik heb me ingehouden :D ) er stond onder andere een washburn Mercury customshop (super strat met 5A quilt maple top) voor eur 800, hamer centaura voor iets van eur 700

Tupelo
19 september 2016, 11:42
Benieuwd waar je dat op baseert.
TFOA valt mee, excuses daarvoor, als je echt iets bijzonders zoekt, dan zit het in de marge, geen problemen mee. The Guitarfarm vind ik wel wat optimistisch.

MarkS
19 september 2016, 11:45
Mijn vraag ging dus over Guitarfarm. TFOA vond ik vroeger ook wat "optimistisch" nu wat meer down-to-earth.

Tupelo
19 september 2016, 15:21
Nou, zijn Gibson Victory CM MVII vind ik zelf circa 990 euro overpriced, kan een merkwaardige gitaar zijn, ik kan mezelf niet herinneren dat ze als warme broodjes over de toonbank gingen, of dat er al een trend gestart is (een beroemde contemporary gitarist mee gespot is); kan je er zelf een flink prijskaartje aanhangen, en hameren op kwaliteit, conditie & zeldzaamheid, maar in mijn belevig is het way over.
Kom wel vaker van die dingen tegen; Custom Agent voor 1650; laatste ruildeal die ik op zo een ding voorgesteld kreeg ging op een strat plus die ik wellicht niet voor meer dan 7 a 800 kwijt had kunnen raken. Hofner President 1590, begin mezelf rijk te rekenen wanneer ik zo een rondje langs mijn kiet kijk.

:crazyhappy:

Serieus, 't is een kwestie van supply and demand, maar de verhoudingen dienen wel naar demand te liggen voor mij (weer in relatie tot Vintage Veenendaal, en hoe is dat ?) en niet tot de zonderling die zijn zinnen gezet heeft op iets, en voldoende centen heeft om er aan uit te geven wat de gek (bij wijze van spreken) vraagt.
Er is iets in between, ben de laatste die geen fijne prijs (dwz tevreden verkoper) voor zijn gitaren wil betalen, maar sommige aanbieders gaan gewoon voor mij de grens over.

Then again, vanuit verkopersperspectief is het een kwestie van lange adem hebben, het jezelf kunnen en willen veroorloven.
Zo ken ik een antiquair hier die twee glas in lood raampjes heeft die ik graag wil.
Hij vraag 130 euro p/s, en dat is al met speciale korting etc, bla, voor mij, ik vind 130 euro voor allebei eigenlijk al ruim voldoende, een raampje is zelfs stuk.
Wil hij niet aan.
Prima, raampjes staan nu al vier of vijf jaar te koop, voor 150 euro p/s.
Kennelijk kan 'ie 't lijden. :ok:

allard85
21 september 2016, 20:01
Voor mij was het de eerste keer Vintage Veenendaal.
Locatie vond ik dik voor mekaar. Ruim, goede parking/ bereikbaarheid en goed verzorgd. Was binnen idd een beetje donker.
Vond het aanbod van gitaren goed. Heb van allerlei type gitaren gezien en van alle prijsklasse. Zelf ging ik voor een aantal pedalen. Jammer genoeg ben ik daarin niet geslaagd, misschien omdat ik pas aan het einde dag daar was. Volgende keer beter.

Al met al vond ik Vintage Veenendaal een gaaf evenement om naartoe te gaan. Chapeau voor de organisatoren

jplm
22 september 2016, 14:06
Chapeau voor de organisatoren

Dat is er inmiddels nog maar ééntje; ons Mirjam.

allard85
26 september 2016, 22:27
Dat is er inmiddels nog maar ééntje; ons Mirjam.

Bedoelde met organisatoren ook alle vrijwilligers, standhouders ofwel mensen die het evenement mogelijk hebben gemaakt.