PDA

View Full Version : peavey



Dirtypool
27 juli 2003, 20:10
Hey, wat is jullie mening eigenlijk over de Peavey classic serie, met name de 20 en de Delta Blues?

Grtz Richard


(Had vanmiddag bijna op Ebay een Delta Blues voor 350€ gekocht, gelukkig werd ik met 1 € overboden :-) had vrouwtje niet grappig gevonden :-) )

sash
27 juli 2003, 20:17
Ik vind het een beetje Fender wannabe versterkertjes. Sound ben ik niet van onder de indruk, het enige wat er mooi aan is, is het tweed ;)

nicoverduin
27 juli 2003, 20:18
Ik heb ooit een Classic 50 gerepareerd. Alles is buizen behalve de reverb. Die maakte gebruik van een TL072.
Qua geluid was ik niet bijzonder onder de indruk. De Reverb vond ik veel te iel.
Qua reparatie is het een ramp. Je moet de halve versterker slopen om onder de moederprint te komen.
Nico

Dirtypool
27 juli 2003, 20:37
Ok, weet ik voldoende, bedankt.
Gelukkig had de andere bieder 1 € meer :-)

Meningen over de Champ 12?
Ik heb er 1 aangeboden gekregen in rood slangenleer-tolex, wel cool.
Had ik tijdje terug op geboden maar de hoogst biedende haakte kennelijk af , want ik mag m nu voor 350€ hebben.
Ik sta dus beetje in GAS-dubio( wat in Godsnaam betekend GAS??) want ik hou ook nog een Pro Junior tweed in de gaten die voor 88¤ hiernaar toe verscheept wordt :roll:
Ik weet t niet meer :cry: is er geen terapietje tegen koopziek?? :razz:
Het bouwpakket Champje van Mojotone vind ik ook nog steeds aantrekkelijk..Hebbuh hebbuh :-D

sash
27 juli 2003, 20:56
( wat in Godsnaam betekend GAS??)

Gear Acquisition Syndrom

nicoverduin
28 juli 2003, 00:35
Ik heb het al eens overwogen om zelf bouwpakketten uit te geven. Volgens mij moet daar wel een markt voor zijn in Nederland.
Nico

Dirtypool
28 juli 2003, 00:40
Zeker, kijk eens op Ebay.com onder Champ....daar staat een bouwpakketje tussen. Die van Mojotone is plots 200$ duurder geworden of ik moet me sterk vergissen.
Vorige week was ie volgens mij nog 350 en nu meer dan 500
Bij gunstige prijsstelling ben ik geintresseerd en een maatje van mij ook.

Richard

nicoverduin
28 juli 2003, 00:56
Ik zal 's gaan rekenen volgende week. Het enige waar ik tegen aan hik is een verchroomd voorpaneel met opschrift. Ik heb geen flauw idee wat dat kost en wie het doet. Zelf laat ik mijn frontpanelen laser graveren in de states. Op dit moment is dat het goedkoopst.
Nico

nicoverduin
28 juli 2003, 01:05
Overigens je kunt mijn eigen zelfbouw champ zien op mijn site:
home.wanadoo.nl/nico.verduin

Deze champ is een combinatie van het 5C1 schema (de eerste) en het 5F1 schema (de laatste uit de tweed serie). Ik het er eerst een kleine SE trafo inzitten waardoor hij erg snel opbrak. Inmiddels zit er een (waarschijnlijk veel te grote) nieuwe trafo in waardoor hij inmiddels tot zo'n stand 6-7 clean blijft.

De versterker is hard zat voor op het zoldertje. Ik ben nog bezig om iemand een aantal mp3's te laten maken (van al mijn zelfbouw versterkers) dan kun je in ieder geval horen hoe hij klinkt.

Nico

Dirtypool
28 juli 2003, 01:10
Ben wel benieuwd, zo'n paarse Marshall vind ik ook te gek...kom op met die mp3's :-)

Grtz Richard

nicoverduin
28 juli 2003, 01:16
Ik ben op dit moment bezig om een speaker verhuizing door te voeren. Als alles doorgaat heb ik over een week 4 10" speakers. Die gaan in de Super REverb. De G12m70 uit die Super gaat dan weer in de Marshall. Nu zit er een 15" malboro in (gekocht toen ik 15 was en nog nooit gebruikt!!) maar ik vind hem waardeloos klinken. Ik heb die 12" er een keer opgegooid en hij was gelijk een stuk beter.
Helaas mijn gitaarspel is van het slag "blijven oefenen" dus als er mp3's op komen zijn ze gemaakt door Nick Vos (mijn gitaarleraar...hij blijft volhouden) uit Haarlem.
Nico

Dirtypool
28 juli 2003, 01:34
Hoe klinkt die 18 w Marshall eigenlijk?

Richard

nicoverduin
28 juli 2003, 01:38
Errug hard, maar op de een of ander manier niet "lekker". Met een andere speaker duidelijk anders. Verder moet er maar eens een "prof" mee gaan spelen voor een beter oordeel.
Nico

sash
28 juli 2003, 01:49
Ik wil em wel uitproberen :D

sash
28 juli 2003, 01:50
Btw, die zelfbouwpakketjes, lijkt me wel interessant. Zal zeker een markt voor zijn hier in Benelux

nicoverduin
28 juli 2003, 10:40
Nou na enig rekenwerk het volgende:

De Champ (zonder kast en Speaker) komt op 350 euro.
- De grootste post zit hem in het Chassis (van WeberVst). Maar dan krijg je wel een verchroomd paneel met witte letters.
- Daarna komen de transformators. Ik ben uitgegaan van de prijzen van FNS

De kast met een 8"speaker (Jenssen C8R) komt op 200 euro.
- Volledig bekleed met Tweed. Hiervoor krijg ik gratis een "trip" en een middag koppijn!!!
- Het hout is massief (verlijmd) vuren.

Ik ben uitgegaan van een Tweed Champ narrow panel.

Is dit een haalbare kaart?

Nico

Mr.Jay
28 juli 2003, 11:51
[quote="nicoverduin"]Errug hard, maar op de een of ander manier niet "lekker". Met een andere speaker duidelijk anders.

is toch ook geen marshall Nico !?
je gebruikt toch allerlei verschillende parts begrijp ik steeds. Je kunt dan toch niet verwachten om zo'n origineel te benaderen qua sound ?
Je zult met jouw SR toch ook aardig in de "originele buurt" zittende componenten moeten gebruiken om een SR-sound goed te benaderen.

er zit vlg. mij wel een kritisch verschil tussen iets wat er op lijkt, en een kloon-amp die zéér dicht in de buurt komt en daardoor het KARAKTER van het origineel heeft.

Jay

Mr.Jay
28 juli 2003, 11:56
[quote="nicoverduin"]Nou na enig rekenwerk het volgende:
- Daarna komen de transformators. Ik ben uitgegaan van de prijzen van FNS

Dan kunnen jullie net zo goed es informeren bij FNS voor een "bouwpakket" CHAMP, hij maakt zelf die amps, misschien ie ze ook wel als "zelf in elkaar te zetten" verkopen.
Zit je dan toch met die zelfde trafoos.

Jay

PeeVee
28 juli 2003, 12:09
Is best een goed idee van Jay... Ik wil ook nog wel eens een Tweed Champ (of Princeton), eerlijk gezegd ben ik niet zo'n purist dus gewoon redelijke parts is close enough for me... Misschien kunnen we AJ vragen of hij bouwpakketjes wil samenstellen... De Marble Max cost 600 Euro... Misschien bouwpakketje voor 500 Euro??

Mr.Jay
28 juli 2003, 12:15
[quote="PeeVee"]Is best een goed idee van Jay... Ik wil ook nog wel eens een Tweed Champ (of Princeton), eerlijk gezegd ben ik niet zo'n purist dus gewoon redelijke parts is close enough for me...

Als jullie niet zo'n "puristen" zijn weet ik nog een VEEL BETER idee !!
Koop een Pro Junior,. ben je goedkoop en snel klaar !
( desnoods effe een PTP boardje erin, die maakt Ariejan bijna voor niks )

Jay

Dirtypool
28 juli 2003, 17:52
Wat vinden jullie van die Pro Junior dan?

550 is ook wat Mojotone voor zn pakket wil hebben Nico, dus heel redelijk rekenwerk :-)

Wie van jullie wil AJ eens kietelen om te kijken of het haalbaar is?
Ik had hem hier recent ook al over gemailed en toen was de reactie dat alleen hetgeen op de site staat, te koop is.

Als er echter meer vraag naar is kan en de prijs omlaag en zijn naam omhoog...Ebay.de of zo???

Zou hij ook niet naar jullie suggesties betreffende trafo's luisteren?

Richard