PDA

View Full Version : Ik wil effectjes :-)



BLOK182
27 juli 2003, 18:29
Nu ik een fatsoenlijk stuk gitaar en versterker heb, wil ik nu gaan sparen voor wat leuke effectjes. Ik zat te denken aan een wah en een chorus of flanger om te beginnen, lijkt me wel een leuk setje om mijn sound wat mee te varieren. Ik weet wel een paar leuke wah's, maar het is belangrijk dat deze met een flinke dosis scheur ook overeind blijven. Ik heb tot nu toe ff die Crybaby custom (DB02) en een Jimi Hendrix naast mekaar gehad, die db02 klonk (met een lading gain) al stukken beter. Welke wah's zijn ook goed voor met scheur te werken? Een ruime sweep zou ook wel cool zijn btw.

Qua chorussen, ik heb zo'n ibanez tonelok ding gehoord en een EHX Small Clone, die laatste klonk heel lekker warm enzo, maar ik hoor dat de bypass nogal bout is (ik heb nog geen ervaring met effecten, voor de duidelijkheid). Welke chorussen zouden beter klinken / betere bypass hebben? En wat zijn aanraders voor combipedalen chorus/flanger? Je hebt bijv. de EHX polychorus maar dan zit je weer met die bypass?

Wie o wie helpt me?

Speeddemon
27 juli 2003, 18:39
Vox wah V848 Clyde McCoy. ruime sweep, true bypass. Vox. Nuff said. 189 bij Feedback.

2e hands Boss CE-2 chorus. eurootje of 40-50. warme karaktervolle sound.

el loco
27 juli 2003, 19:07
Als je een wah met groot bereik wil die bij high gain ook goed z`n werk doet, moet je de dimebag darrel signature (volgensmij ook van dunlop) eens proberen. Ok, hij is lelijk (legerjasmotief) en duur (€325) maar hij klinkt geweldig!

Wat betreft de verdere fx, ikzelf gebruik er geen meer, dus zoveel tips heb ik niet. Probeer iets wat je ook echt kunt gebruiken in je muziek, want al die rare fx gaan snel vervelen

sash
27 juli 2003, 19:15
Met jouw sound zou ik zeggen Teese Wizard Wah. Net zo duur als Vox, soms zelfs goedkoper in Duitsland en is speciaal ontworpen voor hi gain en humbuckers.

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 19:26