PDA

View Full Version : Ik wil effectjes :-)



BLOK182
27 juli 2003, 18:29
Nu ik een fatsoenlijk stuk gitaar en versterker heb, wil ik nu gaan sparen voor wat leuke effectjes. Ik zat te denken aan een wah en een chorus of flanger om te beginnen, lijkt me wel een leuk setje om mijn sound wat mee te varieren. Ik weet wel een paar leuke wah's, maar het is belangrijk dat deze met een flinke dosis scheur ook overeind blijven. Ik heb tot nu toe ff die Crybaby custom (DB02) en een Jimi Hendrix naast mekaar gehad, die db02 klonk (met een lading gain) al stukken beter. Welke wah's zijn ook goed voor met scheur te werken? Een ruime sweep zou ook wel cool zijn btw.

Qua chorussen, ik heb zo'n ibanez tonelok ding gehoord en een EHX Small Clone, die laatste klonk heel lekker warm enzo, maar ik hoor dat de bypass nogal bout is (ik heb nog geen ervaring met effecten, voor de duidelijkheid). Welke chorussen zouden beter klinken / betere bypass hebben? En wat zijn aanraders voor combipedalen chorus/flanger? Je hebt bijv. de EHX polychorus maar dan zit je weer met die bypass?

Wie o wie helpt me?

Speeddemon
27 juli 2003, 18:39
Vox wah V848 Clyde McCoy. ruime sweep, true bypass. Vox. Nuff said. 189 bij Feedback.

2e hands Boss CE-2 chorus. eurootje of 40-50. warme karaktervolle sound.

el loco
27 juli 2003, 19:07
Als je een wah met groot bereik wil die bij high gain ook goed z`n werk doet, moet je de dimebag darrel signature (volgensmij ook van dunlop) eens proberen. Ok, hij is lelijk (legerjasmotief) en duur (€325) maar hij klinkt geweldig!

Wat betreft de verdere fx, ikzelf gebruik er geen meer, dus zoveel tips heb ik niet. Probeer iets wat je ook echt kunt gebruiken in je muziek, want al die rare fx gaan snel vervelen

sash
27 juli 2003, 19:15
Met jouw sound zou ik zeggen Teese Wizard Wah. Net zo duur als Vox, soms zelfs goedkoper in Duitsland en is speciaal ontworpen voor hi gain en humbuckers.

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 19:26
en de morley wah dan, die is toch ook heel goed voor high gain?

Hey Arjan, toch maar geen Gt of V-amp meer?

BLOK182
27 juli 2003, 19:54
Die digitale dingen zijn heel leuk speelgoed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind losse dingen wat makkelijker instellen en het klinkt vaak stukken beter, bijvoorbeeld met wahfuncties enzo. Zodoende probeer ik nu eerst een basicsetje waar ik een tijd mee vooruit kan bij mekaar te zoeken.

Mitch
27 juli 2003, 20:01
Met je Boogie zou ik zeker voor de Wizard wah gaan, is véél soepeler dan de Dimebag Signature op high gain. Zie het als de souplesse van een Vox, maar dan blijft die souplesse van een Vox op een cleane versterker behouden op high gain plus een grotere sweep.
En niet zo lelijk en niet zo achterlijk duur als de Dunlop :D
Ik gebruik 'm sinds kort en ben er zéér tevreden over.

Qua chorus: probeer eerst nog wat meer uit; de CF7 is inderdaad niet de beste uit de 7-serie, de EHX zijn niet altijd de betrouwbaarste.
Oude Boss is een goed optie inderdaad. Zelf heb ik er onlangs VEEL uitgeprobeerd en vond de Visual Sound H20 (chorus en delay in één) er goed en de Carl Martin ChorusxII, die als voordeel heeft dat je twee settings kunt bewaren. Sommigen vinden het een nadeel dat -ie vrij subtiel is, ikzelf vond dat een voordeel :D
Andere mogelijkheid is bijvoorbeeld een Uni-vibe

BLOK182
27 juli 2003, 20:21
Ik zal die Carl Martin en die Visual Sound eens checken, zijn wel behoorlijk prijzig (200), dus ik denk dat ik mijn prioriteit ff stel op een wah, aangezien ik dat het coolste vind :-) Ik ga over een week of 3 naar Engeland, we gaan ook een dagje naar Newcastle, wie weet wat ik daar nog op de kop tik.

Mitch
27 juli 2003, 20:57
De Cm's komen nog wel eens tweedehands voorbij voor ongeveer de helft , de Visual Sounds niet, die zijn er nog niet zo lang en worden nog niet al te best gedistribueerd.
Enneh....Engeland is duur ! :(

BLOK182
28 juli 2003, 13:03
Nog ff vraagje. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de nieuwe EHX reissues?

The Thumb
28 juli 2003, 14:28
Ik probeer zelf wel op te letten dat al mijn effecten true bypass zijn. Als je er een paar zonder true bypass in je keten gebruikt is de toon van je mooie gitaar/versterker als sneeuw voor de zon verdwenen...

Onderstaand wat tips:

Goeie wah: RMC (allemaal) en Fulltone Clyde, goedkoper en ook nog goed is Vox (makkelijk zelf true bypass te maken), nog goedkoper en niet meer zo goed de Dunlop serie.

Chorus: Voodolab Analog Chorus (ong 150), Carl Martin Chorus XII (ong 200). De Boss'jes zijn wat goedkoper, maar ik vind ze zelf een beetje digitaal klinken...

Succes!