PDA

View Full Version : Mad Professor Little Green Wonder



Nellyrocks
13 september 2016, 14:24
Er komt een Mad Professor Little Green Wonder mijn kant op. Heb ik altijd al willen kopen maar nooit gedaan. Toch de knoop maar en doorgehakt toen ie voorbij kwam op MP. Helaas niet de HW versie.

Ik heb hem wel eens geprobeerd maar ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. Zeker ook omdat hij een drive moet gaan vervangen, of niet.

- Iemand misschien ervaring met de HW versie vs de 'gewone'?
- Ik gebruik nu een Zendrive2, Weehbo Dumbledore en een Lovepedal Eternity als drives. In die volgorde. Natuurlijk ga ik alles proberen maar ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën qua volgorde/ voorkeur ivm vervangen.

Uiteindelijk die ik toch wat ik zelf het lekkerst vind klinken/ spelen maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen of meningen.

Nou, en als je verder iets kwijt wil is dat ook leuk.

The Lo Lands
13 september 2016, 14:52
Prima overdrive om je overige drives mee te boosten middels 'stacken'. Ik zou eerst proberen dit pedaal voor je andere drive pedalen te plaatsen en luisteren hoe de diverse combinaties klinken.

Het enige verschil tussen de HW versie en de stock versie is dat de stock versie fabrieksmatig is gesoldeerd en de HW versie in hun eigen shop met de hand gesoldeerd is. Inhoudelijk en qua sound zijn ze verder helemaal gelijk!

harrie-beton
13 september 2016, 14:55
Ik haal 90% van de tijd de overdrive uit mijn buizenversterker(s) maar heb er ook 1.
Ik vind hem mooi klinken en gebruik hem op clean en scheurkanaal. Hij is milder dan mijn Tubescreamer.

mountainman
13 september 2016, 15:00
Geen ervaring met handwired want ik heb alleen pcb versies. Maar dit zeggen ze er zelf over bij Mad Professor:

http://www.mpamp.com/faq/#toggle-id-3

Overigens zijn de Mad Professor pedalen die ik heb inmiddels uit mijn setup verdwenen. Ze voldeden op zich prima maar toch zijn ze alle 4 (Royal Blue Overdrive, Mighty Red Distortion, Phaser en Autowah) vervangen door alternatieven die net iets beter voldeden. Raar maar waar...

The Lo Lands
13 september 2016, 15:50
Geen ervaring met handwired want ik heb alleen pcb versies. Maar dit zeggen ze er zelf over bij Mad Professor:

http://www.mpamp.com/faq/#toggle-id-3

Overigens zijn de Mad Professor pedalen die ik heb inmiddels uit mijn setup verdwenen. Ze voldeden op zich prima maar toch zijn ze alle 4 (Royal Blue Overdrive, Mighty Red Distortion, Phaser en Autowah) vervangen door alternatieven die net iets beter voldeden. Raar maar waar...

Ze hebben blijkbaar dit verhaaltje onlangs aangepast! Eerder gaven ze aan wat betreft het vervaardigen van deze pedalen mbt solderen en wat de pluspunten hiervan zouden zijn. Ik heb een HW versie gehad en geopend en deze was gewoon op pcb basis opgebouwd. Nu zeggen ze betreffende de verschillen: 'Yes, pretty much they do, there can be minor differences, but the schematics are the same.' Tussen twee pcb versies kunnen ook kleine verschillen zitten dus ga er maar gewoon vanuit dat er geen verschillen zijn :-)

telerocker
13 september 2016, 16:57
Geen ervaring met handwired want ik heb alleen pcb versies. Maar dit zeggen ze er zelf over bij Mad Professor:

http://www.mpamp.com/faq/#toggle-id-3

Overigens zijn de Mad Professor pedalen die ik heb inmiddels uit mijn setup verdwenen. Ze voldeden op zich prima maar toch zijn ze alle 4 (Royal Blue Overdrive, Mighty Red Distortion, Phaser en Autowah) vervangen door alternatieven die net iets beter voldeden. Raar maar waar...

Welke dan?

mountainman
13 september 2016, 17:35
Welke dan?

De Royal Blue overdrive is vervangen door een SubDecay Liquid Sunshine, Mighty Red distortion door CMatmods Brownie en Tiny Orange phaser door een Toadworks Phantasm phaser. Die laatste heeft ook een fijne envelope mode dus de Snow White autowah was ook meteen overbodig.

telerocker
14 september 2016, 03:21
De Royal Blue overdrive is vervangen door een SubDecay Liquid Sunshine, Mighty Red distortion door CMatmods Brownie en Tiny Orange phaser door een Toadworks Phantasm phaser. Die laatste heeft ook een fijne envelope mode dus de Snow White autowah was ook meteen overbodig.

CMatmods is een soort Geheimtip. Ook de Signa Drive wordt nogal eens geprezen. Ken het merk verder niet echt. Van Toadworks heb ik de dual boost gehad, waarbij je clean en fat boost kunt mixen. Mijn broer heeft hem nu.

Nellyrocks
14 september 2016, 11:29
Ik heb hem binnen. Ben benieuwd, vanavond maar eens gaan klooien.
Ik hoop niet dat ie die Eternity te veel in de weg gaat zitten.

Nellyrocks
15 september 2016, 11:21
Zo, voor die gene die het lezen en interessant vinden:

Wat een lekker pedaal. Totaal anders dan de Eternity gelukkig. Die klint wat meer 'woody' ofzo terwijl de LGW veel opener klinkt. Eternity in de LGW lijkt een beetje te choken, had ik niet verwacht gezien de LGW veel transparanter lijkt en meer laag heeft wat mist in de Eternity. Dat maakt die Eternity juist zo lekker voor solo's. Andersom gaat uitstekend. Dik.

De verrassing was de Zendrive in de LGW. Dat gaat ook al heel goed met de Eternity. Dikke mid neus voor solo's. Heel fijn.
Eigenlijk heeft de LGW mijn Dumbledore vervangen die vrij muf klink in vergelijking. Dat muffe werkt hel goed in een bandje als je alleen met toetsen speelt en geen andere gitarist hebt omdat je niet te agressief bent. Blendt wat beter dus het is even afwachten wat het in een bandsituatie doet.