PDA

View Full Version : wat kan ik vragen voor gitaar



Quasar
13 september 2016, 13:17
hallo, ik ben van plan mijn Fender strat usa te verkopen. prachtig zwart gelakt en in prima staat. Maar ik heb geen goed idee van wat ik ervoor kan vragen, volgens serienummer bouwjaar 94/95. Weet iemand een prijsrange ervoor?
hartelijk dank

Erik de Perik
13 september 2016, 13:25
Neem aan dat het een resonante, CS killende player is....? ;)

Nee sorry, geen idee.

arjanb01
13 september 2016, 13:45
750 euro max. Voor die prijs zie ik ze op marktplaats voorbijkomen.
Maar ik zou gewoon vrij bieden adverteren en kijken wat je aan biedingen binnen krijgt.

JGD
13 september 2016, 14:03
Nou, dat zou ik dus zelf mooi niet doen, dat vrije bieden.
Dan krijg je weer allemaal van die debielen die 150 euro bieden ofzo.

Da Vinci
13 september 2016, 14:07
Ik zou normaal ook meteen 750 euro zeggen. Echter zie er toch een hoop staan voor meer dan 750 euro. Waar ze uiteindelijk voor gaan weet ik natuurlijk niet maar als je geen haast heb valt het te proberen met bieden vanaf 750 en kijken waar het schip strandt.

arjanb01
13 september 2016, 15:00
Nou, dat zou ik dus zelf mooi niet doen, dat vrije bieden.
Dan krijg je weer allemaal van die debielen die 150 euro bieden ofzo.

Laatst voor de gein m'n ouwe trouwe afgeragde luke 2 op mp gezet, refret gehad, scheuren in de lak. Vrij bieden, kreeg aks hoogste bod 800 euro.
Toch niet verkeerd....

Rogueny
13 september 2016, 15:12
750 is opzich wel fair voor een usa strat volgens mij. Persoonlijk zou ik hem er dan voor 850 op zetten zodat er wat speelruimte is voor het onderhandelen. En wat betreft dat bieden via marktplaats, mijn ervaring is dat 70 procent van die bieders niet daadwerkelijk geïnteresseerd is, tenzij je het ongeveer gratis weg geeft. Erg frustrerend.

Als een bod een beetje serieus is, dan stuur ik de geïnteresseerde een mailtje met een tegenbod.

arjanb01
13 september 2016, 15:18
Het ligt er ook aan hoe je je advertentie tekst formuleert als verkopende partij.
Wat ik soms voorbij zie komen is van een arrogantie van: lagere biedingen dan m'n vraagprijs gaan de prullenbak in, of mensen doe geen moeite want dit is m'n vraagprijs.
Dan nodig je mensen ook uit om onzin te bieden of te mailen.
Gewoon een eerlijke tekst formuleren en dan bieden mensen echt wel serieus.

Venlonaer
13 september 2016, 15:34
Je kunt er zelfs 5500euro voor vragen.







Of je het krijgt is een tweede.

Joost de Ruig
13 september 2016, 16:12
€700,- lijkt mij de max voor een dergelijke gitaar.

telerocker
13 september 2016, 16:54
Gewoon voor 850 euro inzetten en dan een beetje onderhandelen. Kom je ergens rond 750 uit.

Joost de Ruig
13 september 2016, 17:44
Gewoon voor 850 euro inzetten en dan een beetje onderhandelen. Kom je ergens rond 750 uit.

Voor een ruim 20 jaar oude gitaar die nieuw NLG 1200 heeft gekost en nu nieuw €1450,- vind ik een vraagprijs van 60% van de huidige nieuwprijs te hoog. My 2 cents.

catab
13 september 2016, 17:55
Ben het helemaal met je eens Joost.
ik ga altijd van uit 2e hands mag nooit meer kosten dan 50%.(bijzondere items etc uitgezonderd).
je hebt geen garantie etc.
Als je te hoog in zet kun je ook veel geïnteresseerden bang maken.
Als ik 500 a 600 wil betalen bied ik niet op zaken waar ze 850 voor vragen.

Pepe
13 september 2016, 18:03
Voor een ruim 20 jaar oude gitaar die nieuw NLG 1200 heeft gekost en nu nieuw €1450,- vind ik een vraagprijs van 60% van de huidige nieuwprijs te hoog. My 2 cents.

Aan die prijs zal je nauwelijks nog of geen afschrijving meer hebben, zo kan je het ook bekijken. En als je heel lang wacht gaat die prijs weer omhoog.

Joost de Ruig
13 september 2016, 22:07
Aan die prijs zal je nauwelijks nog of geen afschrijving meer hebben, zo kan je het ook bekijken. En als je heel lang wacht gaat die prijs weer omhoog.


Ja, want over 20 jaar kwijlen we bij een jaren '90 Standaard en hebben we spijt er niet een bosje van hebben gekocht. Echt mojo planken waren dat, roepen we dan. Zo resonant en met een feel waar ze in 2036 een puntje aan kunnen zuigen :D

Stoffel43
13 september 2016, 22:19
500 à 600 vind ik dan weer heel weinig voor een usa standard strat, hoor!
Als ik goed kan tellen is de helft van 1450€ toch wel 725€. Lijkt me een realistische prijs.
Afbieden doen ze toch, dus wat is er mis met een vraagprijs van 850?

Joost de Ruig
13 september 2016, 22:31
Als ik goed kan tellen is de helft van 1450€ toch wel 725€. Lijkt me een realistische prijs.
Afbieden doen ze toch, dus wat is er mis met een vraagprijs van 850?

Een vraagprijs van 60% van de nieuwprijs vind ik niet realistisch. Als je met gloednieuwe Standard de winkel uitloopt ben je de eerste 25% al kwijt. vervolgens 15% afschrijving over 20 jaar lijkt mij niet realistisch.

De kans dat een 20 jaar oude Strat toe is aan een grote beurt, al dan niet inclusief een refret is niet denkbeeldig. Een refret kost afhankelijk van het type toets tussen de €250-300 en alleen al daarom is een afschrijving van de eerder genoemde 15% niet realistisch. Moet je dan, na de eerste 25%, voor een 1% per jaar afschrijven op zo'n gitaar? Ik hou dan ook vast aan mijn geschatte dagwaarde van €700,- wat ik een hele nette prijs vind voor een 20 jaar oude gitaar.

Pepe
13 september 2016, 22:37
Ja, want over 20 jaar kwijlen we bij een jaren '90 Standaard en hebben we spijt er niet een bosje van hebben gekocht. Echt mojo planken waren dat, roepen we dan. Zo resonant en met een feel waar ze in 2036 een puntje aan kunnen zuigen :D

Ik bedoel LANG wachten

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/45/c3/e2/45c3e2af4c7f37c1df49292176deff85.jpg

Harald
14 september 2016, 00:35
Hoe moet dat nu met de tong? En het (geverfde) bloed op de gitaar?

Ik ben trouwens zeker weer de enige die de hele tijd van die Dart Vader auto's ziet rond rijden... één of ander nieuw model met een soort X in de voorkant, lijkt voor mij op één of andere manier sprekend op de helm van Vader.

Harald
14 september 2016, 00:37
En excuses voor de Star Wars off topic... wacht met spanning op de rendering van een nieuwe video. Als het gerenderd is kan ik pas zien of de sync met meerdere camera's (terwijl ik er maar één heb... ) gelukt is.

Pepe
14 september 2016, 00:58
Alleen off topic kan dit topic nog een beetje oprekken.
Ik ben nog bezig met een design, er staat een tv aan, een fles rose open en af & toe een kwinkslag op een forum.
Mijn zoon is ook nog aan het schilderen in zijn atelier whats app't ie. En een 2ehands prijs van een USA strat zit tussen de 500 en 850 euro.

Meer kan ik er ook niet van maken.

apekop
14 september 2016, 09:24
Ondertussen heeft de topic starter wel weer een gratis advertentie door dit topic te posten.... Geldt voor al dit soort topics die je regelmatig ziet: Kijk gewoon op MP of ander verkoopsites wat men voor een een usa strat vraagt en dan heb je een goede indicatie. Ik zou ook zeggen rond de 700-750 euro.

grayfink
14 september 2016, 09:26
"Mooi zwart" lijkt me ook nogal subjectief. Ik heb een zwarte '91 standard met rosewood toets en sd-1 hotrail een paar jaar geleden voor 550 gekocht. Niet originele afgeragde koffer er bij. Ook lichte bucklerash en krassen, maar perfect afgesteld en onderhouden.
Fijn dingetje, maar 550€ dus betaald.

Rogueny
14 september 2016, 09:38
"Mooi zwart" lijkt me ook nogal subjectief. Ik heb een zwarte '91 standard met rosewood toets en sd-1 hotrail een paar jaar geleden voor 550 gekocht. Niet originele afgeragde koffer er bij. Ook lichte bucklerash en krassen, maar perfect afgesteld en onderhouden.
Fijn dingetje, maar 550€ dus betaald.

Ik heb ook t idee dat een zwarte start minder gezocht wordt als bijvoorbeeld een crème witte of een sunburst. Drukt dat ook de prijs?

humbucker
14 september 2016, 10:05
Ik heb ook t idee dat een zwarte start minder gezocht wordt als bijvoorbeeld een crème witte of een sunburst. Drukt dat ook de prijs?

Ja, zo werkt vraag en aanbod :)

grayfink
14 september 2016, 10:05
Dat vermoed ik wel, maar weet ik niet. Ik vind zwart mooi.

guitarkid
14 september 2016, 19:55
Het ligt er ook aan hoe je je advertentie tekst formuleert als verkopende partij.
Wat ik soms voorbij zie komen is van een arrogantie van: lagere biedingen dan m'n vraagprijs gaan de prullenbak in, of mensen doe geen moeite want dit is m'n vraagprijs.
Dan nodig je mensen ook uit om onzin te bieden of te mailen.
Gewoon een eerlijke tekst formuleren en dan bieden mensen echt wel serieus.

Arjan, ik vind het niet bepaald arrogant om in een advertentie te zetten dat je iets niet onder de vraagprijs wilt verkopen. Dat is gewoon duidelijk en eerlijk. Als mensen dan dom gaan bieden is dat vooral sneu voor hen.

zjanke
14 september 2016, 20:02
Dat vermoed ik wel, maar weet ik niet. Ik vind zwart mooi.
Zwart met een witte pickguard is dodelijk saai en met een zwarte juist erg chique. En dat heb ik alleen bij strats, bij een Tele maakt het me weer niks uit...

arjanb01
14 september 2016, 20:10
Arjan, ik vind het niet bepaald arrogant om in een advertentie te zetten dat je iets niet onder de vraagprijs wilt verkopen. Dat is gewoon duidelijk en eerlijk. Als mensen dan dom gaan bieden is dat vooral sneu voor hen.

Klopt, maar als ik soms lees hoe mensen dat san formuleren en op wat voor toon, dan moet je niet piepen dat je te weinig geboden krijgt voor datgene wat je aanbiedt.
C'est fait le ton qui fait la musique, ofzoiets 🙈

Joost de Ruig
14 september 2016, 20:16
Arjan, ik vind het niet bepaald arrogant om in een advertentie te zetten dat je iets niet onder de vraagprijs wilt verkopen. Dat is gewoon duidelijk en eerlijk. Als mensen dan dom gaan bieden is dat vooral sneu voor hen.

Dan is het geen vraagprijs. Vraag en aanbod laat ruimte over voor onderhandeling. Blijven twee optie over: vaste prijs, of bieden vanaf.

D3nnis
14 september 2016, 20:28
Dat bieden vanaf blijft voor mij onbegrijpelijk.
Nou ja, het bieden niet, maar dat er zo veel verkopers zijn die de bieden vanaf prijs niet zien als hun uiterste laagste prijs, en dus bij die prijs niet tot verkoop over willen gaan. Waarom dan bieden vanaf die prijs, en niet vanaf 0?

Eerst kon je als je afkerig was van MP nog weleens slagen op speurders, maar dat is ook hopeloos niks meer.

Joost de Ruig
14 september 2016, 20:40
Ik snap dat bieden vanaf wel. Het voorkomt dat er onzinbiedingen worden gedaan, die je vervolgens weer moet verwijderen. Doe je dat niet, dan voelen anderen zich gesterkt om ook erg laag te bieden.

Stel je wil een gitaar verkopen met een reele dagwaarde van €500. Als je bodemprijs dan €450 is, en je vraagprijs €550,- dan is een bieden vanafprijs van bv €400 toch niet raar om het bieden op gang te brengen?

MarkS
14 september 2016, 21:07
En dan een hele lijst met pipo's die steeds 1 euro meer bieden, en je tussentijds steeds bestoken met mails dat ze nu toch echt steeds het hoogste bod hebben uitgebracht. Nee dank je.
Bij mij is het altijd: bieden uitgezet, vaste prijs, en reacties via tel en mail. Dan houdt je de malloten en MP dagrecreanten buiten, en kan je bij een serieus gegadigde altijd nog iets aan de prijs doen.

60% vind ik overigens gangbaar, 50%-regel in het geval van gitaren van A-merken eerder wishful thinking.

D3nnis
14 september 2016, 21:11
Mwah, misschien niet, maar ik denk dat ik raar ben op dit onderwerp.
Als ik iets niet weg wil doen onder de €450,-, dan wil ik ook geen bod onder de €450,-.
Als ik iets echt wil hebben, dan mail of bel ik meestal.
Als het een "nice to have" is wil ik nog weleens bieden, en dan bied ik wat ik er op dat moment voor over zou hebben, waarbij eerdere biedingen me eigenlijk vrij weinig interesseren.
Ik vind dat op ebay toch anders werken, met het bieden en de tijdslimiet en zo, daar zou ik eerder geneigd zijn hoger te bieden dan ik in eerste instantie van plan was.
Trouwens, ligt het aan mij of wordt ebay ook volgedouwd met winkelspul? Ik zie tegenwoordig zo veel van dat vaste prijs spul. Moet er wel bij zeggen dat ik geen hele ervaren ebayer ben, als in dat ik er wekelijks koop.

vulvasonic
14 september 2016, 23:29
En dan een hele lijst met pipo's die steeds 1 euro meer bieden, en je tussentijds steeds bestoken met mails dat ze nu toch echt steeds het hoogste bod hebben uitgebracht. Nee dank je.
Bij mij is het altijd: bieden uitgezet, vaste prijs, en reacties via tel en mail. Dan houdt je de malloten en MP dagrecreanten buiten, en kan je bij een serieus gegadigde altijd nog iets aan de prijs doen.

60% vind ik overigens gangbaar, 50%-regel in het geval van gitaren van A-merken eerder wishful thinking.
Volledig mee eens. Behalve jouw als gangbaar geziene percentage. Ik vind 66% gangbaar voor gitaren van A-merken, mits in goede staat. Niet dat ik die regel zelf naleef. Ik heb zoveel spullen voor veels te lage bedragen weggedaan..., eeuwig zonde! Maar goed, daar zat maar 1 gitaar tussen. Deze hier. Prachtige gitaar. Slechts één keer mee opgetreden. Daar heb ik een jonge metalhead heeeeel erg blij mee gemaakt met de €375,- die ik hem ervoor liet betalen. Mijn ex had daar toch vlug iets van €850,- van mijn eigen geld voor moeten neerleggen.
:roll:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars and gear/IbanezRG570EXCP.jpg~original

De Ibanez RG570EX-CP

guitarkid
15 september 2016, 00:12
Dan is het geen vraagprijs. Vraag en aanbod laat ruimte over voor onderhandeling. Blijven twee optie over: vaste prijs, of bieden vanaf.

Joost, dat ligt er dan aan wat je onder "vraagprijs" verstaat. Dat is m.i. toch gewoon de prijs die je voor iets wilt hebben.
En als je daarbij aangeeft niet onder die prijs te willen verkopen is dat toch prima en duidelijk? Want dat is waar ik op reageerde.
En dan is het wel wat raar om onzinnig te gaan bieden. Maar dat is inmiddels op Marktplaats (en ongetwijfeld op veel meer van dergelijke sites) heel gewoon geworden. En knap irritant...... :(
Maar zelfs als je de optie "bieden vanaf" of "vaste prijs" gebruikt reageren er nog mensen met kansloze biedingen.



Stel je wil een gitaar verkopen met een reele dagwaarde van €500. Als je bodemprijs dan €450 is, en je vraagprijs €550,- dan is een bieden vanafprijs van bv €400 toch niet raar om het bieden op gang te brengen?

Toch wel. Verkoper geeft dan toch duidelijk aan dat de bodemprijs €450,- is? Dat je dan uit opportunisme €400,- biedt, ok, maar dan niet miepen als daar niet op in gegaan wordt.
Ik vind overigens het noemen van een vraagprijs én een bodemprijs in één advertentie sowieso raar.
Of je noemt een vraagprijs, maar bepaalt voor jezelf wat je bodemprijs is bij biedingen, of je noemt een bodemprijs en dan hoop je dat daar nog overheen geboden wordt!

Joost de Ruig
15 september 2016, 01:39
Joost, dat ligt er dan aan wat je onder "vraagprijs" verstaat. Dat is m.i. toch gewoon de prijs die je voor iets wilt hebben.
En als je daarbij aangeeft niet onder die prijs te willen verkopen is dat toch prima en duidelijk? Want dat is waar ik op reageerde.
En dan is het wel wat raar om onzinnig te gaan bieden. Maar dat is inmiddels op Marktplaats (en ongetwijfeld op veel meer van dergelijke sites) heel gewoon geworden. En knap irritant...... :(
Maar zelfs als je de optie "bieden vanaf" of "vaste prijs" gebruikt reageren er nog mensen met kansloze biedingen.



Toch wel. Verkoper geeft dan toch duidelijk aan dat de bodemprijs €450,- is? Dat je dan uit opportunisme €400,- biedt, ok, maar dan niet miepen als daar niet op in gegaan wordt.
Ik vind overigens het noemen van een vraagprijs én een bodemprijs in één advertentie sowieso raar.
Of je noemt een vraagprijs, maar bepaalt voor jezelf wat je bodemprijs is bij biedingen, of je noemt een bodemprijs en dan hoop je dat daar nog overheen geboden wordt!


Het zal weleen taaltechnisch dingetje zijn, maar ik deel je mening geenszins. Voor jou is de vraagprijs de bodemprijs. Wat voegt het deel "vraag" dan toe aan het woord vraagprijs? Als het niets toevoegd, is het toch gewoon je prijs? Voor mij betekent het woord vraagprijs het begin van de onderhandeling.

In mijn voorbeeld noem ik een bodemprijs, maar die is slechts bij de verkoper bekend en maakt hij niet wereldkundig in de advertentie. Ik stel toch ook nergens dat de bodemprijs wordt benoemd? Ik noem deze slechts om duidelijk te maken wat het nut is van het systeem bieden vanaf. Daarin heb je als verkoper de keuze om hetzij direct bij je eigen bodemprijs te beginnen, hetzij iets lager. Dat laatste heeft als nut om het biedspel op gang te brengen (hopelijk). Potentiele kopers vinden het regelmatig prettig om bevestigd te worden (zie je wel, een ander vind die gitaar dat ook waard) en laat zich bij het bieden tegen iemand anders soms tot hogere hoogte opstuwen dan vooraf was voorgenomen. Ik ga regelmatig naar veilingen en zie dat daar gebeuren. Ook betrap ik mezelf erop :)

apekop
15 september 2016, 02:04
Ebay heeft daar de 'reserve price' voor. Als die prijs (die alleen de verkoper weet) niet gehaald wordt hoeft je het niet te verkopen. Op zich een prima systeem.

Ik zie ook niet zo het probleem met die 'bieden vanaf' prijs. Zelf zie ik dat ook als de bodemprijs. Dat wil ik er minimaal voor hebben anders gaat het niet weg. Alles wat daarboven wordt geboden is meegenomen. Hiermee voorkom je dus die onzinbiedingen. Soms heb je dan alleen toch nog mensen die een vele lagere prijs bieden per mail, maar die kun je gewoon negeren.

Mensen alleen laten bieden (zonder bieden vanaf) doe ik nooit, want dan krijg je vaak alleen absurd lage biedingen. Tenzij je echt iets heel zeldzaams of gewilds hebt, dan kan het interessant zijn om mensen tegen elkaar op te laten bieden om zo de prijs op te drijven.

Da Vinci
15 september 2016, 09:23
Het zal weleen taaltechnisch dingetje zijn, maar ik deel je mening geenszins. Voor jou is de vraagprijs de bodemprijs. Wat voegt het deel "vraag" dan toe aan het woord vraagprijs? Als het niets toevoegd, is het toch gewoon je prijs? Voor mij betekent het woord vraagprijs het begin van de onderhandeling.


Dat dus. Je kant ook gewoon vaste prijs kiezen.

Verder bied ik ook wel eens ver onder de vraagprijs of vaste prijs. Niet om te kutten, maar omdat ik dat gewoon een realistisch bod vind. Zo zijn er mensen die 1200 euro voor een 2e hands Strat van nieuw 1450 vragen. Of dat nou vraagprijs of vaste prijs is... Als die al een tijdje te koop staat durf ik daar wel 850 euro op de bieden. Wellicht dat de verkoper inmiddels een beetje bij zinnen is gekomen. Hij kan mijn bod een onzinbod vinden of het niet onfatsoenlijk vinden dat ik onder zijn "vaste prijs" biedt terwijl het van mij uit gewoon een heel realistische bod is. En wat is vast hè.... Als ik een gitaar voor minimaal 800 wil verkopen en krijg in een maand slechts één bod van 775 ga ik toch nadenken.

guitarkid
15 september 2016, 09:57
Het zal weleen taaltechnisch dingetje zijn, maar ik deel je mening geenszins. Voor jou is de vraagprijs de bodemprijs. Wat voegt het deel "vraag" dan toe aan het woord vraagprijs? Als het niets toevoegd, is het toch gewoon je prijs? Voor mij betekent het woord vraagprijs het begin van de onderhandeling.

In mijn voorbeeld noem ik een bodemprijs, maar die is slechts bij de verkoper bekend en maakt hij niet wereldkundig in de advertentie. Ik stel toch ook nergens dat de bodemprijs wordt benoemd? Ik noem deze slechts om duidelijk te maken wat het nut is van het systeem bieden vanaf. Daarin heb je als verkoper de keuze om hetzij direct bij je eigen bodemprijs te beginnen, hetzij iets lager. Dat laatste heeft als nut om het biedspel op gang te brengen (hopelijk). Potentiele kopers vinden het regelmatig prettig om bevestigd te worden (zie je wel, een ander vind die gitaar dat ook waard) en laat zich bij het bieden tegen iemand anders soms tot hogere hoogte opstuwen dan vooraf was voorgenomen. Ik ga regelmatig naar veilingen en zie dat daar gebeuren. Ook betrap ik mezelf erop :)

Ik snap je punt, maar nogmaals, ik reageerde op het feit dat het "arrogant" genoemd werd dat je iets niet onder de vraagprijs wilt verkopen. Idd misschien een taaltechnisch dingetje, maar toch. Je ziet overigens regelmatig dat er een prijs genoemd wordt, maar dat er in de begeleidende tekst dan gesteld wordt dat "hij niet weg gaat voor minder dan....". En dat bedrag is dan lager dan de vraagprijs. Nogmaals, ik zie de vraagprijs als een bedrag dat je toch eigenlijk minimaal wilt hebben, met misschien een kleine speling naar beneden, maar waarschijnlijk vergis ik me daarin. Ik vind de optie "bieden vanaf" gewoon de beste optie. Dan weet je de bodemprijs.
Btw, als ik denk dat de vraagprijs echt veel te hoog is en ik ben serieus geïnteresseerd stuur ik een mailtje met daarin mijn bod en een beetje uitleg waarom ik wat meer onder de vraagprijs bied. Wordt altijd gewaardeerd. :)

Da Vinci
15 september 2016, 10:12
Btw, als ik denk dat de vraagprijs echt veel te hoog is en ik ben serieus geïnteresseerd stuur ik een mailtje met daarin mijn bod en een beetje uitleg waarom ik wat meer onder de vraagprijs bied. Wordt altijd gewaardeerd. :)

Nou, niet altijd, maar het is de beste optie. Hoewel ik niet altijd een bod doe dat in de buurt ligt van de vraagprijs is het wel naar eer en geweten een realistisch bod.
Ik snap ook niet zo goed wat het nut is van een bizar laag bod van bijvoorbeeld 200 euro op een USA Fender/Gibson. Heeft iemand ooit zo'n enorm megageluk gehad dat hij hierdoor de deal van z'n leven maakte?
Of kent iemand iemand die dat heeft meegemaakt?
Ik niet hoor.

MarkS
15 september 2016, 20:10
De 60% norm bedoel ik niet als absolute bovengrens, maar als richtlijn/uitgangspunt. Als ik een hebberige bui heb, wil ik best meer betalen,

Volledig mee eens. Behalve jouw als gangbaar geziene percentage. Ik vind 66% gangbaar voor gitaren van A-merken, mits in goede staat. Niet dat ik die regel zelf naleef. Ik heb zoveel spullen voor veels te lage bedragen weggedaan..., eeuwig zonde! Maar goed, daar zat maar 1 gitaar tussen
Ik had ook ooit 1 zo'n veels te goedkope gitaar, jou welbekend, en een veels te goedkope amp, een pre-CBS Bassman 63 head. (Heeft John nu)
Als betaalde ik zelf nog veel minder dan peanuts voor die amp, deze ging toch t"relatief voor peanuts weg.

Joost de Ruig
15 september 2016, 20:49
Ik snap ook niet zo goed wat het nut is van een bizar laag bod van bijvoorbeeld 200 euro op een USA Fender/Gibson. Heeft iemand ooit zo'n enorm megageluk gehad dat hij hierdoor de deal van z'n leven maakte?
Of kent iemand iemand die dat heeft meegemaakt? Ik niet hoor.

Soms zijn er toch verkopers die snel willen handelen en bereid zijn tot scherpe prijsjes. Door snel te bieden op een nieuwe advertentie en aan te geven dat je direct de volgende dag langs kan komen, heb ik een leuk aantal scherpe dealtjes via MP kunnen maken. Waaronder:

- USA Standard Strat 2009 voor €565,-
- MIM Tele Cabronita 2013 voor €250,-
- MIM Strat Lacquer 2014 voor €550,-
- Peavey Valveking 112 voor €125,-

Allen waren in zeer goede staat en heb ik met tussen de €100 en €200 winst snel kunnen doorverkopen.

Da Vinci
16 september 2016, 08:51
Oké dat zijn nette prijzen. Maar dat is nog wat anders dan bijvoorbeeld 100 euro bieden op een USA Standard strat.

Eastwood
10 oktober 2016, 16:43
Ik wilde nog toevoegen dat ik altijd heb begrepen dat 60 a 70% van de nieuwwaarde redelijk is om te vragen. Ik heb dit jaar een AVRI Stratocaster uit 1992 gekocht voor 900,-. Vervolgens voor 100,- laten nakijken en gecheckt of hij idd. uit 1992 kwam, laten opknappen en toen toch besloten dat ik em niet meer wilde. Binnen een week weer verkocht voor 1000,-.

Het mooie van deze gitaar is dat een Amerikaan gek is van deze gitaren en ze uitgebreid heeft gedocumenteerd op http://www.fenderreissue.com Zo kon ik met zekerheid bepalen dat dit er een was.

Ik zie op Marktplaats inderdaad dat de prijzen voor bijvoorbeeld de American Standard rond de 750,- a 800,- liggen. Ik vind dat toch wel erg laag.

Braml
11 oktober 2016, 12:01
750-800 vind ik ook veel te laag. Er wordt altijd gezegd dat usa strats zn waarde zo goed behouden tov mexicaanse. Nou dat valt mij dan wel erg tegen hoor.

Bazzey
11 oktober 2016, 12:17
750-800 vind ik ook veel te laag. Er wordt altijd gezegd dat usa strats zn waarde zo goed behouden tov mexicaanse. Nou dat valt mij dan wel erg tegen hoor.

Het is een massa product , geen prototype ofzo. :D
Die dingen rollen bij bosjes van de band.
:p

Braml
11 oktober 2016, 13:33
Het is een massa product , geen prototype ofzo. :D
Die dingen rollen bij bosjes van de band.
:p

Ja dat zal best maar dan nog is het minder dan 50% van de (tegenwoordige) nieuwprijs. Nouja ze zijn ook wel erg duur geworden tegenwoordig.. mn eigen strat kostte in 2013 nieuw ongeveer 1100/1200 euro. in 3 jaar tijd 500 euro meer voor dezelfde gitaar pfff

Rogueny
11 oktober 2016, 14:34
Ja dat zal best maar dan nog is het minder dan 50% van de (tegenwoordige) nieuwprijs. Nouja ze zijn ook wel erg duur geworden tegenwoordig.. mn eigen strat kostte in 2013 nieuw ongeveer 1100/1200 euro. in 3 jaar tijd 500 euro meer voor dezelfde gitaar pfff

Tja, t aanbod aan strats is gewoon zo groot... En niet lullig bedoeld richting de strat spelers hier, (ik heb zelf ook een strat) maar ik vindt ze ook allemaal redelijk veel op elkaar lijken. Pas als je er echt heel goed naar kijkt zie je optisch de verschillen tussen een strat van 100 en van 1500 euro. Ik heb nu dus 1 strat, en dat is ook echt een van de weinige die ik ooit echt mooi gevonden heb.