PDA

View Full Version : welke effecten gebruikt gitarist Nielsje?



Nielsje
9 september 2016, 16:43
Ja? Zeg het maar. Waarschijnlijk zijn er wel mensen, behalve ik zelf, die het weten.
Misschien zijn er zelfs wel mensen die het willen weten!

Pepe
9 september 2016, 16:49
Onmogelijk te zeggen zonder te weten welk merk aftershave.

Nielsje
9 september 2016, 16:52
Ja, daar zeg je zowaar wat..

jutter
9 september 2016, 16:57
Trek je poederdoosje maar open Niels!

Pepe
9 september 2016, 16:58
Maar kijk je getormenteerd? Hipster met een dwarse keutel?
Ik gok dan shimmer dingesen.

Tabula Rasa
9 september 2016, 19:22
Alles wat John Mayer gebruikt. Nielsje is John Mayer, maar dan net beter haar.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Plant
9 september 2016, 19:36
Een kleine selectie...

http://www.guitarworld.com/sites/default/files/public/styles/article_detail_featured__622x439_/public/featured-image/145-guitar-effects-chain621.jpg?itok=2-Aql-kG

Joost de Ruig
9 september 2016, 19:42
Net teweinig pedaaltjes voor een beetje fatsoenlijke toneverlies of wat extra ruis. Kortom: smaakvol.

Fabrieksinstellingen
9 september 2016, 19:46
Vast een analoge

the sure thing
9 september 2016, 20:13
Nielsje gebruikt een Okko Diablo!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
9 september 2016, 20:55
Miku rules:


https://youtu.be/aveUEZkcQno

Luke-wannabe
9 september 2016, 21:21
Dat doet er niet toe zolang de chorus maar goor is.

Nielsje
9 september 2016, 23:35
Maar kijk je getormenteerd? Hipster met een dwarse keutel?
Ik gok dan shimmer dingesen.

Ja, lastig, lastig. Zeker geen hipster. Het meer is meer een combinatie van desinteresse en vermoeidheid, tezamen met een blik van dat ik het wel echt lijk te vinden.
De geur van dit alles is een functie van tijd over het verloop van de avond, en wordt nogal beïnvloed door de hoeveelheid bier ik niet volledig naar binnen kan krijgen.


Alles wat John Mayer gebruikt. Nielsje is John Mayer, maar dan net beter haar.

Ja, daar zit wel wat in. Ik zal eens een foto opzoeken en posten van John Mayer's meest recente Niels-lookalike-kapsel. Dat is echt treffend!


Net teweinig pedaaltjes voor een beetje fatsoenlijke toneverlies of wat extra ruis. Kortom: smaakvol.

Tone-suck en ruis. Dat is natuurlijk iets wat tegenwoordig helemaal niet meer speelt, maar vroeger, ik heb dat dan over 2011 bijvoorbeeld, was dat nog erg bepalend voor je signature-sound. Het is goed te lezen dat er nog mensen zijn die zich die tijd heugen.


Nielsje gebruikt een Okko Diablo!

Helaas, de diablo is een tijd terug al vertrokken. Was wel echt een verdomd fijne drive! Overigens heb ik de paarse 2x12 Vernet nog steeds, en is inmiddels onderdeel geworden van het interieur. Fijn ding.


Dat doet er niet toe zolang de chorus maar goor is.

Mijn Chorus is een beetje nifterig. Ietwat gay. Is dat Geer of Goor?

Tabula Rasa
10 september 2016, 06:52
Mijn Chorus is een beetje nifterig. Ietwat gay. Is dat Geer of Goor?

Past goed bij je paarse cab en je haar.



Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

the sure thing
10 september 2016, 20:25
Maar wat is nou het antwoord?

PICS!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Mitch
11 september 2016, 13:13
Nog steeds een gare strat en hopelijk die kale Gem. Pedalen? God knows! Als zelfs die Diablo het veld heeft geruimd... nog even en je gaat zeggen dat je je DMM hebt verkocht. Tsss.

O ja, ik wil inderdaad die spanningsverdubbelaar wel van je lenen. Ik kan de mijne nergens meer vinden en ik wil écht mijn DLS mk3 een keer op volle porrie horen :listen:

Nielsje
11 september 2016, 14:26
Uiteraard een paar gare strats en de kale Gem is ook nog steeds present :)
De spanningsverdubbelaar mag je zeker lenen, ik weet zelfs waar 'ie ligt in de puinzooi hier!

Foto's van m'n huidige speeltjes.
Nova. Simpel, werkt heerlijk voor repetitie's én houdt je rug intact. En dit alles voor 150 euri.
https://c8.staticflickr.com/9/8294/29524000191_9e643d6310_z.jpg

PT2 met, nou ja, wat je ziet. De wah (waarvan ik even schrok dat 'ie weg was..) heb ik uitgeleend.
Verder kan ik me niet heugen waarom alles zo schots en scheef zit..

https://c3.staticflickr.com/9/8336/28979201634_5698615d06_z.jpg

Verder nog een looper, flanger, booster, talkbox en Line6 M5 voor als ik een creatieve bui heb, dus die zijn al 2 jaar niet meer aangeraakt..

Tupelo
11 september 2016, 15:15
Lijkt zowaar op mijn board !!!, ik heb ook een Memoryman. :ok:
En er is ook nog wat spul dat ik gekocht heb, ik weet niet goed wat, want ik sluit het eigenlijk nooit aan..

Mitch
11 september 2016, 15:46
I raise you Tuup, met een Tone Press, een Tube King, een Small Stone en een DT10 naast de DMM op hetzelfde board :D
De DLS gebruikt, nu een mk3, maar dan op het kleine boardje. Werkt zelfs lekker op prut transistor amps, niet onbelangrijk.

Dutch66
11 september 2016, 15:47
Nou, dat was 't wachten wel waard..., echt geweldig spulletjes.

Lexvandoef
11 september 2016, 16:22
I raise you Tuup, met een Tone Press, een Tube King, een Small Stone en een DT10 naast de DMM op hetzelfde board :D
De DLS gebruikt, nu een mk3, maar dan op het kleine boardje. Werkt zelfs lekker op prut transistor amps, niet onbelangrijk.

Stelletje clonen van elkaar.... :seriousf:

Pepe
11 september 2016, 18:03
Nah, meedoen is belangrijker dan winnen :D

Nielsje
11 september 2016, 19:49
I raise you Tuup, met een Tone Press, een Tube King, een Small Stone en een DT10 naast de DMM op hetzelfde board :D
De DLS gebruikt, nu een mk3, maar dan op het kleine boardje. Werkt zelfs lekker op prut transistor amps, niet onbelangrijk.

Sterker nog, het setje is zó goed, dat het zelfs lekker klinkt met een strat! :dance:

Mitch
11 september 2016, 22:03
Nah, meedoen is belangrijker dan winnen :D

Daarom begrijp ik ook niet dat ze Niels en mij gezamenlijk hebben afgewezen toen we solliciteerden bij de Josti band :dontgeti:

Nielsje
12 september 2016, 08:54
ja, leuk was anders.
Nu denk ik erover om m'n eigen Josti band op te zetten, en dan alle leden van gitaarnet te plekken.
Moet wel lukken denk ik!

schizo910
12 september 2016, 10:43
Dan wil ik de dirigent onder kwijlen!

Nellyrocks
12 september 2016, 12:25
ja, leuk was anders.
Nu denk ik erover om m'n eigen Josti band op te zetten, en dan alle leden van gitaarnet te plekken.
Moet wel lukken denk ik!

Met alleen maar Nielsjes!
Dat idee had ik al een keer met Niels Geuzenbroek. Er zijn een hoop muziekerende Nielsen.

Nielsje
12 september 2016, 12:50
Meer Niels, meer beter :)