PDA

View Full Version : HNGD nieuwe Harley Benton!



rockgod69
9 september 2016, 14:08
https://www.thomann.de/pics/prod/285018.jpg

Deze dus, prachtig ding voor dat geld...
speelt lekker, klinkt goed, alleen wel meteen de slagplaat eraf gehaald, want die vond ik spuuglelijk

jutter
9 september 2016, 14:58
Gefeliciteerd! Hele mooie gitaar!

Joost de Ruig
9 september 2016, 15:28
Mag ik vragen waarom je voor een cutaway model heb gekozen?

rockgod69
9 september 2016, 16:11
ik wou een jumbo, met een element, in deze prijsklasse, van Thomann (wegens prima ervaringen)
volgens mij was toen de keuze ; naturel, zwart of deze...ik meen niet dat er een andere optie was.
Daarom een cutaway

Picker
3 oktober 2016, 18:28
Ik ken die gitaren niet (dacht eigenlijk dat het motorfietsen waren) maar er staan veel goede reviews van kopers op die website. In een van de reviews staat echter wel:

"...das erste Spielgefühl ist nichts, womit ein Anfänger klarkommen wird."

Ik weet niet zeker of ik dat goed begrepen heb, maar uh... proficiat met je nieuwe gitaar! :-)

Luca P
5 oktober 2016, 10:15
(dacht eigenlijk dat het motorfietsen waren)


Dat heb ik nu met de Yamaha APX500III en de Yamaha YZF-R1M. Wat is wat?

jplm
5 oktober 2016, 14:28
Ik ken die gitaren niet (dacht eigenlijk dat het motorfietsen waren)

Ja inderdaad, ik heb bewondering voor het gemak waarmee die Chinezen steeds weer merknamen weten te verzinnen die ten eerste volledig westers klinken, maar je tevens het idee geven dat het merk al honderd jaar bestaat. Ik mag barsten dat ze daar bij hun fabriekjes geen aparte "naam-verzin" afdeling voor hebben.
Ik heb trouwens ooit in Egypte een chinese gitaar gekocht, maar die heette gewoon Baj Ling. Blijkbaar nemen ze voor die markt niet de moeite de chinese roots te verdoezelen.

Groet, Jan.

rockgod69
6 oktober 2016, 14:12
ik heb er niet veel verstand van, maar voor dit geld kun je volgens mij niet veel beter krijgen....
Een bedrijf als thomann moet denk ik wel een degelijk huismerk voeren, willen ze als kwaliteitsleverancier over komen.
Als je echt rotzooi verkoopt gaat dat toch ten koste van je naam, al heb je er goede kwaliteit naast

Erik de Perik
7 oktober 2016, 03:07
Ja inderdaad, ik heb bewondering voor het gemak waarmee die Chinezen steeds weer merknamen weten te verzinnen die ten eerste volledig westers klinken, maar je tevens het idee geven dat het merk al honderd jaar bestaat. Ik mag barsten dat ze daar bij hun fabriekjes geen aparte "naam-verzin" afdeling voor hebben.
Ik heb trouwens ooit in Egypte een chinese gitaar gekocht, maar die heette gewoon Baj Ling. Blijkbaar nemen ze voor die markt niet de moeite de chinese roots te verdoezelen.

Groet, Jan.

Ik gok dat de marketeers van Thomann deze naam gekozen hebben.

Tabula Rasa
7 oktober 2016, 07:34
Dat heb ik nu met de Yamaha APX500III en de Yamaha YZF-R1M. Wat is wat?
YZF is natuurlijk de motorfiets, maar dat weet ik ook alleen maar omdat ik de voorloper, de FZR1000 gehad heb. Blijven rare benamingen voor gitaren.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Kim Wilson
7 oktober 2016, 08:05
Mag ik vragen waarom je voor een cutaway model heb gekozen?
Wat ik dan weer interessant vind is waarom jij deze vraag belangrijker vindt dan de TS te feliciteren of anderszins iets over de gitaar te zeggen. Geen aanval, slechts een constatering.

Wel een mooie gitaar hoor! Mooie kleur, mooie brug, en zelfs met slagplaat erg mooi! Veel speelplezier gewenst!

Ik heb trouwens ook twee met cutaway, vanwege de bereikbaarheid van de hogere frets.

Joost de Ruig
7 oktober 2016, 08:18
Wat ik dan weer interessant vind is waarom jij deze vraag belangrijker vindt dan de TS te feliciteren of anderszins iets over de gitaar te zeggen. Geen aanval, slechts een constatering.

Natuurlijk heb je gelijk Kim W. ik ben vergeten TS eerst te feliciteren met zijn nieuwe aankoop. HB maakt gitaren met een prima prijs/kwaliteit verhouding en ik vraag me zelfs af hoe ze het ervoor kunnen doen. Dus excuus aan TS en alsnog veel plezier gewenst :eek:

Waarom dan toch de gestelde vraag. Persoonlijk vind ik cutaway's op akoestische gitaren zelden mooi en ik zie ook maar weinig gitaristen de ruimte benutten die het hen op de hogere frets biedt. Afijn, kwestie van smaak natuurlijk.

Kim Wilson
7 oktober 2016, 08:30
Grappig hoe smaak kan verschillen. Ik vind een gitaar zonder cutaway al snel lomp ogen, een cutaway geeft het wat lucht, of onderbreking, als je begrijpt wat ik bedoel. Ieder zijn ding, zo blijkt maar weer eens. :)

Stoffel43
7 oktober 2016, 10:43
Ik vind een gitaar zonder cutaway al snel lomp ogen, een cutaway geeft het wat lucht, of onderbreking, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik begrijp het helemaal. Onze neus staat wat dat betreft in dezelfde richting. En deze van TS is een hele mooie.
Wel vind ik het vreemd dat net een jumbo een cutaway heeft. Die verminderd toch ook de inhoud van de klankkast? Of is inhoud niet zozeer belangrijk?

Dat je er veel plezier aan mag beleven! 🤘🏻

rockgod69
10 oktober 2016, 08:24
ik heb voor een jumbo gekozen omdat ik dreadnoughts zo lelijk vind....en een OOO had ik al :noob:
grappig is de brug...de een vind hem mooi de ander foeilelijk. De gitaar hangt hier aan de muur, en heet vanwege de brug `de Snor`

Luca P
10 oktober 2016, 13:34
Wel vind ik het vreemd dat net een jumbo een cutaway heeft. Die verminderd toch ook de inhoud van de klankkast? Of is inhoud niet zozeer belangrijk?


Zodra ik een flattop zonder cutaway vergelijk met eentje mét, ben ik al klaar met het cutaway model.
Ik mis een stuk leven in het geluid.
Niet alleen een hap uit de gitaar dus, maar ook uit het geluid, de feel en de ziel van de gitaar.
:makeup:
Alsof je een Aston Martin DB9 rijdt met maar één portier. Het rijdt wel, maar er horen er twee in te zitten.
:crazyhappy:

Ik pas mijn stijl er wel op aan. Zo hoog spelen komt bij mij niet zo vaak voor.

Little Jay
10 oktober 2016, 14:13
Nice! Ziet er gewoon goed uit en als ik jou zo hoor is het een prima gitaar.

Heb zelf ooit een Harley Benton electo-akoestische nylonsnaar bij Thomann gekocht en ondanks dat dat ding absoluut low budget was gewoon een prima spelende en nog heel aardig klinkende gitaar. Je vraagt je af hoe ze het er voor kunnen maken....

Maarre... slagplaat eraf gehaald? Hoe dan? Zat die niet gelijmd dan?

hulst
10 oktober 2016, 16:17
[QUOTE=Maarre... slagplaat eraf gehaald? Hoe dan? Zat die niet gelijmd dan?[/QUOTE]

Ja, met Harley Benton lijm...:)

(Verder niets op aan te merken, hoor)

rockgod69
12 oktober 2016, 01:32
Slagplaat gewoon er af trekken en met terpentine de lijmresten eraf poetsen (met billendoekjes)