PDA

View Full Version : Hughes & Kettnet Switchblade



Da Vinci
8 september 2016, 15:30
Iemand bekend met dit apparaat? De specs spreken me op papier wel aan :-)
Door de digitale opslag kan je meerdere banken aanmaken zodat je de instellingen van EQ en volume per gitaar kan inregelen. Daarnaast zijn er enkele digitale effecten die ook in de preset te zetten zijn. Voor mij ideaal omdat ik toch niet meer gebruik dan een delay op z'n tijd.

2e hands gaan ze voor nog geen 300 euro (50 watt combo'tje).

Lijkt bijna te mooi om waar te zijn....

Ace 1.15.19
8 september 2016, 16:11
Echt een versterker met oneindig veel mogelijkheden. De video's op YouTube geven een goede visie van wat dit ding allemaal kan. Ik heb er ook eentje (de 100 watt combo), maar die gebruik ik nooit en verkopen doen ze niet echt.

Ik snap eigenlijk niet dat dit nooit een groter succes geworden is, want de amp is goed en er zijn veel presets te regelen. Vier kanalen geeft je ook veel opties om eigenlijk alle verschillende sounds eruit te halen.

Nadeel bij mij: de footswitch is foetsie... Daarnaast ben ik meer van de eenvoudige versterkers, één of maximaal twee kanalen.

Da Vinci
8 september 2016, 21:15
Net ff kunnen checken, herinnerde me dat mijn oud gitaarleraar er een heeft :)

Effecten en clean vind ik prima. Vond alles na kanaal 1 eigenlijk niet mijn smaak helaas. Bepaald fizzy randje aan het geluid, wat ik ook met de instellingen deed.
Herinnerde me net dat ik 'm toen ie net uit was ooit getest had en 'm om die reden had laten staan. Zelfde conclusie nu dus.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160908/f9066a38061b713d2f0a799806f7031d.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Remork1970
8 september 2016, 21:27
Je hebt ze ook zonder autobiasmonitoringssysteem (TSC noemen ze dat meen ik) en mét. En dat lijkt toch wel een zeer nuttige extra.
Dus wellicht daarom dat de versies zonder zo voordelig gebruikt te krijgen zijn.
En oh ja, op een Húghes & Kettner staat 'Húghes & Kettner' he, geen Marshall of Fender, dat speelt ook mee uiteraard.

Ace 1.15.19
9 september 2016, 01:06
H&K heeft wel echt een eigen sound (joh, je meent het) en dat staat me ergens ook best aan. Kan het moeilijk omschrijven, maar ik hoor het ook in de sound van Tommy Thayer die tevens H&K speelt over zijn eigen signature amp.

telerocker
9 september 2016, 01:21
De Statesman klinkt dan toch weer anders dan de Tubemeisters.

rozh
9 september 2016, 03:12
die nieuwe deluxe tubemeisters klinken ook weer anders dan de oude, naar mijn mening ook beter :)

Rinze
9 september 2016, 07:02
Ik heb een Switchblade 50 combo, twee jaar terug voor 375 euro inclusief flightcase opgepikt. Mij bevalt ie erg goed, goede toonregeling ook. Flink veel mid erin en hoog eruit, met de presence bijdraaien tot ie lekker klinkt, klaar. Hij heeft wel idioot veel gain, op kanaal drie en vier komt de gain bij mij nog niet aan de helft en dan is het al hakkuh geblazen. Effecten zijn prima voor mijn gebruik. Ik gebruik er een ENGL 4*12 Standard cab onder, de eigen speaker klinkt ook best lekker trouwens.

telerocker
9 september 2016, 10:27
die nieuwe deluxe tubemeisters klinken ook weer anders dan de oude, naar mijn mening ook beter :)

Ja die schijnen wat ronder en minder fizzy te klinken. Ik zag ze laatst weer staan bij Bax. Wat zijn die dingen toch klein. Je bent bang dat ze tijdens een gig aan de kook raken.

Tankman
9 september 2016, 16:28
@TS, heb je anders de Grandmeister wel eens gecheckt? Dat is misschien wel wat voor je.

telerocker
9 september 2016, 16:34
@TS, heb je anders de Grandmeister wel eens gecheckt? Dat is misschien wel wat voor je.

Ik heb vijf amps momenteel, dus de nood is niet bepaald hoog. Ik ben ook niet zo voor al dat geprogrammeer. Ik stel het graag per stage af. Dat zal wel aan mijn leeftijd en m'n luie aard liggen. :)

Tankman
9 september 2016, 16:57
Ik heb vijf amps momenteel, dus de nood is niet bepaald hoog. Ik ben ook niet zo voor al dat geprogrammeer. Ik stel het graag per stage af. Dat zal wel aan mijn leeftijd en m'n luie aard liggen. :)

Ik snap 'm. De Grandmeister hoeft niet zozeer geprogrammeerd te worden. Je kunt wel presets opslaan. Het is veel simpeler dan het er uit ziet. Ik hou zelf namelijk ook niet van al te veel programmeren etc.