PDA

View Full Version : Probleem, ...brug die omhoog komt na het wisselen van snaren



Nimrod
27 juli 2003, 16:29
HE,

Net ff wat vaags meegemaakt, nu er nieuwe snaren op zitten wordt die brug er door omhoog getrokken, ook al lichtere snaren geprobeerd maar dat helpt ook niet...

wie o wie kan me helpen.....

Swan
27 juli 2003, 16:32
goed stemmen? zelfde dikte snaren als eerst nemen? veren achterin strakker zetten?

BLOK182
27 juli 2003, 16:33
Misschien moet je ff de tremoloveren aan de achterkant van je gitaar strakker draaien, dan komt je brug weer omlaag.

wietse
27 juli 2003, 16:34
komt altijd wel wat omhoog een beetje kan geen kwaad ,maar als je er last van hebt moet je een paar veren bij de tremelo zetten.
of gewoon de boel vastzetten als je hem toch nooit gebruikt.

Swan
27 juli 2003, 16:51
komt altijd wel wat omhoog? watvoor brug heb jij

wietse
27 juli 2003, 17:37
geen idee wat zit er op een animal, dat is de enigste gitaar met het soort brug met tremelo dat omhoog kan komen bij mijn gitaren.
de anderen is bigsby achtig of jazzmaster idee.
het gaat ook maar om een hele kleine afstand mischien een milimeter meer niet.
maar goed het zal dus wel niet zo horen en lul ik dus uit m'n nek.

Nimrod
27 juli 2003, 21:13
Het is niet een beetje, echt iets van 20gr ofzo, ik krijg hem ook niet gestemt want hij trekt hem toch verder omhoog.........
De brug zit op zo'n instap model van ibanez, ik geloof een grx75 ofzo (hij is niet van mij voor the record)
De veren verstellen is een optie maar van dat aandraaien heb ik nooit van gehoord. Nog iets, hoe zet je een brug vast?

ieder geval al bedankt.. :)

wietse
27 juli 2003, 21:28
dat is een flink eind dat is zeker niet goed ,je kan er eens een veer bijzetten en als je hem niet gebruikt vastzetten gewoon er onder een blok hout tussen stoppen.
of er een heleboel veren aan vastzetten dan kan je de tremelo nog wel gebruiken als je de hulk bent tenminste.
dat aanspannen zal bij sommige types wel kunnen maar zou niet weten bij welke ,moet je de afscherm plaat onderop effe lospakken kan je zien of er ook een soort stelmogelijkheid op zit daar.

Nimrod
27 juli 2003, 22:40
Hmmmmmm......... harstikke bedankt voor de tips
Denk wel dat ik die veren schuin eraan kan haken, trek tie er ook harder aan

Als laatste oplossing kan ik ook gewoon zeggen dat hij dat ding in zijn aars kan schuiven 8-) is alles meteen opgelost