PDA

View Full Version : grijstinten decal op metaal



no 1 hops
7 september 2016, 13:03
ik denk dat hier bij zelfbouw de meeste ervaring is met decal's en daarom even volgende vraag.
ik heb een laserprinter, en een metalen ondergrond waar ik een decal op wil maken/plakken.
dit is een grijstinten afbeelding.
kan dit als de laser printer een mooie grijstinten afdruk kan maken?
en de afbeelding is deze
https://img0.etsystatic.com/042/0/6750817/il_570xN.584498234_suv3.jpg

fred dons
7 september 2016, 13:18
ik zou zo snel niet weten waarom niet, het enige probleem dat ik zo snel kan verzinnen is de mogelijk grote, decals zijn nogal breekbaar
(tip; altijd een lak laag over de decal spuiten voordan je hem van het backingpapier afweekt)

no 1 hops
7 september 2016, 13:54
ik zou zo snel niet weten waarom niet, het enige probleem dat ik zo snel kan verzinnen is de mogelijk grote, decals zijn nogal breekbaar
(tip; altijd een lak laag over de decal spuiten voordan je hem van het backingpapier afweekt)
die lak moet speciale zijn of kan dat action acryl spuitlak zijn?
trouwens.
word niet een grote decal.
is voor een geïmproviseerd pedaaltje.
(en voor wie deze meneer niet kent, Wild Bill Kelso uit de Spielberg komedie 1941)

Tabula Rasa
7 september 2016, 14:02
Decalwinkel.nl heeft ook wat dikkere varianten. Misschien is dat wat voor een flinke op een klein pedaaltje.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

barno
7 september 2016, 15:31
dat gaat maar beetje tricky qua grootte. ik heb al enkele keren decal ter grootte van bijna hele headstock gedaan in één stuk (Tab zie die groene helectrix in Indianapolis op mijn fb)

edit: zie dat 'm niet groot wordt, dan lijkt me dat geen probleem

fred dons
7 september 2016, 15:53
die lak moet speciale zijn of kan dat action acryl spuitlak zijn?
trouwens.
word niet een grote decal.
is voor een geïmproviseerd pedaaltje.
(en voor wie deze meneer niet kent, Wild Bill Kelso uit de Spielberg komedie 1941)

dat mag iedere lak zijn zolang het Maar de lak is waar je het pedaaltje ook mee aflakt

no 1 hops
7 september 2016, 16:13
Heb via de link van TRasa 3 soorten besteld. kom ik een heel eind mee ;-)
wel denk ik dat ik de dunste moet gebruiken voor mijn eerste project.
het is de bovenkant van een metalen botervloot en die is niet vlak.

komt een boostertje in van Gitarre en Bass

http://www.gitarrebass.de/workshops/vom-schaltplan-zum-layout/
en dan wel de

http://www.gitarrebass.de/wp-content/uploads/2016/05/Hot-Rod-Mod_02.jpg

no 1 hops
12 juli 2017, 19:22
ik ben jammer genoeg tegen een probleem aangelopen met het decal papier.
nog niet eerder mee aan de gang gegaan maar had voor een ander project een nogal groot stuk bedrukt decal nodig.
mijn laserprinter leek er problemen mee te hebben, de toner bleef niet zitten , schoof ook op en er bleven draden van gesmolten toner aan hangen. kostte mij een vel of 20 normaal papier de printer zonder restjes te laten printen.

http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/fout.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/fout%20detail.jpg

hebben jullie nog tips of zijn er nog andere manieren behalve decal papier om pedalen etc te bedrukken?

Napoje
12 juli 2017, 19:51
Is er echt geen copyshop die je kan helpen? Of laat er een maken bij decalwinkel.nl

Tabula Rasa
12 juli 2017, 19:53
Geen tips, maar dit is bizar zeg.

no 1 hops
12 juli 2017, 19:57
brother denkt dat de drum niet heet genoeg wordt om de toner te laten hechten. ergens op een andere site las ik dat je dan de printer op glossy moest instellen, maar dan kan bij deze printer niet.
misschien is het probleem dat ik hem op dun papier had afgesteld (wil natuurlijk niet dat de folie aan de drum vast gaat kleven)

barno
12 juli 2017, 20:06
laat het doen in een copycenter die laserprinter heeft. zorg dat decal papier de grootte heeft van een A4, of knip een stuk van het decalpapier en plak dat op een A4'tje (dat laatste doen ze niet graag in een copycenter, maar het werkt goed)

Napoje
13 juli 2017, 00:15
Is het wel lasertransferpapier? Eris er ook voor inkjet bv

Stoffel43
13 juli 2017, 08:00
Ik heb wel eens gelezen dat er laserprinters zijn die hier last mee zouden hebben. Samsung bijvoorbeeld ook met bepaalde modellen. Ikzelf heb dan weer zo'n samsung uit die lijst en heb wonderwel nog geen probleem mogen ondervinden met het printen van decalls.
Volgens mij is er wel veel verschil in het decallpapier zelf. Misschien eens een andere soort proberen?

Of wat Napoje zegt?

no 1 hops
13 juli 2017, 08:14
het is specifiek laser papier, of de winkel zou iets verkeerd moeten hebben gedaan, maar daar ga ik in de eerste instantie niet vanuit.
wat nog wel zou kunnen zijn is dat de toner niet correct is. dit is een niet originele toner die ik via ebay uit duitsland heb gekocht.
bij normale afdrukken met veel zwart levert dit ook resultaten op met korrelige structuur.
misschien maar eens een andere kopen

Tabula Rasa
13 juli 2017, 10:53
Ik gebruik een Epson en print met instellingen glossy, beste foto en langzaam geloof ik

Napoje
13 juli 2017, 12:04
Ik heb ook een brother laser en dat ging tot nu toevaltijd goed

no 1 hops
13 juli 2017, 12:53
Ik heb ook een brother laser en dat ging tot nu toevaltijd goeddan ben ik zeer benieuwt welke instellingen je hem meegeeft
600 of 300 dpi
tonerbespaarstand aan of uit

welk soort papier, normaal, dun, dik, extra dik?

Napoje
13 juli 2017, 12:59
Gewoon standaard dus. Niets geen bijzondere instellingen.

Stoffel43
13 juli 2017, 14:20
Gewoon standaard dus. Niets geen bijzondere instellingen.

Same here. Geen bijzondere instellingen.