PDA

View Full Version : Monkey Gear



MikeD
5 september 2016, 10:39
Kijk en oordeel (nou ja.. oordeel..) zelf.... vooruit betalen ..... en dan de levertijd afwachten.... wie nemen de gok?? http://www.s-kemo.nl/monkeygear/Electric_Guitars.html

Erik de Perik
5 september 2016, 11:23
Kijk en oordeel (nou ja.. oordeel..) zelf.... vooruit betalen ..... en dan de levertijd afwachten.... wie nemen de gok?? http://www.s-kemo.nl/monkeygear/Electric_Guitars.html

Hij bestelt dus gitaren in China. Op een andere site van 'm beweert hij ze zelf te bouwen....:

http://www.s-kemo.nl/monkeygear/OLD_Home.html

postbus31
5 september 2016, 12:08
Zelf bouwen lijkt me voor die bedragen bijna onmogelijk, ook met conservenblik hardware en waaibomenhout.


------------------------------------------
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

Dutch66
5 september 2016, 13:34
Sjezus, weer zo'n aspirant entrepreneur zonder doekoe, die daarom (vooruitbetalende) klantjes
sprokkelt om zo aan de minimale afname van een of andere Sjienees te kunnen voldoen....

Buxtra
5 september 2016, 13:48
Bokito als je daar in trapt.

Feter
5 september 2016, 14:42
Ehhh...

129 euro, dat zal een leuk bijzettafeltje zijn

JGD
5 september 2016, 15:00
Brrrrr, om te rillen.

MikeD
5 september 2016, 15:23
okay dus eigenlijk vinden jullie het een soort van Monkey Business??

(monkey business ‎(uncountable)

(US, slang) Wasting time, or effort, on some foolish project.
An activity that is considered silly, or stupid, or time-wasting.
(idiomatic) An activity that may be considered illegal, questionable, or a vice, but not felonious.  [quotations ▼]

Erik de Perik
5 september 2016, 17:19
Op zich hoeft er niets mis te zijn met die gitaren, maar als je voor hetzelfde geld ergens anders 30 dagen niet-goed-geld-terug kunt kopen....

floydian666
5 september 2016, 18:32
Hier staat een hele discussie over de persoon / shop . nou vraag ik me af , zou de belastingdienst en het uwv weten dat meneer zo zijn inkomsten genereert ? Ik zie geen kvk nummer of fysiek adres , telefoonnummer ofzoiets ? Alleen een email adres waar je je bestelling (uit china) kunt plaatsen.
https://www.facebook.com/groups/gitarenmarktplaats/

vulvasonic
5 september 2016, 21:28
Wat die man uitvreet zal me worst wezen. Wat mij zorgen baart is de lelijkheid van de getoonde gedrochten. Je moet er toch niet aan denken dat dit zooitje straks in het Nederlandse clubcircuit te zien is. Of ben ik de enige die ziet dat dit verwrongen monsters zijn?

D3nnis
5 september 2016, 21:33
Of ben ik de enige die ziet dat dit verwrongen monsters zijn?

Ik vind er wel een aantal zo op het eerste gezicht redelijk prima gitaren bij zitten, maar ja, om het er nou op te wagen voor €130,- vooruit betalen, ongezien, mwah...

telerocker
6 september 2016, 00:53
Gewoon doorsparen voor een instap-Pacifica met garantie. Die steken erg goed in elkaar en dan ben je marginaal duurder uit.

Monkey Gear
15 september 2016, 13:14
Hoi Erik,
Even een berichtje van de Aap zelf...
Ja, ik bestel ze in China, en de pagina die jij vermeldt staat momenteel op non-aktief, bouwen ga ik volgend jaar weer mee verder.
:-)

Monkey Gear
15 september 2016, 13:19
Hey Dutch....
Ik werk al enkele jaren met deze fabriek samen, hoef niet te sprokkelen, mag ook gewoon 4 gitaren bestellen bij ze, uit de hand gelopen hobby, en soms kan het geen kwaad om de betreffende persoon (mij dus) gewoon persoonlijk te vragen hoe dingen in elkaar zitten.... Hahaha.... Stelletje roddelaars!! :-D

Monkey Gear
15 september 2016, 13:21
Hier staat een hele discussie over de persoon / shop . nou vraag ik me af , zou de belastingdienst en het uwv weten dat meneer zo zijn inkomsten genereert ? Ik zie geen kvk nummer of fysiek adres , telefoonnummer ofzoiets ? Alleen een email adres waar je je bestelling (uit china) kunt plaatsen.
https://www.facebook.com/groups/gitarenmarktplaats/

Yep, weten ze!
En inmiddels staan alle gegevens op de site, was ik stomweg vergeten..
En via mail kun je natuurlijk ook gewoon vragen stellen.....
:-)

Monkey Gear
15 september 2016, 13:23
Wat die man uitvreet zal me worst wezen. Wat mij zorgen baart is de lelijkheid van de getoonde gedrochten. Je moet er toch niet aan denken dat dit zooitje straks in het Nederlandse clubcircuit te zien is. Of ben ik de enige die ziet dat dit verwrongen monsters zijn?

Vulvaatje....
Verwrongen monsters?
Hahahahaha!!
Hoezo dat dan?
:-)

MikeD
16 september 2016, 08:43
@ Monkey Gear: je hebt in ieder geval wel de ballen om hier op het forum je handel te verdedigen en op het topic te reageren... :ok:

apekop
16 september 2016, 09:55
Wat die man uitvreet zal me worst wezen. Wat mij zorgen baart is de lelijkheid van de getoonde gedrochten. Je moet er toch niet aan denken dat dit zooitje straks in het Nederlandse clubcircuit te zien is. Of ben ik de enige die ziet dat dit verwrongen monsters zijn?

Het getuigt in ieder geval niet van heel veel originaliteit. Wederom zo zoveelste Fender, Gibson en Musicman clonen.

Pepe
16 september 2016, 10:12
@ Monkey Gear: je hebt in ieder geval wel de ballen om hier op het forum je handel te verdedigen en op het topic te reageren... :ok:

Maar wat is er mis mee? Oudhollands ondernemerschap, VOC mentaliteit.

Ik kan ook wel een paar puntjes opnoemen maar hallo, het kost ook geen drol natuurlijk. Ik denk alleen dat het wel slim is om wat voorraad te hebben, dat vooruit betalen en dan wachten is niet van deze tijd wanneer een Thomann voor een paar tientjes meer een gitaar morgen bij je aflevert die je zonder een centje pijn weer terug kan sturen.

Dutch66
16 september 2016, 11:54
@monkeybusiness

Het opgegeven KVK nummer klopt niet, wat je vermeld is een BTW codenummer, ik zou
dit even aanpassen als ik jou was, staat zo knullig...

Dit BTW codenummer staat trouwens geregistreerd op een ander (particulier) adres in
Bergen op Zoom..., ook zo'n dingetje.

Het juiste KVK nummer is 20153247, dezelfde die je ook gebruikt(e?) voor Realdrums, en
Goodmood Drum Productions, mocht je het ff kwijt zijn.

Ik geloof best dat je te goede trouw bent hoor, maar als gebrek aan liquide middelen je
voornaamste overweging is om klanten vooruit te laten betalen, neem je een enorm
financieel risico. Ik hoop dat je dat terdege bewust bent!

Monkey Gear
16 september 2016, 23:48
@monkeybusiness

Het opgegeven KVK nummer klopt niet, wat je vermeld is een BTW codenummer, ik zou
dit even aanpassen als ik jou was, staat zo knullig...

Dit BTW codenummer staat trouwens geregistreerd op een ander (particulier) adres in
Bergen op Zoom..., ook zo'n dingetje.

Het juiste KVK nummer is 20153247, dezelfde die je ook gebruikt(e?) voor Realdrums, en
Goodmood Drum Productions, mocht je het ff kwijt zijn.

Ik geloof best dat je te goede trouw bent hoor, maar als gebrek aan liquide middelen je
voornaamste overweging is om klanten vooruit te laten betalen, neem je een enorm
financieel risico. Ik hoop dat je dat terdege bewust bent!

Hoi Dutch!
Je hebt helemaal gelijk, gelijk gecorrigeerd....
En klopt, btw nummer staat nog op m'n oude adres, ben bezig dit te laten veranderen....
Realdrums en Goodmood Drum Productions bestaan ook nog hoor, maar toch bedankt :-)

Misschien moet ik even toelichten hoe het in elkaar steekt allemaal, dan snappen jullie ok gelijk waarom de site zo summier is... :-)

Ik ben in 2012 in zee gegaan met de fabriek waar ik mee werk, heb hen bezocht op de Frankfurter Musik Messe, in eerste instantie alleen voor bodies en necks, 'Raw shapes' als jullie dat wat zegt. Ik werk namelijk vanuit huis, en heb hier geen ruimte voor grote routing-machines, dus werk met halffabrikaat bodies en necks, ook weer een reden waarom zelfs de 'custom' gitaren zo goedkoop zijn/waren..
Ik heb tijdens het wachten in hun booth destijds wel hun fabrieksinstrumenten bespeeld en bekeken, en ik vond ze erg goed, maar daar ging mijn belangstelling niet naar uit destijds.
Tot.....mijn contact bij de fabriek een tijd later vroeg of ik niet met hen wilde samenwerken qua verkoop van de fabrieksmodellen.
Ik dacht dat dit heel duur zou worden, niet allee vanwege de kwaliteit van de instrumenten, maar ook transport, douane, etc..
Toen ik echter de prijslijst zag, en mijn contact me voorrekende wat de kosten ongeveer waren, vond ik het toch wel heel interessant..
Dus ik heb toen een sample-zending laten komen van 12 instrumenten, en ze waren super...
Daarna twee jaar bezig geweest om wat gitaren heen en weer te sturen met aanpassingen, tips, 'eisen', etc.
Een week of vier geleden heb toen de site in elkaar gezet, effe snel, want wilde het alleen voor vrienden en bekenden doen, ik draai al heel wat jaren mee als sessiedrummer, dus ken nogal wat snarenplukkers..
Vrienden zeiden steeds 'Zet die site nou lekker 'public', kijken hoe de belangstelling is!', dus dat heb ik gedaan..
Daarom is de site niet moeders mooiste, ik ga dit (want het is best wel een succesje aan het worden!) na de eerste levering wel allemaal wat mooier maken, maar voor nu is het wat het is.... :-)

Ik snap jullie wel hier hoor, ik 'kom' zomaar uit het niets ineens instrumenten aanbieden voor weinig, dan rijzen er natuurlijk wel wat vragen, en dat mag!
Maar stel ze gerust aan mij, het is voor mij grotendeels liefhebberij, en vind het heerlijk om over m'n instrumentjes te praten!
Over drie dagen sluit de eerste bestelronde, dus mocht er bij jullie nog animo zijn, of vragen, of wat dan ook:
goodmood@mac.com

Ciao gitarenridders!!

Michiel | Monkey Gear

Monkey Gear
16 september 2016, 23:49
@ Monkey Gear: je hebt in ieder geval wel de ballen om hier op het forum je handel te verdedigen en op het topic te reageren... :ok:

Tuurlijk!!
Wilde al veel eerder 'inspringen', maar het duurde even voor ik lid mocht worden van jullie forum.... :-)

Monkey Gear
16 september 2016, 23:51
Het getuigt in ieder geval niet van heel veel originaliteit. Wederom zo zoveelste Fender, Gibson en Musicman clonen.

Klopt 'Apekop', (goeie naam, moet je wat mee doen.... :-D), dat blijven toch de meest gevraagde modellen....
Maar ik probeer met net andere slagplaatjes en/of pickup configuraties toch nog een beetje te variëren...

Monkey Gear
17 september 2016, 00:00
Maar wat is er mis mee? Oudhollands ondernemerschap, VOC mentaliteit.

Ik kan ook wel een paar puntjes opnoemen maar hallo, het kost ook geen drol natuurlijk. Ik denk alleen dat het wel slim is om wat voorraad te hebben, dat vooruit betalen en dan wachten is niet van deze tijd wanneer een Thomann voor een paar tientjes meer een gitaar morgen bij je aflevert die je zonder een centje pijn weer terug kan sturen.

Hoi Pepe, je hebt helemaal gelijk!
Ik weet dat alles tegenwoordig snel en makkelijk moet, maar besef wel dat we door die instelling straks helemaal geen leuke, rommelige winkeltjes hebben waar je nog eens iets aparts kunt vinden.
Voor mij persoonlijk is dat een van de toffe dingen aan kleinhandel.
Ik denk dat binnen een jaar of 5 alle muziekwinkels DIE er nog zijn, een knalroze gevel hebben en overal hetzelfde pakket....

Maar goed, ik ben net begonnen, en lever daardoor wel iets dat de grote jongens niet hebben; service...
Ieder instrument dat hier de deur uitgaat wordt door mij afgesteld, en dat doe ik al heeeeeeel lang, en dus is alles wat je bij mij besteld zo goed als dat het KAN zijn, snappie?
Ik heb bijvoorbeeld (ik zal niet zeggen waar) ooit een fretloze bas besteld bij 1 van de grote boys, van hun huismerk, en ben drie dagen bezig geweest een enorme klodder zwarte verf van de hals af te krijgen en daardoor het (verder overigens prima) instrument bespeelbaar te maken...
En die voorraad komt er wel hoor, dit is gewoon mijn 'eerste move', en zeker niet de laatste....

Maar ik sta open voor tips en suggesties, dus schiet maar!

:-)

Erik de Perik
17 september 2016, 00:16
Ik heb behoorlijk tot zeer positieve ervaringen met belachelijk goedkope gitaren, maar daar wordt ook zeer wisselend tegenaan gekeken en het heeft hier al eens tot een fittie geleid. Ik zeg overigens altijd wat ik waar en voor hoeveel gekocht heb. ;)

Monkey Gear
17 september 2016, 00:22
Ik heb behoorlijk tot zeer positieve ervaringen met belachelijk goedkope gitaren, maar daar wordt ook zeer wisselend tegenaan gekeken en het heeft hier al eens tot een fittie geleid. Ik zeg overigens altijd wat ik waar en voor hoeveel gekocht heb. ;)

Hahahaha, jahaaaa, maar ik vind dat niet netjes als 'concurrent'.....

MikeD
17 september 2016, 08:29
Maar wat is er mis mee? Oudhollands ondernemerschap, VOC mentaliteit.



daar is juist niks mis mee.... ik heb dit topic geopend om de liefhebbers van low budget gitaren er op te wijzen en had ook wel op wat sceptische reacties gerekend.. MonkeyGear pakt de handschoen op en dat vind ik een pluspunt..

apekop
17 september 2016, 09:40
MonkeyGear pakt de handschoen op en dat vind ik een pluspunt..

Ja, hulde aan de Aap en tof dat hij op deze manier op pakt!

Pepe
17 september 2016, 10:42
Maar ik sta open voor tips en suggesties, dus schiet maar!

:-)

Zelf foto's maken ipv stock. Dat hoeft niet super profi te zijn maar de presentatie van het product kan wat persoonlijker. En misschien ook transparant zijn wat er gebeurt als het product niet bevalt.

JVGM-music
17 september 2016, 11:51
Zelf foto's maken ipv stock. Dat hoeft niet super profi te zijn maar de presentatie van het product kan wat persoonlijker. En misschien ook transparant zijn wat er gebeurt als het product niet bevalt.

Doe eens een youtubeje er bij over wat de mogelijkheden zijn en hoe ze klinken.