PDA

View Full Version : Hammers en pulls



Br@mbo
27 juli 2003, 16:05
hej,
ik ben momenteel bezig aan Lead guitar primer en Lead guitar 1
Alles lukt aardig behalve de hammers en pull-off's
Bijvoorbeeld dit :

E---5--8--5--8--5--8--5--8--5--8--5--8-
(dus steeds hammer en pull alleen eerste noot aanslaan)
dit lukt mij echt niet

heeft iemand tips naast oefenen en nog eens oefenen ?

Negative K3 fan
27 juli 2003, 16:57
proberen zo ontspannen mogelijk te spelen en een zo minimaal mogelijke beweging te maken.

moretel
28 juli 2003, 02:59
Oefenen met een metronoom, heel langzaam , begin op veertig en speel eerst 1 noot per klik vervolgens 2, 4 en eventueel 6 noten per klik , lijkt erg langzaam maar dan kun je zien wat je vingers doen, hou ze laag,ontspannen zitten in een goede houding, pas als de hammer ons goed gaan snelheid verhogen.

Dit schema kan je voor alle nieuwe loopjes doen.
Belangrijkste is ontspannen en niet te snel willen beginnen.

Budino
28 juli 2003, 12:50
sorry dat ik vraag maar ik begrijp niet echt hoe je vingers moet loslaten als je hamers en pulls doet??? graag uitleg (weet het speel pas 4 maanden gitaar)


Greetz Budino 8-)

pimmetje
28 juli 2003, 14:49
Het los houden van de vingers slaat vooral op de momenten dat je ze niet gebruikt EN op je hersenen.

Als je de hammer of pull uitvoert, moet de betreffende vinger uiteraard een bepaalde spanning hebben... anders gebeurt er immers geen fuck. Als die vinger echter ff niet gebruikt wordt, moet hij gewoon relaxt zijn... niet gespannen (of zelfs al verkrampt) staan.

Als je in je hoofd al jezelf gek loopt te maken is de kans groot dat je hele lichaam (inclusief je vingers) al verkrampt is voordat je wat doet.

Zoals bij vele gitaartechnieken is bij hammers en pulls wel een bepaalde kracht nodig die je ook moet trainen. Maar die kracht komt er pas echt goed uit als je de juiste techniek erbij gebruikt. Daarvoor moet je dus geen verkrampte vingers, pols, onderarm, gedachten, etc. hebben.

Super Slinky
29 juli 2003, 10:13
Ik vind zelf hammer-ons en pull off juist erg makkelijk en grebruik het veel. Volgens mij moet je inieder geval je vingers in de juiste positie klaarzetten. Je hebt het over 5-8-5-8.. Dat is anderhalve toon. Speel je dat met vinger 1 en 3 of 1 en 4? In je ringvinger heb je in het begin wat meer kracht, maar met je pink zit je sneller in de juiste positie.

Misschien moet je eerst met een kleinere interval oefenen. Dus met:
3-5-3-5-etc. of 7-9-7-9. Je moet trainen op het constant houden van de noten. Speel deze interval op allerlei snaren en posities. Zorg dat de tonen even hard doorkomen. Daarna kun je proberen om een interval van anderhalve toon te spelen, dus 5-8-5-8-.