PDA

View Full Version : JHG guitars, iemand ervaring?



Herman
2 september 2016, 17:08
Hey guys!

In principe een simpele vraag. Ik kan mijn Soldano Hot Rod 50+ ruilen tegen een custom gebouwde JHG-guitars Telecaster. Volledig custom gebouwd, Stephens Design pu's, Gotoh, Nitro lak. Heeft destijds (vorig jaar) 2400 euro gekost.

Nou is het een vrij onbekende bouwer/merk, dus qua eventuele verkoopwaarde is het wellicht niet heel verstandig. Echter, als het écht een goede gitaar is vind ik dat niet per se erg. Het vervelende is dat deze gitaar vlak over de grens in België staat en ik zelf in Groningen woon. Een behoorlijke afstand dus.

Kan iemand me meer vertellen over deze gitaren? Misschien kan ik nog wat ervaringen opdoen op dit forum voordat ik eventueel in totaal dik 6uur in totaal in een auto zit. Ik moet uiteindelijk natuurlijk de gitaar zelf in handen hebben om hem goed te kunnen beoordelen, maar alle info/ervaringen vooraf zijn welkom!

Joost de Ruig
2 september 2016, 17:24
Ik ken ze niet. Wel ff de website gecheckt. De YT-filmpjes daarop klinken best goed. Jammer dat er geen prijsindicatie wordt gegeven op de site. Geheel terzijde: opvallende headstock op de LP met een exacte kopie van het Les Paul logo. Het verrast mij dat dat mag.

D3nnis
2 september 2016, 17:27
De Jasha van JHG is een jaar of twee terug zeer goed gereviewed in de Gitarist (maar ja, wat niet, al kun je tussen de regels door vaak nog wel wat lezen).


Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen; zijn les pauls zien er goed uit; mag ook wel voor dat geld (€4200,- ongeveer zag ik eens staan dacht ik)



Edit:

@joost: Hier staan toch vanafprijzen: http://www.jhgguitars.nl/nl/modellen/

FruscianteFan
2 september 2016, 17:38
Zou je de gitaar willen hebben?

Als de nieuwwaarde gelijk is, zou ik ab-so-luut alleen voor een dergelijke ruil gaan als je ook echt van plan bent die gitaar te houden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die net zo waardevast is als Soldano. Dat is toch een erg goed merk, zij het niche (deels ook omdat ze zo goed en duur zijn).

fred dons
2 september 2016, 17:39
Ik ken ze niet. Wel ff de website gecheckt. De YT-filmpjes daarop klinken best goed. Jammer dat er geen prijsindicatie wordt gegeven op de site. Geheel terzijde: opvallende headstock op de LP met een exacte kopie van het Les Paul logo. Het verrast mij dat dat mag.

nee dat mag niet, grappig dat hij wel zegt geen kopie te willen maken en vervolgens gewoon een kopie bouwt

D3nnis
2 september 2016, 19:23
nee dat mag niet, grappig dat hij wel zegt geen kopie te willen maken en vervolgens gewoon een kopie bouwt


Het is maar hoe je kopie uitlegt;hij zou kopie ook kunnen bedoelen als gitaar met Gibson logo.

Maar ik vind die lp een hele mooie...maar vanaf €4300,- is niet zo mooi 😀

fred dons
2 september 2016, 20:05
dat bedoelt hij waarschijnlijk maar dan nog mag je het les paul logo niet jatten ;)

D3nnis
2 september 2016, 20:14
Zit wat in.
Wel grappig dat ie het op zijn "normale" les Paul kopie niet heeft gedaan:
http://www.jhgguitars.nl/nl/portfolio-item/jhg-les-paul-2/

guitarkid
4 september 2016, 18:33
Hey guys!

In principe een simpele vraag. Ik kan mijn Soldano Hot Rod 50+ ruilen tegen een custom gebouwde JHG-guitars Telecaster. Volledig custom gebouwd, Stephens Design pu's, Gotoh, Nitro lak. Heeft destijds (vorig jaar) 2400 euro gekost.

Nou is het een vrij onbekende bouwer/merk, dus qua eventuele verkoopwaarde is het wellicht niet heel verstandig. Echter, als het écht een goede gitaar is vind ik dat niet per se erg. Het vervelende is dat deze gitaar vlak over de grens in België staat en ik zelf in Groningen woon. Een behoorlijke afstand dus.

Kan iemand me meer vertellen over deze gitaren? Misschien kan ik nog wat ervaringen opdoen op dit forum voordat ik eventueel in totaal dik 6uur in totaal in een auto zit. Ik moet uiteindelijk natuurlijk de gitaar zelf in handen hebben om hem goed te kunnen beoordelen, maar alle info/ervaringen vooraf zijn welkom!

Hmmmm, Groninger? Misschien toch de Noorder Gitaar Dag bezoeken. Daar waren ze de afgelopen jaren te bewonderen met een erg fijne stand!!! ;)
Trouwens, dat geldt ook voor niet-Groningers hoor!!! :)

Herman
6 september 2016, 14:07
Zou je de gitaar willen hebben?

Als de nieuwwaarde gelijk is, zou ik ab-so-luut alleen voor een dergelijke ruil gaan als je ook echt van plan bent die gitaar te houden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die net zo waardevast is als Soldano. Dat is toch een erg goed merk, zij het niche (deels ook omdat ze zo goed en duur zijn).

Dat is het ding een beetje.. Als het echt een waanzinnige gitaar is maakt me dit op zich niet zo veel uit. Als de gitaar "wel oké" is, is het me te link met het oog op eventuele verkoopwaarde. Want inderdaad, de Soldano is dan toch iets meer waardevast (hoewel de markt daar ook bedroevend klein voor is lijkt het) en ik en bang dat je voor de telecaster amper een normaal bedrag terug krijgt.

Wat betreft Noorder Gitaardag.. Op zich een goeie tip! Jammer dat dat pas over een half jaar weer is. Ik zal dat echter in de gaten houden!

guitarkid
6 september 2016, 15:18
Wat betreft Noorder Gitaardag.. Op zich een goeie tip! Jammer dat dat pas over een half jaar weer is. Ik zal dat echter in de gaten houden!

11 maart 2017!