PDA

View Full Version : sound retainer



coolchick
30 augustus 2016, 21:07
Waarom zijn er 1000en distortion pedalen en is er maar een freeze?
Of weet iemand een soortgelijk pedaal van een ander merk?

Nellyrocks
31 augustus 2016, 09:31
Ik heb het vermoeden dat de markt voor overdrives iets groter is dan voor freeze pedalen. Ik ken alleen die van EHX maar meen dat de Alter Ego dit oa ook kan. Blijft wel het zelfde merk.

Brad
31 augustus 2016, 09:57
Wel interessant dit pedaal . Je kunt een noot oneindig door laten klinken

mountainman
31 augustus 2016, 12:11
Omdat het neerleggen van een klanktapijtje onder je solo de taak van de toetsenist is? :seriousf:

Er zijn wel meer pedalen geweest die iets soortgelijks deden. Ik moet nog ergens een Boss Super Feedbacker distortion hebben die ook een toon kan aanhouden. Je kan er overheen soleren maar omdat beide signalen door de distortion gaan werkt dat niet ideaal.

jasses
31 augustus 2016, 17:56
Niet helemaal hetzelfde, maar er zijn wel wat reverb pedalen met freeze functies, waarbij je eigenlijk infinite decay van de reverb krijgt waar je overheen kunt spelen (bijvoorbeeld eventide space). Vind ik persoonlijk eigenlijk een leuker effect.

Rick trodat
1 september 2016, 07:56
Boss dd3 volgens mij heeft ook zoiets. Overigens klinkt de freeze alleen goed in de loop van de superego. Stand alone vind ik em vrij synthetisch klinken.

Brad
1 september 2016, 10:18
Heb jij dat ding weleens gebruikt in combinatie met een scheurgeluid ? Werkt dat goed ?

FruscianteFan
1 september 2016, 10:24
Boss dd3 volgens mij heeft ook zoiets. Overigens klinkt de freeze alleen goed in de loop van de superego. Stand alone vind ik em vrij synthetisch klinken.
DD3, net als meer delays (iig van Boss en zeker de wat oudere), heeft in feite een soort korte loop-functie.

De Freeze en Super Ego bewerken je geluid en egaliseren je attack en decay. Volgens mij kan je beste compressor er nog niet voor zorgen dat je volume aan het begin van je loop bij een DD3 gelijk is aan je eindvolume, dus hoor je altijd waar de loop opnieuw begint.

Ontopic: ik weet niet of er echt goede alternatieven zijn, zal vast wel. En anders komen ze nog wel. Maar het is inderdaad wel een flinke niche en bovendien betrekkelijk lastig om het goed te doen. In tegenstelling tot je miljoenste overdrive, wat gewoon een paar weerstanden zijn.