PDA

View Full Version : een prachtige gitaar die.. stinkt...



Krikkeden 1ste
29 augustus 2016, 22:59
Zaterdag ging ik een prachtige tweedehands Music Man EVH ophalen.
Bij de gitaar zat een koffer bij, en toen ik thuis kwam, en de gitaar ter hand nam wist ik onmiddellijk dat het weer zo ver was...
Ik heb nu 2 exemplaren die er prachtig uitzien, fantastisch spelen, maar een walm verspreiden waar je niet goed van wordt... het lijkt alsof de gitaar enkele decennia aan het plafond van een smokers only cafè gehangen heeft...
Heeft er iemand al eenzelfde ervaring gehad, of misschien nog beter, is er iemand in geslaagd om de stank te neutraliseren?
Alle tips welkom!
Thanks!

JGD
29 augustus 2016, 23:03
Sorry, geen tips (knijper op je neus?). Wel vergelijkbaar verhaal.
Een keer een Randall 4 x 12 Warhead kabinet gekocht. Had altijd in huis met veel honden/katten gestaan.
De bodem bleek doordrenkt van de pies.
Tolex was er echt door los gaan laten, brrrr.

vulvasonic
29 augustus 2016, 23:06
Is het een rooklucht?

Brad
29 augustus 2016, 23:08
Misschien heeft die gozer het advies van dit forum opgevolgd . Weet je wel , dat overdwars

Joost de Ruig
29 augustus 2016, 23:09
Ik doe voor mijn werk wel aan geurbehandeling, dus heb verschillende spullen hiervoor in huis. Waar woon je?

vulvasonic
29 augustus 2016, 23:10
Misschien heeft die gozer het advies van dit forum opgevolgd . Weet je wel , dat overdwars
Dan kan het goed zijn dat ik 'm 'van de hand' heb gedaan.

vulvasonic
29 augustus 2016, 23:11
Ik doe voor mijn werk wel aan geurbehandeling, dus heb verschillende spullen hiervoor in huis. Waar woon je?
Geurbehandeling in Sneek? :D

Rogueny
29 augustus 2016, 23:11
Doe je erg weinig aan. Zal er wss nooit helemaal uit gaan, maar wordt wel vanzelf wat minder. Ik heb een 4x12 van Engl die in een rookershuis stond. Ding natuurlijk meuren als een gek. Maar de geur is inmiddels niet meer ruikbaar van kleine afstand. Heb dat ding wel even een keertje goed schoongemaakt met wat sterk ruikend schoonmaakmiddel. Geen idee of dat daadwerkelijk wat geholpen heeft, maar ach, heb t geprobeerd.

De koffer moet je voorlopig even open in je garage zetten. Trekt t er misschien ietsje sneller uit.

Joost de Ruig
29 augustus 2016, 23:16
Geurbehandeling in Sneek? :D

Voor auto's, caravans, campers, boten, vakantiehuisjes e.d. verzorg ik wel de geurbehandeling van rook, dieren en schimmels.

Hotpepper01
29 augustus 2016, 23:19
Ja, ik. Alleen betrof dat een hollowbody (ES175). Bij mij is de rooklucht uit de gitaar gegaan.
Ik heb er een topic over gemaakt
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?168904-rooklucht-uit-gitaar-en-koffer

Wat ik heb gedaan: zoveel mogelijk buiten in de wind gezet, daarna s nacht in de wc opgesloten met geurkaarsen aan (opletten op hitte en ventilatie) Daarna geurbuideltjes in de klankgaten gehangen (gaat bij jou niet).
De koffer heb ik frequent ingespoten met Ambi pur en buiten open gezet. Let op de regen... De koffer was heel aardig bijgetrokken. En qua geur goed te doen. Inmiddels is de koffer vervangen vanwege het bij aanschaf al onbetrouwbare hang en sluitwerk (1978)

Pepe
29 augustus 2016, 23:19
Ik heb twee cases die stinken alsof er een lijk in heeft liggen rotten. Die gitaren die daar in liggen nemen dat over natuurlijk maar ik vind het wel wat hebben. De ene case komt uit 1971 de Bronx NY dus ik gok een dat een of ander pimp daar in stukken is gehakt. De andere case komt uit 1972 Missisippi en dan ligt een lynch mob voor de hand. Maar, zal je altijd zien, dat het gewoon een kwestie is geweest van vuile onderbroeken en kattenzeik.
Ik heb nog een case uit 1957 die naar rozenblaadjes ruikt. Dat is helemaal verdacht, daar heeft iemand iets lopen maskeren.
Volgens mij heeft de autobranche spuitbusje die dit probleem te lijf gaan maar zoals ik zei, een goeie kaas stinkt de tent uit.

JVGM-music
29 augustus 2016, 23:23
De koffer van mijn fonkelnieuwe USA Telecaster heeft jarenlang naar vanille geroken. Niet onprettig.
Het heeft mij er echter niet toe gezet om meerdere Fenders aan te schaffen.

vulvasonic
29 augustus 2016, 23:23
Tsja, als je rook al vindt stinken, dan is lijklucht wel heel erg aan de viezige zijde voor een gevoelig reukorgaan.

vulvasonic
29 augustus 2016, 23:32
Ik denk dat je DIT (http://www.vulva-original.com/vaginal-scent.htm) nodig hebt. En als je ook dát vies vindt, geef mij dan een flesje. :D

barno
29 augustus 2016, 23:34
Een goede gitaar ruikt goed, per definitie, be it lijkgeur, stront, rook, whatever.

Joost de Ruig
29 augustus 2016, 23:38
Een goede gitaar ruikt goed, per definitie, be it lijkgeur, stront, rook, whatever.


Een goede gitaar ruikt naar nitro en bakeliet :D

telerocker
29 augustus 2016, 23:49
Al heeft ie op de plee gehangen en naar een derdehands herenurinoir meurt, dan nog is er geen vuiltje aan/in de lucht als het een genuine 52 telecaster betreft. Of een andere droomplank. Daar haal ik mijn neus niet voor op. :D

Joost de Ruig
29 augustus 2016, 23:51
Al heeft ie op de plee gehangen en naar een derdehands herenurinoir meurt, dan nog is er geen vuiltje aan/in de lucht als het een genuine 52 telecaster betreft. Of een andere droomplank. Daar haal ik mijn neus niet voor op. :D

Precies wat ik zeg: een goede gitaar (lees '52 Tele) ruikt naar nitro en bakeliet :D

telerocker
29 augustus 2016, 23:56
Precies wat ik zeg: een goede gitaar (lees '52 Tele) ruikt naar nitro en bakeliet :D

Ik had het over een kakkineuze odeur. :sssh:

arjanb01
30 augustus 2016, 06:16
Bakje gemalen koffie in de koffer zetten, helpt perfect !

Krikkeden 1ste
30 augustus 2016, 06:42
Bedankt voor alle reacties! ;)
Het is inderdaad een rooklucht/vermuft maatpak, maar dan walmend in het kwadraad...
Ik pikte de gitaar op in het mooie Ijsselstein, en hoop dat ze niet van iemand hier was... :-)
Trouwens, de geur kan van een eerdere eigenaar geweest zijn ook...
In elk geval toch al enkele tips opgepikt... thanks.

Krikkeden 1ste
30 augustus 2016, 06:45
Bakje gemalen koffie in de koffer zetten, helpt perfect !

al klaargemaakte koffie? :-p


Ik denk dat je DIT (http://www.vulva-original.com/vaginal-scent.htm) nodig hebt. En als je ook dát vies vindt, geef mij dan een flesje. :D

enkel om voor een geil optreden te zorgen? :-)

MikeD
30 augustus 2016, 08:20
De koffer van mijn fonkelnieuwe USA Telecaster heeft jarenlang naar vanille geroken. Niet onprettig.
Het heeft mij er echter niet toe gezet om meerdere Fenders aan te schaffen.

m'n Gibson Thunderbird uit 2011 idem.. of het nou de koffer is of de lak, je wordt er met een avond spelen aardig flauw van in de buikstreek...

Dutch66
30 augustus 2016, 08:31
Wat je kunt proberen is de gitaar (opnieuw) te polijsten, waardoor je feitelijk een heel
dun laagje van de (poly?) lak afhaalt. Ik gebruik hier zelf vaak deze (http://www.poetsenpolijsten.nl/product/commandant-m5-scratch-remover/?gclid=CjwKEAjwuo--BRDDws3x65LL7h8SJABEDuFRzKVLry49dif-lZti_Fa_Pj1wIjLB-UHURs7TcoJgHBoCZi7w_wcB) voor, bijkomend
voordeel is dat de gitaar weer flink gaat glimmen, en de komende tijd naar polijstmiddel
ruikt..

Pter
30 augustus 2016, 08:34
Een tijd geleden een gitaar gekocht van een ouder indonesiër, kom thuis en heel de gitaar ruikt naar eten.
Zelden zo een smile op mijn gezicht gehad iedere keer dat ik de kamer in kwam lopen en die gitaar rook.:)

flatline
30 augustus 2016, 08:47
'n Goede curry of vanille is nog redelijk,
maar sommige overlatertjes hebben hun leven blijkbaar in stevig verzadigde contreien gesleten.

Kerels die auto's opknappen - je kent ze wel : " inkoop van wrakken - verkoop van recente, ongevalvrije twedehandswagens " gebruiken een ozongenerator om sigaretten- en lijkgeur te laten verdwijnen.
De meest efficiënte oplossing is je instrument/koffer losjes inpakken in plastic -zo'n oneindige kerstboomhoes - en er ozon doorblazen.
F.

Shredder Mike
30 augustus 2016, 10:07
Bedankt, voor het compliment voor IJsselstein :)

Ik heb paar maanden geleden een gitaar in Almere opgehaald. Ik was heel enthousiast over de gitaar en de geur van de gitaar viel mij niet op. Die van de koffer helemaal niet ... tot ik thuis was. Pas toen daagde het mij dat bij de vorige eigenaar in huis gerookt werd. De gitaar hangt sindsdien aan de muur en daar is de geur wel uit. De koffer heb ik een paar dagen opengelaten, maar daarna niet meer naar omgekeken. Ik was het zelfs vergeten tot nu ...

Marc Oblivian
30 augustus 2016, 10:10
Ha, eindelijk weer een ouderwetsch geinig topic :-)

jutter
30 augustus 2016, 10:44
In de koffer urineren helpt

arjanb01
30 augustus 2016, 10:49
Precies, gewoon territorium afbakenen, datzelfde geldt voor gitaren!

Orpheo
30 augustus 2016, 12:39
wat een ongelooflijke bullshit. 30 posts en nergens een foto van die planken.

Hoe droef.

MarkS
30 augustus 2016, 16:14
Geen bezwaar als het van een post-op ladyboy afkomstig is?



Ik denk dat je DIT (http://www.vulva-original.com/vaginal-scent.htm) nodig hebt. En als je ook dát vies vindt, geef mij dan een flesje. :D

motorhan
30 augustus 2016, 19:40
Ik heb dat ook gehad vreselijk stinken naar rook. De gtaar e de koffer een aantal keren ingesoten met een geurverdrijver fabreeze
Werkt echt
Succes

arjanb01
30 augustus 2016, 20:05
Wat is er mis met een stinkende koffer? M'n koffers stinken naar rook, verschraalt bier en zweet.
Wat zijn jullie voor een stelletje hipsters, nondeju....geurvreters in de koffer... Het moet niet gekker worden 🙈

jutter
30 augustus 2016, 20:17
Wat is er mis met een stinkende koffer? M'n koffers stinken naar rook, verschraalt bier en zweet.
Wat zijn jullie voor een stelletje hipsters, nondeju....geurvreters in de koffer... Het moet niet gekker worden ��

Jij legde toch altijd je dampende, naar zweet stinkende sokken in je koffer? :seriousf:

arjanb01
30 augustus 2016, 20:18
Inderdaad, de ideale geur -en ongedierte vreter....
Anders is het niet rock n roll😉

jutter
30 augustus 2016, 20:23
Inderdaad, de ideale geur -en ongedierte vreter....
Anders is het niet rock n roll��

Je bent ook een echte rocker hè?! :D

Brad
30 augustus 2016, 20:25
In het dartcafe waar ik speelde was er een bedrijfsleider die altijd zijn hondje meesleepte . Op een dag was dat beest loops en ging op zijn jas zitten die hij aan de kant op de vloer had gelegd

Ik waarschuwde hem en hij zei : Ik ben kraker en punker geweest , denk je dat ik mij daar druk over maak ?

Het is maar hoe je erin staat

Krikkeden 1ste
30 augustus 2016, 22:56
wat een ongelooflijke bullshit. 30 posts en nergens een foto van die planken.

Hoe droef.

Een foto? :airguitar:

te zien zijn... Ibanees 1527 Blue 7 snaar, Wolfgang special zwart (stinkt al lang...) Wolfgang zwart standard, Music Man EVH natural juli 1994, Music Man Red maart 1993 = the new stinker in town...

http://users.telenet.be/krikke_den1ste/gear/hoopje%20gitaar%20resise.jpg

Pter
30 augustus 2016, 23:21
wat een ongelooflijke bullshit. 30 posts en nergens een foto van die planken.

Hoe droef.


http://geekologie.com/2012/05/30/guitar-urinal.jpg
Hatseflats...

Frits van Mourik
31 augustus 2016, 00:08
Een paar jaar geleden nog had je spuitbussen "Oust", die stinkstankjes prima neutraliseerden.
Wellicht weet "geurverdrijver par excellence" Joost een goed alternatief??

pim raaijmakers
31 augustus 2016, 00:28
Ik heb ooit eens een koffer/asbak gereinigd met HG 'nare geurtjes weg' en het hielp.. ik hield een koffer over. De gitaar heb ik gepoetst met polish en de vingervet-aankoek-rotzooi heel voorzichtig weg geschrapt... vies werkje, maar helemaal schoon.....

vulvasonic
31 augustus 2016, 01:21
Geen bezwaar als het van een post-op ladyboy afkomstig is?
Je maakt me bang. Verklaar! :nervous:

nickofzo
31 augustus 2016, 01:45
Niemand die met het idee komt om gewoon zelf te gaan roken? tssg :stop:

vulvasonic
31 augustus 2016, 01:52
Niemand die met het idee komt om gewoon zelf te gaan roken? tssg :stop:
Ik niet meer. En toch vind ik het jammer dat je nog amper met je bandje in een rokerige kroeg kan (mag) spelen. Het is die romantiek hè? Daar komt bij dat ik zelf altijd met een sigaret in m'n smoelwerk gitaar stond te spelen. Héérlijk!

D3nnis
31 augustus 2016, 07:23
Ik weet ook niet of het zonder die sigarettenlucht wel beter is geworden, nu stinkt de gemiddelde kroeg naar pis.

JVGM-music
31 augustus 2016, 10:04
Een foto? :airguitar:

te zien zijn... Ibanees 1527 Blue 7 snaar, Wolfgang special zwart (stinkt al lang...) Wolfgang zwart standard, Music Man EVH natural juli 1994, Music Man Red maart 1993 = the new stinker in town...

http://users.telenet.be/krikke_den1ste/gear/hoopje%20gitaar%20resise.jpg

Ah,ze liggen al klaar om in de hens gestoken te worden.

terrasbeest
31 augustus 2016, 12:43
Bakje gemalen koffie in de koffer zetten, helpt perfect !

Absoluut !!!!!!!

MarkS
31 augustus 2016, 14:44
Je maakt me bang. Verklaar! :nervous:
Meer een putlucht dan een kutlucht.

MarkS
31 augustus 2016, 14:46
Ah,ze liggen al klaar om in de hens gestoken te worden.
Dan pis ik er desnoods overheen om te blussen, die urinestank krijg ik wel weg. Begrijp alleen niet zo goed waarom hij er een Peavey op na houdt als ie er ook 2 MM versies van heeft. Ik dig die EVH planken wel

obiwanjacobi
31 augustus 2016, 14:53
Koffie (gemalen) neemt geur op. Heb het meerdere malen met succes gebruikt (tegen een kotslucht).
Ik zou zeggen doe een laag koffie in je case, gitaar erbij en even weg leggen.

(ik probeerde dat filmpje op de achtergrond te vinden, maar helaas. Dan deze maar)

https://www.youtube.com/watch?v=nBwzJxjxUBQ

:seriousf:

Stoffel43
31 augustus 2016, 15:58
What the f*** did I just watch???
Ik zou het bij de gemalen koffie houden. Tenminste als het enkel om de geur te doen is...

Mr.Fingers
31 augustus 2016, 16:32
Dit (https://youtu.be/oNJ1g18fmwg?t=75) werkt perfect!

Da Vinci
31 augustus 2016, 19:28
If you have a Mexican made Fender use Spic 'n Span :seriousf: :seriousf: :seriousf:

nickofzo
1 september 2016, 00:44
Ik niet meer. En toch vind ik het jammer dat je nog amper met je bandje in een rokerige kroeg kan (mag) spelen. Het is die romantiek hè? Daar komt bij dat ik zelf altijd met een sigaret in m'n smoelwerk gitaar stond te spelen. Héérlijk!


Gezondheid schijnt ook belangrijk te zijn. ;)
Gelukkig hebben we de foto's nog, toch? :crazyhappy:

Brum
1 september 2016, 15:50
Kortgeleden heb ik een tweedehands strat body binnen gekregen. Was ook overduidelijk tamelijk doorrookt. Mij interesseert het eigenlijk niet zo, al zou ie naar piemel ruiken (mits geen zichtbare restjes). Zo'n gitaar heeft geleefd, helemaal goed! Overigens, die rooklucht verdwijnt op een gegeven moment wel enigszins. Het is hard materiaal, dat trekt er echt niet heel diep in.

Misschien is het een idee om een rondje door de Douglas te lopen met betreffende gitaar? Trek wel even ouwe kleren aan, dat krijg je er echt niet meer uit.