PDA

View Full Version : HNAD (Happy New Amp Day): Lil' Night Train



Rogueny
28 augustus 2016, 23:27
Buitenkansje op marktplaats, de Lil' Night Train met 2 bijbehorende V110 boxen voor 200,-. Kwam er toch langs vandaag, dus dan is de keuze snel gemaakt.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14067527_10206529688711261_3524040003596549517_n.j pg?oh=e3ef452ef620faf428e4c1763e643011&oe=585B4E4E

Nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de eerste indruk is goed. Geeft toch wel een redelijke headroom, lekkere crunch, fel in de overdrive, en het geluid is herkenbaar bij het merk. De overdrive in combi met de brigde PU van de strat geeft wel een beetje een ear-bleeding effect. De boxjes met de v110 zijn krachtig genoeg voor thuisgebruik, maar geven wel een beetje een gesloten geluid. Geeft mijn inziens de Night Train ook wel weer zijn charme. Morgenavond maar eens wat pedaaltjes aansluiten en kijken hoe dat klinkt! Wellicht dat ik een van de twee boxjes nog van de hand ga doen.

Joost de Ruig
28 augustus 2016, 23:45
Mooi setje voor een leuk prijsje. Veel plezier ermee.

Nellyrocks
31 augustus 2016, 09:26
Dat is geen geld. Gefeliciteerd!

Hoe 'vox' klinkt het? Ik wil voor een projectje waarbij we liedjes spelen van een bandje die bekend stonden om hun voxen zoiets hebben zonder meteen met een ac30 te hoeven sjouwen.

Brad
31 augustus 2016, 10:13
En hoe klinkt hij met pedalen ?

MikeD
31 augustus 2016, 10:19
koopje van de maand; zo'n mazzeltje heb ik nou nooit... maar ik klaag niet en feliciteer jou !

Rogueny
31 augustus 2016, 21:29
Ik heb voor de verandering maar eens een filmpje gemaakt ipv een lapje tekst. Eerste filmpje ooit, dus geen mooie effecten en 100% goed geluid.

Voor degene die dat niet echt ziet zitten om t te bekijken, een samenvatting van de AMP:

+Heldere vintage clean
+Goede headroom
+Kan redelijk hard
+Uitstekend voor slaapkamergebruik
+Lekkere vintage crunch en distortion
+Hele veel charme :D

-Te veel gain maakt het geluid modderig
-De v110 klinkt iets wat gesloten

Al met al een goede Amp voor de prijs. Heeft ook echt wel een Vox-achtig geluid.

Eerste video ooit! yeeey! :D


https://www.youtube.com/watch?v=5OhpXvqb8FE

Brad
1 september 2016, 01:20
Inderdaad ik herken de Vox sound er wel in . Het klinkt hoe dan ook lekker , mooie aanwinst

Dutch66
1 september 2016, 08:56
'doodsigger'...?, :seriousf:

Maar ik begreep wat je bedoelde hoor, leuke video!

Buxtra
1 september 2016, 10:07
Toffe set man! Had ik ook een tijdje in het vizier net als een paar van die blackheart amps. Beiden helaas niet aangeschaft overigens!

The Lo Lands
1 september 2016, 12:01
Nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de eerste indruk is goed. Geeft toch wel een redelijke headroom, lekkere crunch, fel in de overdrive, en het geluid is herkenbaar bij het merk. De overdrive in combi met de brigde PU van de strat geeft wel een beetje een ear-bleeding effect.

Gefeliciteerd, mooi setje!

Tip: wat betreft bovenstaande opmerking zou ik gezien de afbeelding van je strat met alle knoppen op 10 (?) hier eens mee gaan spelen. Bridge pickup met toonknop op 6-7 en je volumeknop op 9 zal al een aangenamer resultaat geven...

Rogueny
1 september 2016, 13:08
Toffe set man! Had ik ook een tijdje in het vizier net als een paar van die blackheart amps. Beiden helaas niet aangeschaft overigens!

De Vox kan ik je iig zeker aanraden! Mocht je er nog steeds oog voor hebben, kijk eens of je de head misschien voor een klein prijsje op de kop kunt tikken. Ik wil mijn cab ook wel voor een redelijk prijsje verkopen en dan heb je een mooi setje ;)

Over blackheart gesproken, bekijk deze advertentie op mp eens: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1081253817-blackheart-custom.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

Een blackheart met een zeer classy ombouw. Wie weet kun je daar een leuke deal op scoren. Specs zijn in ieder geval best veelbelovend.

http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg2OTA=/z/BMgAAOSwZVlXuxsJ/$_85.JPG

Rogueny
1 september 2016, 13:09
Gefeliciteerd, mooi setje!

Tip: wat betreft bovenstaande opmerking zou ik gezien de afbeelding van je strat met alle knoppen op 10 (?) hier eens mee gaan spelen. Bridge pickup met toonknop op 6-7 en je volumeknop op 9 zal al een aangenamer resultaat geven...

Ik had inderdaad alles op 10! Ik zal je advies eens gaan proberen vanavond! :)

Buxtra
1 september 2016, 13:22
Dank voor de tip!

Laat hem nog wel even lopen, heb nog wat zelfbouw af te ronden voordat er een nieuwe amp komt.

Veel plezier met aanschaf!

Bux