PDA

View Full Version : mp3's van m'n band



jaspertomas
27 juli 2003, 14:00
Hier drie mp3'tjes van m'n band. Dit is in 1 dag opgenomen, dus verwacht er niet te veel van. er zitten geen solo's in ofzo. We oefenen trouwens heel weing, maargoed. M'n broer (op dit forum "stomas") speelt gitaar en ik bas.

http://www.tomas.net/maharadja

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 15:17
ik luister het eerste nummer, en het klinkt best cool! alleen had de gitaar wat minder gain moeten hebben denk ik, of het moet anders opgenomen.. zit in ieder geval niet veel definitie meer in. En je mp3 zit helemaal vol gaps, hoe komt dat? Want het numer is wel gaaf, maar op deze manier is het luisteren niet zo fijn...

jaspertomas
27 juli 2003, 15:31
dat van die gain klopt inderdaad. M'n broer gebruikte z'n lead kanaal met gainboost, vond ie zelf ook niet mooi klinken, dus de andere nummers heeft ie anders opgenomen. die gaps zitten niet in het origineel, dus dat zal ik ff uitzoeken. :)

jaspertomas
27 juli 2003, 16:20
ok, de gaps zijn er uit. Was een foutje bij het uploaden.

jaspertomas
30 juli 2003, 14:30
geen vergezochte analyses? geen tips? aanmoedigingen misschien? :roll:

Super Slinky
30 juli 2003, 14:49
Heb het eerste nummer (Beyond the clouds)geluisterd. Wel verassend.
Die heldere piano in combinatie met die ruige gitaar. Inderdaad mag de gitaar iets minder gain krijgen. Oook zou ik hem niet het hele nummer door met hetzelfde geluid spelen om meer afwisseling te krijgen. Speel bijvoorbeeld gedempte accenten daar waar de zang zit, of gebruik een lichter geluid zodat er meer contrast ontstaat. De zang wordt dan ook beter verstaanbaar. De zang en muziek doen met overigens denken aan Arrakeen en Franse band van zo'n 10 jaar terug. Ik zou graag wat meer afwiseeling zien ook in de opbouw en het akkoorden schema. Er zit net iets te veel herhaling in. Maar het klinkt wel strak allemaal.

Succes.

delphiro
30 juli 2003, 15:10
ik schijf dit terwijl ik luister dus let niet op de rare zinsbouw

track01:
zang klinkt een beetje Clannad-achtig, das wel leuk
Ik sluit me aan bij de opmerking over teveel herhalingen. De piano partijen overheersen veels teveel. Verder vind ik de zang veel te schaars. Meer zang zou het nummer al flink helpen. Het nummer is nu nog niet af, het lijkt erop of jullie het nummer nog proberen in te vullen en dat de achtergrond alvast klaar is. Kan wel een gaaf nummer worden

track02 :
negatief: saai, zang mist vaak overtuiging, 13 in een dozijn
positief: 1'34 - 1'40 is wel cool
Dit is voor mij gewoon een nummer, niet slecht en prima geschikt voor een optreden maar het is iets wat je overal kunt horen

track03 (like you):
geinig!! zang mist ook hier af en toe overtuiging ( bv. 0'36-0'38 )
erg leuke zanglijn! Deze vind ik absoluut het beste en ook origineel!
:dance:

kortom
1 is niet af
2 moet van het repertoire ;)
en 3 is klaar voor de hitparade :-D

jaspertomas
30 juli 2003, 18:53
kijk! hier heb ik wat aan! :) Ben het met jullie eens.
track 1 zou ik heel graag willen uitbreiden met (idd) meer zang en meer variatie (solootje op het laatst?). alle nummers mogen trouwens wel meer variatie :wink:
bedankt voor de reactie/meningen/tips!!

Neals
30 juli 2003, 23:52
Nummer 1 heeft wat een te groot contrastverschil, piano is wat te vrolijk tegenover een woeste gitaar en weer een lief en bescheiden drum, met saaie zang... ik weet niet of jullie pop willen maken, of juist weer metal

Nummer 2, ook saai, bas overstemd...

Nummer 3, schiet een video en stuur em naar TMF