PDA

View Full Version : Helplessly hoping



Charlie McD
26 augustus 2016, 10:52
Ik de gitaar en Inge de stembanden... hulpeloos hopend ;).


https://www.youtube.com/watch?v=C20Z32aiy5o

Han S
26 augustus 2016, 13:04
Ja mooi hoor, prachtige klassieker en heel goed gedaan!!

Zo lust ik er nog wel een paar.

Pepe
26 augustus 2016, 13:41
Ja, goed gedaan. Het origineel 'swingt" iets meer, zowel de gitaar als de zang. Het is ook het voordeel van het origineel zijn natuurlijk, je speelt vrijer want jij zet de standaard. Als ik producer was zou ik voorstellen de uithalen iets korter te maken en een unisono versie te maken, dat je niet zo vast zit aan de pre recorded want dat is natuurlijk het grote verschil als je tegelijkertijd zingt, dan reageer je op elkaar.

Maw, misschien niet zo strak aan het origineel vasthouden, gewoon je eigen opvatting, ik denk dat je dan wat losser speelt en zingt.

Han S
26 augustus 2016, 13:57
Zie ik nou een oude M49 in het filmpje?

guitarkid2
26 augustus 2016, 23:02
mooi maar

die stem dub zou ik alleen op bepaalde plekken doen en gitaar en stem zitten elkaar qua freg behoorlijk in de weg
partij aanpassen ? andere toonsoort ?

Han S
26 augustus 2016, 23:36
Heb je het origineel wel eens goed beluisterd guitarkid?


https://www.youtube.com/watch?v=doIEwzc6k_k

jutter
26 augustus 2016, 23:47
Nu heb ik niet zoveel kaas gegeten van muziek dus ik gebruik gewoon mijn oren maar. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er van genoten heb! Origineel of niet: Bravo!!!

Han S
26 augustus 2016, 23:53
Wat ik er mee wil zeggen is dat CS&N onovertroffen zijn en altijd zullen blijven. Hun stemmen kleurden perfect met elkaar en de harmonieën zijn buitengewoon geweldig.

Als je daar een beetje bij in de buurt weet te komen zoals we in de openingspost kunnen horen, dan kom je van zeer goede huize en dat is een vet compliment waard. En vergeet ook niet dat CS&N het met z'n drieën tegelijk zongen. Doe je dat in overdubs, dan is dat een heel stuk moeilijker.

RB-1
26 augustus 2016, 23:56
Yesss!!!! Onehundredandeiiiiighty!:ok:

Han verwoordde mijn overwegingen helemaal....

Plant
27 augustus 2016, 03:02
.. en gitaar en stem zitten elkaar qua freg behoorlijk in de weg
partij aanpassen ? andere toonsoort ?

Gitaar en zang zijn goed te onderscheiden, het klinkt hier heel natuurlijk. Ik vind dit muzikaal en technisch erg goed gedaan.

gitaarvrouwtje
27 augustus 2016, 22:46
Wat ik er mee wil zeggen is dat CS&N onovertroffen zijn en altijd zullen blijven. Hun stemmen kleurden perfect met elkaar en de harmonieën zijn buitengewoon geweldig.

Als je daar een beetje bij in de buurt weet te komen zoals we in de openingspost kunnen horen, dan kom je van zeer goede huize en dat is een vet compliment waard. En vergeet ook niet dat CS&N het met z'n drieën tegelijk zongen. Doe je dat in overdubs, dan is dat een heel stuk moeilijker.
DAT dus
en ik kan uit ervaring zeggen dat het een lastig nummer is om te toppen wbt originieel, heb t wel es met band gedaan

superleuk om te doen maar om het GOED te doen..die harmonies van CSN&Y zijn zo puntgaaf
en overdub vind ik altijd moeilijk omdat het snel wat statisch wordt

gewoon goed gedaan dit :)

Ernest01
28 augustus 2016, 13:54
..... Als ik producer was zou ik voorstellen de uithalen iets korter te maken en een unisono versie te maken, dat je niet zo vast zit aan de pre recorded want dat is natuurlijk het grote verschil als je tegelijkertijd zingt, dan reageer je op elkaar.

Maw, misschien niet zo strak aan het origineel vasthouden, gewoon je eigen opvatting, ik denk dat je dan wat losser speelt en zingt.

Wat Pepe zegt.

En er zit een vreemde klank in de opname. De gitaar klinkt niet helemaal zoals je van een gitaar verwacht.
En de zang is ook wat gedempt/anders.
Misschien teveel met de equalizer bezig geweest ?

Knap gedaan, want zoals al gezegd, het overdubben is toch een ander geluid, maar hier niet echt storend.
Maar ik vind het mooi - behoudens dat 'bijgeluid' - en dapper om dit nummer te coveren.