PDA

View Full Version : Epos II



Henri H
25 augustus 2016, 15:00
Naast Project Eyestare en Structure Seven ben ik ook bezig met het opnemen, mixen en masteren van eigen werk.

Hier een recent voorbeeld:

https://soundcloud.com/crabiber/epos-ii/s-3B3ZK

pasqual
26 augustus 2016, 23:56
Ik vind het een lekkere mix. Is lekker in balans. Goeie gitaarsounds. Af en toe rammelt het een beetje maar het ligt erg lekker in het gehoor. Klinkt lekker "gedateerd" en dat is als compliment bedoeld!
Waar wil je naartoe werken met dit nummer? Wil je het instrumentaal houden of wil je er zang bij? Wat mij betreft is er ruimte genoeg voor zang. Hoeft wat mij betreft niet continue....

JVGM-music
27 augustus 2016, 16:50
Prettig! Beetje intermezzo muziek,ontspannen luisterbaar. Zeker de moeite waard. Hoe opgenomen? Helemaal in de computer of met echte versterkers?

Joost de Ruig
27 augustus 2016, 17:21
Goed man, gefeliciteerd!

Henri H
27 augustus 2016, 21:03
@Pasqual: Dit is het. Geen zang, geen ingestudeerde solo's (maar geďmproviseerd), en vintage, Retro Rock. ;)

@ JVGM: De elektrische gitaren heb ik met (buizen Marshall) versterkers opgenomen. De basgitaar direct ingeprikt op de geluidskaart, de akoestische gitaren met een microfoon, en de drums komen uit Logic.

@Joost: Thx!

beruk
27 augustus 2016, 22:13
Gilmour met peper in zijn reet.. Lekker hoor!

Henri H
28 augustus 2016, 02:17
Dank u.

-------

Plant
28 augustus 2016, 03:14
Met alle respect, maar naar niet gestemde gitaren kan ik niet luisteren. Sorry :stop:

Henri H
28 augustus 2016, 11:15
Ik denk dat de gitaren niet vals gestemd waren, maar dat sommige akkoorden een beetje wringen. Zelf hoor ik het al niet meer zo, en ik vind het eigenlijk wel wat hebben, zeker als ik weet hoe lastig het is geweest om het enigszins fatsoenlijk te spelen en op te nemen.

Wel bedankt voor je feedback, ik zal nog beter mijn best doen in het vervolg. :ok:

Rinze
28 augustus 2016, 11:22
Ik vind het prima klinken, hoor wel wat zweving in de gitaren, met name de akoestische partij(-en). Misschien bij open akkoorden door een iets te hoge topkam? De solo's zijn ook niet overal spatzuiver maar dat heb je als het niet ingestudeerd is (sterker nog, ik heb dat altijd, opdrukken zuiver houden is een ramp bij mij, met name live zit ik meestal voorbij de beoogde toonhoogte voor ik het door heb).

Maar nogmaals, ik vind het niet storend. Lekker geluid verder!

Henri H
28 augustus 2016, 13:45
Ik vind het prima klinken, hoor wel wat zweving in de gitaren, met name de akoestische partij(-en). Misschien bij open akkoorden door een iets te hoge topkam? De solo's zijn ook niet overal spatzuiver maar dat heb je als het niet ingestudeerd is (sterker nog, ik heb dat altijd, opdrukken zuiver houden is een ramp bij mij, met name live zit ik meestal voorbij de beoogde toonhoogte voor ik het door heb).

Maar nogmaals, ik vind het niet storend. Lekker geluid verder!
Bedankt Rinze. Soms overkomt mij dat ook, te ver opdrukken. Ik probeer er steeds meer op te letten dat het beter is om net niet de beoogde noot te halen, maar er net iets onder te blijven. Fingerspitzengefūhl.

Duhsjaak
27 september 2016, 21:49
Omdat mijn tentje op de 1200 meter/nachtvorstgrens stond, had ik deze gemist.
Ik vind deze persoonlijk wat makkelijker luisteren dan deel 1.

Maar dat kan helemaal aan mij liggen.
En ja, zuiver. Ik vind dat ook een beetje overdingest.
ABBA is een van de weinige groepen die echt tering zuiver gestemde instrumenten gebruikten. Toch hebben ze pas in de herfst van hun carričre bij benadering aanvaardbare muziek gemaakt. Tenzij Ring Ring maakt dat je een strak plassertje krijgt???

Ik in ieder geval niet.
Lopend op een festival terrein zou ik mijn kont hiervoor (voor dit epos dus) met plezier in het natte gras laten zakken.

Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

Henri H
29 september 2016, 13:24
Bedankt Gus! :ok: