PDA

View Full Version : mp3's van m'n band II



jaspertomas
27 juli 2003, 13:57
Hier zijn ze dan eindelijk. Ik heb een plek gevonden waar ik ze kwijt kon.
Dit is in 1 dag opgenomen, dus verwacht er niet te veel van. er zitten geen solo's in ofzo. M'n broer (op dit forum "stomas") speelt gitaar en ik dus bas.

http://www.tomas.net/maharadja

O ja, ik heb de baslijnen verzonnen toen ik pas net speelde, dus.. :roll:

basswasp
27 juli 2003, 14:48
Alle nummers: klinkt lekker, misschien wel wat te standaard rock.

Track 1: leuk pianootje, doet me een beetje denken aan het oude computerspelletje Knightmare waarbij je als ridder allerlei lui moest neerschieten. Komt misschien ook wel door het steeds herhalen van één stukje. Het "hapert" soms wel een beetje, maar waarschijnlijk hebben jullie dat niet zo ingespeeld ;)

Track 2: bas staat wel erg hard (zeker tegenover de zang).

Track 3: doet me denken aan Live in de tijd van Throwing Copper etc. (dat is positief).



Kortom, ga vooral zo door en probeer iets meer orginaliteit te bereiken. Dan wordt 't zeker wat :)

jaspertomas
27 juli 2003, 16:32
als het goed is hapert ie nu niet meer. :)
Het wint het inderdaad niet echt op originaliteit, maar dat komt omdat we deze nummers gemaakt hebben toen we net speelden. We zijn wel wat strakker gaan spelen, maar de nummers zijn niet echt verandert. Bovendien wilden we snel veel nummers 'vastleggen' dus zijn we niet allerlei riedeltjes in gaan spelen. Ik bedoel, live varieer ik wel meer op die baslijn van bv track 2, maar omdat we iedere keer opnieuw moesten inspelen (omdat de drum niet strak genoeg was), val je terug op de basis en verlies je je enthousiasme en originaliteit. (mijn psychologisch benaderde smoes :-D )
in ieder geval cool dat je ze geluisterd hebt en bedankt voor de tips :)

sniekie
27 juli 2003, 18:46
klikt best lekker, even iets he waar ne hoe heb je dit opgenomen. ik heb ook wle eens drums op proberen te nemen maar dat klonk voor geen meter. en ik vind de zang niet zo heel mooi maar das mjn smaak verders klinkt het best aardig.

sniekie
27 juli 2003, 18:47
owja nog iets wat voorbas gebruik je en wat voor versterker?

basswasp
27 juli 2003, 19:00
klikt best lekker, even iets he waar ne hoe heb je dit opgenomen. ik heb ook wle eens drums op proberen te nemen maar dat klonk voor geen meter. en ik vind de zang niet zo heel mooi maar das mjn smaak verders klinkt het best aardig.
De drums en zang vind ik best goed klinken. Alleen de gitaar klinkt een beetje Squier Strat Pack-achtig ;)

Hij speelt trouwens op een Olp Stingray (zie profiel).

sniekie
27 juli 2003, 19:35
aja ok ik ga dus volgende keer eerst even beer kijken voor ik weer eens een lompe opmerking plaats. klinkt best goed zo'n stingray.

Clunk
27 juli 2003, 19:48
ah, die olp klinkt lekker, ik denk da'k er ook maar een moet hebben..
:) heb je er al een ander element ingegooid?

en verders, uh, ik vind het helemaal neit verkeerd, alleen liedje 1, die drum ken anders, en liedje 2 vind ik wel dik ok ;) en je bas, tja, die klinkt lekker, ga zo door man!

owja, liedje drie, oeh, die staat nu aan, en ehm klinkt bekend...
ik vind het ook wel ok, ik ben jaloers dat jullie een koele zangeres hebben, :( moet ik ook\, kan hier en daar uh,.. foq dan ga ik zeiken,.
naja, ik vind het wel lekker klinken :) dat bedoelde ik dus :D

Wringley
27 juli 2003, 19:51
Klinkt best strak, haperingen heb ik nog steeds (???)....

Drums hadden best beter gemogen (ok, ik speel al een tijdje ;)) en zang, ze wil er te veel vermogen uithalen heb ik het idee... Kan aan mij liggen ;)

jaspertomas
27 juli 2003, 19:59
hoho, ik heb dit heus niet zelf opgenomen hoor :) We zijn naar zo'n studio gegaan (Art of Sound in Leiden) We hebben gekozen voor de goedkope manier. Dat houdt in dat we allemaal tegelijk hebben gespeeld (dus net als in n oefenruimte), maar dat alles wel los van elkaar is opgenomen. Dit kost minder tijd, maar alles moet dan wel in 1 keer goed. De zang is later opgenomen. M'n bas ging direct de tafel in voor zover ik weet. M'n versterker is er in ieder geval niet aan te pas gekomen :-( ,maar ik ben wel tevreden met het geluid.
Gitaar is trouwens een epiphone LP met n seymour duncan Jeff Beck(?) door een Koch KC50.
Tja, het geluid.. Normaal neem je de tijd om te kijken hoe je geluid het beste wordt opgenomen. Nu was dat binnen een half uur besloten, omdat we gewoon niet veel tijd hadden. Het was natuurlijk ook de eerste keer in een studio voor ons allemaal. Wij wisten niet hoe het ging klinken op een cd. Je hebt (vooral als gitarist) een hele andere sound nodig dan in een live situatie. Ik heb wel heel veel geleerd :)

jaspertomas
27 juli 2003, 20:03
o ja over de drums; dat is inderdaad wel onze zwakke plek. nummer 1 zwabbert dan ook erg in tempo en voor het 2e refrein zit een fout. :oops:

basswasp
27 juli 2003, 20:09
Leuke eerste studioervaring dan :)

Was het duur? Met m'n band wil ik ook nog eens zoiets gaan doen. In een vorige band hebben we al wel in de muziekschool op de 'goedkope' manier iets opgenomen, maar daarvan heb ik de opname's niet... alleen één nummer ongemixed.

jaspertomas
27 juli 2003, 20:23
Tja, duur.. 1 dag kost geloof 220 euro, maar daar komt het materiaal nog wel bij. Wij liepen ook nog een paar uur uit, maar daar zijn we mee gematst. Ik moet er wel bij zeggen dat de meeste bands gewoon een weekend gaan opnemen, dat is een stuk voordeliger. Art of Sound is naar mijn mening wel goed. Die technicus is een aardige gast die weet waar ie het over heeft en als je de tijd (lees geld :) ) hebt, dan kan hij het heel mooi maken. Ik bedoel, deze nummers zijn bij elkaar binnen 2/1,5 uur afgemixed. Maar je kan nog allerlei effecten erbij gooien en het netjes afwerken. Je hoort het amper, maar in het 2e nummer is bij de laatste 2 zanggedeelten dezelfde tekst nog een keer ingezongen, zodat het 2 stemmen lijken. Er zit ook een galm overheen. De gitaar is in nummer 2 in de intro mono, maar als de bas en de drums erbij komen, wordt ie stereo. Zo kan je nog veel meer van die ongein uithalen, maar je hebt er dus tijd en geld voor nodig. :wink: