PDA

View Full Version : Guild



Mies45
23 augustus 2016, 08:58
iemand ervaringen met Guild Acc:noob: gitaren en weet iemand een dealer ervan in Amsterdam of omstreken>

denis.hermans
23 augustus 2016, 09:10
Bax Shop heeft deze gitaren in zijn assortiment.

Ik heb onlangs een Guild vastgehad ( weet niet welk model , prijs rond 900 EUR) en dat was echt een goede gitaar (mag ook wel voor die prijs).

Er is nu ook een Amerikaanse productielijn opgestart naast de modellen uit het Verre Oosten.

Joost de Ruig
23 augustus 2016, 12:42
Sacksioni in Amsterdam heeft Guilds. Mooie gitaren hoor!

miyaru
23 augustus 2016, 13:38
Ik heb een Guild D 125CE. Hij is volledig van mahonie, en klinkt en speelt zalig. Het ingebouwde Fishman systeem voldoet maar blinkt niet uit. Er zat een koffer bij, die mooi stevig is, en goed beschermt.

http://i1284.photobucket.com/albums/a569/robinmoree/Guildinkoffer_zps0ce1a250.jpg (http://s1284.photobucket.com/user/robinmoree/media/Guildinkoffer_zps0ce1a250.jpg.html)

miyaru
23 augustus 2016, 13:41
Ennuh, hij komt bij Bax-Antwerpen vandaan......

Robin.

Mies45
23 augustus 2016, 15:53
ga ik ff kijkeuh!!...thnks!

Rooker
23 augustus 2016, 16:48
Ik heb er 3 gehad van de Westerly serie en alle drie weer terug gestuurd. Uiteindelijk gedesillusioneerd nog maar een fender strat erbij gekocht. Die uiteraard wel in een keer prima was. Klachten die ik had varieerde van kromme hals aan kast nek verbinding tot aan niet functionerende piezo. Ik was klaar met de Westerly. Bij een andere winkel was ik in aanraking gekomen met Guild. Deze zaak verkocht echter alleen de verouderde GAD Serie. Nou, ik had dus beter daar kunnen kopen want die waren allemaal goed!! Daar op een heerlijke Deadnought gespeeld die me echt bij gebleven is. Wat een volume, klank en bespeelbaarheid. Alleen die serie was net wat kaler als de Westerly. Nou dat was van de koude kermis thuis want de GAD serie onder licentie van Fender was een geweldige gitaar. Maar de Westerly van inmiddels Cordoba groep is een heel ander beestje. Ik heb dus nog geen goede vast gehad, allemaal Chinese rommel die vol zit met afwerkfouten en technische mankementen, ook die je misschien niet in de wittebroodsweek meteen door hebt. Wil je een Guild neem dan een USA versie of een GAD en grote bocht om de Westerly..

Mies45
23 augustus 2016, 22:40
ik had al zoiets gehoord rooker...ik moest op zoek naar een USA versie en t liefst een oude...vandaar dat ik het hier ff vroeg aan jullie....er zijn bovendien niet veel winkels in Amsterdam met Guild gitaren...alleen bij saksioni...daar ga ik ff kijken...hij heeft ook de westerly collection staan...maar ben nu dus zeer scherp..;-)..thnks ya all

miyaru
24 augustus 2016, 00:20
De mijne is een Chinees, maar wel keurig afgewerkt. Ik denk dat jij in andere prijsklasse denkt dan ik, de mijne kostte met koffer €600,=

Robin.

Mr.Fingers
24 augustus 2016, 10:24
Bandmaat van me heeft een Amerikaanse F30-R (van rond 2009, toen die nog in New Hartford gemaakt werden). Zonder overdrijven is dat de beste nieuwe akoestische gitaar die ik ooit al bespeeld heb, en een van de beste akoestische gitaren toutcourt (de allerbeste blijft een jaren '40 D28).

Bij oude/vintage Guilds moet je een beetje uitkijken, want de kwaliteit was erg wisselvallig. Er zitten pareltjes tussen, maar ook absolute stinkers.

Rooker
24 augustus 2016, 17:58
Ik weet niet of dit een reactie is op mijn post maar ik heb er dus 3 van de M140e terug gestuurd. Deze kost Euro 700+.
Nogmaals, de GAD serie komt ook uit China maar is onder licentie van Fender toch een veel betere gitaar! Misschien niet qua specs. Bijvoorbeeld de GAD heeft kunststof benen brugzadel en de Westerly een echt benen (en nog een gevijlde ook) maar als die dan bijvoorbeeld al bij de eerste snaarwissel in snijd omdat het te dun gevijld is kun je er geen stukje meer bij vijlen. En zit je dus met een snaar die in elk geval in de hogere regionen aanloopt. Om maar 1 voorbeeld er uit te halen.
Ik heb geloof ik 7 GAD's vast gehad en die waren allen prima! Vooral dus de Dreadnought, daar was ik gek op. Maarja, een dreadnought had ik al en was op zoek naar een kleintje.
De Taylor GS mini was ik ook van onder de indruk trouwens. Misschien niet het meest geschikt voor hammer ons en moeilijke akkoorden maar wat een lekkere power (mooi)voor zo'n klein gitaartje. Heel basic maar alle 4 de geteste excemplaren waren top. Iets hoge actie, maar toch speelde ze nog lekker. En bij een akoust heb je toch liever een te hoge dan een te lage actie. Nogmaals bij vijlen is altijd complexer als iets afvijlen. Slaat nergens op maar vind deze Taylor wel het vermelden waard.

miyaru
24 augustus 2016, 18:20
De mijne is een "Fender Guild". Het enige wat ik wilde aangeven was dat het voor het geld een prima gitaar is. Kan ook exemplarisch zijn natuurlijk. Het blijft altijd opletten wat je koopt, en in euforie van speelvreugde kan wat over het hoofd worden gezien......

Robin.

northernlake
6 september 2016, 22:55
De moderne Guilds ken ik niet goed. Ik heb een paar GAD's in mijn handen gehad en die waren zeer knap voor de prijs. Zelf heb ik een Guild USA-built 12 snarige jumbo uit 1992 uit de Westerly periode (dus niet de Westerly serie!) en dat is een gitaar die nooit meer weggaat.

Al met al: een belangrijk merk met een lange historie maar ook daar geldt dat het belangrijk is om verder te kijken dan het logo.