PDA

View Full Version : Line 6 G10



Braml
22 augustus 2016, 09:24
Iemand deze al geprobeerd?

https://www.thomann.de/nl/line6_relay_g10.htm?ref=search_rslt_line+6+g10_379 722_0

Volgens mij heb je hierbij geen batterij nodig maar kun je gewoon de accu steeds opladen. Dat is wel ideaal.

fred dons
22 augustus 2016, 10:56
ik heb hem nu 3 weken en ben er erg blij mee, opladen gaat moeiteloos, geluid is perfect. ik verbruik thuis nogal veel kabels (kabelbreuk) en ben zo blij dat ik ding gewoon in iedere gitaar kan inprikken en kan spelen
hij schakelt zich zelf uit als je een tijdje niet speelt en om hem dan weer aan te zetten speel je gewoon een noot

Braml
22 augustus 2016, 12:36
ik heb hem nu 3 weken en ben er erg blij mee, opladen gaat moeiteloos, geluid is perfect. ik verbruik thuis nogal veel kabels (kabelbreuk) en ben zo blij dat ik ding gewoon in iedere gitaar kan inprikken en kan spelen
hij schakelt zich zelf uit als je een tijdje niet speelt en om hem dan weer aan te zetten speel je gewoon een noot

handig! gebruik je de G10 ook alleen thuis of treed je er ook mee op?
Ik neem aan dat de zender ook gewoon in de jack van een stratocaster past? (Ivm de schuine output jack van strats)

Vincent1985
22 augustus 2016, 12:52
Zie deze link Bram,

https://www.youtube.com/watch?v=sTIHC86sDZo

Pete Thorn gebruikt m gewoon in z'n Strat. Lijkt me echt een top ding!

harrie-beton
22 augustus 2016, 13:18
Lachen deze video, hij heeft een Helix, gebruikt daar alleen de flanger uit en gebruikt een kemper voor zijn amp model en haalt de delay uit een echo plex..
Dat zou met veel minder hardware af kunnen.

Braml
22 augustus 2016, 13:27
Zie deze link Bram,

https://www.youtube.com/watch?v=sTIHC86sDZo

Pete Thorn gebruikt m gewoon in z'n Strat. Lijkt me echt een top ding!

Ah dankje! Heb een tijdje zitten twijfelen over een Line 6 G30, onze andere gitarist heeft er ook een. Alleen dat geknoei met batterijen en een veelvoorkomend probleem met het contact maken met de batterij houdt me een beetje tegen. Die andere gitarist in mn band had er laatst ook problemen mee, dan moest hij heel strak tape om zn zender plakken, zodat het batterijklepje echt ingedrukt werd, anders deed hij het niet. Las er laatst ook het een en ander over op internet en het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.

Deze G10 daarentegen lijkt me ideaal! 15m is ook meer dan zat bereik.

dml
23 augustus 2016, 00:52
Alleen dat geknoei met batterijen en een veelvoorkomend probleem met het contact maken met de batterij houdt me een beetje tegen. Die andere gitarist in mn band had er laatst ook problemen mee, dan moest hij heel strak tape om zn zender plakken, zodat het batterijklepje echt ingedrukt werd, anders deed hij het niet. Las er laatst ook het een en ander over op internet en het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.

Sinds wanneer is "geknoei met batterijen" een probleem als je draadloos speelt?

En dat contactprobleem is ook heel makkelijk op te lossen: even met een punttangetje de veertjes (de contacten) in de zender iets oprekken, heb je geen tape o.i.d. voor nodig.

D3nnis
23 augustus 2016, 07:11
Line 6 G30, onze andere gitarist heeft er ook een. Alleen dat geknoei met batterijen en een veelvoorkomend probleem met het contact maken met de batterij houdt me een beetje tegen. Die andere gitarist in mn band had er laatst ook problemen mee, dan moest hij heel strak tape om zn zender plakken, zodat het batterijklepje echt ingedrukt werd, anders deed hij het niet. Las er laatst ook het een en ander over op internet en het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.



Apart, ik heb een G50 gehad, een jaar of 2, en heb nu een jaar of 4 een G90, en dit probleem heb ik nog nooit gehad.

dml
23 augustus 2016, 07:34
Apart, ik heb een G50 gehad, een jaar of 2, en heb nu een jaar of 4 een G90, en dit probleem heb ik nog nooit gehad.

Ik net andersom, heb een jaar of twee een G90 gehad en speel nu een jaar of vier met een G50. Sowieso is de beltpack van beide modellen hetzelfde, namelijk de TBP-12G. In de tijd van de G90 had ik wel last van lamme contacten, daarnaast vervaagde de teksten op de beltpack, die kon je er op een gegeven moment gewoon met een beetje kracht van afvegen. Heb op een gegeven moment een losse TBP-12G besteld en daar verder geen problemen mee gehad. Nu dus al weer een paar jaar zonder gedoe spelen met de TBP-12G van de G50.

D3nnis
23 augustus 2016, 07:58
Volgens mij hebben ze bij line 6 wel een keer een aanpassing gedaan aan het batterijklepje. Die van mijn G50 ging heel (iets te) gemakkelijk open.

fred dons
23 augustus 2016, 09:19
ik heb er nog niet mee opgetreden, voorlopig alleen voor thuis gebruik maar vrienden van me hebben heb al wel voor live gebruikt op een middel groot podium en dat ging zonder problemen (hij zoekt zelf het beste kanaal en er is geen interventie met het kanaal dat de andere gitarist gebruikt
ik heb tot nu toe 1 gitaar gevonden waar hij niet in past, een oude fernandes met een verzonken jackingang, wellicht dat hij ook niet past op de ibanez as serie

JanVrm
2 september 2016, 10:17
Dit weekend ook aangeschaft, n.a.v. dit topic.

Bevalt echt prima! Heb de indruk dat het signaal nog beter is dan met een kabel, maar dat is dan geheel "oorkundig".

Minpunt: ik vind de oplader vrij groot. Het zou misschien handiger zijn i.v.m. ruimte in de pedalboardcase, om een ontvangplug te hebben in een indien mogelijk nog kleiner formaat dan de zendplug. Die je dan beiden kunt opladen en de oplader evt. thuis kunt laden. Mensen van Harley Benton, lezen jullie mee?? :sssh:

Erik de Perik
2 september 2016, 12:14
Aliexpress heeft ook al zoiets:

https://www.aliexpress.com/item/JOYO-JW-01-Digital-Bass-Guitar-Wireless-Transmitter-Receiver-2-4GHZ-4-Channels-Anti-interference-5v/32705338423.html

D3nnis
2 september 2016, 12:24
Op dat joyo ding staat "wireless cable" 😀
Alleen al daarom is het een koopje!

Nellyrocks
2 september 2016, 12:27
Aliexpress heeft ook al zoiets:

https://www.aliexpress.com/item/JOYO-JW-01-Digital-Bass-Guitar-Wireless-Transmitter-Receiver-2-4GHZ-4-Channels-Anti-interference-5v/32705338423.html

Die is helemaal klein.

Die G10 ziet er ook te gek uit. Het enige ding is dat die ontvanger van de G30 een pedaalvorm heeft. Dat is voor mij echt idealer.

Weet iemand hoe die line6 zenders werken icm fuzzen?

JanVrm
2 september 2016, 13:59
Die is helemaal klein.

Die G10 ziet er ook te gek uit. Het enige ding is dat die ontvanger van de G30 een pedaalvorm heeft. Dat is voor mij echt idealer.

Weet iemand hoe die line6 zenders werken icm fuzzen?

Doet het gewoon goed. Ben benieuwd of die Joyo's ook goed zijn. Ken nog iemand die er denkt over te stappen naar wireless.

arjanb01
2 september 2016, 14:20
Is inderdaad een mooi ding die g10. Alleen heb ik twijfels over die accu. Gaat die niet op een gegeven moment oplaad capaciteit verliezen waardoor je levensduur achteruit gaat?

JanVrm
4 september 2016, 10:32
Is inderdaad een mooi ding die g10. Alleen heb ik twijfels over die accu. Gaat die niet op een gegeven moment oplaad capaciteit verliezen waardoor je levensduur achteruit gaat?

Zal ooit wel gebeuren denk ik. De vraag is inderdaad: wanneer is ooit. We gaan het beleven....

grayfink
5 september 2016, 14:44
Net een G10 besteld. Ik ben benieuwd. Voor drie tientjes koop je trouwens een Rowin 2.4 Ghz setje op Aliexpress.

mountainman
26 september 2016, 19:06
Bump. Jawel, ik heb sinds vandaag ook een G10 en ik ben er blij mee. Wat een lekker simpel systeem. Opladen, inpluggen en spelen maar!

Ik hoor ook geen verschil in toon met bekabeld, maar er is wel een andere verbetering... Ik ben eindelijk van een bijgeluid af dat me al heel lang irriteerde! Je kent het waarschijnlijk wel: zo'n zacht gezoem dat verdwijnt als je de gitaarsnaren aanraakt. Helemaal weg! Als ik dat had geweten dan was ik al veel eerder op draadloos overgestapt. Dus bij deze mijn tip van de dag.

De ontvanger/lader past precies onder de hoge kant van mijn Pedaltrain. Je moet dan alleen tussen je pedalen wat ruimte vrij laten voor de plug. En dat is alweer tip nummer twee. ;)

JanVrm
13 oktober 2016, 14:38
Ik hoor ook geen verschil in toon met bekabeld, maar er is wel een andere verbetering... Ik ben eindelijk van een bijgeluid af dat me al heel lang irriteerde! Je kent het waarschijnlijk wel: zo'n zacht gezoem dat verdwijnt als je de gitaarsnaren aanraakt. Helemaal weg! Als ik dat had geweten dan was ik al veel eerder op draadloos overgestapt. Dus bij deze mijn tip van de dag.

De ontvanger/lader past precies onder de hoge kant van mijn Pedaltrain. Je moet dan alleen tussen je pedalen wat ruimte vrij laten voor de plug. En dat is alweer tip nummer twee. ;)

Ik vind de helderheid bijna verbluffend. Ik vind alleen die ontvanger lomp groot en de USB-aansluiting is ruk. Van mijn eerste exemplaar was die binnen een week al verbogen en ik was er echt niet wild mee omgesprongen. Ik moet zeggen, door Bax Shop netjes opgelost. Mijn tweede exemplaar heb ik extra safe in mijn pedalboard ingebouwd. Dus ben wel gewaarschuwd, deze aansluiting is een stuk kwetsbaarder dan een gewone adapterdraad. Hoe dan ook, werkt wel prima. Live ook al gebruikt.

denis.hermans
19 oktober 2017, 22:22
Ik heb hem ook besteld voor thuisgebruik. Heb onlangs een lampenversterker aangeschaft en ben toch niet helemaal gerust in de aarding van het elektriciteit in mijn oefenplaats. Zodoende , na ook wat lezen van posts van o.m. forumlid Cluseau...

Guuz
20 oktober 2017, 10:36
Doet het gewoon goed. Ben benieuwd of die Joyo's ook goed zijn. Ken nog iemand die er denkt over te stappen naar wireless.

Ik heb zo'n Joyo gehad, maar die ging snel ruisen als de batterij half leeg was......

ateng
20 oktober 2017, 12:58
Hmmmm... ook maar zo'n ding bestellen :)

Hoe lang gaat de accu mee?

fred dons
20 oktober 2017, 13:56
8 uur, ik laat hem voor thuis gebruik 1 keer in de 3 weken op

ateng
20 oktober 2017, 17:53
8 uur, ik laat hem voor thuis gebruik 1 keer in de 3 weken op

Oké sowieso een avondje optreden, super!

D3nnis
20 oktober 2017, 18:12
8 uur, ik laat hem voor thuis gebruik 1 keer in de 3 weken op

Netjes, mijn G90 kan ik ca 8 uur gebruiken met oplaadbare batterijen; hebben ze bij de G10 goed voor elkaar.

denis.hermans
20 oktober 2017, 20:14
Ik heb mijn G10 net binnen. Werkt erg gemakkelijk. Ik ervaar ook geen klankverlies. Ga van het weekend eens testen of er geen interferentie is met mijn draadloos alarmsysteem.

dml
21 oktober 2017, 07:47
Ik heb mijn G10 net binnen. Werkt erg gemakkelijk. Ik ervaar ook geen klankverlies. Ga van het weekend eens testen of er geen interferentie is met mijn draadloos alarmsysteem.

Ik hoop dan van harte voor je dat je alarmsysteem niet op 2,4GHz werkt.

fred dons
21 oktober 2017, 09:04
Netjes, mijn G90 kan ik ca 8 uur gebruiken met oplaadbare batterijen; hebben ze bij de G10 goed voor elkaar.

ja hij schakelt automatisch in standby als je gitaar een paar minuten geen geluid maakt, zelfs als hij ingeplugged is dus dat is wel prettig :D

mountainman
21 oktober 2017, 14:03
Ik hoop dan van harte voor je dat je alarmsysteem niet op 2,4GHz werkt.

Ach, een storingsbron meer of minder... Zou dat wat uitmaken als er toch al zo'n 12 (zichtbare) apparaten op 2,4 GHz aanwezig zijn in de omgeving? In de flat van mijn ouders ligt dat zelfs constant boven de 20. En dan geeft hun eigen modem nog niet eens het sterkste signaal af. Dat er sowieso nog iets werkt op die frequentie in een dichtbevolkte woonwijk is eigenlijk een wonder.

Bij mij in huis klagen de studenten die boven op kamers wonen dat het wifi signaal wel eens wegvalt, maar ik betwijfel of dat door de G10 komt. En ach, ze surfen gratis mee op mijn internet aansluiting dus ze moeten niet zeuren... :seriousf:

Toch zou het fijn zijn als ik kon zien in hoeverre het signaal van de G10 stoort, maar die G10 is geen modem dus die houdt zich (voorzover ik kan nagaan) lekker verborgen voor wifi apps die de signaalsterkte meten. Of is er een manier om dit soort verborgen apparaten toch zichtbaar te maken?

denis.hermans
21 oktober 2017, 19:52
Test geslaagd. ! Ik heb geen vreemde geluiden gehoord en ook het alarm is niet afgegaan ;-) !