PDA

View Full Version : The Lo Lands | Marilyn (with vocals)



The Lo Lands
20 augustus 2016, 20:18
Hierbij een nummer wat ik zo'n 5 jaar terug met een vriend (zang) van me heb gemaakt. We zaten wekelijks op mijn zolder met een pot bier en ik een akoestische gitaar in de hand te jammen en de nummers ontstonden vanzelf. Hele mooie maar korte tijd... Dit was ons eerste uitgewerkte nummer en de tweede was al in de maak toen Jorg ernstige gehoorproblemen kreeg. Hij kan momenteel nog aan één kant horen en z'n goede oor zit vaak dicht of is weer ontstoken. Heel naar maar het is eigelijk dus bij één nummer gebleven. Graag deel ik deze met jullie. Enjoy!

Marilyn (https://soundcloud.com/the-lo-lands/lo_marilyn-mp3-1)

En dit was de opzet voor het tweede nummer, wat dus niet verder met zang is uitgewerkt:

Song 2 (demo) (https://soundcloud.com/the-lo-lands/lo_song_2-mp3-2)

Duhsjaak
20 augustus 2016, 21:06
Ik wil er graag de tijd voor nemen om eens rustig naar de twee, en de verschillen daartussen, te luisteren.
Voorlopig zit dat er door omstandigheden niet helemaal in.

Even quick and dirty dan toch een bericht van een ervaringsdeskundige:
Mijn gehoor is door te vaak middenoorontsteking in de vernieling geraakt.
Verhuizing van Hoorn naar groot Amsterdam heeft veel geholpen. Niet alleen bij mij; ook bij alle drie van onze kinderen.

Het allergrootste effect is wel dat wij koemelk van ons dieet hebben geschrapt. Mijn ongevraagd advies aan je vriend zou dus ook zijn, de melk eens twee maanden radicaal te strepen.
En eens te kijken hoe zijn oren daarop reageren. Chances are dat hij een serieuze verbetering bemerkt.

O en moet ik nog melden dat roken ook niet echt bevordelijk is? Die beslissing neemt ie zelf maar, maar melk is dead easy.
Wordt vervolgd.....
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
20 augustus 2016, 22:10
Marilyn is een mooi sfeervol nummer. Mooie zangstem, zonde dat hij nu zo aan het tobben is met zijn gehoor.
Denk dat het sfeertje nog mooier zou zijn met een akoestische gitaar.... maar hier spreekt (klopt) mijn 'akoestische hart'...

Tweede nummer komt mij 'ergens' bekend voor.
Heb je dat al eens eerder gepost hier ?
Neemt niet weg dat dat ook een mooi nummer is.

The Lo Lands
20 augustus 2016, 23:01
Ik wil er graag de tijd voor nemen om eens rustig naar de twee, en de verschillen daartussen, te luisteren.
Voorlopig zit dat er door omstandigheden niet helemaal in.

Even quick and dirty dan toch een bericht van een ervaringsdeskundige:
Mijn gehoor is door te vaak middenoorontsteking in de vernieling geraakt.
Verhuizing van Hoorn naar groot Amsterdam heeft veel geholpen. Niet alleen bij mij; ook bij alle drie van onze kinderen.

Het allergrootste effect is wel dat wij koemelk van ons dieet hebben geschrapt. Mijn ongevraagd advies aan je vriend zou dus ook zijn, de melk eens twee maanden radicaal te strepen.
En eens te kijken hoe zijn oren daarop reageren. Chances are dat hij een serieuze verbetering bemerkt.

O en moet ik nog melden dat roken ook niet echt bevordelijk is? Die beslissing neemt ie zelf maar, maar melk is dead easy.
Wordt vervolgd.....
Vriendelijke groet, Gus

Dankjewel Gus ik zal je advies aan Jorg overbrengen. Het gaat over het algemeen wel goed hoor maar af en toe heeft hij toch weer last. Roken wil hij nog wel eens doen maar dus geen koemelk meer!


Marilyn is een mooi sfeervol nummer. Mooie zangstem, zonde dat hij nu zo aan het tobben is met zijn gehoor.
Denk dat het sfeertje nog mooier zou zijn met een akoestische gitaar.... maar hier spreekt (klopt) mijn 'akoestische hart'...

Tweede nummer komt mij 'ergens' bekend voor.
Heb je dat al eens eerder gepost hier ?
Neemt niet weg dat dat ook een mooi nummer is.
Dankjewel Ernest! Leuk feitje is wel dat beiden nummers in eerste instantie akoestisch waren, hoofdwaarschijnlijk heb ik nog wel akoestische oefenopnames ergens liggen. Het was toen ook al mijn uitdaging om het als compleet (band)nummer uit te werken dat Jorg ook soms zei van, is dat nou echt nodig het is alleen met akoestische gitaar toch goed genoeg :-)

Het tweede nummer staat al een paar jaar op mijn Soundcloud. Kweet niet of ik het hier gepost heb maar dat zou best kunnen.

The Lo Lands
21 augustus 2016, 10:01
Mooi nummer. Wel houd hij de noot niet lang genoeg vast tijdens het zingen. Als hij zingt " tireeed" dan begint ie bij een G en eindigt hij ergens tussen een f# en een g. Als je hier meer vibrato op gooit(,bij het zingen) dan valt dit niet op.

Dankjewel Mima! Jorg was absoluut geen technische zanger. Hij was ook onzeker over zijn zang maar was wel enorm creatief en gedreven. Het zit er nu niet meer in maar enkele zanglessen had hem wel verder op weg kunnen helpen :-)

alias
21 augustus 2016, 11:37
Mooi sfeervol inderdaad en goede stem. Doet me een beetje denken aan Gerry Rafferty (op het Humblebums album dat later als Rafferty album werd uitgebracht).
Instrumentaaltjes zijn overigens te lang en daardoor te saai.

The Lo Lands
21 augustus 2016, 12:28
Mooi sfeervol inderdaad en goede stem. Doet me een beetje denken aan Gerry Rafferty (op het Humblebums album dat later als Rafferty album werd uitgebracht).
Instrumentaaltjes zijn overigens te lang en daardoor te saai.

Dankjewel alias. Ik zal dat album eens gaan beluisteren.

'Song 2' is geen 'instrumentaaltje' in de zin van het woord. De zanglijnen en teksten lagen klaar maar de zanger heeft het helaas niet meer kunnen inzingen. Dit had imo misschien wel ons eerste juweeltje kunnen worden ;-)