PDA

View Full Version : Even voorstellen



Danny Sinclair
20 augustus 2016, 16:41
Hallo allemaal
Mijn naam is Danny en ben woonachtig in België (West Vlaanderen).
Jaren geleden speelde ik in een bandje op een witte Fender Telecaster uitsluitend begeleiding en zang van de franse liedjes. De specialiteit v/d Lead-gitarist was alle Shadows liedjes en "Johnny B. Goode", die hij net zoals "Chuck Berry" met die soort ganzepas deed, alsook met de gitaar in zijn nek speelde of een koprol maakte. Een fenomeen was hij in mijn ogen.

Ikzelf kon geen noot solo en ben na enkele jaren gestopt en alles verkocht, enkel mijn klassieke gitaar stond in een berging.
Twee jaar geleden tijdens een verhuis kwam ik ze weer tegen en aangezien ik geen hobby meer had heb ik er even nieuwe snaren laten opleggen (kon het zelf niet meer), om eens te zien wat ik nog zou kunnen zingen en begeleiden van vroeger.
Dit was vrijwel heel vlug weer hersteld (die oude liedjes vergeet je nooit), en daar er nu zoveel op internet te vinden is, ben ik begonnen met enkele blues solo's te leren spelen, hoofdzakelijk van "Gary Moore" en "Santana". Ik zal wel geen fenomeen meer worden maar doe mijn uiterste best. ;)

Ik heb éérst een Squier Jazzmaster gekocht omdat je zittend, op die gitaar toch heel gemakkelijk op de hoge frets kon spelen. Intussen heb ik ook een Squier Stratocaster en een Ibanez AR420 VLS omdat ik deze laatste zo'n mooie gitaar vond. Zittend erop spelen is een ander verhaal of je moet ze zoals een klassieke tussen de benen houden.

Ik heb GitaarNet ontdekt op zoek naar een product om de gelakte mapletoets van de Squiers te reinigen.
Wasbenzine of Schoonmaak alcohol en zelf Autopolish werden er vermeld. Wasbenzine is inderdaad vluchtig en zal niet tussen de frets dringen, maar ik twijfel of deze producten de glanzende lak van de toets niet zouden kunnen beschadigen. Het zijn wel geen dure gitaren maar toch hou ik er heel veel van.
In de winkel raden ze "Dunlop Lemon Oil" aan, maar dit is mijn inziens zeker niet aangeraden.
Moest iemand nog een andere methode hebben is dit altijd welkom!!
Groetjes
Danny

Joost de Ruig
20 augustus 2016, 16:49
Welkom hier en veel plezier.

Erik de Perik
20 augustus 2016, 17:18
Welkom hier Danny.

Ik zou wasbenzine of water en zeep gebruiken trouwens.

lcvanderhelm
20 augustus 2016, 18:03
Ik gebruik voor maple toetsen gewone guitarpolish.Lemonoil is alleen voor ongelakte toetsen.Welkom trouwens!

Danny Sinclair
20 augustus 2016, 18:25
Inderdaad, guitarpolish die op de glanzende body mag gebruikt worden zal vast de gelakte maple toetsen niet beschadigen. Dank je wel...

Erik de Perik
20 augustus 2016, 20:57
Een gitaar is gewoon een gelakt stuk hout. Dus als je perse meer dan alleen water wilt gebruiken, neem dan een meubelreiniger of zoiets als Pledge.

Erik de Perik
24 augustus 2016, 21:47
Hoewel de keuze van de houtsoort natuurlijk wel erg belangrijk is......!!





https://www.youtube.com/watch?v=ugwYbqLYE94