PDA

View Full Version : Advies gevraagd betreft booster



jutter
19 augustus 2016, 14:04
Gisteren de Seymour Duncan Pickup Booster binnen gekregen. Ik vind hem fantastisch klinken; geeft je geluid een lekkere oppepper! Ook de 3 standen schakelaar is erg veelzijdig: er zit zelfs een standje op waarbij je single coils in een overtuigende humbucker kan laten klinken! Tot zover erg happy dus. Maarrrr.... met de gainknop van het pedaal helemaal dicht, heeft hij al een enorme volumeboost (begint meteen op 6db). Erg jammer, want ik had achteraf liever gehad dat hij begint op 0 of 1. Vraag: welk booster pedaal heeft wel dat als de gainknop op 0 staat dat die gelijk is aan het volume van je versterker en dezelfde werking heeft als de SD?

jutter
19 augustus 2016, 22:32
Niemand?




............

Pepe
20 augustus 2016, 00:15
Oud model? De laatste versie begint met 0db.?

De meeste boosters die ik ken geven geen signaal door als je alles dichtdraait maar met de exacte toonregeling van de SD lijkt me stug, dat is juist zijn unieke selling punt. Maar goed, de laatste versie dus, dat is het antwoord.

the sure thing
20 augustus 2016, 07:43
Heb je hem 2e hands gekocht? Is ie mss kaduuk?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

jutter
20 augustus 2016, 08:30
Oud model? De laatste versie begint met 0db.?

De meeste boosters die ik ken geven geen signaal door als je alles dichtdraait maar met de exacte toonregeling van de SD lijkt me stug, dat is juist zijn unieke selling punt. Maar goed, de laatste versie dus, dat is het antwoord.

Blijkbaar zal het wel het oudere model zijn. Als hij dicht staat geeft hij gelijk al 6 db af.

jutter
20 augustus 2016, 08:33
Heb je hem 2e hands gekocht? Is ie mss kaduuk?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Is niet kapot. Achteraf, na wat sneupwerk, blijkt dat dit, bij deze versie, een probleem te zijn. Er zijn modificaties voor.

the sure thing
20 augustus 2016, 09:47
Helder. Er zijn veel boosters in omloop en ook veel pedalen kan je als booster gebruiken, maar de Seymour biedt toch als enige wat schakelmogelijkheden


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
20 augustus 2016, 10:25
De theorie en YT-filmpjes achter deze SD-booster zijn wel interessant. Een SQ lijkt inderdaad wel wat voller/vetter ermee te worden. Een increase van 6 dB lijkt mij niet de bedoeling. Thuis of bij recording geen probleem, live echter niet gewenst. En nu?

the sure thing
20 augustus 2016, 13:06
De oplossing lijkt gevonden: de seymour duncan maar dan de 2e versie


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Pepe
20 augustus 2016, 13:57
De oplossing lijkt gevonden: de seymour duncan maar dan de 2e versie


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Zie post 3.

jutter
20 augustus 2016, 14:15
Dat ga ik dan ook doen!