PDA

View Full Version : Bommendeken



Duhsjaak
19 augustus 2016, 06:58
Right, misschien tijd voor een nieuwe, met een wat onheilspellende naam.
Maar dat geldt voor alle dingen des VIVA's. Een poging om de VIVA wijze van denken samen te vatten dus.

- De gebruikelijke gear + Epiphone Nighthawk
- die heb ik al een tijdje
- rhythm tracks, middelste element
- lead, de mini humbucker

http://picosong.com/Din5

Bommendeken

Hij snurkt, niet normaal zeg
hij is onvolwassen
geweldig onderzoek van VIVA
wie de pump aantrekt gaat m passen

br
De man is in 't algemeen
geïnteresseerd in bierpong
de tijd begint te lopen
bij 't geluid van de gong

Hij kleedt zich als een zwerver
laat de TV op het sportkanaal staan
VIVA heeft niks te verbergen
praten? romantiek naar de maan

Gedachteloos, haat shoppen
laat de WC bril omhoog
thank God voor VIVA's Any Body
topic dat al twintig jaar zoog

Weer het verkeerde cadeau zeg
geen interesse in jouw ding
VIVA interviewt vrouwen met veel
okselhaar en bling bling

Ref
Zijn vrouw is des duivels niet in de
gaten dat haar man in stilte bad
zij spuugde haar woorden uit als een
bommendeken over een slapende stad

W16apr2016

Voor de nieuwkomers:
Je luistert naar het ontstaan van het liedje.
Alle partijen zijn maar een keer gespeeld of gezongen.

Enjoy!
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
19 augustus 2016, 10:04
en een riedel die zich gelijk voor de rest van de dag vasthecht aan de binnenkant van je schedel.
Ah, bij de kanarie ook hoor ik al. Bedankt he!

Ernest01
19 augustus 2016, 13:46
Weer een onvervalste Gus-song. Die 'jengelende' gitaar - positief bedoeld - is ook zo kenmerkend voor jouw geluid. Tekst is prachtig, zelfs voor mij helemaal te volgen.... (had daar in het verleden eens iets over gezegd, maar nu dus helemaal helder)

Goed gedaan, gozert.

Duhsjaak
19 augustus 2016, 21:05
Wat een geweldige tekst zeg!

Dank je wel.
Als het je leuk lijkt wat meer aandacht te geven aan teksten, dat zijn de draadjes:
- je eigen songteksten
- prompt writing

Mogelijk iets voor jou.
Je vindt ze in 'off topic', nadat je hebt ingelogd. Ik zou het wel heel leuk vinden als ik daar dingen van je zou kunnen lezen. Vooral prompt writing brengt je op ideeën waarop je uit je zelf toch waarcshijnlijk niet gekomen zou zijn. Een groot avontuur.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
19 augustus 2016, 21:08
en een riedel die zich gelijk voor de rest van de dag vasthecht aan de binnenkant van je schedel.
Ah, bij de kanarie ook hoor ik al. Bedankt he!

Helemaal onbedoeld.
Lullig voor jou en de kanarie. Excuus aan mevrouw L. Pepe. Die zal dit geweld over haar trommelvliezen heen hebben gekregen.
Leuk dat je hebt geluisterd.
Vriendelijke groet, gus

Erik de Perik
19 augustus 2016, 21:12
Ik heb mij er een tijdje tegen verzet, maar je pakt me nu toch echt Gus...!!

Duhsjaak
19 augustus 2016, 21:31
Weer een onvervalste Gus-song. Die 'jengelende' gitaar - positief bedoeld - is ook zo kenmerkend voor jouw geluid. Tekst is prachtig, zelfs voor mij helemaal te volgen.... (had daar in het verleden eens iets over gezegd, maar nu dus helemaal helder)

Goed gedaan, gozert.

Daaaaaaaank!
Goed beschouwd hebben wij toch wel de nodige kilometertjes op de teller hè?
(Daarom) Even een botte vraag: je gaat toch wel iets doen hè, met het aanbod van MiMa?

Ik ben zooooo benieuwd naar de uitkomst.
Wij hebben natuurlijk gezellig aan geklooid, maar deze zaken zijn echt van een andere orde.
Ik doe niks af aan ErGus, want ik heb me vreselijk leuk geamuseerd.
Toch geloof ik in ernst (hi hi smilie) dat je hierover na zou moeten denken.

Nee, echt hoor!
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
19 augustus 2016, 21:36
Ik heb mij er een tijdje tegen verzet, maar je pakt me nu toch echt Gus...!!

Dank je, E.
Waarom heb je je ertegen verzet? Als je het niet je kopje thee vindt, zeg je dat toch gewoon?
Maar ik vind het vreselijk leuk dat je desondanks ernaar hebt geluisterd.
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
19 augustus 2016, 21:52
Dank je, E.
Waarom heb je je ertegen verzet? Als je het niet je kopje thee vindt, zeg je dat toch gewoon?
Maar ik vind het vreselijk leuk dat je desondanks ernaar hebt geluisterd.
Vriendelijke groet, Gus

Ja joh Gus, ik had wat reserves bij eerdere opnames van jou, maar dit vind ik prima klinken

Duhsjaak
19 augustus 2016, 22:09
Ja joh Gus, ik had wat reserves bij eerdere opnames van jou, maar dit vind ik prima klinken

Thanks.
Zo zie je maar, dat het vrijwel onmogelijk is om de reacties van vakgenoten, let alone publiek op een nieuw lied te voorspellen. Er zijn toch beslist dingen die ikzelf hoger had ingeschat. En dat dan dit lied jou over de streep trekt vind ik bijzonder.

Anyway, dank je wel, dat je ernaar hebt geluisterd.
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
19 augustus 2016, 22:25
Thanks.
Zo zie je maar, dat het vrijwel onmogelijk is om de reacties van vakgenoten, let alone publiek op een nieuw lied te voorspellen. Er zijn toch beslist dingen die ikzelf hoger had ingeschat. En dat dan dit lied jou over de streep trekt vind ik bijzonder.

Anyway, dank je wel, dat je ernaar hebt geluisterd.
Vriendelijke groet, Gus

Ik moet eerlijk bekennen dat dit jouw eerste lied is wat ik helemaal af geluisterd heb. Ik let toch vaak te veel op minder belangrijke aspecten zoals sound en toonvastheid. Wellicht ben ik echt een snob, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. :D

guitarkid2
20 augustus 2016, 15:09
een echte smartlap

lekker

Duhsjaak
20 augustus 2016, 19:22
een echte smartlap

lekker

Hmmm..., ja, leuke invalshoek.
Thanks.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
20 augustus 2016, 19:55
Weer een echt Gus Style nummer! Ik had bij dit nummer af en toe een Pink Floyd gevoel, kweet niet waarom :-) Mooie evenwichtige productie waarbij ik de bass in je nummers altijd mooi gelaagd vind klinken. Top!

maxdb
20 augustus 2016, 20:59
wat een prachtlied weer, met de bekende 'zilveren' klank (klinkt beter dan blikkerig hé?) en duidelijke melodieen, mooie harmonieen (hoe doe je een trema?), en dat allemaal met 'fingerdrums' , geweldig!

Duhsjaak
20 augustus 2016, 21:21
Weer een echt Gus Style nummer! Ik had bij dit nummer af en toe een Pink Floyd gevoel, kweet niet waarom :-) Mooie evenwichtige productie waarbij ik de bass in je nummers altijd mooi gelaagd vind klinken. Top!

Sjeeeee, ik ga bijna blozen. Dank je wel.
Verwijzingen naar vooral de begintijd van Pink Floyd zijn er altijd wel geweest.
Ik zou daar niet verdrietig om zijn, omdat ik de eerste drie singles van de PF reken bij het mooiste dat 1967 en 68 hebben opgeleverd.

Zou je de PF een zijdelingse, niet bedoelde invloed vinden, soit. De bas is altijd een openlijk eerbetoon. Dat is heel lang John Entwistle geweest. De laatste twee jaar vooral Greg Ridley (Humble Pie) voor zijn stuwende en barokke manier van spelen en de bassisten van Greatful Dead en Jefferson airplaine om hun brommende boomende geluid.

Superleuk hoor, dank je wel.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
20 augustus 2016, 21:30
wat een prachtlied weer, met de bekende 'zilveren' klank (klinkt beter dan blikkerig hé?) en duidelijke melodieen, mooie harmonieen (hoe doe je een trema?), en dat allemaal met 'fingerdrums' , geweldig!

Ukeloeder, destijds van GN, heeft mij de tip gegeven eens wat met koortjes te gaan doen. Dit, omdat mijn muziek zich er bijzonder toe leende. Aldus Uke.
Ik geloof dat dat heel goed door hem is ingeschat. Ik heb een jaar of vier geleden een looping station gekocht voor mikrofoon. Misschien kan mijn gitaar er ook op, maar dan toch niet met Shadow voeding.

Het inzicht van Uke en het looping pedaal hebben mijn harmonieën (de puntjes op de i zetten? Da's een trema, aldus mijn oma) enorm beïnvloed. Zie je wel dat ze gelijk had?

Zilveren klank, blikkerige klank. Who cares. Mij beledig je niet hoor. Ik vind het leuk dat je het een herkenbaar geluid vindt.
Leuk dat je hebt geluisterd.

Vriendelijke groet, Gus