PDA

View Full Version : Boss GS10, concurrentie voor podXT?



Ic3gl0vE
27 juli 2003, 12:29
Ik vind 'm zelf zeker wel interessant. Je kunt het beste even naar deze video kijken:

http://trio.harmony-central.com/ramgen/SNAMM03/Roland-GS10.rm

The_Cure
27 juli 2003, 23:22
damn, uitgebreid!

Al iets bekend over de prijs??

FNaRK
28 juli 2003, 00:31
zo dan, da's een heftig apparaatje....moet je voortaan je laptop meenemen naar je optredens :-D
Ben ook wel benieuwd wat dat moet gaan kosten.

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 14:19
Over de prijs weet ik niets, helaas... ik vind 'm zelf wel erg interessant! ook handig dat er speakertjes in zitten

FNaRK
30 juli 2003, 23:24
enig idee wanneer het op markt komt ?

Ic3gl0vE
31 juli 2003, 12:59
uit de GT3 Yahoo! group:


Well, er uh...

I found a picture of the inputs and outputs, and GET
THIS, there is no MIDI IN! There is a MIDI out, but no
in. Unbelievable.

So, the only way to control it externally is with a
USB port and computer.

Does this sound like Roland/Boss or what?


Tenzij ze een USB floorboard kunnen maken op de een of andere manier, gaat dit dus geen apparaat voor live gebruik worden. wanneer het op de markt komt weet ik niet

stringer
31 juli 2003, 19:45
Ach,ach, weer een nieuwe gadget. Nou ben ik niet zo'n modelingfan (=understatement), maar ik moet toegeven dat Line6 en H&K leuke dingen hebben gemaakt. Nu dus ook BOSS, en wat krijg je dan; inderdaad weer die klotepedaaltjes van BOSS, maar dan op een pc. Leuk voor knutselaars en mensen die nog steeds het verschil niet weten met een echte goede versterker en een echte goede gitaar. (en je moet ook nog kunnen spelen natuurlijk, want vingers doen veel)

Ik dacht dat de ellende na de ongelofeloos slechte LINE6 gitaar wel achter de rug was, maar je zult zien dat het nog erger wordt.



TUBES R US

V!N
31 juli 2003, 19:58
Het akoestische tijdperk: Fuck ! M'n snaar is stuk ..


Het buizentijdperk: Fuck ! M'n buis is stuk ..


Het transistortijdperk: Fuck ! M'n zekering is stuk ..


Het digitale tijdperk: Fuck ! M'n versterker is vastgelopen ..

hoofd
31 juli 2003, 20:07
:D

Moet je je versterker ook niet draaien op windows :D

ReinoutV
31 juli 2003, 20:42
Wat speel je vals!
> Nee, ik heb een virus in m'n gitaar...

Bins
31 juli 2003, 20:42
:D

Moet je je versterker ook niet draaien op windows :D

Whaaaahaaa, geniaal!! :D :D

Ic3gl0vE
31 juli 2003, 21:04
Hey stringer! jij gebruikt zeker ook nog een 386 met DOS omdat dat zo lekker stabiel is?

V!N
31 juli 2003, 22:06
Hey stringer! jij gebruikt zeker ook nog een 386 met DOS omdat dat zo lekker stabiel is?

Beetje langzaam, heb je vast een enorme delay ;) Gewoon afwachten tot Apple de iGuitar uitvindt en alles komt goed. :-D


Hit any note to continue

Fatal error on D-string, abort ? retry ? .. beer ?

stringer
31 juli 2003, 22:17
Nee, ik gebruik geen 386. :evil: Een computer is in mijn ogen echter wat anders als een gitaar en een gitaarversterker.


Ik behoor wel tot de mensen die willen inpluggen en spelen en die geen zin hebben in uren programmeren om een Marshall of een Boogie na te doen, terwijl je die dingen dan gewoon beter kunt kopen.
Daarbij vaak klinken die modellingamps wel ongeveer hetzelfde, maar ze spelen anders en met het volume open klinken ze ook anders.

Maar ja, ik wil al die MS (MicroSoft)-lijders natuurlijk niet tegen houden, maar de dag dat ik een "gitarist" met een pc op het podium zie, hoop ik dat hij bierproof is. :razz:

ReinoutV
1 augustus 2003, 10:21
Wel ja, een laptop om je GuitarPort aan te sturen moet toch kunnen? ;) Die nieuwe Boss GS-10 lijkt mij een beetje een kruising tussen die PodXT en de GuitarPort. Dezelfde computer-compatibility als de GuitarPort en de knoppies en in- en uitgangen van de PodXT. De kwaliteit van het apparaat ken ik niet, maar het feit dat ie Boss-pedaaltjes modeleert is zeker een voorsprong. Iedereen kent die dingen, dus als het modeling gebeuren een beetje goed is gegaan, zullen er snel mensen overstag gaan. De podXT is een beetje aan de dure kant (500 euro) en ook de GuitarPort is voor een speeltje (je moet ook nog eens een abonnement voor 8 dollar per maand hebben om er echt wat leuks van te maken) net aan de dure kant. Als de Boss qua prijs mee zou vallen, zou dat zeker een goede concurrent kunnen zijn. En computers in de studio moeten toch kunnen...

Ic3gl0vE
1 augustus 2003, 13:35
http://namm.harmony-central.com/SNAMM03/Content/Boss/PR/GS-10-lg.jpg

dat is 'm. voor de mensen die het filmpje niet willen zien.

Er wordt nu trouwens gezegd dat 'ie wèl een midi in heeft, dus kun je WEL een floorboard aansluiten.