PDA

View Full Version : Les Paul Bigsby gezocht



Rogueny
16 augustus 2016, 22:40
Ik wilde laatst mijn les paul met gouden hardware eens uitrusten met een bigsby. Ik schrok me echter kapot toen ik de prijzen zag. De B7 + vibramate kost meer dan 400 euro. :dontgeti: Ik las dat er naast de B7 ook een B70 en B700 bestaat. De B70 is al 100 euro goedkoper, maar ligt daarmee alsnog wel boven mijn butget. De B700 kan ik helaas nergens vinden. Mijn vraag aan jullie is dan nu of iemand weet waar ik een degelijke gold Bigsby (kopie) set kan vinden, of wellicht een forumlid er een te koop heeft?

hoor t graag :)

grtzz,,

Duhsjaak
17 augustus 2016, 07:31
Als je al overtuigd bent van je keus voor een Bigsby, dan is het een kwestie van sparen en blijven zoeken. Goud kom je maar heel weinig tegen.

Als je nog niet echt overtuigd bent, heb ik een raar/radicaal ander voorstel.

Scharrel een vibramate voor een B5 op en leen mijn oude (heel oude - 1971 - getekend door het leven, net als ik - zilver) Bigsby voor een jaar. Dat zal er niet echt geweldig uitzien. Soit. Misschien kun je die gewoon ergens lenen, die Vibramate.

Ben je blij met het resultaat, dan kun je een jaar lang doorsparen, doelsparen noemt de ING dat. Wàt een denktank hè, die club?
Na een jaar zie je ervan af en krijg ik mijn Bigsby terug.
Of je schroeft alsnog een gouden B7 erop en dan krijg ik ook mijn Bigsby terug.

Right, je kunt niet verliezen. Ik ook niet, want jij zorgt goed voor mijn Bigsbaby. Mijn motivatie is eenvoudig. Ik wil er gewoon nog niet van af.
Denk er maar eens rustig over.
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
17 augustus 2016, 08:19
Als je al overtuigd bent van je keus voor een Bigsby, dan is het een kwestie van sparen en blijven zoeken. Goud kom je maar heel weinig tegen.

Als je nog niet echt overtuigd bent, heb ik een raar/radicaal ander voorstel.

Scharrel een vibramate voor een B5 op en leen mijn oude (heel oude - 1971 - getekend door het leven, net als ik - zilver) Bigsby voor een jaar. Dat zal er niet echt geweldig uitzien. Soit. Misschien kun je die gewoon ergens lenen, die Vibramate.

Ben je blij met het resultaat, dan kun je een jaar lang doorsparen, doelsparen noemt de ING dat. Wàt een denktank hè, die club?
Na een jaar zie je ervan af en krijg ik mijn Bigsby terug.
Of je schroeft alsnog een gouden B7 erop en dan krijg ik ook mijn Bigsby terug.

Right, je kunt niet verliezen. Ik ook niet, want jij zorgt goed voor mijn Bigsbaby. Mijn motivatie is eenvoudig. Ik wil er gewoon nog niet van af.
Denk er maar eens rustig over.
Vriendelijke groet, Gus

Gus verdient weer een lintje.... DopDopDop Akela!

Mr.Fingers
17 augustus 2016, 08:52
Een B7 is de Amerikaanse, handgegoten, versie. De B70 is een Aziatische Licenced Copy, machinaal gegoten, de B700 ook. Beiden werken, maar de veer in de B7, alsook de afwerkingsgraad is gewoon beter. Een Vibramate is duur, maar je kunt een B7 ook zonder dat ding op je gitaar zetten, maar dan moet je wel boren in je top.

Een B3 kan ook, eventueel met rollerbar waar het staartstuk zat: goedkoper en ook goed, en geen geboor in de top.

http://townerusa.com/wp-content/gallery/les-paul-guitars/img_1655-custom.jpg

Duhsjaak
17 augustus 2016, 09:13
Een B7 is de Amerikaanse, handgegoten, versie. De B70 is een Aziatische Licenced Copy, machinaal gegoten, de B700 ook. Beiden werken, maar de veer in de B7, alsook de afwerkingsgraad is gewoon beter. Een Vibramate is duur, maar je kunt een B7 ook zonder dat ding op je gitaar zetten, maar dan moet je wel boren in je top.

Een B3 kan ook, eventueel met rollerbar waar het staartstuk zat: goedkoper en ook goed, en geen geboor in de top.

http://townerusa.com/wp-content/gallery/les-paul-guitars/img_1655-custom.jpg

Dit is ook een heel nette oplossing, Mr. Fingers. Die kende ik dan weer niet. Zo leer je iedere dag weer wat!

Complimenten zijn niet nodig Mike, ik snap de terughoudendheid om te gaan boren in een gitaar. Dat doe ik met droge ogen, maar dan moet ik zeker weten dat het resultaat me gaat bevallen. En zolang die zekerheid ontbreekt is dat een waardeloze gedachte.

Afgezien van cosmetica kan TS voor die zoektocht rustig een jaar uittrekken.
Dit hoort thuis in de opmerkelijke olympische dingest: alleen maar winnaars.

Vriendelijke groet, Gus

Buxtra
17 augustus 2016, 10:42
Hoedjes af en hulde voor een ieder in bovenstaande. Dikke glimlach hier.

Pepe
17 augustus 2016, 11:10
Ik ken ze zelf niet maar ik lees nogal eens teleurstellende verhalen over de Chinese 00 versie.
Afijn, k moet het even opzoeken maar ik hengelde zo'n chromen Bigsby altijd voor 100 euro van Ebay? Zoveel zijn gold toch niet duurder?

bijvoorbeeld een vibramate. (http://www.ebay.nl/itm/NEW-Vibramate-V5-Quick-Mount-Kit-for-Bigsby-B5-GOLD-/330809835509?hash=item4d05cd7ff5:g:9IYAAOSwLs5XK3M n)
B70 (http://www.ebay.nl/itm/B70-Guitar-Vibrato-Bigsby-for-Arch-Top-Electrics-Gold-/172304987326?hash=item281e2d74be:g:WHAAAOSwIgNXpkz X)

De bigsby is met verzend en import 150 euro, de vibramate 100 euro. En als je een verkoper zoekt die beiden items heeft dan kan het misschien nog goedkoper.

Riny
17 augustus 2016, 12:26
Persoonlijk zou ik voor een originele Bigby gaan, kost wel een paar centen maar wanneer deze op een echte Gibson Les Paul wordt geplaatst lijkt mij dit ook een waarde vermeerdering.
Zelf ben ik niet van de fake- materialen en ga het liefst voor echte kwaliteit, dan maar even wat langer door sparen.
Maar goed, zo ben ik en wat andere doen respecteer ik ook.
Dus volg je gevoel zou ik zeggen.

fred dons
17 augustus 2016, 13:41
ik begrijp wat je bedoelt maar in dit geval ben ik het niet helemaal met je eens; allereerst een bigsby toevoegen is nooit (herhaal nooit) een waardevermeerdering ;)
(en ik heb 2 les Pauls met bigsby's)
het verschil tussen de licensed en de "echte" bigsby (die ook al een paar keer van eigenaar veranderd is) is de manier van gieten en niet het gebruikte materiaal dus ik zou het niet "fake" noemen
Maar zoals gezegd, ik begrijp wat je bedoeld en ik zou zeker ook voor kwaliteit gaan alleen is dat hier minder van toepassing :D

Scip
17 augustus 2016, 14:24
Binnenkort heb ik een spiksplinternieuwe B70 in huis die je voor 140 euro wel over mag nemen. Heb een gouden en een zilveren besteld, maar ga toch voor een zilveren. Belangstelling?

Groet,
Gerben.

ps. oja, aanbieden mag volgens mij niet op dit forum, dus als dit ook tegen de regels is dan verwijder maar. TS kan via PM contact met me opnemen.

Pepe
17 augustus 2016, 14:38
Tis meer helpen he dus ik vind hem toppie.

Duhsjaak
17 augustus 2016, 16:17
Ik heb geen aanbieding gezien hoor.
Vriendelijke groet, Gus


Sorry P. Moet geduldiger lezen....

postbus31
17 augustus 2016, 21:48
Of je neemt een stetsbar ;)

http://stetsbar.com


------------------------------------------
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

Rogueny
17 augustus 2016, 23:29
Binnenkort heb ik een spiksplinternieuwe B70 in huis die je voor 140 euro wel over mag nemen. Heb een gouden en een zilveren besteld, maar ga toch voor een zilveren. Belangstelling?

Groet,
Gerben.

ps. oja, aanbieden mag volgens mij niet op dit forum, dus als dit ook tegen de regels is dan verwijder maar. TS kan via PM contact met me opnemen.

Klinkt me goed in de oren Gerben!! :) Waar woon je ergens? Ik kan wel een keertje langs komen met t OV. En op de B70 past een reguliere vibramate toch?

PeterX
18 augustus 2016, 09:41
Nee helaas, een vibramate gaat alleen samen met de originele (b5/b7) bigsby's. Zie de faq op de website van vibramate:

http://www.vibramate.com/vibramate-faq.php

Dat gezegd hebbende, ik zou niet weten of de dimensies van de goedkopere bigsby's ook daadwerkelijk anders zijn...?
Ik heb voor de zekerheid een paar jaar geleden toch maar de echte bigsby besteld icm met een vibramate.

Jammin J
18 augustus 2016, 11:24
Misschien is een Deusenberg les trem voor 80 euro een optie?

Rogueny
18 augustus 2016, 20:38
Nee helaas, een vibramate gaat alleen samen met de originele (b5/b7) bigsby's. Zie de faq op de website van vibramate:

http://www.vibramate.com/vibramate-faq.php

Dat gezegd hebbende, ik zou niet weten of de dimensies van de goedkopere bigsby's ook daadwerkelijk anders zijn...?
Ik heb voor de zekerheid een paar jaar geleden toch maar de echte bigsby besteld icm met een vibramate.

Is dat even balen... Dacht dat ze gewoon exact t zelfde waren kwa maten. Snap niet wat nou t verschil is.

Pepe
18 augustus 2016, 20:45
Ik denk meer dat Vibramate alleen de producten van het Amerikaanse bedrijf kan garanderen, dat ze geen zin hebben om track te houden met al die Aziatische manufactures als daar weer eens een schroefje wordt aangedraaid.