PDA

View Full Version : Engl Delay



Da Vinci
16 augustus 2016, 19:35
Heeft iemand de Engl delay al eens gecheckt? Ze hameren er nogal op dat je dat ding ook voor je versterker kan leggen, het geen ik om een of andere reden die ik zelf ook niet helemaal snap als een voordeel zie. Als ik 'm zo hoor voor een overstuurde amp van 1:40 tot 2:00 vind ik 'm eigenlijk best puik klinken.


https://www.youtube.com/watch?v=VoqegJlZ7Qs

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 19:41
Ik kende deze serie Engl pedals helemaal niet. Kost trouwens €125, deze delay. Juist het door jouw geroemde stukje is niet mijn smaak :)

almarvk
16 augustus 2016, 21:39
Klinkt erg goed, maar komt ook door de prima versterker en gitaar. En; heb dit geluid qua delay al zo vaak gehoord. Althans; dat is mijn mening naar één keer snel luisteren. Wel mijn smaak trouwens.

Da Vinci
17 augustus 2016, 08:56
Het hoeft ook niet per se bijzonder te zijn, als het maar een goede delay is voor mijn lead sound ;)

arjanb01
17 augustus 2016, 09:22
Engl is kwaliteit. Deze pedalen zijn al een tijdje uit en qua prijsstelling zeer oke!

D3nnis
17 augustus 2016, 09:28
Ik kende deze serie Engl pedals helemaal niet. Kost trouwens €125, deze delay. Juist het door jouw geroemde stukje is niet mijn smaak :)


Misschien ligt het aan het filmpje, maar in een filmpjes-vergelijk heb ik de indruk dat die T Rex van jou vetter klinkt.

Da Vinci
17 augustus 2016, 10:44
Zal die T-rex ook eens checken. 'Probleem' is dat het niet altijd mogelijik is om 'm voor een overstuurde versterker te horen, evt. nog met een drivepedaaltje voor de delay.

Redenen om dat zo te doen; iik hou niet zo van tapdansen en zou 'm graag in een tb loopje hebben met een compressor om zo met één druk op de knop van slag naar lead te gaan.
Daarnaast scheelt het ook weer wat kabels en opbouwtijd en dat spreekt me ook wel aan.

Ik heb zelf nog niet al te veel ervaring met pedaaltjes en wat ik er van lees geven veel mensen de voorkeur aan modulatie in de loop. Echter zie ik ook berichten dat het wel degelijk mogelijk is de delay voor een dik overstuurde versterker te leggen met goed resultaat, maar dat dat niet met alle pedalen werkt. Het is dus even zoeken en bij deze Engl lopen ze er nogal mee te koop zegmaar. Ik heb ook al filmpjes gezien van oa. een copy carbon voor een overstuurde amp en dat ging mi. ook prima. Ligt er misschien ook aan hoe kritisch je bent, maar das een tweede ;)

Hier vanaf 11:40

https://www.youtube.com/watch?v=4PaBn7k07Sk


Deze doet ook wel wat ie moet doen voor mij (12:30 min), maar weet niet hoe die hier is aangesloten. Daarnaast heeft die gast om eoa reden altijd een goed geluid met z'n demo's....

https://www.youtube.com/watch?v=5zgL7nalnlc

arjanb01
17 augustus 2016, 11:03
Delays horen imo in de loop, dan klinkt elke delay prima. Voor de amp dus rechtstreeks klinkt vaak te hard en je geluid verzuipt teveel.

telerocker
17 augustus 2016, 14:35
Delays horen imo in de loop, dan klinkt elke delay prima. Voor de amp dus rechtstreeks klinkt vaak te hard en je geluid verzuipt teveel.

Behalve als ie daarvoor is aangepast zoals bijvoorbeeld de Maxon AD-9 Pro.

Bernardduur
17 augustus 2016, 14:44
Digitale delays vind ik het mooist klinken in een loop
Analoge delays vind ik totaal niet klinken in een loop

Joost de Ruig
17 augustus 2016, 14:50
Zal die T-rex ook eens checken. 'Probleem' is dat het niet altijd mogelijik is om 'm voor een overstuurde versterker te horen, evt. nog met een drivepedaaltje voor de delay.


Als je mijN T-Rex wilt lenen, stuur ik hem gerust ff op. Kun je hem rustig ff over je eigen verstekers proberen. Tell me.

Da Vinci
17 augustus 2016, 14:52
Als je mijN T-Rex wilt lenen, stuur ik hem gerust ff op. Kun je hem rustig ff over je eigen verstekers proberen. Tell me.

Thx voor het aanbod Joost! Ik heb nu even geen toegang tot mijn versterker maar mocht zo ver zijn zal ik je aanbod zeker in m'n achterhoofd houden!