PDA

View Full Version : Welk COMBI-pedaal zou voor jou ideaal zijn?



guile
16 augustus 2016, 10:14
Ik speel al een tijdje met de gedachte om een twee-in-één pedaal te bouwen. Net zoiets als de King of Tone (wat feitelijk twee Bluesbreakers met mods is).
Ik denk bijvoorbeeld aan een Tubescreamer + Klon, of een Chrorus + Compressor etc. etc.

Wat zou voor jou een ideale combinatie zijn?
Ik hoor graag je ideeen en redenen.
Dank!

D3nnis
16 augustus 2016, 10:19
Een chorus en delay, met tap tempo!

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 10:39
De Keeley Monterey, eigenlijk meer een 5 in 1 pedaal, maar hoe prachtig.
alleen een beetje te duur voor mij


https://www.youtube.com/watch?v=X62qZiHK6CM

http://i1253.photobucket.com/albums/hh584/visionguitar/Keeley/monterey%202_zpsjj4jh3kd.jpg

Midwolda
16 augustus 2016, 10:42
Een drive en een delay. Hier liggen nog een elcheapo Ibanez TS-5 en DL-5 en ik speel ook al langer met de gedachte om die in één behuizing te frutten. Of, nog beter: twee TS-5en gestackt en een DL-5.

Brad
16 augustus 2016, 10:47
Ach een combi pedaal of losse pedalen maakt me eigenlijk niet zoveel uit . Als ik alleen met losse pedalen zou werken en dus niet met een multi effect processor als basis dan zou ik absoluut een schakelsysteem willen hebben

En dan maakt het ook niet uit of je combi pedalen hebt of losse pedalen . Als je zou moeten kiezen dan zou ik kiezen voor een combi pedaal met een overdrive en distortion erin

Van semi clean tot zwaar vervormd , dat is voor mij de basis

Nellyrocks
16 augustus 2016, 11:27
Wat Brad zegt.

Ik kom eigenlijk een heel eind met mijn BBplus

Da Vinci
16 augustus 2016, 11:29
Zo'n T-Rex Soulmate lijkt me wel wat. Kan je ook je modulatie in de loop hangen dmv 4-kabel methode.

@D3nnis is de H20 dat niet?

the sure thing
16 augustus 2016, 12:45
Chorus en tremolo, met tap tempo en apart te bedienen .


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Riny
16 augustus 2016, 12:54
Het slaat misschien nergens op maar ik werk zowel met losse Boss pedaaltjes als met de oude Boss GT-6.
De losse pedalen zijn voor in de muziekkamer en de GT-6 voor op podiums.
Heb alles sounds/effecten van mijn losse pedalen in de GT-6 geprogrammeerd dus scheelt een hoop aansluit werk.

Waarom geen pedalcase? Gewoon omdat ik de goede niet echt kan vinden.
De losse pedalen zijn single en twin en omdat de meeste cases of/of zijn, slaag ik er niet in om de juiste te vinden.
Zelf maken? zou kunnen maar heb daar het materiaal en gereedschap niet voor en heb ook geen kennissen die dit voor mij zouden kunnen/willen doen.

Op de manier zoals boven beschreven werkt voor mij persoonlijk ook goed.

mountainman
16 augustus 2016, 13:02
Een combinatie met delay is voor mij altijd een reden om een pedaal niet te kopen. Een delay wil ik altijd aan het einde van de keten. Ik kan me voorstellen dat bij een minimalistische setup zoiets wel handig is maar verder... :stop:

Wat ik wel graag vaker zou willen zien bij modulatiepedalen is een optie om in plaats van een continu doorlopende sweep te kunnen kiezen voor een dynamische aanslaggevoelige controle van het effect. Steeds vaker zie je wel ondersteuning voor modulatiepedalen maar dit kom je heel zelden tegen, terwijl ik (als leek dan) het idee heb dat het makkelijk is te realiseren. Een recent voorbeeld hiervan is de Keeley Bubbletron.
Zelf heb ik een Toadworks Phantasm phaser die dat ook kan. Die zie je alleen niet veel meer en ze kosten je een rib uit je lijf.

Zoiets valt misschien niet direct onder de noemer combinatiepedaal maar het scheelt je wel in de aanschaf van een apart envelope filter pedaal (wat overigens veel minder fraai klinkt dan een envelope controlled phaser).

D3nnis
16 augustus 2016, 13:13
@D3nnis is de H20 dat niet?


Ik weet eigenlijk niet of die tap tempo heeft, dacht van niet?
Ik vind de chorus van de h2o best bruikbaar, maar zou denk ik liever een meer "lush" chorus zien. Geen idee hoe ik dit goed moet omschrijven.
Wat delay betreft zeker bruikbaar, maar heb ook wel mooiere delays gehoord.
Het chorus en delay in 1 pedaal idee kwam natuurlijk wel gewoon van de h2o ☺.

Midwolda
16 augustus 2016, 13:43
Een combinatie met delay is voor mij altijd een reden om een pedaal niet te kopen. Een delay wil ik altijd aan het einde van de keten. Ik kan me voorstellen dat bij een minimalistische setup zoiets wel handig is maar verder... :stop:
.

Klopt, ik gebruik ook alleen drive en delay. Ik speel ook maar drie akkoorden en twaalf maten he. :D

D3nnis
16 augustus 2016, 13:51
Een combinatie met delay is voor mij altijd een reden om een pedaal niet te kopen. Een delay wil ik altijd aan het einde van de keten. Ik kan me voorstellen dat bij een minimalistische setup zoiets wel handig is maar verder... :stop:




Dat is het ☺
Voor mij is een minimalistische setup een gitaar plus amp.
Daarboven komt een wah, plus in de fx loop een chorus en delay en that's it.

telerocker
16 augustus 2016, 14:20
Ik zie het meest in combipedalen die grosso modo hetzelfde doen.
Bijvoorbeeld:
- compressor - overdrive - boost.
- chorus, phaser, tremolo.
- reverb - delay.

Veel sounds in één pedaal is compact maar kwetsbaar. Is ie stuk dan heb je nul effect meer.

D3nnis
16 augustus 2016, 14:32
Ik zie het meest in combipedalen die grosso modo hetzelfde doen.




Hmm, goeie!

Twee afzonderlijke delays lijkt me ook wel wat!
En dan met tap tempo, en een instelmogelijkheid om de delays in serie of parallel te zetten.

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 14:58
Klopt, ik gebruik ook alleen drive en delay. Ik speel ook maar drie akkoorden en twaalf maten he. :D

Drie akkoorden? You're into jazzzzz :D

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 15:18
Grappig. Ik zat aan hetzelfde te denken op basis van de kits van www.musikding.de . Ik heb al een zeer uitgebreid ts met lpb in 1 behuizing en wil nog een distortion met fuzz of iets anders in 1 compact doosje. Weet nog niet helemaal wat de lekkerste combinatie gaat zijn (eventueel met een extra toggle om de volgorde te veranderen).


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Buxtra
16 augustus 2016, 15:33
Strymon heeft het al gedaan met de Flynt: reverb & tremolo en stereo.

PS: het liefst zou ik ze beiden in buizenvorm samen in 1 kastje willen hebben zoals op de site van Weber (is echter mono).

telerocker
16 augustus 2016, 16:10
Strymon heeft het al gedaan met de Flynt: reverb & tremolo en stereo.

PS: het liefst zou ik ze beiden in buizenvorm samen in 1 kastje willen hebben zoals op de site van Weber (is echter mono).

Het wemelt van de combipedalen. Daarom noemde ik mijn post geen merken.

Pepe
16 augustus 2016, 16:27
Ik zou een combi willen zien van mijn Rangemaster boost met een goeie neutrale overdrive. Er is NIKS wat kan tippen aan die boost in termen van 0 naar 100. Bovendien, met je volume half dicht door die Rangemaster klinkt je cleane sound veel levendiger en organischer dan je volume op 10 zonder dat ding ertussen.
Het nadeel is dat ie grillig is en sterk afhankelijk van wat er na komt. En kan enkel op batterijen.

Nellyrocks
16 augustus 2016, 17:02
Drie akkoorden? You're into jazzzzz :D

Ghehe.

Doet me denken aan:

Jazzgitarist tegen rockgitarist: "Wat is de vierde trap van F"
Rockgitarist: "Huh? F is toch de vierde trap?"

Midwolda
16 augustus 2016, 17:03
Drie akkoorden? You're into jazzzzz :D

Ik flikker overal een pentatonisch laddertje overheen... :D lekker man.

Maar ff OT: mijn favo pedaal op dit moment is een Ibanez PUE5. Compressor gebruik ik als booster, drive staat op minimum, chorus hooguit om eens een slagje aan te dikken en delay doet mee als reverb. Puur de basic functies dus, niets speciaals of ingewikkelds met compressie of achtste delays of hoe het allemaal heten mag. Punt is: als ik sta te spelen wil ik niet teveel nadenken over settings van effecten of welke knoppen ik wanneer in moet trappen. Simpel is goed, focus op het spel, niet het spul.

Dus cleane TS-5 + vette TS-5 + DL-5 zou voor mij ook prima zijn.

10us
16 augustus 2016, 17:04
Een Timmy en een Rat in 1 kastje; kom maar door!
voor een beetje; en meerrrrrr...

Eric de Jong
18 september 2016, 17:26
Marshall in a box met een fuzz ervoor....

miyaru
18 september 2016, 17:35
Als het echt in 1 pedaal moest zitten:
* Okko Diablo Gain+
* EHX Small Stone
* EHX Holy Grail

Robin.

MarkS
19 september 2016, 10:57
Een all-in-one rockabilly combi to go: drive, delay, reverb, trem.
AnalogAlien Rumbleseat comes to mind, maar mist nu net de tremolo. Prijs van het pedaal is ook dermate hoog, dat je voor eenzelfde prijs betere en meer veelzijdige losse stompboxes kan krijgen. Derhalve niet interessant en dus laten we het zo.

Pepe
19 september 2016, 16:42
Een all-in-one rockabilly combi to go: drive, delay, reverb, trem.

De Strymon Deco heeft drive en delay, de Flint reverb en trem. Je kan ze aan prima aan elkaar plakken maar dan wel de puntlaarzen aan (maar bij rockabilly is dat een gegeven) :D

MarkS
19 september 2016, 19:29
De Strymon Deco heeft drive en delay, de Flint reverb en trem. Je kan ze aan prima aan elkaar plakken maar dan wel de puntlaarzen aan (maar bij rockabilly is dat een gegeven) :D
Praat je over nóg een ander prijskaartje. Kekke boots (eerder een paar Creepers, maar dat wordt nog lastig switches bedienen) plakband nog niet eens meegerekend..