PDA

View Full Version : Poor man's fantasies



Ernest01
14 augustus 2016, 19:07
Met het mooie weer deze 'zomer' (:dontgeti: ) niet in de zon liggen bakken, maar weer eens een liedje gemaakt.

Opgenomen met Audacity V 2.1.1
Samson C02 mics voor gitaar en Samson USB C01 mic voor de zang.
Gitaar partijen : Collings OM2H
Drums : programma Hydrogen V 0.9.7-beta2

Alle commentaar is welkom !

https://soundcloud.com/ernest01/poor-mans-fantasies

Joost de Ruig
14 augustus 2016, 19:15
Heerlijke sixtiessound. Ben zwaar jaloers. Heb namelijk niet de lef om mijn matige zangkwaliteiten te delen.

Erik de Perik
14 augustus 2016, 19:30
Wat is dat nou weer voor bitcherige opmerking, Joost...?? ;)

Joost de Ruig
14 augustus 2016, 19:35
Wat is dat nou weer voor bitcherige opmerking, Joost...?? ;)

Die opmerking gaat uitsluitend over mijn eigen gebrek aan zangkwaliteiten. Net als de eerdere postings van TS waardeer ik zijn opnames zeer.

Brad
14 augustus 2016, 19:35
Het klinkt een beetje folky , en het is echt een song met een sterke melodie . Ik houd wel van nummers met een sterke songstructuur

Erik de Perik
14 augustus 2016, 20:33
Of, zoals men in minder milde omgevingen zegt......: Thank you and don't quit your day job. :D

JVGM-music
14 augustus 2016, 23:23
Leuke melodie. Nog wel werken aan uitspraak van het engels en ook de zang mag wat strakker.
Koortje op de achtergrond leuk detail.

Duhsjaak
15 augustus 2016, 06:40
Als semi loco plaatsvervangend voorzitter van de fanclub spreek ik mijn oprechte dank uit voor (opnieuw) een juweeltje.

Donovan Leitch (van onder andere Season of the witch kunne) trekt van nijd zijn knopen van zijn overhemd. Ik weet zeker, dat hij deze zelf had willen schrijven.

Niet teveel aan de basissound sleutelen en dus lekker je eigen ding blijven doen. Er is hier niks beters te bereiken dan een ogenblikkelijk herkenbaar en persoonlijk geluid.

Misschien dat een baspartijtje de zaak nog iets op kan leuken, maar dan hebben we het voor mij wel gehad.
Leuk leuk leuk is ie weer.
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid2
15 augustus 2016, 13:54
Fok hier en daar wat mieren neuken...................Maar ik blijf het zeggen. Ernest yr a hell of a Songwriter !!!!!

Ernest01
15 augustus 2016, 16:15
@Joost. Dank je wel voor jouw commentaar. En het is absoluut niet mijn bedoeling jou jaloers te maken.
Fijn te zien dat je mijn andere 'spullen' ook kunt waarderen. :ok:

@Brad. Leuk dat het een folky gevoel geeft. Daar had ik niet op 'aangestuurd', maar het kan dus alle kanten op.

@JVGM-music. Dank voor de tips. Heb ik meerdere malen gehoord - mijn uitspraak - en ben er nog steeds mee bezig om het te verbeteren. Bij het ene liedje lukt dat beter dan een ander....

@Gus. Mooi stukje proza weer. Haha, ik zie de heer DL al voor mij, zonder knopen.
Wat de bas betreft kan ik een volgend nummer eens naar jou sturen voor een stuwende bas-partij ?

@Guitarkid2. Dank voor jouw reactie, echter te veel eer....

Duhsjaak
15 augustus 2016, 19:58
Fok hier en daar wat mieren neuken...................Maar ik blijf het zeggen. Ernest yr a hell of a Songwriter !!!!!

Met dit soort fijne reacties word je in no time senior lid van de club.
Echt waar. Ongelogen!
vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
15 augustus 2016, 20:03
@Ernest
Ik weet niet of je de ontwikkelingen op bas gebied een beetje hebt gevolgd, maar mijn bassen beuken er genadeloos op los de laatste tijd.
Over een week of 6 (manteldingest) krijg ik er wel weer een beetje de tijd voor, maar ik zou het je niet willen aanraden.
Persoonlijk denk ik dat jouw liedjes juist zo fijn zijn door hun lichtvoetigheid.

Lichter dan een engelzoen, om het zo maar weer eens te zeggen.
Maar jij bent natuurlijk de master van je eigen liedjes. Dat ze deugen blijkt gewoon iedere keer weer hè, niks geen kapsones: gewoon goed.
Hoor het wel.
Vriendelijke groet, Gus

maxdb
15 augustus 2016, 20:35
Ik vind het een gaaf sfeertje en een prima song!
Mist alleen nog een gitaarsolo natuurlijk haha
Ik kan alleen niet aan de drums wennen. De koortjes zijn geweldig!
Nostalgie overvalt me, toch bijzonder met een geheel nieuw nummer :D

Ernest01
15 augustus 2016, 22:21
@Ernest
Ik weet niet of je de ontwikkelingen op bas gebied een beetje hebt gevolgd, maar mijn bassen beuken er genadeloos op los de laatste tijd.
................
Hoor het wel.
Vriendelijke groet, Gus

Je hebt gewoon gelijk, Gus. Beukende bassen zouden niet het juiste sfeertje ondersteunen.
Maar toen jij het over een baspartijtje had, moest ik gelijk aan jou denken.
Ik hum er wel een bas bij.... haha, met mijn stem zal ik dat lage niveau niet halen, maar goed.

Ernest01
15 augustus 2016, 22:23
Ik vind het een gaaf sfeertje en een prima song!
Mist alleen nog een gitaarsolo natuurlijk haha
Ik kan alleen niet aan de drums wennen. De koortjes zijn geweldig!
Nostalgie overvalt me, toch bijzonder met een geheel nieuw nummer :D

Dank je wel voor dit mooie 'review'.
Ben wel benieuwd waar je niet aan kunt wennen wat de drum-partij betreft.

Ernest01
16 augustus 2016, 18:55
Ik zou alleen het geheel wat beter opnemen en wat kleur toevoegen ( een hammondje of een lead gitaar, pianotje, vrouwenstem erbij). Je stem klinkt ook wat nasaal. Ik zou daarom een wat warmere microfoon gebruiken om jouw stem op te nemen. Bijvoorbeeld een Sennheiser MD 441-U.

De kwaliteit van mijn opnames vind ik goed, zeker voor een thuis-opname. Daar kan ik weinig meer aan verbeteren, tenzij jij nog tips hebt ?

Wat kleur toevoegen:
Is een puntje waar ik ook aan heb gedacht, maar ben geen solo-gitarist en andere instrumenten heb ik niet staan.
Misschien dat ik in een volgend lied iets kan verzinnen wat op een solo gaat lijken.

Mijn stem heeft nu eenmaal een nasale klank, dus een mic van 700+ euro :soinnocent:, zal daar niets aan veranderen.
Heb een eq gebruikt om de stem warmer te laten klinken.

Bedankt voor het luisteren en de tips.

Ernest01
17 augustus 2016, 12:07
Welke recorder gebruik je? Of neem je het op de pc op?

Ik neem op met Audacity en dat is een programma (DAW) om op de PC - in mijn geval een latop - te gebruiken. (zie eerste post)
De C02 mics zijn aangesloten op een M-Audio Fast Track Pro geluidskaart en de C01 USB op de laptop USB.
De C02 mics staan in de zgn. ORTF opstelling. (tip van Han S, hier op het forum)
In Audacity kan ik of de C01 of C02 mics selekteren, afhankelijk welke worden gebruikt, natuurlijk.

Als effecten gebruik ik vrijwel alleen reverb (voor zang en gitaren) en compressie (alleen voor de gitaren) van Kjaerhus.
(voor dit lied dan de eq er nog bij)

Duhsjaak
17 augustus 2016, 16:51
Ahhhhhh....., en, daarmee is het misgegaan. Je moet ook ook je iq gebruiken.
En daarvan heb je meer dan genoeg, dus niet van dat SOG, speel ontwijkend gedrag, s.v.p.

Wil je als een schooljongen worden behandeld? Dan zet ik er met plezier smilies bij. Volgens mij weet jij perfect wanneer ik een poging tot humor doe, dus hatsekiedee..., ga maar vast broeden op een nieuwe.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
18 augustus 2016, 09:49
Wil je als een schooljongen worden behandeld? Dan zet ik er met plezier smilies bij.

Op mijn leeftijd is het fijn om af en toe het gevoel van schooljongen te hebben....
Dus kom maar op met die smilies, jongeman.... als je die weet te vinden, tenminste..... :cooler:

Ernest01
18 augustus 2016, 16:07
Als ik een liedje klaar heb, doe ik er verder niets meer mee.
Sterker nog, ik documenteer het ook niet. Boeit mij verder dus niet meer.

Misschien dat je iets van jezelf - of een cover - kunt posten ?
Je hebt laatst iets gedaan en daar toch goede reacties op gekregen.

guitarkid2
19 augustus 2016, 01:13
ernest je onderschat jezelf...

Duhsjaak
19 augustus 2016, 06:15
Eens hoor #2. Lijkt mij een leuk idee. Iets dat zijdelings lijkt op wat wij samen wel hebben gedaan. Een nieuw soort van Ergus heb ik de klok welk horen luiden.

Nou is mijn muziek wel errug simpel, maar het zal voor jou toch geen rocket science zijn om op een rij te krijgen wat je toen voor akkoorden reeksen hebt gebruikt?

Ik weet, mantel dit en dat, maar ik denk dat het een verrassende samenwerking gaat worden.
Ik zeg: Geef het een probeer. Of give it a try, als je dat meer sexy vindt klinken.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
20 augustus 2016, 19:48
Fijn sfeertje weer Ernest! Wel een iets wat neerslachtige tekst :-(

Duhsjaak
20 augustus 2016, 20:51
Op mijn leeftijd is het fijn om af en toe het gevoel van schooljongen te hebben....
Dus kom maar op met die smilies, jongeman.... als je die weet te vinden, tenminste..... :cooler:

Nee, kan ik beter niet doen. Ik kan ze wel vinden, maar ben minder bedreven in het uitkiezen van de goeie.
En in de paar keer dat het heb geprobeerd, veroorzaak ik dus meer verwarring omdat ik de goeie niet gebruik.
Kortom, ik spreek verschillende talen, maar smilies spreek ik niet.

Overigens ben ik misschien wat duidelijk (lees: scherp) uit de hoek gekomen. Jij hebt natuurlijk volledig zelfbeschikkingsrecht over je liedjes. Als jij liever een nieuw liedje maakt bijvoorbeeld dan dat je een samenwerking gaat opzetten, is dat vanzelf helemaal aan jou.
Go go go E.
Vriendelijke groet, GUs

Ernest01
20 augustus 2016, 21:36
Fijn sfeertje weer Ernest! Wel een iets wat neerslachtige tekst :-(

Dank je wel.
Tja, af en toe een wat minder positieve tekst.... ach, zolang het maar een liedje is.... ;)

Ernest01
20 augustus 2016, 21:41
Overigens ben ik misschien wat duidelijk (lees: scherp) uit de hoek gekomen. Jij hebt natuurlijk volledig zelfbeschikkingsrecht over je liedjes. Als jij liever een nieuw liedje maakt bijvoorbeeld dan dat je een samenwerking gaat opzetten, is dat vanzelf helemaal aan jou.
Go go go E.
Vriendelijke groet, GUs

Gus, het coachen zit je nu eenmaal in het bloed .En dat kruipt waar het niet gaan kan.Maar voor mij geen probleem.

gitaarvrouwtje
22 augustus 2016, 08:43
Lieve ernest . Ik bewaar hem tot we thuis zijn ...mijn internetbundel voor buitenland loopt op zn eindje maar verheug ne er nu al op
Groetjes uit Tsjechie

Ernest01
24 augustus 2016, 11:47
Lieve ernest . Ik bewaar hem tot we thuis zijn ...mijn internetbundel voor buitenland loopt op zn eindje maar verheug ne er nu al op
Groetjes uit Tsjechie

Kannie wachten.... Rij voorzichtig !

gitaarvrouwtje
27 augustus 2016, 22:39
ah Ernest, het is ( bijna) het eerste wat ik doe , vanavond thuis gekomen en na even mijn huiswerkresultaten gecheckt te hebben ( je mag weer trots op me zijn had weer een mooie voldoende) heb ik meteen geluisterd naar je prachtige nummer want dat is wat ik het vind. een prachtnummer, met een sterke melodie. je stem is zoals altijd aangenaam, en het heeft die lekkere sixties feel weer. waar ik dol op ben
ik ga niet muggenziften over je engels, je bent een hollander en dat hoor je ,maar ik vind het zo n topnummertje dat ik er geen last van heb haha
liefs kris

Ernest01
28 augustus 2016, 14:02
Dank je wel Kris, voor jouw mooie opmerkingen. Dat sixties hoor ikzelf niet zo, maar lees het vaak in opmerkingen.
Fijn dat jouw studieresultaten weer in orde waren. En welkom thuis !

maxdb
4 september 2016, 01:00
Dank je wel voor dit mooie 'review'.
Ben wel benieuwd waar je niet aan kunt wennen wat de drum-partij betreft.

Is lastig te zeggen, combinatie van de klanken en de gekozen ritmes denk ik.., als je me een track zonder drums stuurt kan ik je een versie uit mijn koker aanbieden..

Ernest01
4 september 2016, 16:21
Leuk idee, kan ik misschien nog het e.e.a. van leren..... :ok:
Zie pm.....