PDA

View Full Version : De rapporteerknop



Pagina's : 1 [2]

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 08:11
Heb ik al voor me staan pruttelen in de Bialetti.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Mitch
16 augustus 2016, 08:31
Better?

http://www.jmarklawson.com/.a/6a0133f040b62e970b01b7c83c4324970b-pi

Better.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 08:35
Nee hoor. Mening blijft hetzelfde.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

wietse
16 augustus 2016, 08:47
Iedere GN'er die mij tegenkomt, of visa versa :), tracteer ik op een koele goudgele rakker, want over het algemeen heb ik het prima naar mijn zin hier.
laat maar ik drink geen alcohol, frisje is ook prima


Nee, het is het ultieme bewijs dat je een schijnheilig kutventje bent. Althans, als ik nu goed leer van wat hier geschreven wordt.
eindelijk valt het kwartje:D

ik kom hier toevallig kijken omdat ik een topic zag over rapporteerknop met meer dan 200 reacties dus dacht WTF is hier aan de hand, en jawel brad is er weer bij en speelt de vermoorde onschuld.
als dit topic in offtopic stond dan zou het groepje wel wat groter zijn, vergeet niet dat veel mensen brad ondertussen op de negeerlijst hebben staan.
klopt het trouwens dat brad eerst bricker was? dat wordt geregeld gezegd, ik betwijfel het, de dubbele spatie rond komma's in brad zijn posts deed bricker niet en die was veel grover in de mond, meer recht voor zijn raap terwijl brad alles via omwegen doet.
dat was trouwens ook iemand die van pmen sturen hield, maar dat is de enige overeenkomst die ik kan vinden.

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 08:49
Wietse, ouwe Grouster, voor jou dan maar een Rivella?

wietse
16 augustus 2016, 08:59
Wietse, ouwe Grouster, voor jou dan maar een Rivella?

gatverdamme gezonde fris, hoe haal je je het in je hoofd!
rivella, vorig jaar nog eens geprobeerd, vond het niet te zuipen terwijl ik er als kind gek op was.

Da Vinci
16 augustus 2016, 09:03
Tja, wat Brad niet schijnt te begrijpen is dat alles verband met elkaar houdt.
Als ik vanavond thuis kom en m'n vrouw flink begin af te snauwen dat het eten niet te nassen is en het huis een bende is hoef ik ook niet te verwachten dat ze er in de slaapkamer lekker bovenop komt zitten. Terwijl we dan toch in een hele ander setting en andere kamer zijn.

Dus als Brad vandaag bijvoorbeeld een topic zou openen met daarin een linkje naar iets wat hij een mooie chorus vindt zou ik zo maar in de verleiding kunnen komen om een reactie te geven waarin ik aangeef niet op het filmpje te durven reageren omdat er na het plaatsen van mijn reactie wellicht ineens een heel ander filmpje staat. Dat kan dan weer worden gezien als een provocerende reactie waarna we deze discussie dunnetjes over doen en Brad zoals gebruikelijk de vermoorde onschuld speelt omdat hij toch niet begon....
Dit soort zaken vinden hun oorsprong echter tussen de regels door en ik snap dat het voor de mods lastig is daar op de modden.

Ik heb gisteren dit draadje eens op m'n gemak doorgelezen en dan zie ik behoorlijk wat emotionele reacties. Die snap ik wel, helemaal wanneer mods, in dit geval Mitch in het bijzonder, moeten concluderen dat er niks gedaan is wat tegen de regels is en het mes omdraaien. Want ook waar we het nu over hebben, het later aanpassen van een post nadat hier op is gereageerd, is niet tegen de regels. Het is alleen laag bij de grond. Maar zo istie. En dat zal niet veranderen.

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 09:07
gatverdamme gezonde fris, hoe haal je je het in je hoofd!
rivella, vorig jaar nog eens geprobeerd, vond het niet te zuipen terwijl ik er als kind gek op was.

Dan niet......

http://www.debutenpost.nl/wp-content/uploads/2016/07/tumblr_inline_o9uawnoKJf1saybu8_500.jpg

10us
16 augustus 2016, 09:11
En dan gaan lopen jankmuilen dat men lelijk tegen je doet en je een hoerige manipulatief kutjong noemt?


En dat al om 7:40 in de ochtend... Het dreigt een lange zware dag te worden....
Smullen hoor trouwens, deze discussie, dat er nog vele pagina'smogen volgen!
:dance::dance::dance:

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 09:24
En dat al om 7:40 in de ochtend... Het dreigt een lange zware dag te worden....
Smullen hoor trouwens, deze discussie, dat er nog vele pagina'smogen volgen!
:dance::dance::dance:
Zware dag? Nee hoor. Er is zo'n, er is koffie, het is pappadag en de oudste heeft ook nog eens vakantie, dus de 3 heren vermaken zich wel. Er zijn niet veel zware dagen.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Brum
16 augustus 2016, 09:50
klopt het trouwens dat brad eerst bricker was? dat wordt geregeld gezegd, ik betwijfel het, de dubbele spatie rond komma's in brad zijn posts deed bricker niet en die was veel grover in de mond, meer recht voor zijn raap terwijl brad alles via omwegen doet.
dat was trouwens ook iemand die van pmen sturen hield, maar dat is de enige overeenkomst die ik kan vinden.

Honderd procent één en dezelfde persoon. Naast dat ie nogal van pm'etjes hield, was de inhoud ook exact hetzelfde. De spaties is ie pas later gaan doen, deed ie in het begin als Brad ook niet. Ook Bricker zag alles wat niet voor hem was, of kritiek had, als één grote groep, waar hij in z'n eentje tegen moest strijden. Had het ook over tikjes uitdelen, de les lezen, trolls, kliek, groepjes, vriendjes, etc. Exact dezelfde bewoording. Brad refereert ook telkens terug naar een uit de hand gelopen topic waar ene Beck het in meer of mindere mate voor Brad opnam. Laat dat nu net een topic zijn waar ie nog als Bricker postte. Toen is ie door meerdere mensen, met de beste bedoelingen, aangeraden iets in te dammen, omdat hij degene zou zijn die aan het kortste eind zou trekken. Die mensen zag ie ook maar als trolls, kliek, vriendjes, etc. en de uitkomst laat zich raden. Bricker kreeg een ban van twee maand aan z'n broek, ik geloof toen nog van Bert. Dat ie het nu op een andere manier doet is dat er kennelijk nog wel een klein beetje besef is dat ie anders weer aan het kortste eind trekt. Maar de verdere bewoording; exact hetzelfde. In z'n pm's is ie ook nog steeds dezelfde Bricker.

D3nnis
16 augustus 2016, 09:51
Als ik vanavond thuis kom en m'n vrouw flink begin af te snauwen dat het eten niet te nassen is en het huis een bende is hoef ik ook niet te verwachten dat ze er in de slaapkamer lekker bovenop komt zitten. Terwijl we dan toch in een hele ander setting en andere kamer zijn.


Maar de waarheid mag gezegd worden, toch? ☺

jutter
16 augustus 2016, 10:11
Honderd procent één en dezelfde persoon. Naast dat ie nogal van pm'etjes hield, was de inhoud ook exact hetzelfde. De spaties is ie pas later gaan doen, deed ie in het begin als Brad ook niet. Ook Bricker zag alles wat niet voor hem was, of kritiek had, als één grote groep, waar hij in z'n eentje tegen moest strijden. Had het ook over tikjes uitdelen, de les lezen, trolls, kliek, groepjes, vriendjes, etc. Exact dezelfde bewoording. Brad refereert ook telkens terug naar een uit de hand gelopen topic waar ene Beck het in meer of mindere mate voor Brad opnam. Laat dat nu net een topic zijn waar ie nog als Bricker postte. Toen is ie door meerdere mensen, met de beste bedoelingen, aangeraden iets in te dammen, omdat hij degene zou zijn die aan het kortste eind zou trekken. Die mensen zag ie ook maar als trolls, kliek, vriendjes, etc. en de uitkomst laat zich raden. Bricker kreeg een ban van twee maand aan z'n broek, ik geloof toen nog van Bert. Dat ie het nu op een andere manier doet is dat er kennelijk nog wel een klein beetje besef is dat ie anders weer aan het kortste eind trekt. Maar de verdere bewoording; exact hetzelfde. In z'n pm's is ie ook nog steeds dezelfde Bricker.

M.a.w. het 'groepje' dat een hekel aan hem heeft kan zomaar eens groter zijn dan gedacht werd........

jutter
16 augustus 2016, 10:17
Ik moet trouwens oppassen wat ik zeg want ik heb mezelf een afkoelingsperiode opgelegd. Wat een ergernis is dat kutventje; alles wordt verdraaid, aangepast, stoken, etc. Zo erg zelfs dat ik van een mod op mijn kloten kreeg wat werkelijk nergens op sloeg! Bij mij suddert dit behoorlijk na.

Brum
16 augustus 2016, 10:21
Dat weet ik wel zeker. Ze zijn alleen wel wat wijzer dan de mensen die wel reageren, zo eerlijk ben ik ook.;) Mitch heeft het er niet zo op dat men ouwe koeien uit de sloot haalt. Ik begrijp dat ook wel, anders houdt iets nooit op, alleen is het wel een soortement van disclaimer waarom er elke keer weer irritatie ontstaat richting Brad. Er zit nou eenmaal wel een hele geschiedenis aan vast. Oorzaak-gevolg. Het zijn niet de mensen die reageren die de oorzaak zijn, ze houden alleen wel iets in stand. Ik heb me ook allang voorgenomen om verder niet meer inhoudelijk op Brad te reageren. Alleen een cynisch grapje zo nu en dan, ik beken dat ik dat maar moeilijk kan onderdrukken.:soinnocent:

Brum
16 augustus 2016, 10:23
Ik moet trouwens oppassen wat ik zeg want ik heb mezelf een afkoelingsperiode opgelegd. Wat een ergernis is dat kutventje; alles wordt verdraaid, aangepast, stoken, etc. Zo erg zelfs dat ik van een mod op mijn kloten kreeg wat werkelijk nergens op sloeg! Bij mij suddert dit behoorlijk na.

Niet doen joh, daar heb je alleen jezelf maar mee.;)

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 10:26
Hoelang hield Don Quichote zijn strijd tegen de molens vol? Brad strijdt nu zijn strijd voor meer dan één jaar. Scheldt, wordt uitgescholden, wordt berispt en beschimt, maar gaat onverdroten door. Als ik, los van de strijd, zo'n beeld had neergezet bij een social community, dan zou ik mij schamen, mij rot voelen, mijn conclusies trekken. Behoudens een Jackal & Hyde syndroom, kan het toch haast niet anders dan dat op zijn minst een deel van zijn gedrag ook in andere sociale of commerciele omgevingen zich moeten openbaren. Hoewel hij natuurlijk een heel ander beeld schetst (is volgens eigen zeggen populair bij vrienden, de vrouwtjes, collegea en op andere fora), betreur ik het oprecht dat de energie die hij steekt in zijn strijd, niet steekt in zichzelf, in een leercurve, in het ontwikkelen van sociale vaardigheden.

Ik weet haast zeker dat 95% of meer hier op GN het beste met Brad voor heeft en hem liever op een passende manier hem hier onderdeel van GN laat zijn, dan dat hij vertrekt. Sterker nog, ik zou er respect voor hebben als hij het boetekleed voor zijn gedrag aantrok en liet zien dat hij gewoon onderdeel kan zijn van de bonte verzameling van Paradijsvogels. Vogels met nukken en eigenaardigheden, maar die onder de streep gewoon prachtige mensen zijn die iets voor een ander over hebben.

jutter
16 augustus 2016, 10:28
Dat weet ik wel zeker. Ze zijn alleen wel wat wijzer dan de mensen die wel reageren, zo eerlijk ben ik ook.;) Mitch heeft het er niet zo op heeft dat men ouwe koeien uit de sloot haalt. Ik begrijp dat ook wel, anders houdt iets nooit op, alleen is het wel een soortement van disclaimer waarom er elke keer weer irritatie ontstaat richting Brad ontstaat. Er zit nou eenmaal wel een hele geschiedenis aan vast. Oorzaak-gevolg. Het zijn niet de mensen die reageren die de oorzaak zijn, ze houden alleen wel iets in stand. Ik heb me ook allang voorgenomen om verder niet meer inhoudelijk op Brad te reageren. Alleen een cynisch grapje zo nu en dan, ik beken dat ik dat maar moeilijk kan onderdrukken.:soinnocent:

Nee, ik heb het niet over Mitch.

Je zei: '....Ze zijn alleen wel wat wijzer dan de mensen die wel reageren....' Misschien is dat wel zo maar vergeet niet dat er vooraf al heel wat ergernis is ontstaan rond dit figuur: anderen zijn er op de een of andere manier wat dichter bij betrokken...

D3nnis
16 augustus 2016, 10:32
Jullie zijn allemaal een stelletje wijven!
Die halen ook steeds alles van een jaar of half jaar geleden er weer bij ;-)

Brad
16 augustus 2016, 10:41
Ik begrijp waar je op doelt :D

Kim Wilson
16 augustus 2016, 10:42
Eén tip: de negeerlijst is een uitkomst.

Brum
16 augustus 2016, 10:46
Nee, ik heb het niet over Mitch.

Je zei: '....Ze zijn alleen wel wat wijzer dan de mensen die wel reageren....' Misschien is dat wel zo maar vergeet niet dat er vooraf al heel wat ergernis is ontstaan rond dit figuur: anderen zijn er op de een of andere manier wat dichter bij betrokken...

Weet ik, dat je het niet over Mitch had. Ik had er ook twee alinea's van moeten maken.

Brad
16 augustus 2016, 10:50
Better?

http://www.jmarklawson.com/.a/6a0133f040b62e970b01b7c83c4324970b-pi

Better.

Ik heb het maar bij een kop thee gehouden Mitch , ik word altijd hyper van koffie . En ik ben ook in een prima humeur opgestaan vanochtend

Schrevel
16 augustus 2016, 10:57
De jungle is niet meer wat het geweest is.
Zo'n grote groep hyena's en nog hebben ze dodo Brad niet te pakken.
:crazyhappy:

Brad
16 augustus 2016, 11:01
Ik heb gehoord dat bij sommige supermarkten de hele voorraad bier en chips uitverkocht is :D

Brum
16 augustus 2016, 11:04
De jungle is niet meer wat het geweest is.
Zo'n grote groep hyena's en nog hebben ze dodo Brad niet te pakken.
:crazyhappy:

Hyena's worden ook een dagje ouder.;)

Eén ding moet ik toch rectificeren. Ik zei dat er hier niet veel is veranderd, maar ik denk dat ik ongelijk heb. In het verleden, als de grote groep, wat toen echt nog wel een hele echte kliek was, het niet zo op iemand had, dan ging ie, want moderators deden uiteindelijk net zo hard mee. Ik moet toegeven dat dat toch is veranderd en ik vind dat niet eens een slechte verandering. Daar moet ik toch m'n complimenten over geven. Brad had het in die tijd ook met zekerheid nog geen drie maand volgehouden.

Da Vinci
16 augustus 2016, 11:20
De jungle is niet meer wat het geweest is.
Zo'n grote groep hyena's en nog hebben ze dodo Brad niet te pakken.
:crazyhappy:

Wat bedoel je met "te pakken"?

Mitch
16 augustus 2016, 11:33
Het lijkt erop dat ik wat moet recht zetten. In de eerste plaats, de dubbelaccount en dat er al langer ergernissen waren is bij ons geen nieuws. Ik weet nu even niet meer wie, maar ik las dat ik het mes zou omdraaien: neen. Ik heb mijn uiterste best gedaan om te benadrukken dat zonder publiek er geen troll is. Dat dat wordt gelezen als verdedigen of blind zijn voor de akties, was niet mijn boodschap. Maar goed, communicatie, zender, ontvanger... :D
PB's sturen en daar lelijk in doen: is voor ons niet te controleren. Ik begrijp de overlast en de negatieve ervaringen (je wil niet weten wat je als mod af en toe aan PB's krijgt en dan heb ik het niet over de mensen in dit topic) maar pas als er op het forum wat wordt gedaan is er door ons iets aan te doen. Ook hier zou ik zeggen: negeren als het je niet zint.
Niet proberen je gelijk te halen, niet proberen terug te pakken, het is verspilde moeite.
Ik vind het niet erg om de bad cop te moeten spelen, maar het is nu een beetje uit proportie voor mijn idee.

Brum
16 augustus 2016, 11:41
Maar Mitch, heb je dan echt niet door dat Brad nu bijna bij je been omhoog loopt te schuren, omdat ie in zijn beleving bijval krijgt? Ik snap je intentie echt wel, ik denk ook echt niet dat je het zo slecht bedoelt, maar daarmee haal je het gevolg niet weg. Sterker, je voedt het, getuige ook dit topic en het is niet eens je intentie. Ik persoonlijk heb dat niet zo, maar ik kan me best goed voorstellen dat het mensen irriteert dat de persoon waar dit allemaal om draait nog jolig loopt te doen ook. In de ideale situatie ergert niemand zich eraan en lacht men om zo'n persoon, maar met zoveel verschillende mensen moet ik dat nog meemaken.

Da Vinci
16 augustus 2016, 11:56
Maar Mitch, heb je dan echt niet door dat Brad nu bijna bij je been omhoog loopt te schuren, omdat ie in zijn beleving bijval krijgt?

Dat vond ik ook, maar ik denk dat dat wel redelijk is rechtgezet na Mitch z'n post over het wijzigen van een bericht nadat hier op was gereageerd door TR.




Ik persoonlijk heb dat niet zo, maar ik kan me best goed voorstellen dat het mensen irriteert dat de persoon waar dit allemaal om draait nog jolig loopt te doen ook.

Dat is de vermoorde onschuld. En tevens een poging om weer in een goed blaadje te komen. "Kijk mij eens binnen de lijntjes kleuren." Als ik m'n kinderen een uitbrander geef nadat ze een paar grenzen zijn gepasseerd komen ze daarna ook tegen me aan zitten en zeggen dat papa lief is. En als je de hond een schop voor onder z'n hol geeft ligt hij daarna ook aan je voeten.



In de ideale situatie ergert niemand zich eraan en lacht men om zo'n persoon

Inderdaad. Want ongeacht zijn eigen aandeel hierin; hij kan ook echt niks meer goed doen. Dat wordt dus continu ruzie en dat is nou net de enige reden waarom hij hier nog komt. Want wat zou hij hier anders zoeken als hij zoveel andere fora, vrienden en vrouwtjes heeft waarbij hij enorm geliefd is? Voor een fatsoenlijk antwoord op een vraag hoeft hij in ieder geval al niet meer te komen want hij wordt door iedereen uitgekotst.

Mitch
16 augustus 2016, 12:10
Brum, ik zei al eerder: wat wil je? Moet ik 'm bannen? Hij kan irritant gevonden worden door veel mensen, maar dat is geen reden voor een ban. Ik hoopte dat ik niet hoef voor te kauwen dat er vanuit het mod team écht wel eens wat achter de schermen gezegd is tegen het mikpunt, maar blijkbaar moet het letterlijk worden uitgesproken. Nou, bij deze. Maar zoals je zelf ook al weet heeft dat weinig effect. Vind je het dan nog steeds raar dat we als mod team vragen aan een groep forumleden die zich er vaak mee bezig houden, om die bezigheden te staken? Krijgt die groep dan 'de schuld'? Zijn wij dan blind voor de kwade genius? Neen.
Driewerf.

Pepe
16 augustus 2016, 12:11
Ik snap niet waar die zendelingen drift vandaan komt om mensen te willen veranderen. Het heeft ook wel iets vermoeiends om telkens die discussies te lezen terwijl je op voorhand al weet dat er niks goeds uit komt.
Dat doorgaan tegen beter weten in is net zo stupide.

Brad
16 augustus 2016, 12:21
Brum, ik zei al eerder: wat wil je? Moet ik 'm bannen? Hij kan irritant gevonden worden door veel mensen, maar dat is geen reden voor een ban. Ik hoopte dat ik niet hoef voor te kauwen dat er vanuit het mod team écht wel eens wat achter de schermen gezegd is tegen het mikpunt, maar blijkbaar moet het letterlijk worden uitgesproken. Nou, bij deze. Maar zoals je zelf ook al weet heeft dat weinig effect. Vind je het dan nog steeds raar dat we als mod team vragen aan een groep forumleden die zich er vaak mee bezig houden, om die bezigheden te staken? Krijgt die groep dan 'de schuld'? Zijn wij dan blind voor de kwade genius? Neen.
Driewerf.

Het aantal mensen dat mij irritant vind is ook sterk afgenomen Mitch . Het zal ook jou wel opgevallen zijn dat mensen waarmee ik vroeger nog weleens in de clinch lag nu normaal op mij reageren

Ook zie je dat steeds meer mensen bereid zijn wat neutraler en objectiever naar de zaken te kijken wat ik erg kan waarderen

Hoe dan ook er zijn aardig wat mensen wiens posts ik erg graag lees en waarmee ik een zekere verbondenheid voel . Genoeg reden voor mij om hier nog te komen

Han S
16 augustus 2016, 12:24
Doet me een beetje denken aan de politiek, we krijgen minder klachten dus het gaat beter. Dat klagen geen flikker helpt heeft de politiek niet door en dus denken ze dat ze goed bezig zijn.

Extreme domheid.

Brum
16 augustus 2016, 12:25
Ik snap niet waar die zendelingen drift vandaan komt om mensen te willen veranderen. Het heeft ook wel iets vermoeiends om telkens die discussies te lezen terwijl je op voorhand al weet dat er niks goeds uit komt.
Dat doorgaan tegen beter weten in is net zo stupide.

Daar gaat het helemaal niet om. Er wordt al pagina's lang door de meesten niet meer gereageerd op betreffend persoon. De consensus was al dat dat toch niet werkt. De discussie is meer geworden hoe er mee om te gaan. Niet meer reageren waren de meesten het wel al over eens dacht ik. Wel mensen vertellen wat ze vooral niet moeten doen. Het gevolg voorkomen dus. En de oorzaak, namelijk Brad, het gevoel geven dat ie bijval krijgt en dus ook vrolijk doorgaat, omdat we met z'n allen er wel al aan uit waren dat ie toch niet gaat veranderen. Omgekeerde wereld? Ja, er zou wel 's wat harder stelling genomen mogen worden vanuit het moderator team mijns inziens. Als je mensen het gevoel geeft dat er echt wel stelling genomen wordt en zo nodig ook echt wel consequenties zit aan stookgedrag, dan gaat het grotendeel echt wel zo meewerkend zijn om niet meer te reageren. In de laatste post van Mitch zie ik dat wel terug, waarvoor dank. In deze mis ik Bert ook nogal (sowieso), want die durfde wel keihard stelling te nemen, of ie nu voor of tegen je was. Was niet altijd leuk, maar wel zo duidelijk.

En nu ga ik de tuin 's doen... Werk ontwijkend gedrag is a bitch...:mad:

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 12:29
Het aantal mensen dat mij irritant vind is ook sterk afgenomen Mitch . Het zal ook jou wel opgevallen zijn dat mensen waarmee ik vroeger nog weleens in de clinch lag nu normaal op mij reageren

Ook zie je dat steeds meer mensen bereid zijn wat neutraler en objectiever naar de zaken te kijken wat ik erg kan waarderen

Hoe dan ook er zijn aardig wat mensen wiens posts ik erg graag lees en waarmee ik een zekere verbondenheid voel . Genoeg reden voor mij om hier nog te komen

Ik zou er niet trots op zijn te constateren dat mensen zich aan mij hebben aangepast. Daarnaast is het slechts jouw constatering dat de groep die zich nog wel aan je stoort "sterk" is afgenomen. Maar termen als "vaak" en "veel" gebruik je graag, zonder ze ooit te onderbouwen.

barno
16 augustus 2016, 12:31
wat een gedoe man man. als ik een topic lees, sla ik posts van een aantal personen waarvan ik wel es gezever heb gelezen gewoon over. je wil niet weten hoeveel zeikerds, slowchatters, schoolmeesters, egotrippers, mods, would be poëten of gewoon dom volk ik negeer. geen centje pijn. lighten up folks en speel wat meer gitaar

Brum
16 augustus 2016, 12:34
Zeg dat nou niet, Barno. Anders heb ik weer een legitieme reden om de tuin niet te doen.:(

Han S
16 augustus 2016, 12:36
Het is goed dat jullie niet op het besloten modforum kunnen kijken, want je zou er meteen anders over gaan denken. Gelukkig hebben we een paar behoorlijk slimme mods en we zijn echt wel aan het zoeken naar een oplossing.

Maar een moderator kan en mag geen voorkeur hebben voor bepaalde leden en geen vriendjespolitiek voeren. Maar de moderator is ook nog gewoon forumlid en persoonlijk zit ik met een behoorlijke tweestrijd.

Brad doet net of zijn neus bloedt en denkt dat hij bondgenoten heeft en dat vindt hij geweldig. Maar daar trappen we niet in. Hij heeft een paar merkwaardige karaktertrekjes en een daarvan is volgens mijn zeer bescheiden mening een vorm van achterbaksheid die ik hier nog niet heb meegemaakt.

Hij wist voortdurend posts of verandert ze. Dat doet hij bijna voortdurend en dan gaat het niet om een taalfoutje dat gecorrigeerd wordt. Hij doet dat met een doel en dat doel bevalt me van geen kant en dat noem ik achterbaksheid.

Dat hebben de mods door, dus vreest niet geliefd forum, het komt goed.

(zo, nou kon ik het toch niet tegenhouden, excuses daarvoor)

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 12:40
Han, volgens mij is het gewoon een instelling die de Big Kahuna kan aanklikken waarbij posts, na een reactie niet meer aangepast kunnen worden.

Toch? Zou ideaal zijn. Volgens mij was het ook zo, voor de grote crash en de update.

[QUOTE=pimmetje;3248025]Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 12:42
Overigens merk ik dat ik de fout in mijn vorige post niet kan aanpassen met tapatalk. Vreemd.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Han S
16 augustus 2016, 12:43
Joris, ik weet niet of je je die janness nog herinnert, maar die kan er ook niet meer in. Er wordt achter de schermen echt wel gewerkt.

Brum
16 augustus 2016, 12:45
Han, volgens mij is het gewoon een instelling die de Big Kahuna kan aanklikken waarbij posts, na een reactie niet meer aangepast kunnen worden.

Toch? Zou ideaal zijn. Volgens mij was het ook zo, voor de grote crash en de update.

Zou in mijn beleving ook de omgekeerde wereld zijn. Omdat er één iemand misbruik van maakt, moet de rest daar dan ook voor bloeden. Dat kan de bedoeling niet zijn. Ik pas ook wel 's een post aan, maar meer omdat ik dan een fuck-up heb gemaakt en de zin weer wat begrijpelijker wil maken. Of een link werkt niet, etc. Dat zou dan dus ook niet meer kunnen.

edit: Puntje vergeten. Net aangepast. Nog echt ook.:D

edit 2: Mag ik alsjeblieft even een ban van let's say twee uurtjes? Dan kan ik eindelijk 's van m'n gat af komen en 's de tuin gaan doen...

Da Vinci
16 augustus 2016, 12:47
Han, volgens mij is het gewoon een instelling die de Big Kahuna kan aanklikken waarbij posts, na een reactie niet meer aangepast kunnen worden.

Toch? Zou ideaal zijn. Volgens mij was het ook zo, voor de grote crash en de update.

Ik vind het soms wel handig, bijvoorbeeld bij het invoegen van een linkje of afbeelding die niet blijkt te werken. Of je ziet ineens een spelfoutje of een kromme zin ofzo.... Daar is de functie voor bedoelt en dat werkt prima. Dat één iemand er steeds misbruik van maakt, tja, dat zegt iets over hem en dat nemen we dan maar ter kennisgeving aan. Als het 't hele gedoe zou oplossen zou het wat anders zijn, maar herschreven posts zijn slechts een klein deel naar mijn idee.

Edit;
hier ook een toevoeging: Crosspost :)

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 12:48
Joris, ik weet niet of je je die janness nog herinnert, maar die kan er ook niet meer in. Er wordt achter de schermen echt wel gewerkt.
Ja, maar die postte naziporno. Brad doet niets wat niet mag. Dat het gewoon en lul is, is mijn mening maar zegt niets over zijn rechten hier. Eerlijk is eerlijk. Zullen ook zat mensen zijn die mij een lul vinden, maar zolang ik niets doe wat niet mag zegt dat niets over mijn digitale bestaansrecht.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Brad
16 augustus 2016, 12:48
Jammer dat je er zo over denkt Han , die post van gisteren heb ik vrijwel gelijk veranderd omdat ik zoals ik al heb uitgelegd naar mijn mening op een leuker idee was gekomen . Ik weet niet of je dat kan checken maar er zat nauwelijks 15 seconden tussen

Ook wil ik nog weleens later iets in een post veranderen omdat ik vond dat ik dat op een beter manier kon zeggen

Nooit heb ik bewust een post verwijderd om iemand er in te luizen , dat word mij in de schoenen geschoven door mensen die mij niet mogen

Wel heb ik een enkele keer een paar posts verwijderd of omdat ik ze te grof vond of omdat ik de reacties erom heem helemaal zat was

Je weet toch wel dat ik in de grond niet te beroerd ben met open vizier te strijden en mensen snedig van repliek te dienen

Ik heb er echter voor gekozen dat niet meer te doen en mij voornamelijk te concentreren op de mensen waarmee ik wel aardig door een deur kan

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 12:53
Jammer dat je er zo over denkt Han , die post van gisteren heb ik vrijwel gelijk veranderd omdat ik zoals ik al heb uitgelegd naar mijn mening op een leuker idee was gekomen . Ik weet niet of je dat kan checken maar er zat nauwelijks 15 seconden tussen

Ook wil ik nog weleens later iets in een post veranderen omdat ik vond dat ik dat op een beter manier kon zeggen

Nooit heb ik bewust een post verwijderd om iemand er in te luizen , dat word mij in de schoenen geschoven door mensen die mij niet mogen
Je weet toch wel dat ik niet te beroerd ben met open vizier te strijden en mensen snedig van repliek te dienen

Ik heb er echter voor gekozen dat niet meer te doen en mij voornamelijk te concentreren op de mensen waarmee ik wel aardig door een deur kan
Volgens mij zat daar echt geen 15 seconden tussen, maar meerdere reacties. Als de mods kunnen zien dat er 15 seconden tussen zat, dan bied ik bij deze mijn oprechte excuses aan en ben ik te vroeg uit mijn slof geschoten. Toch vrees ik dat het weer hetzelfde zal zijn als het Portugese kortverhaal.

Da Vinci
16 augustus 2016, 12:58
Je weet toch wel dat ik niet te beroerd ben met open vizier te strijden en mensen snedig van repliek te dienen

Ik heb er echter voor gekozen dat niet meer te doen en mij voornamelijk te concentreren op de mensen waarmee ik wel aardig door een deur kan

Tja, ik hoop het Brad.
Maar als ik je postcount in dit draadje zie (ook na meermaals aangeven dat het je laatste post zou zijn) en het feit dat je Joost privé nogal een pittig bericht stuurt strookt niet echt met termen als "gekozen dit niet meer te doen", "open vizier" en "concentreren op mensen waarmee ik aardig door een deur kan".

Nog even afgezien dat je reacties met 'wat je zegt ben je zelf', 'zij begonnen', het Oost-Indisch ontwijken van directe vragen en niet zelden hard op de man zijn verre van snedig zijn.

Het zal wel weer een dolletje zijn.

Brad
16 augustus 2016, 12:58
Volgens mij zat daar echt geen 15 seconden tussen, maar meerdere reacties. Als de mods kunnen zien dat er 15 seconden tussen zat, dan bied ik bij deze mijn oprechte excuses aan en ben ik te vroeg uit mijn slof geschoten. Toch vrees ik dat het weer hetzelfde zal zijn als het Portugese kortverhaal.

Ik zeg al laat een moderator dat eens checken , en jij was ook wel erg snel geloof ik met het posten van ik meen twee reacties en geloof het of niet ik had ze nog niet eens goed gelezen voordat ik die post ging veranderen

Nee daar zat echt geen kwade opzet bij

pimmetje
16 augustus 2016, 13:03
@Brad: originele post om 19:44 uur... correctie om 19:49 uur.
Post van Tabula Rasa was eveneens om 19:44 uur.

Niet bepaald 15 seconden.
Zo ongeveer de enige manier waarop je TR's post niet had gelezen voordat je het ging wijzigen, lijkt me dat je vrijwel direct na je post "Bericht bewerken" had aangeklikt en vervolgens 4 of 5 minuten hebt zitten denken en schaven aan één lullig, simpel zinnetje.

Schijn tegen lijkt me hier een understatement.

Edit:
En er zaten idd, zoals TR al zegt, nóg meer reacties tussen die twee momenten.
Eéntje van TR ("Sorry, die was te makkelijk. Was verzonden voor ik er erg in had.") en eentje van Brum ("Bagatelliseren is altijd de makkelijkste verdediging.:ok:").

Brad
16 augustus 2016, 13:03
Tja, ik hoop het Brad.
Maar als ik je postcount in dit draadje zie (ook na meermaals aangeven dat het je laatste post zou zijn) en het feit dat je Joost privé nogal een pittig bericht stuurt strookt niet echt met termen als "gekozen dit niet meer te doen", "open vizier" en "concentreren op mensen waarmee ik aardig door een deur kan".

Nog even afgezien dat je reacties met 'wat je zegt ben je zelf', 'zij begonnen', het Oost-Indisch ontwijken van directe vragen en niet zelden hard op de man zijn verre van snedig zijn.

Het zal wel weer een dolletje zijn.

Nee geen dolletje , ik heb dat sinds gisteren besloten en dat bericht naar Joost was echt zo grof nog niet , niet grover dan wat aan mij is gezegd op het forum

Ik heb die berichten overigens allemaal bewaard bij mijn verzonden items voor het geval dat

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 13:06
Ik zeg al laat een moderator dat eens checken , en jij was ook wel erg snel geloof ik met het posten van ik meen twee reacties en geloof het of niet ik had ze nog niet eens goed gelezen voordat ik die post ging veranderen

Nee daar zat echt geen kwade opzet bij
Je zegt dat je heel snel gezien had dat ik 2 keer gereageerd had. Dat deed ik met 1 zin. En jij zegt dat je de reactie gezien hebt, maar niet goed gelezen hebt... 1 focking zin?

Daar geloof ik werkelijk waar geen kut van.

Ach, wat boeit het ook. Je bent de tijd en moeite niet waard. Ik hoor wel van een van de mods of ik mijn excuses kan gaan aanbieden. Als dat zo is, dan doe ik dat graag en zonder enige schaamte.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Da Vinci
16 augustus 2016, 13:07
Nee geen dolletje , ik heb dat sinds gisteren besloten

Oke, goed bezig. En goed ook dat je het even meld. Dan ziet iedereen het en als het dan van beide kanten geprobeerd wordt heeft het nog kans van slagen ook.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 13:08
Dank Pim, zelfde gekronkeld als het Portugese kortverhaal en tientallen andere voorvallen dus.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Brad
16 augustus 2016, 13:08
@Brad: originele post om 19:44 uur... correctie om 19:49 uur.
Post van Tabula Rasa was eveneens om 19:44 uur.

Niet bepaald 15 seconden.
Zo ongeveer de enige manier waarop je TR's post niet had gelezen voordat je het ging wijzigen, is dat je vrijwel direct na je post "Bericht bewerken" had aangeklikt en vervolgens 4 of 5 minuten hebt zitten denken en schaven aan één lullig, simpel zinnetje.

Schijn tegen lijkt me hier een understatement.
Ik heb er inderdaad wat langer over gedaan om te bedenken hoe ik het precies zou formuleren ja maar het basisidee kwam vrijwel gelijk bij me op en heb ook snel de bericht bewerken knop ingedrukt

Over de exacte formulering heb inderdaad wel even nagedacht maar ook alleen daarover , je kunt het eindresultaat lullig vinden en dat is het misschien ook wel maar ik vond het op dat moment wel grappig om op die manier een antwoord te geven op de post van Mitch

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 13:09
Hier kan je je niet uitkletsen.

Btw, geen excuses van mijn kant, dat moge duidelijk zijn.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Kim Wilson
16 augustus 2016, 13:13
Ik heb er inderdaad wat langer over gedaan om te bedenken hoe ik het precies zou formuleren ja maar het basisidee kwam vrijwel gelijk bij me op en heb ook snel de bericht bewerken knop ingedrukt

Over de exacte formulering heb inderdaad wel even nagedacht maar ook alleen daarover , je kunt het eindresultaat lullig vinden en dat is het misschien ook wel maar ik vond het op dat moment wel grappig om op die manier een antwoord te geven op de post van Mitch
Whaahaha, dit gelooft toch geen hond meer? Wie hou je nou nog voor de gek?

Han S
16 augustus 2016, 13:18
Ik lees niet goed, ik luister niet en ik kan geen conclusies trekken. Hmm, bekende klacht op dit forum. In dit topic zelfs.

....


Brad, is er nog plaats in je groepje?! :seriousf:


Nou dat moet ik even checken hoor , de toeloop is enorm en er staan nog een paar op de wachtlijst :D originele zin voor de aanpassing: -
Kom me gezelschap houden op mijn heuvel zou ik zeggen er is plaats genoeg :D

Fool on the Hill, naar een van je favoriete bands


Sorry, die was te makkelijk. Was verzonden voor ik er erg in had.


Bagatelliseren is altijd de makkelijkste verdediging.:ok:


Flauw Brad, na mijn post jouw post snel aanpassen. Heel flauw.

Je had nog plek op je heuvel.

Hier gaat het over neem ik aan.

Pepe
16 augustus 2016, 13:26
Ik vind het allemaal niet zo spannend hoor.
Ik vind het veel kwalijker wanneer meneer citaten gaat aanpassen omdat dat beter past bij zijn posts, dat is ver over de rand van fatsoenlijkheid. Moet gewoon een ban zijn.

pimmetje
16 augustus 2016, 13:40
Ik vind het allemaal niet zo spannend hoor.
Ik vind het veel kwalijker wanneer meneer citaten gaat aanpassen omdat dat beter past bij zijn posts, dat is ver over de rand van fatsoenlijkheid. Moet gewoon een ban zijn.Hier voel ik ook wel iets voor.
Niet voor direct ban, maar wel dat het een berispbaar iets is.

Overigens is het natuurlijk niet zo dat alle vormen van redactionele activiteiten in citaten taboe zijn.
Even wat vet maken om duidelijk te maken waar je precies op doelt, citaten opknippen om per deel te reageren, zelfs iets wegknippen middenin (liefst wel even aangeven dat je hebt geknipt!) tbv bondigheid/duidelijkheid moet kunnen.

Intentie is daarbij een goeddeels leidend voor de vraag of het een berisping is of niet. En dat maakt het natuurlijk net weer wat lastiger te modden.
Maar ik vind dat daar heus wel over mag worden gerapporteerd aan ons mods om ernaar te kijken.

Overigens vind ik persoonlijk spaties voor punten in een citaat niet voldoende voor een rapportage.
Het is strikt genomen niet netjes, maar een dwangneurose die we best met een schouder-ophaal kunnen dragen, toch?

FNaRK
16 augustus 2016, 13:42
Geef die godvergeten pisvlek gewoon een perma-ban.
Ik heb sinds Bert's overlijden alleen nog toegekeken / meegelezen met de intentie volledig te stoppen met het forum. En net nu ik weer eens inhoudelijk mee wil gaan doen constateer ik dat de complete sfeer en inhoud wordt bepaald door één zielig mannetje met een ontelbaar aantal complexen ?

Kill the bastard and continue ....

Da Vinci
16 augustus 2016, 13:43
Jammer dat je er zo over denkt Han , die post van gisteren heb ik vrijwel gelijk veranderd omdat ik zoals ik al heb uitgelegd naar mijn mening op een leuker idee was gekomen . Ik weet niet of je dat kan checken maar er zat nauwelijks 15 seconden tussen




@Brad: originele post om 19:44 uur... correctie om 19:49 uur.
Post van Tabula Rasa was eveneens om 19:44 uur.




Ik heb er inderdaad wat langer over gedaan om te bedenken hoe ik het precies zou formuleren ja maar het basisidee kwam vrijwel gelijk bij me op en heb ook snel de bericht bewerken knop ingedrukt

Over de exacte formulering heb inderdaad wel even nagedacht maar ook alleen daarover [...]


Hahaha.... Echt Brad, als lullen een pudding was, was jij dr. Oetker.

Je zit er hier met factor 16 naast. Dat dat in jouw beleving nog ruimte biedt voor een uitleg ipv toe te geven dat je het bij nader inzien toch niet helemaal bij het recht eind hebt geeft aan hoe ruim jouw interpretatie van gelijk hebben is en dus ook hoeveel waarde we aan jouw waarheden moeten hechten; geen enkele.

Pepe
16 augustus 2016, 13:44
Nee, het gaat niet om het veranderen van interpunctie of het uitlichten van passages, dat is niet interessant maar lopen kloten met de originele betekenis.
Ik heb er wel eens wat over gezegd evenals een andere poster hier maar het maakte geen indruk. Maar het kan natuurlijk niet.

pimmetje
16 augustus 2016, 13:47
Nee, het gaat niet om het veranderen van interpunctie of het uitlichten van passages, niet interessant maar lopen kloten met de originele betekenis.
Ik heb er wel eens wat over gezegd evenals een andere poster hier maar het maakte geen indruk. Maar het kan natuurlijk niet.Zoals ik hierboven al zei... ik voel er wel voor om daarvoor te berispen en zelfs wel als een wat zwaardere overtreding, maar de details zullen we nog even in het modforum moeten bespreken.

Je kan er gewoon niet omheen dat dat onacceptabel gedrag is... toch?

Dus voortaan gaarne rapporteren :ok:.

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 13:54
Nee geen dolletje , ik heb dat sinds gisteren besloten en dat bericht naar Joost was echt zo grof nog niet , niet grover dan wat aan mij is gezegd op het forum

Ik heb die berichten overigens allemaal bewaard bij mijn verzonden items voor het geval dat

Nu maak je mij pas echt boos. Ik heb je al minstens 5x uitgenodigd mij één citaat van mij te laten zien waarin ik jou uitscheld of krachttermen gebruik. Daar maak je geen gebruik van, simpelweg omdat ik nog nooit 1 GN'er heb uitgescholden, dus ook jou niet.

En jij meent het recht te hebben mij te mogen uitschelden met woorden die naar jouw mening nogal meevallen omdat anderen, niet zijnde ik, die ook naar jou gebruiken?

Ik hou mij maar weer eens in, ik gun je geen citaat van mijn kant.

Brum
16 augustus 2016, 14:02
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met Bradske. Was in een topic waarin ik met veel trots een EP van mijn bandje aankondigde en twee linkjes erin had gezet met twee nummers van die EP. Tamelijk positieve reacties gehad, met ook de nodige opbouwende kritiek. Vonden ik en m'n bandmaatjes erg leuk om te lezen, want had veel geld gekost en zo nodig nog meer tijd en energie. Er waren er twee die alleen maar negatief reageerden en ook overduidelijk op de man gericht. Dat waren hier eerder genoemde Jannest, toen postende onder de naam Okeee en jawel, Bradske. Heb ik ook nooit op gereageerd. Ook niet na een tweede keer, waarbij Bradske, net als in dit topic, bijval dacht te krijgen van ons aller Jannest en er nog 's een schepje bovenop dacht te moeten doen. Die berichten hebben er de hele dag gestaan. Geen enkele intentie dus om te denken dat bepaalde berichten eigenlijk alleen maar op de man waren gericht en misschien niet zo netjes zijn in een dergelijk topic en ze dus daarom maar weg te halen. Echter, tot mijn verbazing, waren ze de dag erna wel ineens weggehaald. De berichten van Jannest niet, die van Bradske wel. Dus zelf gedaan, kennelijk toch wat angstig voor de gevolgen, maar wel overduidelijk langer laten staan, zodat ik het toch even moest lezen. Ik heb daar mijn schouders over opgehaald en richtte me meer op de opbouwende kritieken en complimenten.

Een week later ongeveer, pin me er niet op vast, opende ons aller Bradske een legendarisch topic met een link naar een opname van een Metalzone over een koektrommeltje, met tamelijk loshangend gepingel (ik kan er niks aan doen, er was echt niet meer van te maken). Ik heb toen iets in een bericht gezet met de verwijzing naar zijn fijne kritiek en er dan zo'n opname tegenover zetten. Die opmerking stond er niet lang, want de post werd vrij vlot aangepast door een moderator en ik kreeg in m'n PM een bericht van betreffende moderator dat de post was aangepast voor de goede vrede, temeer omdat Bradske had lopen uithuilen over betreffende post. Ik vond deze gang van zaken op z'n minst opmerkelijk, maar verder big deal, ik kon er nou ook weer niet wakker van liggen.

Maar nu lees ik dat ie dit soort trucjes dus vaker doet. Dan mag er toch wel enigszins besef gaan komen... Ik respecteer het moderatorschap hier hoor, oprecht. Het is op vrijwillige basis en daar ben ik me goed van bewust. Desondanks mag er best kritiek gegeven worden op dit soort dingen. Daar is dit subforum immers ook voor. Boos ben ik ook niet, we zijn allemaal mensen. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe daar nu tegenaan gekeken wordt, achteraf bezien. Mijn mening is dan namelijk weer hetzelfde, namelijk; de omgekeerde wereld. En nee, ik heb er persoonlijk geen moeite mee als ik op de vingers getikt word, maar in dit geval...

Om een ban roepen vind ik overigens ook niet helemaal kiesj...

Brum
16 augustus 2016, 14:07
Een suggestie. Je kunt bij je aangepaste post onderin een bericht bijzetten waarom e.e.a. aangepast is. Is het misschien een idee om dat te verplichten? Mocht er gezeik van komen, zouden moderators wat makkelijker kunnen beoordelen of het kwats is, of niet.

D3nnis
16 augustus 2016, 14:09
Nu maak je mij pas echt boos.



Joost! Wil je een biertje van me? ☺

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 14:11
Een suggestie. Je kunt bij je aangepaste post onderin een bericht bijzetten waarom e.e.a. aangepast is. Is het misschien een idee om dat te verplichten? Mocht er gezeik van komen, zouden moderators wat makkelijker kunnen beoordelen of het kwats is, of niet.
Of net als bij Facebook dat je ziet dat ie bewerkt is, maar dat je wel ff de oude versie kan openklikken. Spelfouten verbeteren is niets waar je je voor zou moeten schamen.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

almarvk
16 augustus 2016, 14:14
We kunnen precies zien wat er aangepast is, met of zonder reden.
Vaak is dat om iets toe te voegen, kleine spelfout aanpassen ofzo. Helaas doet Brad het om z'n woorden compleet te verdraaien. En dat lijkt mij niet de bedoeling. Dan merk je dat het bloed onder de nagels weg haalt bij leden die hebben gereageerd op het oorspronkelijke bericht.

Han S
16 augustus 2016, 14:22
Of net als bij Facebook dat je ziet dat ie bewerkt is, maar dat je wel ff de oude versie kan openklikken. Spelfouten verbeteren is niets waar je je voor zou moeten schamen.

Dat ligt wat ingewikkelder. Soms posten mensen hun telefoonnummer of hun emailadres en beseffen dat je dat beter niet kunt doen, dus halen ze het weer weg.

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 14:26
Joost! Wil je een biertje van me? ☺

Van jou wel!

http://images0.tcdn.nl/incoming/article22699869.ece/BINARY/u/biertje.jpg

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 14:30
Dat ligt wat ingewikkelder. Soms posten mensen hun telefoonnummer of hun emailadres en beseffen dat je dat beter niet kunt doen, dus halen ze het weer weg.
Terecht! Goed punt!


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
16 augustus 2016, 14:30
Lekker, ben er wel aan toe ook ☺

Brum
16 augustus 2016, 14:44
Tip:

https://www.vomar.nl/cmsstatic/HERTOG-JAN-TRIPEL-4-PACK-FL-28191.png?browse

Die is echt ongelooflijk lekker!

D3nnis
16 augustus 2016, 15:07
Bedankt voor de tip ☺
Heb trouwens laatst dat brouwers bier (pilsener) van de albert heijn geprobeerd. Die rommel smaakt naar bavaria, vind ik geen goed nieuws, 1 verpakking bavianenbier is wat mij betreft genoeg, dus mijn tip: Koop die niet, koop dan gewoon 3 kratjes bavaria voor een tientje, in de aanbieding!

almarvk
16 augustus 2016, 15:48
Alsof de voorloper van dat bier, de Euroshopper, niet van Bavaria komt ;)
Bijna al het pils is gelijk aan elkaar, op minimale verschillen zoals het water dat gebruikt wordt. Het is vooral de beleving van de verpakking/merk.

Hendrik1970
16 augustus 2016, 15:53
Alsof de voorloper van dat bier, de Euroshopper, niet van Bavaria komt ;)
Bijna al het pils is gelijk aan elkaar, op minimale verschillen zoals het water dat gebruikt wordt. Het is vooral de beleving van de verpakking/merk.

Kijk, als we dat nou ook eens gaan vinden van gitaren en overige gear.

En vooral andere mensen, lees dan voor verpakking/merk; meningen en opvattingen,
dan zou het forum al een prettige plek zijn beter dan nu,
en bijkomend feit dan was het gezeur in deze discussie er ook niet geweest.

vriendelijke groet Hendrik.

Kim Wilson
16 augustus 2016, 15:54
En dat heeft AH wel goed voor elkaar. Het etiket ziet er heel goed uit. De marketing-afdeling heeft daar zijn werk heel goed gedaan. En voor een eigen merk biertje vind ik het best goed te drinken.

Han S
16 augustus 2016, 15:55
Begin ik me toch af te vragen wat bier te maken heeft met de rapporteerknop.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 15:57
Begin ik me toch af te vragen wat bier te maken heeft met de rapporteerknop.
Je kan hem rapporteren Han, dan grijpen de mods in ivm off topic geneuzel.


:cool:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Kim Wilson
16 augustus 2016, 15:58
Het ging toch allang niet meer om de rapporteerknop...

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 16:00
Het ging toch allang niet meer om de rapporteerknop...
Precies. Beter over bier lullen dan over Brad.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

jutter
16 augustus 2016, 16:02
Precies. Beter over bier lullen dan over Brad.

Godzijdank! Eindelijk! Mag ik ook mee zuipen?

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 16:03
Godzijdank! Eindelijk! Mag ik ook mee zuipen?
Kom maar langs, ga net hieraan beginnen, volgorde weet ik nog niet:

http://i63.tinypic.com/10ih54g.jpg


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 16:04
Die stoute liefde lijkt mij wel wat. Cheers TR!

jutter
16 augustus 2016, 16:05
Die Stoute Liefde spreekt mij enorm aan :D

jutter
16 augustus 2016, 16:05
Die stoute liefde lijkt mij wel wat. Cheers TR!

Is jou nix gevraagd! :D

Da Vinci
16 augustus 2016, 16:05
Bijna al het pils is gelijk aan elkaar, op minimale verschillen zoals het water dat gebruikt wordt. Het is vooral de beleving van de verpakking/merk.

De vraag is of over wie/wat dat iets zegt natuurlijk. Mijn vrouw is bijvoorbeeld van mening dat alle gitaren op elkaar lijken en snapt dan ook niet zo goed waarom ik er meer dan één nodig heb, en dan ook nog van die dure....

Ik heb beroepshalve genoeg smaaktesten (blind) gedaan waarbij het mij en het grootste deel van het panel prima lukte om diverse soorten pils te onderscheiden.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 16:06
Russian Imperial Stout. Die is best lekker.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Hendrik1970
16 augustus 2016, 16:06
Stoute liefde is geen bier maar;

Russian Imperial Stout

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 16:08
Dan vind je deze twee mogelijk ook wel wat.

http://i63.tinypic.com/2cxst3b.jpg


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Kim Wilson
16 augustus 2016, 16:09
Precies. Beter over bier lullen dan over Brad.
Je kunt beter op de trap staan te lullen dan dat ze op je lul staan te trappen.

jutter
16 augustus 2016, 16:10
Vast wel! Heb je daar ook een krat van? :seriousf:

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 16:10
Over je fiets lullen dan over je lul fietsen.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 16:12
Ik heb beroepshalve genoeg smaaktesten (blind) gedaan waarbij het mij en het grootste deel van het panel prima lukte om diverse soorten pils te onderscheiden.


Bij de Keuringsdienst van Waarde ging eens een aflevering over pils. 3/4 van de onbekende-merken-pils werd allemaal bij Bavaria gemaakt, had ook exact hetzelfde recept als Bavaria, met als enig verschil dat voor Bavaria bronwater werd gebruikt en voor de rest kraanwater.

Voor de afsluitemde pilstest was de grootste pilskenner van Belgie uitgenodigd en die kon van de 10 bekenste pilsen niet één pils eruit halen.

Pepe
16 augustus 2016, 16:16
Da's dan een pilskenner van niks.
Weet je zeker dat het niet gewoon een belg was die zich voor een pilstest had aangemeld onder het motto, meedoen is belangrijker dan winnen.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 16:21
Vast wel! Heb je daar ook een krat van? :seriousf:
Nope, worden een beetje dure kratjes. Liever wat meer variatie.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

almarvk
16 augustus 2016, 16:22
Niets, stuk nuttiger en interessanter onderwerp is t wel.

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 16:22
Da's dan een pilskenner van niks.
Weet je zeker dat het niet gewoon een belg was die zich voor een pilstest had aangemeld onder het motto, meedoen is belangrijker dan winnen.

Dat laatste gold toch alleen voor de orgie in de Playboymansion?

Maar vele KVW's zijn nog terug te kijken, dus doe je best :)

D3nnis
16 augustus 2016, 16:26
Alsof de voorloper van dat bier, de Euroshopper, niet van Bavaria komt ;)


Oh, ok ☺
Ik ben geen ah klant, maar nood breekt wet in dit geval.
Maar dit sspul is dus gewoon bavaria....heb ik toch kennis van zaken zo blijkt!

Brum
16 augustus 2016, 16:29
Je kan hem rapporteren Han, dan grijpen de mods in ivm off topic geneuzel.


:cool:

In dat geval verander ik toch gauw even m'n post.:crazyhappy:

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 16:32
In dat geval verander ik toch gauw even m'n post.:crazyhappy:
Gewoon lekker aanpassen zodat het aansluit bij de Braderie van de 30 pagina's ervoor. Dan krijgt de volgende op z'n falie.

:cool:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Da Vinci
16 augustus 2016, 16:52
Bij de Keuringsdienst van Waarde ging eens een aflevering over pils. 3/4 van de onbekende-merken-pils werd allemaal bij Bavaria gemaakt, had ook exact hetzelfde recept als Bavaria, met als enig verschil dat voor Bavaria bronwater werd gebruikt en voor de rest kraanwater.

Voor de afsluitemde pilstest was de grootste pilskenner van Belgie uitgenodigd en die kon van de 10 bekenste pilsen niet één pils eruit halen.

Het ligt er natuurlijk heel erg aan hoe je test. Ik ga niet beweren dat ik zo een slok bier kan drinken en kan aangeven welk merk het is. Er zijn wel mensen die dat kunnen, maar daar hoor ik niet bij.
Het bedrijf waar ik destijds voor werkte heeft ook een eigen biermerk. En inderdaad, de pils daarvan werd ook bij Bavaria gebrouwen. De huismerken werden altijd getest en afgezet tegen één of meerdere A-merken en private labels van coucurrenten. Een onderdeel daarvan was het puur beoordelen van de verschillende producten op smaak, geur, uiterlijk etc. en daar cijfers voor geven. Uiteraard blind getest. Dat deden we onafhankelijk van elkaar met een groep inkopers, assortimentsmangers, private label managers, kwaliteitsdienst doet kan je vrij aardig idee krijgen hoe je eigen product scoort t.o.v. de referenten.

Een ander deel van de test bij bier bestond ook uit het onderscheid tussen verschillende bieren. Voor ons was met name belangrijk dat ons bier dus te onderscheiden was van Bavaria (en andere merken, maar bij Bavaria was het risico op gelijkenissen natuurlijk verreweg het grootst. Dat deden we dan om per verpakkingseenheid (flesjes 33cl, magnum fles, blik, halve liter blik) een opstelling te maken van 3 glazen waarvan 2 hetzelfde bier bevatte en één de afwijkende. En die deed je dan 3 keer per eenheid in verschillende samenstelling. De meeste testers hadden die gewoon allemaal goed. Maw; er zit wel degelijk voldoende verschil in smaak tussen verschillende pils. Zelfs als het uit dezelfde brouwerij komt.

De afdeling die verantwoordelijk was voor ingrediëntendeclaraties en hygiëne procedures had wel een aantal goede proevers in dienst. Die haalde uit een hap saus bijvoorbeeld dat er salpeter in een product zat terwijl het niet op de declaratie stond die de fabrikant had afgegeven. Dat werd dan uitgezocht en dan scheen er inderdaad 0,8% salpeter in te zitten.
Dat kan je overigens niet altijd leren, dat moet deels aangeboren zijn. Maar met wat ik die gasten heb zien doen geloof ik achter elkaar dat het mogelijk is dat iemand zo diverse soorten pils onderscheid. Daarvoor hoef je blijkbaar niet de grootste pilskenner van België te zijn, wat dat dan ook inhoud.

Ik zat destijds op de afdeling die verantwoordelijk was voor ruim honderd private labels en zat daardoor bij alle smaaktesten. Die heb ik dus nogal wat gehad. Daar zaten dagen bij waarop je droge koffiemelkpoeder naar binnen zat te lepelen en er 's middags nog wat zure augurken achteraan gingen. Maar ook ruim 30 soorten kroketten (paardenvlees met 12%, 15%, 20%, 25% vlees, rundvleeskroketten, goulashkroketten van verschillende merken) en zo'n zelfde aantal knakworden/bockworsten/frankfurters op één dag was geen uitzondering. Nou, dan hoefde je 's avonds niet meer te eten hoor.

Brum
16 augustus 2016, 17:03
Mitch, ik heb je PM gelezen. Ik reageer vanavond even.:ok:

Brum
16 augustus 2016, 17:06
Da's dan een pilskenner van niks.
Weet je zeker dat het niet gewoon een belg was die zich voor een pilstest had aangemeld onder het motto, meedoen is belangrijker dan winnen.

Als ie alleen bekende Nederlandse pilsen heeft moeten testen kan ik het best begrijpen, zeker als Belg zijnde. Ik kauw een fleske Heineken net zo makkelijk weg als een Hertog Jannetje, maar iemand die daar het verschil niet tussen kan proeven moet haast wel veganist zijn.

10us
16 augustus 2016, 17:14
Nu wil ik niet impliciet iets suggereren ofzo, maar het is wel ineens een gemoedelijk pilstopicje geworden dit...
Ik heb het gevoel dat er iets mist...

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 17:16
Ben aan het voordrinken met Alfa, naar mijn mening de lekkerste pils.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Pepe
16 augustus 2016, 17:25
Alfa is goed maar dat dringt gelijk de vraag op waar de grens tussen pils en bier ligt.
Aan de andere kant, na een paar biertjes/pilsjes lost die vraag zich vanzelf op.

Ik ben grote fan van de Grupo Modelo brouwerij.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 17:50
Alfa is goed maar dat dringt gelijk de vraag op waar de grens tussen pils en bier ligt.
.
Gewoon alles bier noemen, dan zit je altijd goed, net als bij pasta of worst. Lekker algemeen houden. Klinkt wel minder interessant, maar dat boeit niet.



Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
16 augustus 2016, 18:32
Ik weet niet waarom, maar alfa vind ik net zo goor als dommelsch en amstel ☺

Han S
16 augustus 2016, 19:25
Nu wil ik niet impliciet iets suggereren ofzo, maar het is wel ineens een gemoedelijk pilstopicje geworden dit...
Ik heb het gevoel dat er iets mist...

Dit?

https://i.imgur.com/pvJxTAO.gif

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 19:45
Han, het is dat ik weet dat je pas 21 bent. Dus in het kader van je jeugdige, hormonaal gestuurde, gedachten snap ik je off topic posting wel.

Han S
16 augustus 2016, 19:49
Als je nou goed oplet zie je ook nog een kamelenteentje.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 19:49
Dit?

https://i.imgur.com/pvJxTAO.gif
Tetten en een cameltoe. Cool!


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 20:38
Damn Han, kijk naar de tijd. Twee zielen, een gedachte.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 20:39
Met andere woorden: Han heeft de geest van een 49-jarige of ik de geest van een .... -jarige

:mad:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
16 augustus 2016, 20:40
Godverredomme, kan hem niet aanpassen en ik ben geen 49!

Moet 40 zijn.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

10us
16 augustus 2016, 22:01
hehe! Post 326 = eindelijk de veelbesproken tetten! Chapeau!

10us
16 augustus 2016, 22:02
hehe! Post 326 = eindelijk de veelbesproken tetten! Chapeau!

damn, 362 dus... (Ik pas uit principe geen posts meer aan, voordat zich weer 36 pagina's vullen...)

Erik de Perik
17 augustus 2016, 00:48
Da's dan een pilskenner van niks.
Weet je zeker dat het niet gewoon een belg was die zich voor een pilstest had aangemeld onder het motto, meedoen is belangrijker dan winnen.

Ik meen me te herinneren dat het een Canadees was, die een boek over bier geschreven had. Vond het een merkwaardige keus toen.

Nu nog trouwens.

Duhsjaak
17 augustus 2016, 07:17
Ik meen me te herinneren dat het een Canadees was, die een boek over bier geschreven had. Vond het een merkwaardige keus toen.

Nu nog trouwens.

Canadezen zijn tweetaligen die net doen, alsof ze de ander niet verstaan.
Een soort Anglo Belg dus.
Dat verklaart waarschijnlijk ehmmmmm...
O nee, Net op tijd gestopt.
Vriendelijke groet, Gus