PDA

View Full Version : Stereo delay gezocht



Willlem
14 augustus 2016, 16:08
Mijn NOVA Repeater van TC Electronic ermee op is gehouden (na waarschijnlijk een vochtprobleem). Op zich zou ik een nieuwe versie kunnen kopen, maar ik heb nog wat aanvullende eisen, benieuwd of iemand betere opties kent:
- Stereo delay: dus mono in, stereo uit en dan liefst pingpongend.
- "Spillover" functie; als je hem uit zet gaat de delay die bezig is nog door tot die natuurlijk is uitgestorven.
- Klein pedaal; hij hoeft geen tap-knop te hebben, compacter is beter. En liefst een klein switch knopje ipv zo'n boss-klep.
- 9 volt batterijaansluiting zodat ik hem zonder stroompunt kan gebruiken.

Bestaat er een delay die aan deze voorkeuren voldoet, of moet ik van mijn roze wolk afkomen?

mountainman
14 augustus 2016, 22:49
Zo'n compacte Flashback Delay van TC Electronic kan dat toch ook allemaal? Kijk maar: http://www.tcelectronic.com/flashback-delay/

Erik de Perik
14 augustus 2016, 22:57
Ach ja... er zijn er zoveel.

telerocker
14 augustus 2016, 23:24
Zelfs mijn oude Ibbie AD-9 uit 1981 kan stereo.

Erik de Perik
14 augustus 2016, 23:47
Overigens een kut apparaat, die NOVA delay, maar dat terzijde. Ik heb nu een (effe checken) mono delay van (effe checken) T-ReX en da's het ook niet...... spijt dat ik geen Joyo gekocht heb. Wellicht komen we later tot elkaar :)

Willlem
15 augustus 2016, 10:52
Die TC Electronic Flashback lijkt inderdaad aan alle eisen te voldoen! Iemand ervaring mee toevallig?
@Erik: specifiek slechte ervaringen met die flashback? Of doelde je op die oude repeater van mij?

the sure thing
15 augustus 2016, 11:46
Ik heb de flashback gehad. Prima pedaal hoor! Doet wat het zegt 😀


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Bernardduur
15 augustus 2016, 11:57
Ik gebruik hiervoor vaak een oude Ibanez DPL10 Pan delay; klinkt echt te gek, is klein maar heeft volgens mij alleen geen trail functie

Braml
15 augustus 2016, 12:04
Ik gebruik hiervoor vaak een oude Ibanez DPL10 Pan delay; klinkt echt te gek, is klein maar heeft volgens mij alleen geen trail functie

Ik heb zelf een oude Ibanez DDL10 digital delay. Deze heeft ook geen trail functie, dus lijkt me die DPL10 ook niet.

Een maat van me heeft die flashback en vind hem helemaal te gek. Heeft veel functies waaronder ook een pan delay en stereo outs.

Dutch66
15 augustus 2016, 12:24
Zelfs mijn oude Ibbie AD-9 uit 1981 kan stereo.


Nou ja, die heeft een 'dry out', en dat is toch wel wat anders dan stereo, zeker als een ping-pong delay
onderdeel van het wensenlijstje uitmaakt. Bovendien geen tap functie, ERG gaaf pedaal maar schiet
qua functionaliteit wel wat te kort voor TS denk ik..

De Flashback heeft in true bypass mode (logischerwijs) geen spil-over functie, maar gebufferd wel,
en voldoet verder volledig aan het wensenlijstje.

Als het echt budget moet, kun je de NUX Time Core overwegen. Volledig stereo, (switchable)
trail/spill-over, tap functie, ping-pong, (beetje) modulatie, en ook als looper te gebruiken.
De analog en tape style delay's zijn echter (heel) beperkt, maar goed we praten over iets
van 5 tientjes...

Erik de Perik
16 augustus 2016, 01:00
Die TC Electronic Flashback lijkt inderdaad aan alle eisen te voldoen! Iemand ervaring mee toevallig?
@Erik: specifiek slechte ervaringen met die flashback? Of doelde je op die oude repeater van mij?

Ben tot nu toe niet kapot van die flashback, maar ook nog niet met een band gebruikt, dus kan er nog niet echt over oordelen.