PDA

View Full Version : Hoeveel uur spelen jullie per dag?



bikpie
14 augustus 2016, 14:35
Dat vroeg ik me af...

Tupelo
14 augustus 2016, 15:00
Groot verschil winters en zomers.
Meer p/w te bevatten dan p/d, winters speel ik minimaal 7h pw, want toch minimaal een uurtje per dag, zo niet twee uur pd of meer.
Piano & gitaar.
Laatste gevolg van dat ik niet voor een televisie kan hangen zonder iets met mijn handen te doen (kop 'm in).
Zomers speel ik gewoon een stuk minder.
Andere dingen aan mijn hoofd, andere dingen om te doen, maar belangrijker, alles open, en ik wil mijn buren niet vervelen.
Ga er niet standaard vanuit dat ze wat ik speel interessant of prettig vinden.
Moeite waard om rekening mee te houden, vind ik persoonlijk, vind het zelf best irrirant wanneer ik andere mensen bezig hoor terwijl ik bijvoorbeeld het journaal wil kijken, of wil slapen.
En verder staat de hoeveelheid uren die ik speel bij mij nauwelijks in relatie tot mijn muzikale ontwikkeling.
Soms kom ik juist bijzonder fris uit een periode met weinig spel.
Geloof vaker dan wanneer ik uren aan een stuk speel, dag in dag uit..

D3nnis
14 augustus 2016, 15:53
Het wisselt nogal.
Sinds ik kinderen heb is het wel minder geworden. Daarvoor wilde ik overdag ook nog wel wat lopen pielen als ik thuis was.
Nu is het soms 2 uur op een dag, en soms een dag of 4 niet. Niet dat ik dan niet wil, maar dan komt het gewoon niet uit, door andere dingen die ik wil doen, of die gedaan moeten worden.

Joost de Ruig
14 augustus 2016, 16:37
Ik denk gemiddeld iets van 3 kwartier per dag en als ik een dag niet gespeeld heb, loop ik steevast even langs mijn in D gestemde resonator om deze even zijn klanken vrij te laten geven.

The Lo Lands
14 augustus 2016, 16:40
Toch wel zo'n twee uur per dag. En als ik met nieuwe nummers bezig ben (opnemen) soms wel de hele dag.

Brad
14 augustus 2016, 16:57
Zeer wisselend , van helemaal niet tot meerdere uren

Hoeveel uren oefen je zelf ?

FruscianteFan
14 augustus 2016, 18:13
Oefenen en spelen zijn niet helemaal hetzelfde. Oefenen zou ik meer moeten doen.

Spelen: als ik een half uur speel op een dag, is het weinig. Zijn ook dagen dat ik wel aan 6, 7 uur kom.

D3nnis
14 augustus 2016, 18:19
7 uur, 10 uur, de hele dag....allemaal pro's?

Erik de Perik
14 augustus 2016, 18:26
Ik oefen meerdere weken per dag.

jutter
14 augustus 2016, 19:32
Ik speel niet, ik piel. Meerdere uren per dag.

bikpie
14 augustus 2016, 19:33
Zeer wisselend , van helemaal niet tot meerdere uren

Hoeveel uren oefen je zelf ?

dat hangt er ook erg van af, nu school is afgelopen soms een uurtje of drie, twee. Maar ik tennis ook en spreek veel met vrienden af, waardoor het op ongeveer een uurtje ligt als ik al speel...

marco v
14 augustus 2016, 20:27
Ik ben blij als ik, ivm mijn andere verplichtingen, werken, schoonmaken, koken, slapen, de hond uit laten, quality time met de vrouw, aan een half uur per dag toe kom. Een paar uur per dag? Misschien als ik vakantie heb...

D3nnis
14 augustus 2016, 22:00
Precies, hier hetzelfde, alhoewel ik die quality time met de vrouw nog weleens laat schieten; het moet wel leuk blijven!

Erik de Perik
14 augustus 2016, 22:03
Als een vrouw interessant genoeg is om dagelijks in mijn omgeving te verblijven..... dan verdient zij veel quality time.... heel veel.!!

D3nnis
14 augustus 2016, 22:07
Hahaha, jouw vrouw leest mee? 😁

Erik de Perik
14 augustus 2016, 22:08
Hahaha, jouw vrouw leest mee? ��

Ik heb geen vrouw....... heb een beetje compassie.....!!!!!!!!! :cheerup:

D3nnis
14 augustus 2016, 22:12
Haha, ok...lucky bastard ☺

Brad
14 augustus 2016, 22:49
dat hangt er ook erg van af, nu school is afgelopen soms een uurtje of drie, twee. Maar ik tennis ook en spreek veel met vrienden af, waardoor het op ongeveer een uurtje ligt als ik al speel...

Dat is altijd het dilemma , met je vrienden leuke dingen doen of gedisciplineerd elke dag een paar uur oefenen

Ik denk dat ik er nu maar toch weer eens wat structuur in ga aanbrengen , ik wil namelijk beter van blad kunnen spelen en daar moet je toch dagelijks aan werken

Nellyrocks
15 augustus 2016, 08:55
Ik speel helaas te weinig de laatste tijd. Kind van drie en een van een maand oud. Even de tropen-maanden door en het komt wel weer goed.

Kom er niet eens aan toe in te studeren wat ik evt moet spelen voor een gig. Laat staan echt studeren.
Ik heb ook al jaren niet meer over een versterker gespeeld thuis. Laptop en koptelefoon maar met een kind in de box waarbij je blij bent dat die net slaapt of een babyfoon die je moet kunnen horen wordt het allemaal lastig.

Normaal probeer ik elke dag iig een half uurtje te spelen. Ik heb nu wel een gitaar op kantoor gezet.

Pepe
15 augustus 2016, 11:28
Tropenmaanden? Ja, ik ken die term maar er klopt niks van. Tropenjaren.
Pas als ze hun eigen boterhammen kunnen smeren komt er wat rek in.

Vrouwen zijn daar wat handiger in, die claimen ik tijd. Ik had in elke kamer een gitaar bij de hand maar "ik tijd" werkt toch beter.

petpas
15 augustus 2016, 11:41
Ik speel gemiddeld ongeveer een half uur per dag op een doordeweekse dag en een uur per dag in t weekend. In die tijd probeer ik altijd wat gericht op een rifje of solo te oefenen voor ongeveer 10 a 15 minuten en de rest is wat gepingel en meespelen met nummers.

Brad
15 augustus 2016, 12:14
Gewoon spelen en optreden is ook een oefening en nog een prettige ook . Het is toch goed wanneer je zoveel mogelijk spelenderwijs verder kunt komen

Een al te schoolse benadering werkt niet voor rock and roll

beruk
15 augustus 2016, 14:31
45 min. per dag. Meestal wat stuurloos maar soms ook gericht om eens door te krijgen hoe liedjes die ik leuk vind in elkaar zitten. Zit niet echt een lijn in qua instuderen, klooien is ook leuk.
Dat schoolse, Brad, daar zijn ze op het de Herman Brood academie vast niet met je eens :soinnocent:

Vanorgen zo'n genadeloze partij herrie veroorzaakt, daar kan Kevin Shields nog een puntje aan zuigen..

https://www.youtube.com/watch?v=HsFZCRuA4Qs

Riny
15 augustus 2016, 14:41
Jammer genoeg ben ik door lichamelijke omstandigheden hele dagen thuis.
Dus voldoende tijd om gitaar te spelen.
Ben iedere middag van 13:30 tot 17:00 bezig met gitaar, technieken oefenen, bladmuziek blijven spelen en lezen, en ook nummers van onze band herhalen, solo's, 1 verse en 1 chorus van ieder nummer, dus volop bezig elke middag en dat 7 dagen in de week.
Zeg maar gerust, verslavend gitaar spelen.

Nellyrocks
18 augustus 2016, 09:41
Tropenmaanden? Ja, ik ken die term maar er klopt niks van. Tropenjaren.
Pas als ze hun eigen boterhammen kunnen smeren komt er wat rek in.

Maanden in die in dat als die fucking nachtvoedingen eruit zijn er iets meer rek in mijn tijd komt. Dat zijn hopelijk maanden, geen jaren.

Brad
18 augustus 2016, 11:09
45 min. per dag. Meestal wat stuurloos maar soms ook gericht om eens door te krijgen hoe liedjes die ik leuk vind in elkaar zitten. Zit niet echt een lijn in qua instuderen, klooien is ook leuk.
Dat schoolse, Brad, daar zijn ze op het de Herman Brood academie vast niet met je eens :soinnocent:

Vanorgen zo'n genadeloze partij herrie veroorzaakt, daar kan Kevin Shields nog een puntje aan zuigen..

https://www.youtube.com/watch?v=HsFZCRuA4Qs

Dat lijkt me ook , en je krijgt daar ook vast geen les in hoe je een rock and roll leven leid inclusief de verdorven geneugten :D

Het zal wel een strak georganiseerde opleiding zijn

Onkelpazuzu
18 augustus 2016, 11:11
Het wisselt erg hoe vaak ik speel, maar in principe iedere dag wel wat, variërend van tien minuten tot enkele uren verspreid over de dag. Ik werk vijf dagen per week, dus doordeweeks is het sowieso beperkt tot 's avonds na het eten. Maar in het weekend kan ik los, zeker omdat ik geen kinderen of huisdieren heb. :-)

Sinds een tijd heb ik een goede muziekhoek in de woonkamer, waar alles direct speelklaar voor het grijpen hangt en staat. Dat helpt erg.

Pter
18 augustus 2016, 12:09
Het wisselt erg hoe vaak ik speel, maar in principe iedere dag wel wat, variërend van tien minuten tot enkele uren verspreid over de dag. Ik werk vijf dagen per week, dus doordeweeks is het sowieso beperkt tot 's avonds na het eten. Maar in het weekend kan ik los, zeker omdat ik geen kinderen of huisdieren heb. :-)

Sinds een tijd heb ik een goede muziekhoek in de woonkamer, waar alles direct speelklaar voor het grijpen hangt en staat. Dat helpt erg.

Je kunt ook nog oefenen voordat je gaat werken..:)

D3nnis
18 augustus 2016, 12:18
Je kunt ook nog oefenen voordat je gaat werken..:)


Gaat in tijd niet uitmaken, want dan moet je eerder opstaan, en daardoor dus eerder naar bed, waardoor je 's avonds weer tijd te kort komt ☺

Vind het nog steeds ongelooflijk dat mensen, met een baan, zo veel uren op een dag kunnen maken. Als ik naar mezelf kijk ziet een typische werkdag er zo uit:
Tussen 6:15-6:30 opstaan, douchen, brood smeren en gaan werken, 's avonds rond 17:45-18:00 thuis meestal. Dan eten, met kinderen spelen, kinderen in bad 'nd shit, en voordat die dan uiteindelijk eens op bed liggen is het 20:00 geweest.
Als ik toch om 23:00 weer op bed wil liggen, heb ik een krappe 3 uur over, waar ook nog andere dingen in moeten gebeuren; als ik al een keer niet in de baas zijn tijd maar in mijn eigen tijd moet schijten dan lukt 3 uur spelen sowieso al helemaal niet meer. Dus ik snap er geen zak van ☺

arjanb01
18 augustus 2016, 12:38
Ik heb precies hetzelfde, gezin dus oefen niet of nauwelijks. Hooguit een halfuurtje als we nieuwe nummers hebben met de band.
Voor de rest is de oefen tijd bij mij in de oefenruimte, dus 1x per week 3 uurtjes met Empire.

Onkelpazuzu
18 augustus 2016, 12:45
Je kunt ook nog oefenen voordat je gaat werken..:)

Dat doe ik inderdaad wel eens, als ik voor mijn vertrek nog wat tijd over heb. Maar dan blijft het bij wat opwarmoefeningen en toonladders. Echt spelen wordt het meestal niet.

Onkelpazuzu
18 augustus 2016, 12:47
Vind het nog steeds ongelooflijk dat mensen, met een baan, zo veel uren op een dag kunnen maken. (...) Dus ik snap er geen zak van ☺

Als ik kinderen had, zou het me ook niet lukken, denk ik.

D3nnis
18 augustus 2016, 13:16
Als ik kinderen had, zou het me ook niet lukken, denk ik.


Hahaha, de eerstvolgende keer dat iemand tegen me zegt dat ik slecht speel, dan zeg ik "ja, ik heb kinderen" ☺☺

Onkelpazuzu
18 augustus 2016, 14:13
Hahaha, de eerstvolgende keer dat iemand tegen me zegt dat ik slecht speel, dan zeg ik "ja, ik heb kinderen" ☺☺

En dan zeggen ze: "O, dan valt het eigenlijk nog wel mee." :-)

D3nnis
18 augustus 2016, 14:22
Hahaha, ja, dan is het tóch nog een compliment geworden!

arjanb01
18 augustus 2016, 14:25
De keer dat iemand zegt dat ik slecht speel, breng ik een strat overdwars anaal bij iemand achterin🙈 Kijken of hij dan nog bijdehand gaat doen😉

D3nnis
18 augustus 2016, 14:36
Och, in mijn geval zou ik gewoon iemand getroffen hebben die de waarheid durfde te zeggen..

Da Vinci
18 augustus 2016, 18:41
Ik heb precies hetzelfde, gezin dus oefen niet of nauwelijks. Hooguit een halfuurtje als we nieuwe nummers hebben met de band.
Voor de rest is de oefen tijd bij mij in de oefenruimte, dus 1x per week 3 uurtjes met Empire.

Nou dan oefen ik zeker 2 x zo veel. Als we nieuwe nummers hebben iig . Maar wij repeteren maar eens per twee weken :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
18 augustus 2016, 18:57
Wij repeteren elke week dus dat scheelt inderdaad.
Jij zult dan waarschijnlijk ook 2x zo goed zijn dan ik😉

Da Vinci
18 augustus 2016, 19:05
Als wij 2 uur effectieve speeltijd per repetitie hebben is het veel, dus dat is gem 1 uur per week + een uur oefenen (in het gunstigste geval) zit ik nog niet aan jouw 3 uur repeteren per week ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dippides
18 augustus 2016, 20:20
1 uur per dag tussen acht en negen, gelijk even de soap mijden.